Psykopatologia kirjoitti:En erota Kahvin määrittämää naisvihaa.
Kyllästynyt kirjoitti:Tarkoitatko, että Hilppa on kanssasi samaa mieltä siitä, että jotkut naiset harrastavat seksismmiä - vai että minä olisin kanssasi samaa mieltä tuosta asiasta?
Kyllästynyt kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Naisvihaa ei vissiin ole määritetty.
Ko. kvaliteetti on muistaakseni saatettu asettaa Obelixille ja Riidankylväjälle.
Ja Kahville.
Kahvia korventaa ilmeisen syvä kauna ja katkeruus koko naissukupuolta kohtaan.
Riidankylväjän ajattelu haisee sovinismille, mutta viha ei hänen kirjoituksistaan
paista ainakaan niin selvästi kuin Kahvin ja Obelixin.
Kahvi kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:En erota Kahvin määrittämää naisvihaa.
Eli määritelmäni on joko vajavainen, tai sitten naisvihaa ei ole erotettavissa siksi, että sitä ei ole?
Kahvi kirjoitti:Seksismiä tässä oli se, että hän oletti, etten osallistu arkiaskareisiin ollenkaan tai todella vähän - vain sen takia, että minä olen mies.

Psykopatologia kirjoitti:Minusta et ole kirjoittanut naisvihan määritelmää (vain lainannut).
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Tarkoitatko, että Hilppa on kanssasi samaa mieltä siitä, että jotkut naiset harrastavat seksismmiä - vai että minä olisin kanssasi samaa mieltä tuosta asiasta?
Sinä.
En ole.
Sanoin jo, että olisi typerää väittää, ettei yksikään nainen koskaan tai missään olisi osoittanut seksismiä miehiä kohtaan, mutta itse en keksi mitä tai minkälaisia ne voisivat olla.
Mirri kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Seksismiä tässä oli se, että hän oletti, etten osallistu arkiaskareisiin ollenkaan tai todella vähän - vain sen takia, että minä olen mies.
Samanlaista arkielämän seksismiä miehet käsittääkseni kohtaavat monenlaisissa tilanteissa; oletetaan jotakin vain sen vuoksi, että henkilö sattuu olemaan mies. Huoltajuuskiistat ovat yksi ääriesimerkki, mutta arjessa on paljon enemmän ja vähemmän pieniä asioita, joista henkilö - usein naisvoimin - sysätään syrjään sillä perusteella, että hän on mies. Tai ei uskota ja naureskellaan miehen yrittäessä selittää, että hän kyllä osaa ja pärjää...
Psykopatologia kirjoitti:19:32
Yllä (naisviha) on ilmauksia, jotka loukkaavat naisia ja joista naiset loukkaantuvat.
Onko tuo sama asia kuin naisviha?
Kyllästynyt kirjoitti:Jaa'a.
Ja mistäköhän se voisi johtua?
Kuuntelen...
Kyllästynyt kirjoitti:Eli sinun mielestäsi on todennäköistä, että mies joka mm. väittää, ettei raiskauksesta koidu uhrille (naiselle) mitään haittaa. sanoja ei podekaan naisvihaa vaan "pikemminkin juuri päinvastoin"?
Jos joku, kuka tahansa, pitää naisia "vähempiarvoisena sukupuolena" - se on naisvihaa.
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Jaa'a.
Ja mistäköhän se voisi johtua?
Kuuntelen...
Ehkäpä se johtuu siitä, että naisen harrastama seksismi on niin yleistä, että tuskin huomaamme sitä.
Tai todennäköisempi selitys:
Se on niin harvinaista, ettet ole etsimälläkään pystynyt sellaisia löytämään.
Psykopatologia kirjoitti:19:32
Yllä (naisviha) on ilmauksia, jotka loukkaavat naisia ja joista naiset loukkaantuvat.
Onko tuo sama asia kuin naisviha?
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:
Entäpä sanonnat miehet ovat ikuisia lapsia ja pojat on aina poikia; olisiko niissä jotakin seksististä? En muista ensimmäistäkään kertaa, jolloin olisin kuullut miehen käyttävän noita sanontoja; käsittääkseni nimenomaan naiset rakastavat niitä. Etenkin ensiksi mainittua...
En muista kuinka monta vuotta siitä on kun viimeksi kuulin kuulin käytettävän noita fraaseja, mutta silloin niitä käytettiin puolustelemaan miesten kusipäistä käytöstä.

Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Minusta on kysymys noista enemmän sovinismista ja/tai typeryydestä kuin naisvihasta.
Ei helvetti.
Nyt on pakko mennä yrittämään oksentamista...

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa