Hilppa kirjoitti:Mirri, onko oma terapeuttisi suositellut sinulle Raimo Mäkelän "Naamiona terve mieli"-kirjaa?
Aivan turha kuvitella, että alkaisin tällä palstalla kertomaan 'tietolähteiden' nimiä tai mitään muutakaan. Vähän kuin heittäisin hyeenalauman raadeltavaksi teidän tahtoanne totellessani... Sellaista en pysty tekemään. Niinpä kieltäydyn jyrkästi kertomasta kuka/ketkä - ja kaikkiin muihinkin totuuskomission tutkintakysymyksiin kieltäydyn vastaamasta. Vaikenen kuin muuri; ei auta, vaikka mitä tekisitte.
Vielä kerran: aivan ehdottomasti kieltäydyn kertomasta.

Vastaväite Rädyn puheille: Ahteen irtisanominen oli tiedossa ennen kokousta
AKT:n hallitus kokoontuu selvitysmiehen pyynnöstä keskiviikkona 12.03.2012 10:47
AKT:n luottamusmies: Räty yksin ei ole syypää potkuihin 08.03.2012 09:50
AKT:n luottamusmies ajettiin pois Ahde-kokouksesta 07.03.2012 08:57
Yle: Räty uskaltautui vihdoin julkisuuteen 05.03.2012 21:23
AKT:n luottamusmies: Sopua tuskin saadaan aikaan 05.03.2012 15:53
HS pyytää anteeksi Ahteelta

Psykopatologia kirjoitti:Minusta on outoa, että vastarinta nähdään koomisena. Yleensä se suututtaa.

Naimisissa narsistin kanssa € 7.95
Ensimmäinen kattava suomalaisten asiantuntijoiden laatima teos, jossa kuvataan, millainen on narsistinen luonnehäiriö, pureudutaan narsismin varjostamaan parisuhteeseen, häiriön tunnistettavuuteen, terapiaan ja juridiikkaan.
Kirjailija: Marketta Joutsiniemi, Pia Kaulio, Raimo Mäkelä, Jyrki Pekola, Gustav Schulman
Psykopatologia kirjoitti:Klo 19.40
Minusta epäilyttävästä asiasta kysyminen on normaalia keskustelua.
Psykopatologia kirjoitti:Mirri kuitenkin esittää, että hyeena hyökkää täällä joko hänen kimppuunsa
tai jonkun muun hänen esiin tuomansa tahon kimppuun.
Psykopatologia kirjoitti:Ei voi olla foorumin muiden kirjoittajien vika, että Mirri tekee selvästä
asiasta numeron.
Psykopatologia kirjoitti:Ei tietenkään ole pakko vasta, mutta asian voi tehdä
monella tavalla tai vaikkapa osittain, jolloin esimerkiksi joku henkilöllisyys
ei paljastu.
Psykopatologia kirjoitti:Mutta Mirri tekee tempun kaikkien taiteen sääntöjen mukaan;
"en tunne tarvetta".
Voitko olla varma, ettei kyseinen teos vaikuta ajatteluusi sinun itse sitä tiedostamatta ja pulpahda esiin mitä mielenkiintoisimpien kommettien muodossa näppäimistöltäsi vastaisuudessakin?

Psykopatologia kirjoitti:Foorumi ei sallinut neljää? sisäkkäistä lainausta.

Mirri kirjoitti:Gyver kirjoitti:Surkea konsultti, antaa huonoja neuvoja jotka vain hankaloittavat tilannetta ja kanssakäymistä. Toinen on narsisti... Voi Jeesus.
Mistä tiedät, että hankaloittavat? Kyllähän narsistisesta luonteesta tai luonnehäiriöstä puhuminen voi myös lisätä ympäristön ymmärtämystä ja helpottaa kanssakäymistä. Työyhteisössä voi olla suuri helpotus ymmärtää ongelmien johtuvan pomon hankalasta luonteesta; ei asioita hankaloittava tieto ollenkaan.
Psykopatologia kirjoitti:Mirri 11.3.2012 12:11
Mahtavatko työntekijät oikeasti keskenään puhua johtajan narsismista, rohjeta leimata johtajan 'narsuksi',
ellei joku auktoriteetti - kuten työpaikkakonsultti - ensin sano asiaa jollekin? Ehkä jossakin puhutaan keskenään,
mutta voihan olla niinkin, että työntekijät miettivät hiljaa mielessään uskaltamatta inahtaakaan mietteistään
työkavereille... Sellainen hiljaa mielessä miettiminen ei tee psyykkisesti hyvää.
Psykopatologia kirjoitti:Kyllä, ja varsinkin muiden vastarinnan.
Miten Hilppa koki em. (mielestäni varsin välttelevän) vastauksen?
Psykopatologia kirjoitti:Kyllä, ja varsinkin muiden vastarinnan.
Voitko olla varma, ettei kyseinen teos vaikuta ajatteluusi sinun itse sitä tiedostamatta ja pulpahda esiin mitä mielenkiintoisimpien kommettien muodossa näppäimistöltäsi vastaisuudessakin?

Mirri kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Kyllä, ja varsinkin muiden vastarinnan.
Tässä taas Hilpan esittämä kysymys:Voitko olla varma, ettei kyseinen teos vaikuta ajatteluusi sinun itse sitä tiedostamatta ja pulpahda esiin mitä mielenkiintoisimpien kommettien muodossa näppäimistöltäsi vastaisuudessakin?
Psykopatologia, kauanko sinä psykoanalyyttisenä psykoterapeuttina aiot jatkaa tätä?
Mitä jos ammattilaisena kertoisit, millainen olisi ollut hyvä vastaus, kun kysellään varmuutta oman tiedostamattoman ('alitajunnan') toiminnasta 'pulpahteluineen'.
Hilppa kirjoitti:Mirri kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Mitä taas tiedän, että ko. kirjaa ei ole suositeltu psykologian ja psykoterapian ammattilaisten toimesta.
Epäilemättä kirjasta on esiintynyt ammattilaistenkin keskuudessa monenlaisia mielipiteitä, ei mitään yhtä ainoaa yhteistä mielipidettä, jonka takana kaikki seisoisivat. Ja sekin vielä, että kuka kenellekin suosittelee/ei suosittele.
Minun osaltani kyseinen kirja on aika tavalla loppuun kaluttu juttu, joten lopetan sen miettimisen tähän.
Hilppa kirjoitti:Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Mirri kirjoitti:Minun osaltani kyseinen kirja on aika tavalla loppuun kaluttu juttu, joten lopetan sen miettimisen tähän.
Heh.
Pitäisikö minun olla asiasta varma; ja jos pitäisi, niin miksi?
Kiitos, Hilppa, nyt sain päivän naurut.
Olepa hyvä!![]()
Eli voin siis olla varma, että et "lopeta sen miettimistä tähän"? Mikä tarkoittanee, että Monni-moodi rapsahtaa päälle heti, kun jossakin vain vilahtaa jotakin sanaan "narsu" viittaavaa.
Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa