minätäällä kirjoitti:Mirri, "joutua ojasta allikkoon" on sanonta, jossa käytetään joutua -verbiä. Halusit käyttää sitä aasinsiltana ja toivottaa Bethille tervemenoa, niinkuin teit tukari2:llakin, kun huomautit, että aikuinen ihminen voi toki poistua palstalta, jos terveys ei kestä, vaikapa sinun mitätöintiäsi tai harhaiseksi syyttämistä.
Minätäällä, nyt olet käsittänyt väärin. En ollenkaan ole toivottanut täällä tervemenoa, vaan tervetuloa. Olet väärässä luullessasi minun haluavan toivottaa Bethille tervemenoa täältä. Siinäkin olet väärässä, että luulit puheideni itsensä suojelemisesta sillä tavoin, että häipyy tiehensä, tarkoittaneen, että tervemenoa. Tarkoitin ihan oikeasti, että netissä viihtyvän ihmisen pitäisi ymmärtää suojata itseään vieroittamalla itseään netistä, jos nettikirjoittelu alkaa ahdistaa liikaa.
Sen sijaan siinä vaiheessa tarkoitin, että
tervemenoa/-tuloa Psykopatologia-palstalle, Beth, kun kaivoin tämän foorumin osoitteen esille Bethin päivikseen. Ja vain silloin toivotin Tukarilla Bethille, että tervemenoa. Jos ja kun sinä olet ollut näkevinäsi tervemenoa-toivotuksia muuallakin, olet tulkinnut väärin. Niinpä sinä puhut pötyä väittäessäsi minun halunneen vähän siellä sun täällä vihjailla Bethille, että tervemenoa...
En ymmärrä mikset voi tulkita asiaa niin kuin olen sanonut sen;
minusta ihan oikeasti on viisainta panna vaikka koneensa piuhat poikki, jos ajan viettäminen nettifoorumilla alkaa kovasti käydä terveyden päälle. Ei tuo ole mikään tervemenotoivotus kenellekään, ei Bethille sen enempää kuin muillekaan, joten älä väännä siitä sellaista!
Tai no, voisihan mielipiteeni ilmaista niinkin, että mielestäni ihmisen olisi viisasta sanoa
itselleen, että tervemenoa nettifoorumilta, jos nettifoorumi kirjoitteluineen alkaa uhata psyykkistä tai fyysistä terveyttä. Siis voisi sanoa itselleen, että tervemenoa ahdistuneisuutta aiheuttavalta nettifoorumilta, ei toisille...
Syy, miksi jossakin vaiheessa ihan oikeasti ja käsittääkseni aika suorasukaisesti toivotin Bethille tervemenoa Tukarilta ja tervetuloa Psykopatologialle, oli siinä, että tämä foorumi on mielestäni parempi paikka, jos haluaa kirjoittaa toisesta kirjoittajasta ja vaikka panetella häntä... Beth kun innostui kirjoittelemaan minusta aikamoisen panettelevasti. Tällä foorumilla on mahdollisuus vastata moiseen panetteluun ja selvitellä välejä; niinpä minun kutsuni tälle foorumille oli tällainen: tervetuloa, sanoi hämähäkki kärpäselle - tai miksei yhtä hyvin kissa hiirelle...
Minätäällä, toivon, ettet enää vääristele kirjoittamiani viestejä tervemenoa-toivotuksiksi, kun ne eivät ole sellaisia.