helun palstalta 4

Re: helun palstalta 4

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.04.2011 22:04

Mirrin parhaita paukkuja oli, kun hän esitti Kyllästyneen olevan niin mielenvikainen,
että sitä ei tavitse edes perustella, koska kaikki voivat todeta asian Kyllästyneen
viesteistä.

Psykopatologia, kaivaisitko paukun asiayhteyksineen esiin, jotta päästäisiin lukemaan mitä siinä todellisuudessa sanottiin ja missä yhteydessä?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.04.2011 22:33

Riidan yhteydessä. Se oli puolen vuoden sisällä. Saattoi olla aborttikeskusteluiden yhteydessä.

Sinä et siis muista tuota, vaikka ko. asioista on puhuttu jälkeenkin päín. Muistamattomuutesi
on psykoanalyyttisten oppien vastaista, vaikka välillä olet ylistänyt muistamattomuutta,
jos muistat.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja minätäällä » 24.04.2011 23:01

Minunkin muistini kyseenalaistettiin, mutta onneksi se osoittautuikin Bethin siteerauksessa tapahtuneeksi virheeksi, joka olisi tietysti asiallista korjata tai poistaa. Teksti tuntuikin oudolta. Minä en kyllä ole täällä kielipoliisina pyrkinyt esiintymään.

Vielä loukkauksiin suhtautumisesta: Muistaakseni Lette oli Mirrin kanssa eräässä jo jonkun aikaa sitten aloittamistaan ketjuista siinä mielessä samaa mieltä, että väitti (jos muistiini on luottamista) jokaisen olevan vastuussa omista tunteistaan. Ehkä siinä mielessä, että jos muuta ei voi, voi yrittää muuttaa omaa asennettaan ja suhtautumistaan, mutta kai nettipalstalla voi tehdä muutakin ja on lupa puuttua nimittelyihin ja myös muunlaiseen loukkaamiseen. Kai nettipalstoilla yleensä on säännöt, jotka semmoisen kieltävät. Täällä tosin ei, joten Beth-parka taisi joutua ojasta allikkoon, vaikka psykopatologia taisikin väittää hänen olevan täällä Mirriltäkin turvassa.

Minusta tuo Mirrin "yleisellä tasolla" esittämä mielipide, että loukkaantuneen olisi syytä tutkia omaa korviensa väliä ja lähteä palstalta, jos ei siellä sanottua kestä sanottuna semmoisessa ketjussa, jossa Beth ketjun aloittajana kertoi omasta kokemuksestaan ja omista tunteistaan oli kyllä myös Bethin kokemuksen mitätöintiä. Tapansa mukaan Mirri kärkkäästi näkee vikaa toisten korvien välissä.

Nettipalsta voi olla mt-ongelmasta kärsivälle monella tavalla tärkeä, eikä minusta ole oikein vaatia, että yhden kirjoittajan takia toisen on kokonaan luovuttava lukemasta sitä, jos ei kestä tämän mitätöintiä, leimaamista, loukkauksia tms.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.04.2011 23:05

Riidan yhteydessä. Se oli puolen vuoden sisällä. Saattoi olla aborttikeskusteluiden yhteydessä.
Sinä et siis muista tuota, vaikka ko. asioista on puhuttu jälkeenkin päín. Muistamattomuutesi
on psykoanalyyttisten oppien vastaista, vaikka välillä olet ylistänyt muistamattomuutta,
jos muistat.

Psykopatologia, muistamisistani riippumatta sinun pitäisi kertoa millä tavoin minä tarkalleen ottaen olen esittänyt Kyllästyneen mielenvikaiseksi. Painopiste mielenvikaiseksi esittämisellä; minä kun en oikein usko tehneeni mitään sellaista. En pidä mielenterveysongelmaisia ihmisiä mielenvikaisina; siksi tulkintasi kuulostaa vieraalta.

En pidä Kyllästyneen loputtomiin loukkaantunutta ja vuodesta toiseen loukkaantumisia vatvovaa kirjoittelua mieleltään terveen ihmisen kirjoitteluna, mutta ei kai tästä mielipiteestä voida sanoa, että esittäisin mielenvikaiseksi... Vai voidaanko? Sitäkin mieltä olen, ettei minun tarvitse ruveta vääntämään rautalangasta tätä asiaa; Kyllästyneen kirjoittelua seuraamalla selviää, ettei taida olla kyseessä psyykkisesti terve ja tasapainoinen ihminen. Mutta niin kai tällaisilla foorumeilla yleensä; kirjoittajat ovat (me olemme!) enemmän ja vähemmän sekopäisiä - tai mielenvikaisia, jos kuulostaa paremmalta.

Tämä on sen verran hauska juttu, että otan ihan erikseen:
Muistamattomuutesi on psykoanalyyttisten oppien vastaista
Minkäs minä sille asialle mahdan...
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.04.2011 23:27

En tiedä mikä sinä olet, mutta et sinä ainakaan niin hurskaalta ja ihmisystävälliseltä vaikuta kuin se minkälaisena olet pyrkinyt itsesi esittämään.

Kyllästynyt, tietääkseni olen 'esittänyt' itseni aika tarkkaan sellaisena kuin olen; en hurskaana ollenkaan. Ihmisystävällisyytenikin on vaihtelevaisista voimavaroistani riippuvaista; sitä on enemmän ja vähemmän, joskus ei ollenkaan.

Käsittääkseni raivokkaat hyökkäykset minua vastaan johtuvat usein siitä, että inhimillisyydessään raadolliset ja ristiriitaiset mielipiteeni menevät joillakin sietokyvyn ylitse - minä mielipiteineni ja ajatuksineni en olekaan heidän mielensä mukainen. Heidän syystä tai toisesta luomansa epärealistinen ja 'nuhteeton' kuva Mirristä tuottaa pettymyksen; Mirri mielipiteineen ei olekaan sitä mitä mustavalkoisesti ajattelevat ihmiset ovat erehtyneet kuvittelemaan...
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 24.04.2011 23:32, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Gyver » 24.04.2011 23:29

.
Viimeksi muokannut Gyver päivämäärä 11.05.2011 14:47, muokattu yhteensä 1 kerran
Gyver

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.04.2011 23:29

Kyllästynyt kirjoitti:Kysyn sinulta Mirri, millä koulutuksella, pätevyydellä tai oikeudella sinä levität jokseenkin julkisesti väitettä, etten minä ole (mm.) täysijärkinen?
Ja tuo vieläpä niin, että väität asian olevan niin ilmeinen, ettei se tarvitse edes perusteluja.

Käsittääkseni vaikeaa masennusta sairastava ihminen on usein muuta kuin täysijärkinen; sen verran vakavia oireita vaikea masennus yleensä aiheuttaa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.04.2011 23:32

Klo 23.33
Mirri kirjoitti:
jos muistat.

Psykopatologia, muistamisistani riippumatta sinun pitäisi kertoa millä tavoin minä tarkalleen ottaen olen esittänyt Kyllästyneen mielenvikaiseksi. Painopiste mielenvikaiseksi esittämisellä; minä kun en oikein usko tehneeni mitään sellaista. En pidä mielenterveysongelmaisia ihmisiä mielenvikaisina; siksi tulkintasi kuulostaa vieraalta.

En pidä Kyllästyneen loputtomiin loukkaantunutta ja vuodesta toiseen loukkaantumisia vatvovaa kirjoittelua mieleltään terveen ihmisen kirjoitteluna, mutta ei kai tästä mielipiteestä voida sanoa, että esittäisin mielenvikaiseksi... Vai voidaanko? Sitäkin mieltä olen, ettei minun tarvitse ruveta vääntämään rautalangasta tätä asiaa; Kyllästyneen kirjoittelua seuraamalla selviää, ettei taida olla kyseessä psyykkisesti terve ja tasapainoinen ihminen. Mutta niin kai tällaisilla foorumeilla yleensä; kirjoittajat ovat (me olemme!) enemmän ja vähemmän sekopäisiä - tai mielenvikaisia, jos kuulostaa paremmalta.

Tämä on sen verran hauska juttu, että otan ihan erikseen:
Muistamattomuutesi on psykoanalyyttisten oppien vastaista
Minkäs minä sille asialle mahdan...

Ei pitäisi; asia on ja oli niin selvä. Kirjoituksistasi todella välillä paistaa täydellisen muistamattomuutesi kruunaama viattomuus.

Toisaalta on Kyllästynytkin diagnosoinut sinua mm. siinä yhteydessä, kun hän esitti päätelmiä päiväkirjoihisi tutustumisen
ym. pohjalta (abortti ym.). - Kuvaamani asia taisivat olla ennen tuota insidenssiä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.04.2011 23:33

Gyver kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Muistamattomuutesi on psykoanalyyttisten oppien vastaista

Löytyykö todellisesta maailmasta jotain psykoanalyyttisten oppien mukaista?

Miten se nyt menikään... Kaikki virheet ovat jotain ihme Freudilaisia lipeämisiä, luikurin laskeminen sosiopatiaa, ja kaikki ihmiset muistavat jok'ikisen tekemisensä siitä eteenpäin, kun siittiö näki munasolun itseään kauppaavan henkilön tuoksahtavassa paikassa.

toteaa Gyver, joka sekoili psykopatiassa ja vaativassa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja minätäällä » 24.04.2011 23:49

En usko, Mirri, että ihmiset loukkaantuvat sinulle siitä, ettet ole heidän sinusta luomansa nuhteettoman kuvan mukainen. Kyse on siitä, että sinä näät kaikkialla ympärilläsi "sairaita" ja tällä perusteella mitätöit heidän kokemuksensa totaalisesti. Itsesi olet valmis julistamaan silmääkään räpäyttämättä realistiksi ja kirjoitteletkin täällä usein vain mielenterveysongelmaisen omaisen roolissa.

Minun terapeuttini mukaan ei pitäisi mitätöidä edes aivan oikeasta, vakavasta mielisairaudesta kärsivän kokemuksia. Ihmistä on kohdeltava kunnioittaen ja niin suuressa määrässä oman elämänsä subjektina kuin suinkin mahdollista. Ei siis hänen kokemuksensa totaalisesti mitätöiden. Jos muu ei auta, alat surutta maallikkona diagnosoida toisille (jopa parantumattomia) persoonallisuushäiriöitä tai vieläkin vakavampaa ja sen perusteella mitätöidä heidän sanomansa. Tuosta se minun mielestäni on kiinni.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.04.2011 23:50

Beth kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, tietääkseni olen 'esittänyt' itseni aika tarkkaan sellaisena kuin olen; en hurskaana ollenkaan...

En ole laskenut kuinka monta kertaa olet käyttänyt sanoja "Voi luoja" - mutta melko usein kuitenkin.
Mirri kirjoitti:... Ihmisystävällisyytenikin on vaihtelevaisista voimavaroistani riippuvaista; sitä on enemmän ja vähemmän, joskus ei ollenkaan...

Ehkä noin, mutta ainakin olet ollut ensimmäisiä neuvomaan muita sekä tuomitsemaan muita (esimerkiksi ei-täysijärkiseksi).
Mirri kirjoitti:... Käsittääkseni raivokkaat hyökkäykset minua vastaan johtuvat usein siitä, että inhimillisyydessään raadolliset ja ristiriitaiset mielipiteeni menevät joillakin sietokyvyn ylitse - minä mielipiteineni ja ajatuksineni en olekaan heidän mielensä mukainen...

En usko. Luulen, että hyökkäykset sinua vastaan johtuvat siitä, että 1. tuppaudut aiheesta riippumatta esiintymään ylimpänä asiantuntija 2. olet jokseenkin täysin omahyväisyytesi sokaisema ja 3. olet tavattoman kaksinaamainen.
Mirri kirjoitti:Heidän syystä tai toisesta luomansa epärealistinen ja 'nuhteeton' kuva Mirristä tuottaa pettymyksen; Mirri ei olekaan sitä mitä mustavalkoisesti ajattelevat ihmiset ovat erehtyneet kuvittelemaan...

En usko, että kovinkaan moni enää erehtyy luulemaan sinua nuhteettomaksi. Uskon, että vuosien varrella on moni muukin kuin minä saanut sinusta sen käsityksen, että sinä olet paitsi sokea omille tekemisillesi, myös huomattavan haluton näkökykyäsi parantamaan.
[ PPPP]
---------
Tietääkseni en ole koskaan diagnosoinut sinua Mirri, eikä yllä olevakaan mikään diagnoosi ole vaan ainoastaan kooste siitä minkä käsityksen olen sinusta vuosien varrella saanut.

Vähän alkanut tuntua siltä että vaikka miten Mirrille tämä asian esittelisi niin Mirri ei tajua moraalisten sääntöjen perimmäistä merkitystä, Kyllästynyt.

Psykopatologia, miksi sinä kutsuisit ihmisen joka ei patologisesti kykenee empatiaan? Ihmistä joka samalla mitätöi toisten tunteita, puhuu loukkavastisti, käyttäytyy kun jokin kauhukakara, vaikka onkin aikuinen, puhuu risririitaisuuksia, siis jeesustelee yhdessä paikassa toisessa käytäytyy miten julmemmalla tavalla jne.?

Vastaan niin, että heitän sinut kohta ulos.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Gyver » 24.04.2011 23:58

.
Viimeksi muokannut Gyver päivämäärä 11.05.2011 14:47, muokattu yhteensä 1 kerran
Gyver

ViestiKirjoittaja minätäällä » 25.04.2011 00:25

Ei ilmeisesti olisi pitänyt mainita Bethille mitään siitä koirassairaan viestistä. Mietinkin sitä kyllä pidempään. Hän joutui ojasta allikkoon tänne tullessaan.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.04.2011 01:06

Minätäällä, ei Beth mihinkään joutunut. Hän tuli tänne ihan itse, omasta päätöksestään, ja vapaaehtoisesti. Paikkaan, josta pääsee myös pois heti halutessaan. Joten se joutumisista. Minusta tänne tullessaan voi joutua ojasta allikkoon vain siinä tapauksessa, ettei ole poispääsyä, jos on erehtynyt tulemaan tänne - joutuu sitten vain rimpuilemaan päästäkseen pois paikasta, johon on joutunut...
Mirri

ViestiKirjoittaja minätäällä » 25.04.2011 12:09

Mirri, "joutua ojasta allikkoon" on sanonta, jossa käytetään joutua -verbiä. Halusit käyttää sitä aasinsiltana ja toivottaa Bethille tervemenoa, niinkuin teit tukari2:llakin, kun huomautit, että aikuinen ihminen voi toki poistua palstalta, jos terveys ei kestä, vaikapa sinun mitätöintiäsi tai harhaiseksi syyttämistä.

Idioottidiagnosoinnista puhuttaessa PL totesi, että kaikilla on oikeus diagnosoida, mitä jäin kyllä ihmettelemään. Ilmeisesti sitä oikeutta ei kuitenkaan ollut Bethillä eikä tällä palstalla muilla kuin PL:llä itsellään. Ei silti, että pitäisin asiantuntematonta leimaamista missään mielessä hyvänä asiana.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.04.2011 13:04

Suomessa vain lääkärin tautiluokitus-diagnoosilla on (ikään kuin) lain voima.

Mutta kyllä laki sallii myös Bethin tekemät diagnoosit.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja minätäällä » 25.04.2011 13:15

Tällä palstalla Bethin mainitsema psykopaatti -sana oli kuitenkin ilmeisesti solvaamista ja osoitus "harhaisuudesta". Viimeksi mainitun termin käyttö taas oli sinulta täysin ok ja korrektia. Tiedän toki, että vain lääkärillä on oikeus antaa virallinen diagnoosi. Toivoakseni asiallisesti suoritetun kliinisen haastattelun pohjalta.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.04.2011 13:47

minätäällä kirjoitti:Mirri, "joutua ojasta allikkoon" on sanonta, jossa käytetään joutua -verbiä. Halusit käyttää sitä aasinsiltana ja toivottaa Bethille tervemenoa, niinkuin teit tukari2:llakin, kun huomautit, että aikuinen ihminen voi toki poistua palstalta, jos terveys ei kestä, vaikapa sinun mitätöintiäsi tai harhaiseksi syyttämistä.

Minätäällä, nyt olet käsittänyt väärin. En ollenkaan ole toivottanut täällä tervemenoa, vaan tervetuloa. Olet väärässä luullessasi minun haluavan toivottaa Bethille tervemenoa täältä. Siinäkin olet väärässä, että luulit puheideni itsensä suojelemisesta sillä tavoin, että häipyy tiehensä, tarkoittaneen, että tervemenoa. Tarkoitin ihan oikeasti, että netissä viihtyvän ihmisen pitäisi ymmärtää suojata itseään vieroittamalla itseään netistä, jos nettikirjoittelu alkaa ahdistaa liikaa.

Sen sijaan siinä vaiheessa tarkoitin, että tervemenoa/-tuloa Psykopatologia-palstalle, Beth, kun kaivoin tämän foorumin osoitteen esille Bethin päivikseen. Ja vain silloin toivotin Tukarilla Bethille, että tervemenoa. Jos ja kun sinä olet ollut näkevinäsi tervemenoa-toivotuksia muuallakin, olet tulkinnut väärin. Niinpä sinä puhut pötyä väittäessäsi minun halunneen vähän siellä sun täällä vihjailla Bethille, että tervemenoa...

En ymmärrä mikset voi tulkita asiaa niin kuin olen sanonut sen; minusta ihan oikeasti on viisainta panna vaikka koneensa piuhat poikki, jos ajan viettäminen nettifoorumilla alkaa kovasti käydä terveyden päälle. Ei tuo ole mikään tervemenotoivotus kenellekään, ei Bethille sen enempää kuin muillekaan, joten älä väännä siitä sellaista!
Tai no, voisihan mielipiteeni ilmaista niinkin, että mielestäni ihmisen olisi viisasta sanoa itselleen, että tervemenoa nettifoorumilta, jos nettifoorumi kirjoitteluineen alkaa uhata psyykkistä tai fyysistä terveyttä. Siis voisi sanoa itselleen, että tervemenoa ahdistuneisuutta aiheuttavalta nettifoorumilta, ei toisille...

Syy, miksi jossakin vaiheessa ihan oikeasti ja käsittääkseni aika suorasukaisesti toivotin Bethille tervemenoa Tukarilta ja tervetuloa Psykopatologialle, oli siinä, että tämä foorumi on mielestäni parempi paikka, jos haluaa kirjoittaa toisesta kirjoittajasta ja vaikka panetella häntä... Beth kun innostui kirjoittelemaan minusta aikamoisen panettelevasti. Tällä foorumilla on mahdollisuus vastata moiseen panetteluun ja selvitellä välejä; niinpä minun kutsuni tälle foorumille oli tällainen: tervetuloa, sanoi hämähäkki kärpäselle - tai miksei yhtä hyvin kissa hiirelle...

Minätäällä, toivon, ettet enää vääristele kirjoittamiani viestejä tervemenoa-toivotuksiksi, kun ne eivät ole sellaisia.
Mirri

ViestiKirjoittaja minätäällä » 25.04.2011 19:03

Minä taas toivon, Mirri, ettei kenenkään tarvitsisi pistää piuhoja poikki ja lakata kirjoittamasta palstalla, jolla hän kenties yhden tai muutaman kirjoittajan hyökkääviä ja mitätöiviä kommentteja lukuunottamatta saattaa viihtyä hyvin ja joka voi olla hänelle monella tavalla tärkeä. En puhu nyt itsestäni.

Toivon, että tuommoisten kommenttien kirjoittamisesta syytetty todellakin tekisi sitä, mitä toisille suosittelee, ja tutkisi omien korviensa väliä ja miettisi, mistä samantapaiset, toistuvat yhteenotot voisivat johtua. Tiedän, että toiveeni on turha, koska terapiallakaan ei ole päästy tuohon tulokseen.

Tämä kiista ei koske minua vaan Bethiä, ja kun hän ei enää edes ole itse paikalla, minulla ei ole mitään halua jatkaa sitä kenenkään kanssa.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.04.2011 19:43

minätäällä kirjoitti:Toivon, että tuommoisten kommenttien kirjoittamisesta syytetty todellakin tekisi sitä, mitä toisille suosittelee, ja tutkisi omien korviensa väliä ja miettisi, mistä samantapaiset, toistuvat yhteenotot voisivat johtua. Tiedän, että toiveeni on turha, koska terapiallakaan ei ole päästy tuohon tulokseen.

Näköjään luulet, etten tiedä mistä moiset yhteenotot voisivat johtua. Luulet väärin, muttei se mitään.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista