Kai Hyttinen: Naiset + Lyrics
http://www.youtube.com/watch?v=JF6wUoPcFvU

Hilppa kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:--
Mutta eikö termi kuitenkin viittaa (enemmän) seksiin p u s i-p u s i-mielessä
kuin suku p u o l e e n ?
Kyllä viittaa. Seksismi on muka hyvällä tarkoituksella ja muka hyvässä hengessä tapahtuvaa lähentelyä, jonka on kohteelle vastenmielistä, ahdistavaa ja ei-toivottavaa.
Kahvi kirjoitti:Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Mirri kirjoitti:Että seksismi tarkoittaakin (vastenmielistä, ahdistavaa ja ei-toivottavaa) lähentelyä...?
Mitä se sinun mielestäsi on? Enkä odota nyt sanakirjoihin tukeutumista.
Minä ymmärrän - olen aina ymmärtänyt - sanan seksismi niin kuin sanakirjani sanovat sen olevan. Seksismillä ei käsitykseni mukaan ole mitään tekemistä minkäänlaisen lähentelyn kanssa, eikä lähentelyistä pitäisi käyttää sanaa seksismi.
Miksi ihmeessä lähentelyjä voidaan/saadaan sanoa seksismiksi; minusta tuollainen sanojen tärveleminen ja väärinkäyttäminen on törkeää. Seksismillä kertakaikkiaan ei ole mitään tekemistä minkäänlaisten lähentelyjen kanssa, joten sinä käytät kyseistä sanaa käsittämättömällä tavalla väärin.
Tämä lienee vähän samantapainen ongelma kun fakta - yksi ymmärtää sanalla yhtä ja toinen toista...
Tässä Mirri teilaa niin että heilahtaa Hilpan. Todistaa tämän olevan väärässä, mutta ei vastaa esitettyyn kysymykseen.

Riidankylväjä kirjoitti:Miten naisrakkaus määritellään?
Kai Hyttinen: Naiset + Lyrics
http://www.youtube.com/watch?v=JF6wUoPcFvU
Kahvi kirjoitti:Minusta Hilppa kysyi Mirriltä, että mitä hänen mielestään "vastenmielinen, ahdistavaa ja ei-toivottava lähentely" on.

Mirri kirjoitti:hänen kysymyksensä: miten sinä ymmärrät sanan seksismi. Minulla menee yli horisontin kysymys, jossa tiedustellaan jonkin sanan sisältöä mielipideasiana.
Sanoja voidaan ymmärtää eri tavoin, mutteivät sanat ole asioita, joiden sisältö vaihtelee yksilöllisten mielipiteiden mukaan.
Kahvi kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Yksi toisensa jälkeen esimerkit naisten harrastamasta seksismistä kumotaan, milloin milläkin perusteella. Yritetäänkö nyt väittää, että moista ilmiötä ei olisi olemassa ollenkaan (tai ainakin se on erittäin erittäin marginaalinen)?
Minä olen antanut esimerkin ja oman käsitykseni seksismistä ts. seksistisestä käyttäytymisestä, mutta et ole kommentoinut kuin aloitusta viestistäni. Ja Mirri on tietysti teilannut sen täysin jo aloituksesta lähtien myöskään kommentoimatta koko viestiäni.
Olen lainannut osan viestistäsi, mutta kommentoinut koko viestiä.
Mutta itse nyt teilasit minut ja samalla jätit vastaamatta selvään kysymykseeni.
Hilppa kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Yksi toisensa jälkeen esimerkit naisten harrastamasta seksismistä kumotaan, milloin milläkin perusteella. Yritetäänkö nyt väittää, että moista ilmiötä ei olisi olemassa ollenkaan (tai ainakin se on erittäin erittäin marginaalinen)?
Minä olen antanut esimerkin ja oman käsitykseni seksismistä ts. seksistisestä käyttäytymisestä, mutta et ole kommentoinut kuin aloitusta viestistäni. Ja Mirri on tietysti teilannut sen täysin jo aloituksesta lähtien myöskään kommentoimatta koko viestiäni.
Olen lainannut osan viestistäsi, mutta kommentoinut koko viestiä.
Mutta itse nyt teilasit minut ja samalla jätit vastaamatta selvään kysymykseeni.
En teilaa ihmisiä eikä tarkoitukseni ole sellainen.
En väitä, en väittele sinun kanssasi, esitän ainoastaan oman näkemykseni omissa viesteissäni.
Hilppa kirjoitti:Kahvi: Mitä nainen jahkaat ja pakoilet? Kerro, kun mitä ilmeisimmin tiedät!
Minä en pakoile. Minä lauhdutan liiallista kiivauttanne. Sinun ja Mirrin.
Riidankylväjä kirjoitti:Tuo sopisi paremin vaikka huonon käytöksen määritelmäksi yleisesti.
Tuo on hyvä esimerkki siitä, että feministit keksivät kaikenlaisia uusia termejä, joilla lyödä mies sukupuolta ja alkavat vasta sitten pohtia mitä termi mahtaisi oikeasti tarkoittaa.
Riidankylväjä kirjoitti:Tuo sopisi paremin vaikka huonon käytöksen määritelmäksi yleisesti.
Tuo on hyvä esimerkki siitä, että feministit keksivät kaikenlaisia uusia termejä, joilla lyödä mies sukupuolta ja alkavat vasta sitten pohtia mitä termi mahtaisi oikeasti tarkoittaa.
Hilppa kirjoitti:Elämä on kuitenkin muuttunut huomattavasti helpommaksi naisille esimerkiksi työpaikoilla, kun on ohjeistettu sukupuolineutraalimpaan käytökseen. Ainakin minä koen noin.
Hilppa kirjoitti:Kahvi: Mitä nainen jahkaat ja pakoilet? Kerro, kun mitä ilmeisimmin tiedät!
Minä en pakoile. Minä lauhdutan liiallista kiivauttanne. Sinun ja Mirrin.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa