Hermiitti kertoo

Re: Hermiitti kertoo

ViestiKirjoittaja takaovi » 22.05.2012 20:00

Kyllästynyt kirjoitti:
takaovi kirjoitti:Aivan niin, on oikein loukata Hermitiä mutta ei Kyllästynyttä.

Millä tavalla Hermitiä on nyt loukattu?

Millä tavalla Kyllästynyttä on loukattu?
Minä laitoin Hilpan tekstin muuten mutta muutin Hermitin tilalle Kyllästyneen ja tekstistäni tulikin nettikiusaus tai peräti ajojahti.

:D :D :D :D
takaovi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.05.2012 21:48

takaovi kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Niin voisi, jos jaksaisi, pystyisi, voimat ja tahdonlujuus riittäisivät. Ja toki tarvittaisiin muiden resurssien lisäksi rahaa, joten sekin asia vaatisi aloitekykyä vielä erikseen.

Noin ajatellen kyseinen asia on aikamoinen punnerrus.

Minä en ymmärrä, miten jaksat suhtautua (tässäkin ketjussa) Hermitin kirjoittamaan tuotantoon noin kaunosieluisesti, ymmärtävän pitkämielisesti ja rohkaisevasti. Vähempikin olisi riittänyt.

Ihanko tosissasi olet kateellinen, kun jotain kehutaan liian paljon?

En ole kateellinen Hermiitille enkä hänen saamilleen kehuille.
takaovi kirjoitti:Voi hyvänen aika. Jos minä kirjoittaisin näin:

"Minä en ymmärrä, miten jaksat suhtautua (tässäkin ketjussa) Kyllästyneen kirjoittamaan tuotantoon noin kaunosieluisesti, ymmärtävän pitkämielisesti ja rohkaisevasti. Vähempikin olisi riittänyt"

Se olisi varmaan nettikiusaamista mutta, kun kohteena on Hermit joka ei ole täällä, kyseessä on vaan ihana kirjoitus.

Hermiitin tuotosta minulla on oikeus arvostella, koska se sijaitsee jopa julkisin verovaroin ylläpidetyn kirjastomme hyllyssä kaikkien vapaasti lainattavissa ja luettavissa.

Sen sijaan sinä olet tehnyt törkeästi muuteltuasi minun tekstiäni sivullista henkilöä arvostelevaksi, millä ei ole mitään tekemistä minun kirja-arvosteluni kanssa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja takaovi » 22.05.2012 21:59

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Niin voisi, jos jaksaisi, pystyisi, voimat ja tahdonlujuus riittäisivät. Ja toki tarvittaisiin muiden resurssien lisäksi rahaa, joten sekin asia vaatisi aloitekykyä vielä erikseen.

Minä en ymmärrä, miten jaksat suhtautua (tässäkin ketjussa) Hermitin kirjoittamaan tuotantoon noin kaunosieluisesti, ymmärtävän pitkämielisesti ja rohkaisevasti. Vähempikin olisi riittänyt.

Tämä ei ole kirja-arvostelua vaan arvostelet eli nettikiusaat siinä Mirriä.
Joten katsoin, että voin siitä yhden nimen vaihtaa, että ymmärtäisitte millaisia nettikiusaajia te kaksi Hilppa ja Kyllästynyt myös olette.

Kovin on heikko sivistyksen taso, jos kuvittelee, että tämä ketju ei herjaa Hermitiä vaan on kirja-arvostelua.

Mutta helmiä sijoille jne.
takaovi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.05.2012 22:13

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Älä välitä, en minäkään kaikkia asioita ymmärrä. Käsittääkseni ei tarvitsekaan. Ei sinunkaan tarvitse ymmärtää minun suhtautumisiani. Tämä on kommentissasi hauska kohta: Vähempikin olisi riittänyt. Loukkaannut varmaan taas, mutten mahda mitään sille, että rupesi hymyilyttämään; tuli auttamattomasti mieleeni myrtsinä sivussa seuraava pikkuinen, jota harmittaa jonkun toisen saama myönteinen palaute. Myönteisen palautteen kohdalla vähempikin riittäisi, mutta kielteistä palautetta ja suoranaista lyttäämistä varmaan olisit ymmärtänyt enemmänkin - tuskin olisit sanonut, että vähempikin olisi riittänyt.

Takaoven kanssa olen samaa mieltä; täällä saadaan näköjään sanoa toisista kirjoittajista oikeastaan mitä vain - kunhan vain Kyllästynyttä ymmärretään ja häntä kohtaan ollaan myötätuntoisia, eikä vahingossakaan sanota mitään kielteiseen viittaavaa.
Tai sitten täällä on jokin Psykopatologian ja Kyllästyneen mielen mukainen inhokkilista, jonka mukaan eletään ja kirjoitetaan. Inhokit tietysti ovat vihollisia; heistä saadaan kirjoittaa mitä tahansa - mitä enemmän lytätään sitä parempi, kuten tässä ketjussa on nähtävissä.

Rajansa kaikella Mirri ja varsinkin kirja-arvostelulla. Jos kirja on huono tai huonohko, sitä ei voi mielestäni kehua ja puolustaa vain, koska kirjailija sattuu olemaan vaikkapa entinen mäkihyppääjä. Mielestäni Hermiitin ensimmäinen tuotos on huono, koska se on hiomaton, julkaistavaksi siis kelpaamaton, piinallisen vaikealukuinen ja lukijaa ahdistavaa yhdentekevän monotoonista tapahtumakuvauksen suoltamista. Erityisen ikävää on se, että se ei palvele tärkeää tarkoitustaan eli mielenterveysongelmista kärsivän ihmisen ongelmien ymmärtämistä. Minulle se oli pettymys.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.05.2012 22:17

Mirri:
"(- -) Ja toki tarvittaisiin muiden resurssien lisäksi rahaa, joten sekin asia vaatisi aloitekykyä vielä erikseen. (- -)

Raha ei kuitenkaan hirmuisesti; toki sivumäärä lisää kustannuksia.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.05.2012 22:23

takaovi kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Tämä ei ole kirja-arvostelua vaan arvostelet eli nettikiusaat siinä Mirriä.
Joten katsoin, että voin siitä yhden nimen vaihtaa, että ymmärtäisitte millaisia nettikiusaajia te kaksi Hilppa ja Kyllästynyt myös olette.

Kovin on heikko sivistyksen taso, jos kuvittelee, että tämä ketju ei herjaa Hermitiä vaan on kirja-arvostelua.

Mutta helmiä sijoille jne.

Sinun viestisi ovat olleet, kuten edeltäväkin on, herjaa. Mikäli teoksen on lukenut, sitä saa arvostella sekä saa myös ihmetellä ja olla ymmärtämättä, että joku ihminen kykenee sitä ylistämään. Onhan ihmisellä oikeus ylistää sitä kirjaa niin on myös oikeus esittää päinvastainen mielipiteensä. Kysymys on julkaistusta tuotoksesta, joka on jokaisen vapaasti lainattavissa julkisin verovaroin tuetun kirjaston hyllyssä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.05.2012 23:24

Kyllästynyt kirjoitti:
Otan esimerkin:
Jos kädetön ihminen kaapii kokoon valtavan keon paskaa, teon voi sanoa olleen kädettömältä aikaa ja vaivaa vaatinut teko. Se, että paskakasan on taputellut kokoon raajarikko, ei kuitenkaan tee paskakasasta mitään taidetta vaan keko on ja pysyy pelkkänä paskana.

Tuo siis analogiana Hermitin kirjaan.

Hilppa, jään mielenkiinnolla odottamaan, oletko lyttäämisenkin osalta sitä mieltä, että vähempikin olisi riittänyt, vai onko mielestäsi vain myönteistä palautetta syytä rajoittaa, kielteistä taas saa antaa vapaasti ja keinoja kaihtamatta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.05.2012 23:35

Mutta tässä ketjussa ei ole otsikkona "Kuntoutujan tie" vaan "Hermiitti kertoo".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.05.2012 23:39

Kyllästynyt kirjoitti:Hermitin kirjaa ei kertakaikkiaan voi lytätä liian paljon, niin sanoin kuvaamattoman surkea se on.
Mitään kehumisen arvoista siinä ei ole, joten kaikki vähänkin myönteinen arvio tai edes neutraali palaute on "overstatement".

Jep, 'totuus' tietysti on sinun hallussasi; tyyliin totisesti, totisesti, minä sanon teille... Kun sinä kerrot Hermitin kirjan olevan huono, niin siihen 'totuuteen' on tyytyminen - pulinat pois.

Ja Hilppa säestää; haukkua voi mielin määrin ja rajoittamatta; vähempikin riittäisi ja rajansa kaikella ei koske kielteistä palautetta... Olette te aika jänniä tapauksia. :)
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.05.2012 23:41

Mutta oikeastaan et puhu mitään kirjasta vaan kirjan tekijästä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.05.2012 23:43

Minäpä olen kirjoittanut arvostelunkin, jota ei taida enää löytyä mistään.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.05.2012 23:47

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Hermitin kirjaa ei kertakaikkiaan voi lytätä liian paljon, niin sanoin kuvaamattoman surkea se on.
Mitään kehumisen arvoista siinä ei ole, joten kaikki vähänkin myönteinen arvio tai edes neutraali palaute on "overstatement".

Jep, 'totuus' tietysti on sinun hallussasi; tyyliin totisesti, totisesti, minä sanon teille... Kun sinä kerrot Hermitin kirjan olevan huono, niin siihen 'totuuteen' on tyytyminen - pulinat pois...

Oletko lukenut Hermitin kirjan tai peräti kirjat, eli tiedätkö minkä tason tekeleistä on kyse?

Kuntoutujan tien olen lukenut.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.05.2012 23:50

Kuntoutuja piti arvostelua niin itsestään selvänä palveluksena, ettei hoksannut kiittää.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.05.2012 23:55

Kyllästynyt kirjoitti:Mitä kehumisen arvoista siitä löysit?

Taidat kärttää uusia mahdollisuuksia päästä kirjoittamaan tällaista paskaa houkutellessasi kysymysten avulla minua kertomaan omia näkemyksiäni, joiden päälle voit sitten kipata lastisi:
Otan esimerkin:
Jos kädetön ihminen kaapii kokoon valtavan keon paskaa, teon voi sanoa olleen kädettömältä aikaa ja vaivaa vaatinut teko. Se, että paskakasan on taputellut kokoon raajarikko, ei kuitenkaan tee paskakasasta mitään taidetta vaan keko on ja pysyy pelkkänä paskana.

Tuo siis analogiana Hermitin kirjaan.

Niinpä lopetan taas 'keskustelun' kanssasi tähän. Pidä sinä oma mielipiteesi, minä pidän omani.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.05.2012 00:11

Ihan miten haluat asian ajatella.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 23.05.2012 13:27

Mirri kirjoitti:--
Ja Hilppa säestää; haukkua voi mielin määrin ja rajoittamatta; vähempikin riittäisi ja rajansa kaikella ei koske kielteistä palautetta... Olette te aika jänniä tapauksia. :)

Minä en koe olevani rinnastettavissa toiseen kirjoittajaan, koska olen eri yksilö omine erilaisine ajatuksineni.
Hilppa

ViestiKirjoittaja takaovi » 23.05.2012 15:17

Ajatuksesi tai ainakin kirjoituksesi aika monesti ovat toisen kirjoittajan kaikua.
takaovi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 23.05.2012 15:27

takaovi kirjoitti:Ajatuksesi tai ainakin kirjoituksesi aika monesti ovat toisen kirjoittajan kaikua.

En ole väittänytkään, että olisin maailmankirjallisuuden helmi, joka kykenisi täydellisen omintakeiseen ilmaisuun ja kielenkäyttöön.

Sen sijaan minun väittäminen toisen kirjoittajan ajatusten tai tekstien toistajaksi on panettelua. Toivon, että lopetat herjaamiseni.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.05.2012 16:53

Hilppa kirjoitti:
takaovi kirjoitti:Ajatuksesi tai ainakin kirjoituksesi aika monesti ovat toisen kirjoittajan kaikua.

En ole väittänytkään, että olisin maailmankirjallisuuden helmi, joka kykenisi täydellisen omintakeiseen ilmaisuun ja kielenkäyttöön.

Sen sijaan minun väittäminen toisen kirjoittajan ajatusten tai tekstien toistajaksi on panettelua. Toivon, että lopetat herjaamiseni.

Jaa, panettelua ja herjaamista...? Sinä(kin) ilmeisesti näet itseesi kohdistuvaa panettelua ja herjaamista toinen toistaan kummallisemmissa asioissa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 23.05.2012 17:05

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Jaa, panettelua ja herjaamista...? Sinä(kin) ilmeisesti näet itseesi kohdistuvaa panettelua ja herjaamista toinen toistaan kummallisemmissa asioissa.

Ja sinä(kin) näyt osaavan vähätellä ihmisten kokemuksia toinen toistaan kummallisemmissa asiayhteyksissä.
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista