Kyllästynyt kirjoitti:Kysyn sinulta Mirri, millä koulutuksella, pätevyydellä tai oikeudella sinä levität jokseenkin julkisesti väitettä, etten minä ole (mm.) täysijärkinen?
Ja tuo vieläpä niin, että väität asian olevan niin ilmeinen, ettei se tarvitse edes perusteluja.
Mirri kirjoitti:Riidan yhteydessä. Se oli puolen vuoden sisällä. Saattoi olla aborttikeskusteluiden yhteydessä.
Sinä et siis muista tuota, vaikka ko. asioista on puhuttu jälkeenkin päín. Muistamattomuutesi
on psykoanalyyttisten oppien vastaista, vaikka välillä olet ylistänyt muistamattomuutta,
jos muistat.
Psykopatologia, muistamisistani riippumatta sinun pitäisi kertoa millä tavoin minä tarkalleen ottaen olen esittänyt Kyllästyneen mielenvikaiseksi. Painopiste mielenvikaiseksi esittämisellä; minä kun en oikein usko tehneeni mitään sellaista. En pidä mielenterveysongelmaisia ihmisiä mielenvikaisina; siksi tulkintasi kuulostaa vieraalta.
En pidä Kyllästyneen loputtomiin loukkaantunutta ja vuodesta toiseen loukkaantumisia vatvovaa kirjoittelua mieleltään terveen ihmisen kirjoitteluna, mutta ei kai tästä mielipiteestä voida sanoa, että esittäisin mielenvikaiseksi... Vai voidaanko? Sitäkin mieltä olen, ettei minun tarvitse ruveta vääntämään rautalangasta tätä asiaa; Kyllästyneen kirjoittelua seuraamalla selviää, ettei taida olla kyseessä psyykkisesti terve ja tasapainoinen ihminen. Mutta niin kai tällaisilla foorumeilla yleensä; kirjoittajat ovat (me olemme!) enemmän ja vähemmän sekopäisiä - tai mielenvikaisia, jos kuulostaa paremmalta.
Tämä on sen verran hauska juttu, että otan ihan erikseen:Minkäs minä sille asialle mahdan...Muistamattomuutesi on psykoanalyyttisten oppien vastaista
Gyver kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Muistamattomuutesi on psykoanalyyttisten oppien vastaista
Löytyykö todellisesta maailmasta jotain psykoanalyyttisten oppien mukaista?
Miten se nyt menikään... Kaikki virheet ovat jotain ihme Freudilaisia lipeämisiä, luikurin laskeminen sosiopatiaa, ja kaikki ihmiset muistavat jok'ikisen tekemisensä siitä eteenpäin, kun siittiö näki munasolun itseään kauppaavan henkilön tuoksahtavassa paikassa.
Beth kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, tietääkseni olen 'esittänyt' itseni aika tarkkaan sellaisena kuin olen; en hurskaana ollenkaan...
En ole laskenut kuinka monta kertaa olet käyttänyt sanoja "Voi luoja" - mutta melko usein kuitenkin.Mirri kirjoitti:... Ihmisystävällisyytenikin on vaihtelevaisista voimavaroistani riippuvaista; sitä on enemmän ja vähemmän, joskus ei ollenkaan...
Ehkä noin, mutta ainakin olet ollut ensimmäisiä neuvomaan muita sekä tuomitsemaan muita (esimerkiksi ei-täysijärkiseksi).Mirri kirjoitti:... Käsittääkseni raivokkaat hyökkäykset minua vastaan johtuvat usein siitä, että inhimillisyydessään raadolliset ja ristiriitaiset mielipiteeni menevät joillakin sietokyvyn ylitse - minä mielipiteineni ja ajatuksineni en olekaan heidän mielensä mukainen...
En usko. Luulen, että hyökkäykset sinua vastaan johtuvat siitä, että 1. tuppaudut aiheesta riippumatta esiintymään ylimpänä asiantuntija 2. olet jokseenkin täysin omahyväisyytesi sokaisema ja 3. olet tavattoman kaksinaamainen.Mirri kirjoitti:Heidän syystä tai toisesta luomansa epärealistinen ja 'nuhteeton' kuva Mirristä tuottaa pettymyksen; Mirri ei olekaan sitä mitä mustavalkoisesti ajattelevat ihmiset ovat erehtyneet kuvittelemaan...
En usko, että kovinkaan moni enää erehtyy luulemaan sinua nuhteettomaksi. Uskon, että vuosien varrella on moni muukin kuin minä saanut sinusta sen käsityksen, että sinä olet paitsi sokea omille tekemisillesi, myös huomattavan haluton näkökykyäsi parantamaan.
[ PPPP]
---------
Tietääkseni en ole koskaan diagnosoinut sinua Mirri, eikä yllä olevakaan mikään diagnoosi ole vaan ainoastaan kooste siitä minkä käsityksen olen sinusta vuosien varrella saanut.
Vähän alkanut tuntua siltä että vaikka miten Mirrille tämä asian esittelisi niin Mirri ei tajua moraalisten sääntöjen perimmäistä merkitystä, Kyllästynyt.
Psykopatologia, miksi sinä kutsuisit ihmisen joka ei patologisesti kykenee empatiaan? Ihmistä joka samalla mitätöi toisten tunteita, puhuu loukkavastisti, käyttäytyy kun jokin kauhukakara, vaikka onkin aikuinen, puhuu risririitaisuuksia, siis jeesustelee yhdessä paikassa toisessa käytäytyy miten julmemmalla tavalla jne.?
minätäällä kirjoitti:Mirri, "joutua ojasta allikkoon" on sanonta, jossa käytetään joutua -verbiä. Halusit käyttää sitä aasinsiltana ja toivottaa Bethille tervemenoa, niinkuin teit tukari2:llakin, kun huomautit, että aikuinen ihminen voi toki poistua palstalta, jos terveys ei kestä, vaikapa sinun mitätöintiäsi tai harhaiseksi syyttämistä.
minätäällä kirjoitti:Toivon, että tuommoisten kommenttien kirjoittamisesta syytetty todellakin tekisi sitä, mitä toisille suosittelee, ja tutkisi omien korviensa väliä ja miettisi, mistä samantapaiset, toistuvat yhteenotot voisivat johtua. Tiedän, että toiveeni on turha, koska terapiallakaan ei ole päästy tuohon tulokseen.
Saxpi kirjoitti:Elämä siirtyy aina vaan enemmän nettiin eikä sitä pääse pakoon mutta se on tietysti jokaisen oma valinta missä haluaa viettää aikaa.
Nuoret varmasti elää netissä intensiivisemmin kuin vanhempi väestö mutta joka tapauksessa ihmisen ei pitäisi joutua pomppimaan paikasta toiseen netissäkään.
Onko se sitten elävässä elämässäkin jos joku vittuilee sulle sun velvollisuus muuttaa muualle tai vaihtaa koulua tai vaikka tappaa itsensä jos vaikuttaa ettei mikään muu vaihtoehto kelpaa riidanhaastajille? Minusta nettiä ja reaalimaailmaa ei pitäis liikaa erottaa toisistaan ja kuvitella että netissä voi tehdä mitä huvittaa koska se on vaan netti.
Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa