Jos suinkin

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Jos suinkin

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.06.2012 00:23

Ylläpitäjä paheksuu sitä, että kostaessaan rajaton pyrkii julkiseen maineen
mustaamiseen tavalla, joka saattaa täyttää rikoksen tunnusmerkit.

Pertti Luukkonen, vaarallinen puoskari! - Keskustelu - Suomi24
keskustelu.suomi24.fi › ... › Yleistä mielenterveydestä
4. toukokuu 2012 – Psykoterapeutti Pertti Luukkosen mielestä nainen on kerran romanttiseen suhteeseen mentyään "velkaa" miehelle sen että täyttää kaikki ...
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kuutar » 10.06.2012 00:51

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Useimmat muutkin foorumin rekisteröityneistä pitävät aivan
asianmukaisena, että rajaton nimittää kirjoittajatoveritansa
haisevapulluiseksi huoraksi.

Luulet vain.

No, anna sitten suoraan kysymykseen suora vastaus:
Pidätkö sinä Mirri asianmukaisena, että rajaton (Tristan) nimittää minua haisevapilluiseksi huoraksi?

Minä en olisi ollut koskaan kuullutkaan tuosta nimityksestä, ellet itse toisi sitä aina esille. Sinun mukaasi Trisse on levittänyt sinusta valheita, jonka takia sinuun on suhtauduttu negatiivisesti, mutta väitän, että minä ja moni muu tukareita ja tätä palstaa lukenut ei olisi tiennykään mitään Trissen sinusta levittämistä herjaamisista ja käsityksistä, ellet itse koko ajan toistelisi niitä ja vielä kertoisi jostain Trissen blogista, jota harvempi tukarilainen luki. Miksi teet näin hallaa itsellesi?

Kyllä minä tiedän millainen Trisse on, hänellä on tapana joskus vetää herneet nenään ( ja alkoholia) jolloin hän alkaa riehua verbaalisesti. Se on kuitenkin ohimenevää, minkä hän mahtaa temperamentilleen. Enkä ole koskaan uskonut kaikkia hänen puheitaan kirjaimellisesti, koska hänellä on tapana liioitella silloin kun hän riehuu. Ajattelen myös niin, että mt-palstalla on siedettävä ihmisten epätäydellisyys.

Minusta se riittää, että kerran sanoo mielipiteensä ja oikoo toisen sanomisia, jos tämä on levittänyt potaskaa.( minusta vielä tehokkaampaa on jättää oikomatta ja kommentoida lyhyesti " todistustaakka on väitteen esittäjällä, " sillä ei kenenkään tarvitsekaan selitellä toisen esittämiä valheita ) Loputon asian jankuttaminen ei sitä muuksi muuta kuitenkaan, eikä ihan itsensä takia kannata levittää toisen aloittamia negatiivisia juttuja, joiden ei halua leviävän. Ihmiset saattavat väsyä jankuttamiseesi ja asettua siksi sinua vastaan, vaikka olisit asiassa aivan oikeassa. Jos nyt kysyt, eikö kiusaamisesta saa puhua, kyllä saa, mutta ei siitäkään jaksa puhua loputtomiin, ei edes kaikki kiusatut. Minua kiusattiin aikoinaan koulussa, mutta en kuluta aikaani sen muistelemiseen, muistelen mieluummin hyviä asioita elämässäni.

Kyllästynyt:
Tukari.org -palstan admin on samanlainen hyvän moderaattorin irvikuva kuin olivat Janne Pöyhtäri ja Helukin. Tukari.org:n admin ei pitänyt siitä, että osoitin hänen itse rikkovan omalle palstalleen asettamiaan sääntöjä. Sama asia ärsytti aikanaan Heluakin niin, että hän minut bannasi.

Oliko asiasi mielestäsi niin tärkeä, että siitä kannatti huomauttaa niin että moderaattorit ärsyyntyivät, ja saada bannit?
Kuutar

ViestiKirjoittaja takaovi » 10.06.2012 06:13

Yhdyn Kuutaren viestiin. Minä en ole nähnyt haisevapilluista viestiä, olen vaan lukenut Kyllästyneen väittämän, että sellainen on ollut jossain. Voin jopa epäillä onko sellaista koskaan edes ollut tai uskoa, että on ollut.

Mutta, jos Kyllästynyt kesken keskustelun kykenee laittamaan vastakeskustelijan viestit esimoderointiin ja julkaisee viesteistä sen minkä haluaa, voinen epäillä kaikkien viestien luotettavauutta. Sen verran kierolta ja epärehelliseltä Kyllästynyt vaikuttaa.
takaovi

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 10.06.2012 09:13

takaovi kirjoitti:Yhdyn Kuutaren viestiin. Minä en ole nähnyt haisevapilluista viestiä, olen vaan lukenut Kyllästyneen väittämän, että sellainen on ollut jossain. Voin jopa epäillä onko sellaista koskaan edes ollut tai uskoa, että on ollut.

Mutta, jos Kyllästynyt kesken keskustelun kykenee laittamaan vastakeskustelijan viestit esimoderointiin ja julkaisee viesteistä sen minkä haluaa, voinen epäillä kaikkien viestien luotettavauutta. Sen verran kierolta ja epärehelliseltä Kyllästynyt vaikuttaa.

Minä olen nähnyt ja voin todistaa, että pitää paikkansa. Sensijaan Kyllästynyttä ei voi syyttää epärehellisyydestä.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.06.2012 10:08

Kyllästynyt kirjoitti:Pidätkö sinä Mirri asianmukaisena, että rajaton (Tristan) nimittää minua haisevapilluiseksi huoraksi?

En pidä. En tosin ole nähnyt kyseistä tilannetta, joten tiedän asiasta vain, koska sinä toitotat siitä ympäri nettiä. Olen nähnyt tuon ilmaisun sinun kirjoittamanasi. Ja monta kertaa olenkin; olen kurkkuani myöten täynnä jankkaamistasi.
Toisaalta, mitäpä asia minulle kuuluu, jos sinä hauskuutat nettifoorumeiden lukijoita vuodesta toiseen repäisevällä ilmaisulla kertomalla siitä yhä uudelleen ja uudelleen.

Sen muistan, että joskus - muistaakseni Tukari2:lla - törmättyäni kirjainyhdistelmään HPH mietin kuumeisesti, että mitähän se mahtaa tarkoittaa. Jostakin sinun viestistäsi sain ahaa-elämyksen, hoksasin yhdistää kirjaimet tähän sinun toistelemaasi lauseeseen, muuten kirjainten merkitys olisi jäänyt hämärän peittoon. Näitä kirjainyhdistelmiä kun nykyisin riittää; kuka niiden kaikkien merkityksiä jaksaa pidellä mielessään; on HSP:tä, HPH:ta, HIFK:ta, HPK:ta... Niin, ja HSL, HKI, HKL vielä lisäksi. Onhan noita, milläpä niistä kaikista saa selvää. Mutta sinä olet auliisti pitänyt huolen, että mahdollisimman moni tietää mitä HPH:lla tarkoitetaan.

Mikäs siinä sitten; sinä haluat toistella ja pitää esillä kyseistä lausetta vuodesta toiseen ja sillä siisti. Ilman sinun uutteraa panostustasi tuskin kukaan enää tietäisi ja muistaisi jonkun joskus vuosia sitten kiukuspäissään käyttäneen sinusta nimikettä, josta saadaan kirjainyhdistelmä HPH.
Aiotko vielä kauankin hauskuuttaa lukijoita toistelemalla nettifoorumeilla tätä asiaa?
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.06.2012 10:19

Kyllästynyt kirjoitti:Ei ole merkitystä sillä, mitä sinä olet nähnyt vaan sillä mitä on tapahtunut ja mitä minä olen nähnyt sekä kokenut.
Ei minua lohduta vähääkään se, jos sinä ilmoitat, että koska sinä et ole Tristanin nähnyt tuollaisia solvauksia käyttäneen, asialla ei silloin ole mitään painoarvoa.
Ymmärrä nyt hyvä ihminen, että kyse on minusta ja siitä mitä minulle on tehty ja mitä Tristanin sanat ja teot ovat minulle aiheuttaneet. Kyse ei ole sinusta eikä kenestäkään muustakaan (paitsi Tristanin uhreiksi joutuneista)!

Se on ongelmallista, että tällä foorumilla jopa ylläpitäjä odottaa kirjoittajien 'julistavan tuomion' tai ainakin osoittavan paheksuntansa menneiden vuosien tapahtumasta, jota eivät itse ole nähneet, vaan jossa ollaan sen varassa, että Kyllästynyt toitottaa asiasta vuodesta toiseen.

Totta kai on merkitystä sillä, että lukijat eivät ole omin silmin nähneet tapausta, josta Kyllästynyt jankkaa vuosikausia. On suorastaan typerää väittää, ettei sillä olisi merkitystä, ja vielä typerämpää on odottaa lukijoilta 'tuomiota' kyseisessä asiassa. Ei ole mitään järjellistä syytä alkaa kauhistella jotakin vuosia sitten sattunutta asiaa vain siksi, että Kyllästynyt on elinikäisesti menettänyt mielenrauhansa sen vuoksi. Lähinnä tällä asialla on viihdearvoa sivullisten kannalta katsottuna - Kyllästynyt toistuvilla hph-jutuillaan pitää huolen, että viihdettä riittää.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.06.2012 10:28

10:26
Kaikki rajattoman viestit on (hyväntahtoisesti) julkaistu,
vaikka tris on pyytänyt (ja kai saanutkin) ikibannin (pyydettynä)
ja joka tapauksessa kirjoituskiellon ajallisesti määritettynä
vaikkakaan ei päivitettynä.

Kyse ei nyt ole varsinaisesti siitä, kirjoittaako ao. asiallisesti
vai ei. Nyt kyse on annetusta rangaistuksesta, joka on kärsittävä.

Tavallisesti rangaistuksen kärsijän rangaistus pitenee tai kovenee
(yms.), jos hän rangaistusaikana tekee rikkeitä. Välillä hyvä käytös
voi lyhentää rangaistusta.

10:30
Trisin rikkeet ovat kyllä myös suhteellisen tuoreita. Ko. viestejä
on laajasti poistettu (mihin hän itse ei ole vaivautunut).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 10.06.2012 10:28

Tristanin purkaukset ovat niin järjettömiä, että ne onneksi poistetaan varsin nopeasti. Siksi niitä onneksi suhteellisen harva näkee. Siksi ennakkomoderointi on joskus tarpeen.

Tristan tietää tämän itsekin ja pyytää usein bänniä. Tietysti itsehillinnän kehittäminen auttaisi. Se lienee jo keski-ikäiselle tädille mahdollista?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.06.2012 10:39

Kyllästynyt kirjoitti:
Tuomitseminen on oma lukunsa, mutta olen jokseenkin varma siitä, että sinäkin olet nähnyt ja lukenut Tristanin minulle (sekä lukemattomille muille) osoittamia solvauksia, mutta nyt vain sopivasti "unohdat" sellaisia koskaan nähneesikään.

Luulo ei ole tiedon väärti - ei edes sinun luulosi.

Koska sujuvasti toistelet hph-teemaa, niin mikset alkaisi esitellä myös lukemattomiin muihin kohdistuvia solvauksia, jotta päästäisiin arvioimaan miten pahoja solvauksia ne ovat olleet? Ei tietysti nimimerkkejä tarvitsisi mainita, kertoisit vain solvauksista millaisia ovat olleet - siis niistä, jotka ovat kohdistuneet mainitsemiisi lukemattomiin muihin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.06.2012 10:55

Psykopatologia kirjoitti:Trisin rikkeet ovat kyllä myös suhteellisen tuoreita. Ko. viestejä
on laajasti poistettu (mihin hän itse ei ole vaivautunut).

Asiaa kiusaamisesta:
Kiusaaminen on toisen suunnitelmallista ja tahallista alistamista onnettomaan ja voimattomaan mielentilaan. Kiusaaminen on verrattavissa uhitteluun (engl. taunt). Kiusaaminen voi olla yksilöiden välistä tai yhteisöllistä.

Yksilöiden välinen kiusaaminen on yleistä esimerkiksi sisaruksilla tai vaikkapa ystävyksillä. Siitä harvoin aiheutuu vakavampaa haittaa. Ongelmalliseksi kiusaaminen muuttuu, kun kiusaaja saa sosiaalisen yhteisön tuekseen. Tällöin Yhteisöllinen kiusaaminen saattaa johtaa hyvinkin vakaviin seuraamuksiin.

Kiusaaminen on joko suoraa tai välillistä maineen pilaamista. Kiusaaja pyrkii yleensä ensin pilaamaan toisen maineen, jotta hän voi muista välittämättä koventaa hyökkäystään, kunnes kiusattu menettää toimintakykynsä. Kiusaamiselta voi puolustautua uhittelemalla, mutta se edellyttää lain kunnioittamista.lähde?

Verbaalinen kiusaaminen on sarkastinen huomautus, haaste tai loukkaus, joka on tarkoitettu ihmisen saattamiseksi onnettomaan ja voimattomaan mielentilaan.
(lihavoinnit minun)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kiusaaminen

Mielenkiintoinen ajatus tuo, että kiusatuksi itsensä kokeva ihminen voi yrittää puolustautua uhittelemalla. Siitä tietysti seuraa helposti, että uhittelija leimautuu kiusaajaksi - kuten solvaajaksi. Solvaaminen - ja myös raivari - on yksi uhittelukeino tilanteessa, jossa ihminen tuntee olevansa selkä seinää vasten tai nurkkaan ajettuna.

Verbaalinen kiusaaminen on myös mielenkiintoista, sen avulla pyritään saattamaan henkilö onnettomaan ja voimattomaan mielentilaan - toisin sanoen hänet yritetään 'suistaa raiteiltaan', hänen mielenrauhansa yritetään saada horjumaan. Ei solvauksia, eikä mitään sellaista, vain ivaa ja halveksuntaa, nöyryyttämistä, sekä kaikenlaista huonommuuden osoittamista... Tahallista ja jopa pahimmillaan suunnitelmallista alistamista onnettomaan ja voimattomaan mielentilaan - siis selkä seinää vasten.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.06.2012 11:01

Jos joku kirjoittaa foorumilla kokemastaan työpaikkakiusaamisesta, sympaattinen responssi on tavallisesti immen se.

Jos foorumilla esiintyy kiusaamista, responssi ei ole immen se, vaan hiljaisuus. Koska kiusaaminen on niin huvittavaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.06.2012 11:01

Kyllästynyt kirjoitti: Tristanin repertuaari on ollut jokseenkin sama vuosikausia vaikka pientä variaatiota onkin esiintynyt siinä, onko hänen uhrinsa vain vaatimattomasti "kusipää", "löysäpilluinen huora", "rajatilahuora", "vesipää-idiootti", "vitun debiili" vai "sadisti, joka pitäisi tappaa".

Luulen, että nuo ovat kohdistuneet pääsääntöisesti sinuun, ei mihinkään lukemattomien muiden ryhmään. En edelleenkään usko olevan mitään lukematonta määrää uhreja. Sinä olet Trissen uhoamisen pääkohde, eivät mitkään lukemattomat muut.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.06.2012 11:51

Tästä päästäänkin mielenkiintoiseen kysymykseen; onko ihminen uhri silloinkin, kun hän ei itse miellä itseään sellaiseksi.
Kyllästynyt on yrittänyt vääntää ainakin minua Trissen uhriksi - ihan minun tahdostani riippumatta. Aika ponnekkaasti olen tämän keskustelun kuluessa joutunut ilmoittamaan, että jospa et tekisi minusta uhria...
Ei ihme, jos Kyllästynyt näkee lukemattomia uhreja väänneltyään mielessään ensin itse heidät uhreiksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Illusia » 10.06.2012 12:23

Viimeisin Psykopatologia foorumin sulkeminen johtui noista hph- ym. solvauksista, joita ilmeisesti Trisse tänne postasi. Minä näin ne ja ilmoitin viestit sopimattomiksi. Pian palsta meni kiinni siivouksen ajaksi. Minulle koitui siitä harmia, sillä juuri silloin olisin halunnut kirjoitella tänne.
Illusia

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.06.2012 12:34

Illusia, taisit joutua Kyllästyneen ja Trissen keskinäisen piirileikin uhriksi. Eivät pääse kumpikaan ulos kehästä, ja helposti tempaavat muitakin mukaansa pyörimään - tavalla tai toisella.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.06.2012 12:38

Kyllästynyt kirjoitti:
Se, ettet sinä suostu muistamaan/myöntämään sitä, että Tristan on kyllä solvannut sinuakin, on asia johon minulla ei ole vaikutusmahdollisuuksia.
Jos sinä väität, ettei Tristan ole sinua koskaan solvannut esimerkiksi "typeräksi lehmäksi" tai "saatanan typeräksi lehmäksi", sinä joko valehtelet harkitusti tai sinun muistisi on erittäin huono.

????????????

Kyllästynyt, yritätköhän sinä tivata minulta jotakin?
Mirri

ViestiKirjoittaja Illusia » 10.06.2012 12:49

Tristan solvasi minuakin muinaisella Janne Pöyhtärin ylläpitämällä Tukiasemalla. Se johti siihen, etten enää pystynyt vierailemaan kenenkään päiväkirjoissa. Ehkä minussakin oli vikaa, että Tristan vihastui minuun - sitä en kiellä. Minulla oli kuitenkin hyvä tarkoitus mielessäni, kun puutuin Tristanin mielipiteiden ilmaisuun. Muistan myös, kun Kyllästynyt tuli uutena palstalle, ja sen, kun hän joutui mielipiteidensä takia banniin. Minusta se oli väärin. Se oli oikeusmurha.
Illusia

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.06.2012 12:51

Kyllästynyt kirjoitti:Olen jo aikoja sitten huomannut, ettei sinulta saa vastauksia kiskottua hohtimillakaan - eli en yritä tivata sinulta mitään vaan ainoastaan totean, että jos sinä et suostu muistamaan/myöntämään sitä, että Tristan on solvannut sinuakin, sinä joko valehtelet harkitusti tai sinun muistisi on erittäin huono.

Kyllästynyt, toivottavasti käsität, ettei minulla ole mitään velvollisuuksia sinua kohtaan.

Tämä on uskomattoman törkeää tekstiä - jopa sinulta:
jos sinä et suostu muistamaan/myöntämään sitä, että Tristan on solvannut sinuakin, sinä joko valehtelet harkitusti tai sinun muistisi on erittäin huono
Mirri

ViestiKirjoittaja Illusia » 10.06.2012 12:56

Mirri, sinä olit se, jonka takia lähdin lopullisesti pois Janne Pöyhtärin Tukiasemalta. Minä en kestänyt sitä, ettet voinut hyväksyä muita mielipiteitä kuin omasi. Se on kuitenkin minun vikani ja minun heikkouttani. En syytä siitä sinua tai ketään muutakaan.
Illusia

ViestiKirjoittaja takaovi » 10.06.2012 12:59

Illusia kirjoitti:Mirri, sinä olit se, jonka takia lähdin lopullisesti pois Janne Pöyhtärin Tukiasemalta. Minä en kestänyt sitä, ettet voinut hyväksyä muita mielipiteitä kuin omasi. Se on kuitenkin minun vikani ja minun heikkouttani. En syytä siitä sinua tai ketään muutakaan.

Tuo kyllä vaikuttaa syytökseltä. Ja kaikkihan me olemme lähteneet lopullisesti pois Tukiasemalta.
takaovi

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko