Löysin "uusia" foorumeita

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Löysin "uusia" foorumeita

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.05.2012 16:41

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Mirri, yksi kiusaamisen muoto on ulkopuolelle jättäminen, toisen ihmisen huomiotta jättäminen, hymähtäminen toiselle tai toisen ihmisen kokemuksen aliarviointi. Kyllä sinä tiedät nuo asiat.

Eivät kokemukset ole rinnasteisia vaan jokaisen ihmisen omia. Minusta uhri-käsitteen käyttö on hankalaa ja helposti väärinymmärrettävissä, koska jokaisella siitä lienee oma käsityksensä. Kun puhutaan kiusaamisesta, sillä kaiketi tarkoitetaan henkistä julmuutta, joka voi olla esimerkiksi toisen ihmisen olemassaolosta tai tunteista välinpitämättömyyttä ja kahden edellämainitun seikan esilleottamista.

Hilppa, minusta kommenttisi minulle osoitettuna tuntuu älyttömältä, minä kun kokemukseni mukaan olen vuosien varrella ollut aikamoisen henkisen julmuuden ja tunteistani piittaamattomuuden kohteena Kyllästyneen taholta. Ja sinä sitten katsot asiaksesi selvittää minulle mitä kaikkea kiusaaminen tarkoittaa. Järki hoi, äly älä jätä!
Siksi mieleeni tuli sinun toiselle kirjoittajalle osoittamasi - ylimielinen ja halveksiva - kommentti, jossa puhuit ajatusten Tonavasta. Ja toinen asia; kyllähän sinun osoittamaasi ylimielisyyttä ja halveksuntaa voidaan myös sanoa kiusaamiseksi - vai eikö voida? Olin näkevinäni ristiriidan sen kommenttisi ja tuon minulle pitämäsi 'esitelmän' välillä; sinä kun hymähdit toiselle samaan malliin kuin minä hymähdin sinulle sinun sanoillasi.

Mutta tietysti, kun sinä hymähdit tällaisella mitätöinniltä kuulostavalla heitolla Voi voi, mitä ajatusten Tonavaa , asia oli aivan eri kuin, että minä tein sinulle samoin ja sinun sanojasi käyttäen. Sinä et vähätellyt - mistään halveksimisesta puhumattakaan. Minä vain erehdyin luulemaan niin.

On varmaan kuitenkin hyvä asia, että sinulla riittää myötätuntoa Kyllästynyttä kohtaan, vaikkei sitten riittäisikään hänen henkisen julmuutensa kohteiksi joutuneita ja heidän reaktioitaan kohtaan. Voi olla, että Kyllästynyt tarvitsee ymmärtämystä ja myötätuntoa eniten; hänen 'uhrinsa' pärjäävät paremmin.

Mirri, minä en voinut käsittää, miksi joku näkisi hyvänä, että useampi rivikirjoittaja toimisi valvojana. Minä näen sellaisen järjestelyn kertakaikkiaan kuolleena ideana, mahdottomana yhtälönä ja sekavana järjestelynä. Mutta ilmeisesti meillä on tuosta asiasta erilainen näkemys. Mielestäni sinä tartut lillukanvarsiin kiusataksesi minua. Lisäksi sinä tulkitset minua väärin.

Yhtä hyvin voidaan kysyä sinultakin, Mirri. Miksi sinä et ymmärrä nettikiusaamisen kohteeksi joutuneita vaan esität, että sinua pitäisi ymmärtää julman kiusaamisen kohteena?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.05.2012 16:57

Klo 16.57
Valvoja-kysymys liittyy myös foorumin suuruuteen:
isoilla tarvitaan enemmän, ja huonotkin sheriffit
voivat kelvata.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.05.2012 17:03

Mirri on kyllä myöntänyt, että "oletko käynyt jonkun kurssin..."
on hänen näppikseltään vaikkakin ajatusten Tonavana oli kahvi-68.

Mutta jotkut asiat ovat kuitenkin myöntämättömiä tai vältettyjä.
Siksi otinkin tuon sanomisen esiin, että Kyllästyneen hulluus näkyy
suoraan hänen tekstistään, jos ei itse muistaisi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.05.2012 17:04

Hilppa kirjoitti:Miksi sinä et ymmärrä nettikiusaamisen kohteeksi joutuneita vaan esität, että sinua pitäisi ymmärtää julman kiusaamisen kohteena?

Omasta mielestäni kyllä ymmärrän nettikiusaamisen kohteeksi joutuneita aika hyvin. Mutta tosiaan; sinä saat ihan rauhassa olla ymmärryksestäni eri mieltä kuin minä.

Se, etten sattuneista syistä ole myötätuntoinen Kyllästynyttä kohtaan, on toinen juttu. Myötätuntoni ei lisäänny pätkääkään, vaikka sinä miten vääntäisit kanssani siitä asiasta. Sitä paitsi Kyllästynyt luultavasti tulee toimeen ilman minun myötätuntoisuuttanikin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.05.2012 17:09

sinä saat ihan rauhassa olla ymmärryksestäni eri mieltä kuin minä.

Miksi taas noin? Eihän toinen voi olla rauhassa! Ei tuo kuulosta siltä,
että myöntäisit aidosti toiselle erimelisyyden.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.05.2012 17:22

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Miksi sinä et ymmärrä nettikiusaamisen kohteeksi joutuneita vaan esität, että sinua pitäisi ymmärtää julman kiusaamisen kohteena?

Omasta mielestäni kyllä ymmärrän nettikiusaamisen kohteeksi joutuneita aika hyvin. Mutta tosiaan; sinä saat ihan rauhassa olla ymmärryksestäni eri mieltä kuin minä.

Se, etten sattuneista syistä ole myötätuntoinen Kyllästynyttä kohtaan, on toinen juttu. Myötätuntoni ei lisäänny pätkääkään, vaikka sinä miten vääntäisit kanssani siitä asiasta. Sitä paitsi Kyllästynyt luultavasti tulee toimeen ilman minun myötätuntoisuuttanikin.

Tottakai saan olla mieltä, mitä haluan, mutta tapa, jolla ilmaiset olevasi eri mieltä kanssani jostakin, on mielestäni vihamielinen tapa, mikä jatkuu vihamielisenä ilmauksena eli myötätunnon puutteen ilmaisulla kirjoittajaa kohtaan.

Onko Mirri mielestäsi vihamielinen samaa kuin raadollinen, jota aiemmin käytit? Minusta se on aika lähellä oleva tai pikemminkin niin edeltävän perusteella.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.05.2012 17:27

Psykopatologia kirjoitti:sinä saat ihan rauhassa olla ymmärryksestäni eri mieltä kuin minä.

Miksi taas noin? Eihän toinen voi olla rauhassa! Ei tuo kuulosta siltä,
että myöntäisit aidosti toisella erimelisyyden.

Miten olisi ollut sopivaa ilmaista, etten halua keskustella enkä vaihtaa mielipiteitä ymmärryskyvystäni? Noteeraamatta jättäminen ilmeisesti olisi sopivampi tapa lopettaa keskustelu, muuta en oikein keksi. Tuskin toinen silloinkaan on rauhassa, mutta ei kai sille asialle ole tehtävissä mitään.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.05.2012 17:28

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Tottakai saan olla mieltä, mitä haluan, mutta tapa, jolla ilmaiset olevasi eri mieltä kanssani jostakin, on mielestäni vihamielinen tapa, mikä jatkuu vihamielisenä ilmauksena eli myötätunnon puutteen ilmaisulla kirjoittajaa kohtaan.

Onko Mirri mielestäsi vihamielinen samaa kuin raadollinen, jota aiemmin käytit? Minusta se on aika lähellä oleva tai pikemminkin niin edeltävän perusteella.

Ok.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 23.05.2012 14:30

Hilppa kirjoitti:Viestissäni ei ehdoteltu rivikirjoittajia valvojiksi, kuten Kahvin viestissä tehtiin. Minä ilmaisin mielipiteeni rivikirjoittajien värväämisestä verraten sitä ajatusten Tonavaan, koska mielestäni kyseinen ehdotus sellainen on.

Ah, en toki ehdottanut mitään. Totesin vain miten tilanne on muutamilla muilla nettipalstoilla. Näin jälkeenpäin ajateltuna ehkä olisi voinut olla niin, että rivikirjoittajista valitut valvojat olisivat pitäneet keskustelua huomattavasti asiallisempana.

Toki modejen valinnassa pitää olla tarkkana.

Tukiasema oli kuitenkin niin aktiivinen, että (huonotkin) modet olisivat ehkä parantaneet tilannetta.
Kahvi

Edellinen

Paluu Romulaatikko