Läksiäisviesti

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Läksiäisviesti

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 21.08.2013 18:58

Jos joku ihmettelee, mihin kirjoittamani viesti katosi, poistin sen, koska olin kopioinut alkuun väärän kirjoittajan viestin.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 21.08.2013 19:03

Helmenkalastaja kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Minustakin Helmenkalastaja on ollut taaskin kaikkein tasapuolisin ja
siihen nähden ehka saanut osakseen turhaakin "syyttelyä" ym.

Suurkiitokset tästä kannanotosta! Voisitko vielä valaista mikä on ollut sitä ei-turhaa "syyttelyä"? Ja miksi lainausmerkit?
Onhan siinä se tietysti, ettei kukaan voi syyttää siitä, että olisit väittänyt jotakin, kun joka käänteessä kyseenalaistat omat sanasi.

Odottelen edelleen vastausta Kahvilta.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 21.08.2013 19:07

Helmenkalastaja kirjoitti:3) Tämä on minulle henkilökohtaisesti tärkeä kysymys: Miten minä 'hyökkäsin puolustamaan' Mirriä? Mitä minä kirjoitin Mirrin puolustukseksi? Voisitko valaista? Minä en muista. Muistan muistuttaneeni, että linkitys toiselle palstalle on aina ollut sallittua. Tuo on varsin yleinen toteamus. Mitä spesifistä olen sanonut Mirrin puolustukseksi, ennen eilistä pitkää viestiäni?

Tähän odotan vastausta Riidankylväjältä, vaikka hän päiväkirjassaan toteaakin, että on turha edes yrittää saada minut leppymään. Mistä sen muuten tiedät? Et ole vielä yrittänyt kertaakaan.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 21.08.2013 19:25

En nyt muista ihan sanatarkasti, mutta asenteesi oli semmoinen, että on ihan ok, että Mirri käy kopioimassa Tukarin päiväkirjoista viesteja ja liittää niitä tänne Psykopatologia foorumille.

En nyt sinua pahimpana pukarina pidä, mutta selkeästi tuit Mirriä Bethiä vastaan. Beth oli sekava ja kirjoitti sekavasti ja se sai minut huolestunaan kun taas Mirri takertui sekaviin viestehin ja ilkeili ja ivasi niitä. Olisi pitänyt ymmärtää ainakin lopettaa ilkeilyt tuossa vaiheessa.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 21.08.2013 19:57

Riidankylväjä kirjoitti:En nyt muista ihan sanatarkasti, mutta asenteesi oli semmoinen, että on ihan ok, että Mirri käy kopioimassa Tukarin päiväkirjoista viesteja ja liittää niitä tänne Psykopatologia foorumille.

En nyt sinua pahimpana pukarina pidä, mutta selkeästi tuit Mirriä Bethiä vastaan. Beth oli sekava ja kirjoitti sekavasti ja se sai minut huolestunaan kun taas Mirri takertui sekaviin viestehin ja ilkeili ja ivasi niitä. Olisi pitänyt ymmärtää ainakin lopettaa ilkeilyt tuossa vaiheessa.

Sikäli kuin minä muistan, en ole ottanut kantaa koko asiaan. Ehkä vain kuvittelit minun mielestäni olevan ok, että Mirri käy kopioimassa Tukarin päiväkirjoista viestejä tänne? Ehkä pelkkä minun kirjoittamiseni samassa ketjussa, kommentoimatta erityisesti kopiointiasiaa, sai sinut ajattelemaan, että jotenkin puolustin/tuin Mirriä tai peräti liittouduin hänen kanssaan? En ihan oikeasti muista, että olisin kommentoinut mitään Mirrin kirjoitusta tai tekemistä suuntaan tai toiseen...

Tässä vaiheessa voin toki oman kantani tuoda julki. Minun mielestäni Mirrin tänne kopioima viesti oli hyvin valaiseva. Jos se kopioitu viesti olisi kirjoitettu Bethin omaan tukaripäiväkirjaan, kopiointiasia olisi ollut toinen. En osaa - tällä foorumilla! - pitää pahana sitä, että asioita valaistaan useammalta kannalta, vaikka se edellyttäisi jonkun käyttäjän toiselle foorumille kirjoittaman viestin kopioimista tänne. Ehkä minun moraalini tässä kohtaa lipsuu, mutta ei voi mitään.

Toisaalta, jos olisi käynyt niinpäin, että joku olisi kopioinut Mirrin kirjoituksen jostakin tänne, olisitko nostanut samanlaisen metelin? Yritäpä vastata rehellisesti.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 21.08.2013 21:06

Muistaakseni olen joskus sen virheen tehnyt, että olen kopioinut Mirrin kirjoituksen palstalta toiselle. En päiväkirjasta, vaan ihan tavallisesta leipätekstistä. Siitähän nousu hirveä haloo ja poistin postaukseni saman tien.

Jonkun asiayhteydetään irroitetun vuosien takaisen jutun kopiointi tänne ei valaise mitään. Sensijaan siitä saavat kiusaajat kättä pitempää.

Muistuipa mieleeni, että sinäkin irvailit Bethin kielitaitoa hyvin tympeään sävyyn.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Obelix2 » 21.08.2013 21:13

Minä olen aina otettu ja ylpeä, jos joku kopioi minun kirjoituksiani riippumatta mistä mihin. :D
Obelix2

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 21.08.2013 21:48

Riidankylväjä kirjoitti:Muistaakseni olen joskus sen virheen tehnyt, että olen kopioinut Mirrin kirjoituksen palstalta toiselle. En päiväkirjasta, vaan ihan tavallisesta leipätekstistä. Siitähän nousu hirveä haloo ja poistin postaukseni saman tien.

Jonkun asiayhteydetään irroitetun vuosien takaisen jutun kopiointi tänne ei valaise mitään. Sensijaan siitä saavat kiusaajat kättä pitempää.

Muistuipa mieleeni, että sinäkin irvailit Bethin kielitaitoa hyvin tympeään sävyyn.

Minä en ole puuttunut Bethin suomen kielen taitoon tätä tapausta aiemmin kuin kerran ja senkin tein siksi, että Beth on pyytänyt korjaamaan hänen suomen kieltään. Silloin selvitin, etteivät kuttu ja kutu ole sama asia. Enempää en ole katsonut aiheelliseksi kommentoida, vaikka Beth on ihmetellyt, kun muiden (suomalaisten) käyttäjien kielivirheitä on korjattu eikä hänen suomen kielestään ole sanottu mitään...

Tällä kertaa päädyin korjaamaan koko tekstin kieli-/kirjoitusvirheet mutta vain ja ainoastaan siksi, että Beth itse minua siihen yllytti. Kaipaan vain hyvin vähän yllytystä ryhtyäkseni ruotimaan kieliasioita. Tämä ihan varoituksen sanana sanottakoon.

Niin ikään näpäytin Bethiä pari kertaa hänen kielitaidostaan, kun vaikutti ilmiselvältä, että hän oli ymmärtänyt jonkin asian täysin väärin. Näin en olisi ikinä tehnyt, ellei Beth olisi kertonut toimineensa aikoinaan kääntäjänä ja tulkkina (toisena kielenä suomi, näin ymmärsin) ja vieläpä hyvällä menestyksellä!

Minä olen kouluttanut kääntäjiä ja tulkkeja useamman vuoden ajan ja korjannut työkseni muiden kääntäjien käännöksiä. Jos Beth olisi toimittanut minulle suomennoksen, jonka kieliasu olisi ollut niin täynnään kielivirheitä kuin hänen kirjoituksensa täällä, en ikinä olisi hyväksynyt häntä kääntäjäkuntaamme. Kieltä virheettömästi kirjoittamaan kykenevä ei tekisi sellaisia virheitä kuin hän.

En silti väitä Bethin valehtelevan kääntäjänä toimimisestaan; suomalaiset yritykset ovat aika huolettomia palkatessaan ihmisiä tekemään heille käännöksiä. Arvelen Bethin suullisen kielitaidon olevan parempi kuin kirjallinen, joten tulkkaus häneltä on saattanut sujua.

____
Poistin yhden lauseen.
Viimeksi muokannut Helmenkalastaja päivämäärä 21.08.2013 21:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 21.08.2013 21:49

Taidan olla Riidankylväjän kanssa samaa mieltä: hänen tuskin onnistuu lepyttää minua. Tähänastiset yritykset ainakin ovat olleet lähinnä säälittäviä. Mutta hei, en minä sinua silti ihan läpeensä pahana pidä.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 21.08.2013 21:58

Kiitos. Tuo oli ystävällisesti sanottu. Pus.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.08.2013 22:00

Riidankylväjä kirjoitti:Muistaakseni olen joskus sen virheen tehnyt, että olen kopioinut Mirrin kirjoituksen palstalta toiselle. En päiväkirjasta, vaan ihan tavallisesta leipätekstistä. Siitähän nousu hirveä haloo ja poistin postaukseni saman tien.

Mikä sinun motiivisi oli; ilkeilynhalu, kiusaamistarve ja riidan haastaminen, vai jokin muu syy kirjoitukseni siteeraamiseen?
Mirri

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 21.08.2013 22:03

Ellen väärin muista joku pyysi postaamaan kyseisen viestin, kun ei itse syystä tai toisesta päässyt palstalle.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.08.2013 22:04

Mihin tarkoitukseen?
Mirri

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 21.08.2013 22:10

En muista. Joku juupas-eipäs juttu.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.08.2013 23:18

Toivottavasti sinäkin pidät turpaasi vähän pienemmällä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 22.08.2013 07:44

Psykopatologia kirjoitti:Toivottavasti sinäkin pidät turpaasi vähän pienemmällä.

Eikös ole hyvä, että Beth pitää asiaa esillä? Silloin ei Mirrin tarvitse penkoa vuosien takaisia päiväkirjoja ja haeskella "todisteita" Bethin pahuudesta.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.08.2013 09:45

... joka ilmenee koko ajan. Ei sellaista täydy etsiä, joka ilmenee koko ajan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 22.08.2013 11:06

Niinniinniin sitähän mä just yritin sanoa.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.08.2013 13:23

Riidankylväjä kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Toivottavasti sinäkin pidät turpaasi vähän pienemmällä.

Eikös ole hyvä, että Beth pitää asiaa esillä? Silloin ei Mirrin tarvitse penkoa vuosien takaisia päiväkirjoja ja haeskella "todisteita" Bethin pahuudesta.

En ole tehnyt noin, joten taas puhut pötyä.

Joko valehtelet, tai sitten tulkitset asioita itseäsi miellyttävällä tavalla (lue: minua vastaan) ja pidät virheellisistä tulkinnoistasi sinnikkäästi kiinni. Luulen, että jälkimmäistä, koska en usko sinun valehtelevan. Sen sijaan käsittääkseni olen nettikirjoittaja, joka ei miellytä sinua; pitkäaikainen antipatiasi minua kohtaan näkyy tulkinnoissasi. Voi voi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 22.08.2013 14:05

Jotain todistusaineisto sinä Tukarilta kävit hakemassa. Helmiskin vallan valaistui.

Pertti taas aistii pahuuden ilman todisteitakin.
Riidankylväjä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko