Miksi samaa aina kiusataan?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Miksi samaa aina kiusataan?

ViestiKirjoittaja Kahvi » 24.10.2012 15:34

Kyllästynyt kirjoitti:Sinun ammattiasikaan ei ole sivuttu kuin silloin kun oli puhe siitä, että vaikka sinä ammatissasi voitkin työpaikkasi asiakaskunnan valita, täällä se ei sinun tehtäviisi kuulu

Tämä oli (ja on edelleenkin) niin suoraa vittuilua kuin vaan voi olla. Missään yhteydessä en ole väittänyt, että minulla olisi (tai haluaisin) valta ja voima valita ketkä täällä kirjoittavat. Itseasiassa olen sanonut täysin päinvastaista!

Jatkuva paskan puhuminen minusta senkun vaan jatkuu - Kyllästyneen ilkeilygeneraattori on vissiin ehtymätön?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.10.2012 15:34

Kyllästynyt kirjoitti:Sinäkö uskot ja luulet, että sinun tulkintasi on oikeampi kuin esimerkiksi Wikipedian?

Luotan sanakirjoihin, kuten sivistyssanakirjaan. Ne kertovat, että sana fakta on synonyymi sanalle tosiasia.

Gummeruksen Kultainen Sivistyssanakirja selittää näin:
Fakta (ark.) tosiasia, varma juttu

Fakta voi siis olla myös yhtä kuin varma juttu... Ja tämä on tosiasia, kirjasta katsottu.

Minun tulkintani Kahvin viestistä on yhtäpitävä viestin kirjoittajan tarkoituksen kanssa, joten kyllä tulkintani on oikeampi kuin sinun. Olen ymmärtänyt kirjoittajan tarkoituksen oikein, sinä olet ymmärtänyt sen väärin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 24.10.2012 15:35

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Obelix minulle - joten siten tämä liitty tähän.

Ok, nyt ymmärrän!

Onko Obelix pyytänyt käytöstään anteeksi?

Ei ole.

Selvittäkää sitten välinne. Tai jos keskinäinen vittuilu on teille antoisampaa, niin vittuilkaa sitten toisillenne - mutta älkää pliis sotkeko sillä muiden ketjuja.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 24.10.2012 15:36

Mirri kirjoitti:Minun tulkintani Kahvin viestistä on yhtäpitävä viestin kirjoittajan tarkoituksen kanssa, joten kyllä tulkintani on oikeampi kuin sinun. Olen ymmärtänyt kirjoittajan tarkoituksen oikein, sinä olet ymmärtänyt sen väärin.

Kyllä Kyllästynyt ymmärsi sen ihan oikein, ei hän nyt niin tyhmä ole! Mutta kun minä olen hänen mielestään niin ärrrsyttävä ja inhottava ihminen, niin sai tuosta vain tekosyyn minun rääkkäämiselleni.

Puhutaan asioista asioina. Kiusaaminen on kiusaamista vaikka kuinka kiusaaja kiukkuisena jalkaansa maahan polkisi!

---------
Typo-edit @ 15:40.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.10.2012 15:44

Wikisanakirja selittää tosiasian/faktan näin:
tosiasia asia, jonka sisältö ei riipu mielipiteistä ja on todennettavissa, fakta

http://fi.wiktionary.org/wiki/tosiasia

Jos kiusattu kertoo - tosiasiana - saaneensa kiusaamisen loppumaan omalla toiminnallaan, asia pysyy totena (faktana) olivat muut asiasta mitä mieltä hyvänsä. Se, ettemme tällä foorumilla pysty tutkimaan ja todentamaan asiaa, ei muuta asian todennettavissa olevuutta miksikään.
Niinpä on aivan käsittämätöntä - sekä kertojaa kohtaan väärin ja loukkaavaa - yrittää kiistää (tosi)asiaa, jonka henkilö kertoo tapahtuneen elämässään.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.10.2012 15:48

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Obelix minulle - joten siten tämä liitty tähän.

Ok, nyt ymmärrän!

Onko Obelix pyytänyt käytöstään anteeksi?

Ei ole.

Selvittäkää sitten välinne. Tai jos keskinäinen vittuilu on teille antoisampaa, niin vittuilkaa sitten toisillenne - mutta älkää pliis sotkeko sillä muiden ketjuja.

Oletko joskus nähnyt Obelixin pyytäneen anteeksi kirjoittamisiaan?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kahvi » 24.10.2012 15:51

Kyllästynyt kirjoitti:En ole Kahvia kiusannut, ikinä.

Olet kiusannut, käytännössä koko sen ajan kun olen tällä palstalla ollut. Ja kiusasit muuten myös minua(kin) jo Tukiasemalla - muistanet varmaan ne lukuisat kerrat, kun tulit häiriköimään silloiseen päiväkirjaani - ja kerta toisensa jälkeen Ylläpito joutui siivoamaan asiattomat viestisi pois päiväkirjastani! Tuota samaa reikäpäisyyttä harrastit myös mm Mirrin päiväkirjaan. Nämä tapaukset muistan kyllä paremmin kuin hyvin!

Kyllästynyt kirjoitti:Ja rääkkäämisestä syyttäminen on aika paksua Kahvilta joka on minua usein muistanut solvauksillaan ja jopa uhkaillut minua.

Mitä hittoa minun käytökseni liittyy sinun käytökseesi. Vaikka olisin ollut kuinka törkeä tahansa, niin se ei siltikään anna lupaa, oikeutta tai velvollisuutta kiusata minua!

Kyllästynyt kirjoitti:Kuten jo sanoin, minä lähden.

Minulle riitti.

Näin sitä siis seisotaan omien sanojensa ja tekojensa takana. Niistä vastuuseen laittaminen aiheuttaa pakoreaktion. Aikuinen ihminen muka - pah!

Kyllästynyt kirjoitti:Kirjoittaja joka jatkuvasti solvaa minua on jopa uhkaillut minua, ei saa syytettä kiusaamisesta, mutta minä saan koska en hyväksy tapaa käyttää omista mielipiteistä tai kokemuksista sanoja "selvä fakta".

Edelleen: miten minun käytökseni ja sinun käytöksesi liittyvät toisiinsa?

Ehkä olet unohtanut, että sinäkään et määrittele suomen kieltä - ja vielä vähemmän mitä mitäkin sana tarkoittaa. Enkä usko myöskään, että "fakta"-case liittyy siihen, että olet kiusaaja - itseasiassa tuo on aika tökerö olkinukke.

Käytöksesi on jo pitkään ollut minua kohtaan törkeätä, asiatonta ja muutenkin kiusaamisen tunnusmerkistön täyttävää. Se on valitettavaa, että et itse näe käytöksessäsi mitään vikaa (vaan keskityt muiden syyttelemiseen = kiusaamiseen), mutta minkäs kukin omalle itselleen voi - peiliin on omankin kokemukseni mukaan niin hiton vaikea katsoa.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 24.10.2012 15:52

Hilppa kirjoitti:Oletko joskus nähnyt Obelixin pyytäneen anteeksi kirjoittamisiaan?

En, kun en erityisemmin seuraa Obelixin(kaan) kirjoittelua. Siksi kysyinkin.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.10.2012 15:55

Mirri kirjoitti:Wikisanakirja selittää tosiasian/faktan näin:
tosiasia asia, jonka sisältö ei riipu mielipiteistä ja on todennettavissa, fakta

http://fi.wiktionary.org/wiki/tosiasia

Jos kiusattu kertoo - tosiasiana - saaneensa kiusaamisen loppumaan omalla toiminnallaan, asia pysyy totena (faktana) olivat muut asiasta mitä mieltä hyvänsä. Se, ettemme tällä foorumilla pysty tutkimaan ja todentamaan asiaa, ei muuta asian todennettavissa olevuutta miksikään.
Niinpä on aivan käsittämätöntä - sekä kertojaa kohtaan väärin ja loukkaavaa - yrittää kiistää (tosi)asiaa, jonka henkilö kertoo tapahtuneen elämässään.

Sanoilla on myös yhteytensä ympäröiviin sanoihin, jotka antavat kokonaissävyn ja -merkityksen puhutulle/kirjoitetulle viestille. Mielestäni ei voi vedota yksinomaan sanakirjaan.

"Ja tämä on selvää faktaa." - ponnekas ilmaisu, vähän kuten "Minähän tiedän, miten asiat ovat.".
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kahvi » 24.10.2012 15:56

Kahvi kirjoitti:Ja edelleen: miten minun käytökseni liittyy yhtään mitenkään sinun käytöksesi asiattomuuteen?

Tätä olen kysynyt useammassakin viestissä - vastausta saamatta. Eli vastaamattomuudesta voi päätellä kaksi asiaa:

1. Kyllästynyt ei kestä sitä, että hänen ihkaomaa asiatonta käytöstään puidaan. Hän ei kertakaikkiaan pysty kantamaan vastuuta teoistaan ja sanoistaan.

2. Kyllästynyt haluaa pysyä "kiusatun uhriasemassa" tuomalla jatkuvasti esiin mm minun käytöstäni. Näin ilmeisesti siksi, että uhriasemassa voi harrastaa mukavaa itsensä idealisointia ja toisten kirjoittajien demonisointia.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 24.10.2012 15:57

Hilppa kirjoitti:Sanoilla on myös yhteytensä ympäröiviin sanoihin, jotka antavat kokonaissävyn ja -merkityksen puhutulle/kirjoitetulle viestille. Mielestäni ei voi vedota yksinomaan sanakirjaan.

"Ja tämä on selvää faktaa." - ponnekas ilmaisu, vähän kuten "Minähän tiedän, miten asiat ovat.".

Hilppa,
asia on selvitetty jo useampaan kertaan. Eli mitä nyt ajat takaa vänkäämällä edelleen termistä "fakta"?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.10.2012 16:03

Kyllästynyt kirjoitti:En ole Kahvia kiusannut, ikinä.
Ja rääkkäämisestä syyttäminen on aika paksua Kahvilta joka on minua usein muistanut solvauksillaan ja jopa uhkaillut minua.

Kuten jo sanoin, minä lähden.

Minulle riitti.

Kirjoittaja joka jatkuvasti solvaa minua on jopa uhkaillut minua, ei saa syytettä kiusaamisesta, mutta minä saan koska en hyväksy tapaa käyttää omista mielipiteistä tai kokemuksista sanoja "selvä fakta".

Älä lähde.

Koko ketjua ei olisi pitänyt olla. Se on aloittajan aikaansaamaa (toivomaa??) eripuraa ja mielipiteiden erojen provosoimista kirjoittajien välille. Mitään rakentavaa ketjulla ei ole saatu aikaan.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.10.2012 16:03

Hilppa kirjoitti:"Ja tämä on selvää faktaa." - ponnekas ilmaisu, vähän kuten "Minähän tiedän, miten asiat ovat.".

Poimit (omien tarkoitusperiesi mukaisesti!) ilmaisun erilleen asiayhteydestä, jossa kirjoittaja erittäin selkeästi kertoo omasta elämästään; kertoo miten hänen kohdallaan asiat ovat tapahtuneet. Varmaan hyvin tiedät tehneesi niin.

Tässä taas kertauksen vuoksi tämä kiistelty viesti:
Kiusaamiseen syyllinen on tietty aina kiusaaja, mutta miksi ei ihminen ole vastuussa omasta kohtalostaan
- siis noin ylipäätänkin? Jos on olemassa keinoja ja kikkoja, menetelmiä ja tapoja, joilla pääsee pois kiusatun
osasta, niin miksi niitä ei käyttäisi?

Kyllä omalta osaltani voin sanoa entisenä koulukiusattuna, että oma osuuteni uhriasemaan joutumiseen oli merkittävä.
Miksi tämmöistä selvää faktaa ei saisi sanoa ääneen?

Hilppa ja Kyllästynyt ovat jo moneen kertaan tehneet selväksi, ettei olisi pitänyt mennä sanomaan ääneen; Hilppa ja Kyllästynyt eivät pidä tuollaisen asian ääneen sanomisesta.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 24.10.2012 16:09, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 24.10.2012 16:05

Kahvi kirjoitti:Jossain välissä sitten kk-virheestä vastuun kantamiseni Kyllästynyt mitätöi täysin.

Tämmöinen temppu on minusta kyllä ihan puhdasveristä kiusaamista. Varsinkin kun se tapahtui a) minulle etukäteen ilmoittamatta/varoittamatta ja b) takautuvasti.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.10.2012 16:06

Kahvi kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Sanoilla on myös yhteytensä ympäröiviin sanoihin, jotka antavat kokonaissävyn ja -merkityksen puhutulle/kirjoitetulle viestille. Mielestäni ei voi vedota yksinomaan sanakirjaan.

Hilppa,
asia on selvitetty jo useampaan kertaan. Eli mitä nyt ajat takaa vänkäämällä edelleen termistä "fakta"?

Ei ole vänkäämistä vaan sävyjen pohdintaa ja oman mieleni pohdintaa. Minä olen hidas ja mielestäni ajatuksia pitää voida pohtia uudelleen ja ottaa asioita esiin uudelleen uudelta kannalta. Sinä olet yleensä viesteissäsi vähän liiankin nopea. En tuossa pohdi sinua vaan ainoastaan kyseisen ilmaisutavan aikaansaamia ajatuksiani ja mielleyhtymiä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kahvi » 24.10.2012 16:08

Hilppa kirjoitti:Koko ketjua ei olisi pitänyt olla. Se on aloittajan aikaansaamaa (toivomaa??) eripuraa ja mielipiteiden erojen provosoimista kirjoittajien välille. Mitään rakentavaa ketjulla ei ole saatu aikaan.

Syy on kyllä Kyllästyneessä siihen, että ketju on mennyt alkuperäisen ja tärkeän aiheen osalta kelvottomaan kuntoon. Hänhän alkoi provoamaan ja omia yksisanaisia toteamuksiaan (lue: tuomioitaan) jakamaan toisten asiallisiinkin viesteihin ja omiin kokemuksiin.

Eikä ole ensimmäinen kerta, kun Kyllästynyt saa ketjun kelvottomaan kuntoon ihan omalla asiattomalla ja törkeällä käytöksellään. Kyllästyneen suurin tarve tuntuu olevan kanssapalstalaisten vikojen ja virheiden ruotiminen - ei itse aiheen käsittely. Hän on siis kiusaaja.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.10.2012 16:08

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:"Ja tämä on selvää faktaa." - ponnekas ilmaisu, vähän kuten "Minähän tiedän, miten asiat ovat.".

Poimit (omien tarkoitusperiesi mukaisesti!) ilmaisun erilleen asiayhteydestä, jossa kirjoittaja erittäin selkeästi kertoo omasta elämästään; kertoo miten hänen kohdallaan asiat ovat tapahtuneet. Varmaan hyvin tiedät tehneesi niin.

Eihän se edes ollut mikään suora lainaus vaan ainoastaan sinne päin.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kahvi » 24.10.2012 16:09

Hilppa kirjoitti:Ei ole vänkäämistä vaan sävyjen pohdintaa ja oman mieleni pohdintaa. Minä olen hidas ja mielestäni ajatuksia pitää voida pohtia uudelleen ja ottaa asioita esiin uudelleen uudelta kannalta. Sinä olet yleensä viesteissäsi vähän liiankin nopea. En tuossa pohdi sinua vaan ainoastaan kyseisen ilmaisutavan aikaansaamia ajatuksiani ja mielleyhtymiä.

Ok. Tässä tapauksessa pahoittelen ehkä turhan kärkästäkin ilmaisuani.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 24.10.2012 16:12

Mirri kirjoitti:Hilppa ja Kyllästynyt ovat jo moneen kertaan tehneet selväksi, ettei olisi pitänyt mennä sanomaan ääneen; Hilppa ja Kyllästynyt eivät pidä tuollaisen asian ääneen sanomisesta.

Hilpasta en tiedä, mutta Kyllästyneen osalta vaikuttaa vahvasti siltä, että hänelle tuottaa ylivoimaisia vaikeuksia ottaa vastuu omasta käytöksestään ja (muka) "uhriasemastaan".

Kyllästynyt kun esiintyy täällä koko ajan niin, että hän olisi (muka) suurenkin vääryyden uhri. Omaa törkeää käytöstä hän ei kykene perustelemaan, aikuismaisen käytöksen sijasta hän tuo jatkuvasti muiden (varsinkin minun) virheitä, mokia yms esille.

Ei, eihän sitä voi luopua uhristatuksestaan, koska silloin joutuisi ottamaan vastuun omasta elämästään ihan omiin käsiinsä. Paljon helpommalla pääsee, kun on uhri ja voi syyttää kaikesta pahasta kaikkia muita.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.10.2012 16:16

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Eihän se edes ollut mikään suora lainaus vaan ainoastaan sinne päin.

Ei ollut, ei... Siksipä en puhunut siteeraamisesta, vaikka sinä käytitkin lainausmerkkejä.
Sinä kuitenkin teit näin:
Poimit (omien tarkoitusperiesi mukaisesti!) ilmaisun erilleen asiayhteydestä, jossa kirjoittaja erittäin selkeästi kertoo omasta elämästään; kertoo miten hänen kohdallaan asiat ovat tapahtuneet.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko