Psykopatologia kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Mirri kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Mitä taas tiedän, että ko. kirjaa ei ole suositeltu psykologian ja psykoterapian ammattilaisten toimesta.
Epäilemättä kirjasta on esiintynyt ammattilaistenkin keskuudessa monenlaisia mielipiteitä, ei mitään yhtä ainoaa yhteistä mielipidettä, jonka takana kaikki seisoisivat. Ja sekin vielä, että kuka kenellekin suosittelee/ei suosittele.
Minun osaltani kyseinen kirja on aika tavalla loppuun kaluttu juttu, joten lopetan sen miettimisen tähän.
Voitko olla varma, ettei kyseinen teos vaikuta ajatteluusi sinun itse sitä tiedostamatta ja pulpahda esiin mitä mielenkiintoisimpien kommettien muodossa näppäimistöltäsi vastaisuudessakin?
Itse voisin vastata esimerkiksi, että voitte olla varmoja, että vaikuttaa
Psykopatologia kirjoitti:Katson ketjua taaksepäin jos jaksan, mutta nyt valmiina on huomio vastauksestasi,
jossa toteat, että lopetat omalta osaltasi keskustelun tähän (mutta et siis lopettanut).

Psykopatologia kirjoitti:Itse voisin vastata esimerkiksi, että voitte olla varmoja, että vaikuttaa

Psykopatologia kirjoitti:Psykopatologia, kauanko sinä psykoanalyyttisenä psykoterapeuttina aiot jatkaa tätä?
Viesti sisältää moitteen, jota ei kuitenkaan tarkenneta ("tätä"). Miksi?

Mirri kirjoitti:Tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus, niin se menee.

Hilppa kirjoitti:Mirri kirjoitti:Tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus, niin se menee.
Minulle on opetettu, että tyhmää kysymystä ei ole.

Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Nyt tuli vastustamaton houkutus sanoa jotakin myönteistä Mäkelän kirjasta Naamiona terve mieli.
Kyseisen kirjan jälkeen on kirjoitettu ilmeisesti aika monia parempia kirjoja, mutta yhdessä Mäkelän 'tekeleeksi' nimetty kirja on edelleen vankkaa tekstiä. Teologina sekä valtiotieteilijänä Mäkelä miettii vaikeaa persoonallisuushäiriöisyyttä kirkon piirissä, seurakunnissa ja muissa hengellisessä yhteisöissä, joissa on johtajia ja muita pomoja alaisineen - laaja ja tärkeä alue, jonka muut samoista asioista kirjoittavat käsittääkseni pääsääntöisesti jättävät huomiotta.
Miksi Mirri sinun mielestäsi on perusteltua sotkea usko, uskonto ja Jumala keskusteluun vaikeista ihmisistä ja ihmissuhteista?

Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Mirri kirjoitti:Tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus, niin se menee.
Minulle on opetettu, että tyhmää kysymystä ei ole.
Ok. Olen opetuksen kanssa eri mieltä, mutta samapa tuo.
Vai olisiko niin, että kysymys voi muuttua tyhmäksi, jos siihen aletaan vaatia vastausta? Tiedä häntä...
Hilppa kirjoitti:Minun kysymykseni, jolle siis nauroit, ei kuitenkaan ollut moneen kertaan esitetty kysymys.
Voitko olla varma, ettei kyseinen teos vaikuta ajatteluusi sinun itse sitä tiedostamatta ja pulpahda esiin mitä mielenkiintoisimpien kommettien muodossa näppäimistöltäsi vastaisuudessakin?

Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Minun kysymykseni, jolle siis nauroit, ei kuitenkaan ollut moneen kertaan esitetty kysymys.
Hilppa, esittämäsi kysymys on tässä:Voitko olla varma, ettei kyseinen teos vaikuta ajatteluusi sinun itse sitä tiedostamatta ja pulpahda esiin mitä mielenkiintoisimpien kommettien muodossa näppäimistöltäsi vastaisuudessakin?
Pidän kysymystäsi tyhmänä, ei mahda mitään. Tai jos se ei ole tyhmä, niin se on hirmuisen johdatteleva ja tarkoitushakuinen; kysyjä tietää mitä tahtoo ja yrittää saada mielensä mukaisen vastauksen - vastaajan vaihtoehdot ovat vähissä.
Luulen sinun tietävän mitä kysymyksesi on, ja mihin pyrit kysymykselläsi. Nimenomaan pyrit johonkin; se lienee selvää, kun katsotaan esittämääsi kysymystä.
Hilppa kirjoitti:Luuletko todella, etten tietäisi, mistä kysymyksestä on kyse, kun sitä toistelet? Niinkö hykerryttävää on toistella mielestäsi tyhmää kysymystä? Eli toisin sanoen sinusta on hykerryttävää nauraa minulle, koska olen esittänyt mielestäsi tyhmän kysymyksen.
Minä ihmettelen röyhkeyttäsi keskustelussa. Etkö itse lainkaan huomaa sitä?
Mirri, onko oma terapeuttisi suositellut sinulle Raimo Mäkelän "Naamiona terve mieli"-kirjaa?

Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Luuletko todella, etten tietäisi, mistä kysymyksestä on kyse, kun sitä toistelet? Niinkö hykerryttävää on toistella mielestäsi tyhmää kysymystä? Eli toisin sanoen sinusta on hykerryttävää nauraa minulle, koska olen esittänyt mielestäsi tyhmän kysymyksen.
Minä ihmettelen röyhkeyttäsi keskustelussa. Etkö itse lainkaan huomaa sitä?
Kyllä on hykerryttävää nauraa sinulle kysymyksinesi. Parhaat naurut sain sinun vedettyäsi jopa psykoterapeuttini kyselyidesi kohteeksi.
Etkö sinä huomaa henkilökohtaisuuksiin menevien kysymystesi röyhkeyttä julkisessa keskustelussa?
Kyllästynyt kirjoitti:Vielä vuosienkin jälkeen en voi olla yllättymättä siitä, miten sinä Mirri voit olla noin kaksinaamainen, tekopyhä ja röyhkeä. Heittelet väitteitä, et suostu niitä täsmentämään - ja sitten vielä naurat päälle jos sinulta kysytään väitteittesi perusteita ja syytät kysyjää röyhkeäksi.

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Nyt tuli vastustamaton houkutus sanoa jotakin myönteistä Mäkelän kirjasta Naamiona terve mieli.
Kyseisen kirjan jälkeen on kirjoitettu ilmeisesti aika monia parempia kirjoja, mutta yhdessä Mäkelän 'tekeleeksi' nimetty kirja on edelleen vankkaa tekstiä. Teologina sekä valtiotieteilijänä Mäkelä miettii vaikeaa persoonallisuushäiriöisyyttä kirkon piirissä, seurakunnissa ja muissa hengellisessä yhteisöissä, joissa on johtajia ja muita pomoja alaisineen - laaja ja tärkeä alue, jonka muut samoista asioista kirjoittavat käsittääkseni pääsääntöisesti jättävät huomiotta.
Miksi Mirri sinun mielestäsi on perusteltua sotkea usko, uskonto ja Jumala keskusteluun vaikeista ihmisistä ja ihmissuhteista?
Kerro sinä miten olisi parasta kirjoittaa vaikeasta luonnehäiriöisyydestä hengellisissä/uskonnollisissa yhteisöissä tavalla, jolla asiaan ei sotkettaisi millään lailla mitään uskonnollista.
Hilppa kirjoitti:Mitä pahaa on kysyä, oletko saanut Mäkelän kirjan vinkin terapeutiltasi? Siinä ei ole mitään pahaa, eikä edes henkilökohtaista, koska kysymysten kohde on vain terapeutti, jonka nimeä en tiedä enkä haluakaan tietää. Sinulla on tietenkin oikeus kieltäytyä vastaamasta. En ole vaatinut sinua vastaamaan; olen ainoastaan kysynyt.

Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa