Ahde & Räty ym.

Re: Hilkka Ahteen tapaus [oli Pankeissa psykopaatteja]

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.03.2012 17:37

Klo 16.39
Mutta siis, ei auta kärttämiset - ei mahda mitään. En tunne tarvetta ruotia aihetta Raimo Mäkelä ja hänen kirjansa.

Toki ymmärrämme sinua. Mutta tässä ei olekaan kyse sinun tarpeistasi.

Olet esittänyt epäilyttävää tietoa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.03.2012 17:40

Mirri:
Epäilemättä kirjasta on esiintynyt ammattilaistenkin keskuudessa monenlaisia mielipiteitä, ei mitään yhtä ainoaa yhteistä mielipidettä, jonka takana kaikki seisoisivat. Ja sekin vielä, että kuka kenellekin suosittelee/ei suosittele.

Mitä tuo tarkoittaa?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.03.2012 17:41

Beth kirjoitti:Ei tarvitse keskustella kirjasta, Mirri, ei siellä ole mitään mistä keskusteltaisi, mutta voisit vastata kysymykseen tai myöntää että olet keksinyt sen itse koko "suosituksen"

Jaa...? Enpä näe syytä tehdä sinunkaan tahtomallasi tavalla.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.03.2012 17:49

Psykopatologia kirjoitti:Mirri:
Epäilemättä kirjasta on esiintynyt ammattilaistenkin keskuudessa monenlaisia mielipiteitä, ei mitään yhtä ainoaa yhteistä mielipidettä, jonka takana kaikki seisoisivat. [i]Ja sekin vielä, että kuka kenellekin suosittelee/ei suosittele.[/i]

Mitä tuo tarkoittaa?

Sinullekin vielä erikseen; en osaltani jatka kyseisestä kirjasta keskustelua - menee vallan mainostamiseksikin, jos juututaan siihen 'tekeleeseen'.

Psykopatologia, miksi halusit ottaa kirjan tähän ketjuun ruodittavaksi? Sinähän sen syystä tai toisesta otit puheeksi, joten mistä syystä? Sinulla oli jokin motiivi kaivaa Mäkelä kirjansa kanssa tämän otsikon alle, joten olisi kiva kuulla mikä motiivisi oli. Sitä en oikein usko, että halusit keskustella kyseisestä kirjasta; ennemmin tulee mieleen, että nakkasit täkyn tietäen jo entuudestaan mitä syötin heittämisestä seuraa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.03.2012 17:51

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Beth kirjoitti:Ei tarvitse keskustella kirjasta, Mirri, ei siellä ole mitään mistä keskusteltaisi, mutta voisit vastata kysymykseen tai myöntää että olet keksinyt sen itse koko "suosituksen"

Niinpä.
Sinulla Mirri on tapana heitellä monenlaisia irtoväitteitä - ja sitten liueta paikalta kun niiden todenperäisyyttä ryhdytään tutkimaan.

Kyllästynyt, ei minulla ole tarvetta todistella todenperäisyyttä. Sinulla näkyy olevan tutkimistarve; sille en mahda mitään. Siinähän sitten tutkit.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.03.2012 18:13

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, ei minulla ole tarvetta todistella todenperäisyyttä. Sinulla näkyy olevan tutkimistarve; sille en mahda mitään. Siinähän sitten tutkit.

En ymmärrä logiikkaasi...

Sinä Mirri näköjään ajattelet, että voit suoltaa mitä tahansa tuubaa ja jos joku kyselee väitteillesi perusteita, kieltäydyt keskustelusta ja väität, että väitteidesi perusteleminen olisi mainostamista?

Sinäpä sen sanoit, käsityksesi mukaan olen suoltanut mitä tahansa tuubaa... Pidä käsityksesi; ei minulla ole tarvetta muuttaa sitä, tai yrittää todistella mitään.
Minkä logiikan mukaan minun pitäisi todistaa sanomaani asiaa tuubana pitäville, kuten sinulle, ettei se ole tuubaa? En näe mitään syytä moiseen todisteluun ja vakuutteluun; ihan rauhassa saavat halukkaat pitää asiaa tuubana. Näin minun logiikkani toimii, ei sillekään mahda mitään. Miksi sinun pitäisikään ymmärtää...

Haluatko vielä kauankin jatkaa tätä jankkausta, vai joko lopetettaisiin?
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 12.03.2012 18:15, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.03.2012 18:14

Mirri 11.3.2012 12:11

Mahtavatko työntekijät oikeasti keskenään puhua johtajan narsismista, rohjeta leimata johtajan 'narsuksi',
ellei joku auktoriteetti - kuten työpaikkakonsultti - ensin sano asiaa jollekin? Ehkä jossakin puhutaan keskenään,
mutta voihan olla niinkin, että työntekijät miettivät hiljaa mielessään uskaltamatta inahtaakaan mietteistään
työkavereille... Sellainen hiljaa mielessä miettiminen ei tee psyykkisesti hyvää.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.03.2012 18:19

Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Mirri:
Epäilemättä kirjasta on esiintynyt ammattilaistenkin keskuudessa monenlaisia mielipiteitä, ei mitään yhtä ainoaa yhteistä mielipidettä, jonka takana kaikki seisoisivat. [i]Ja sekin vielä, että kuka kenellekin suosittelee/ei suosittele.[/i]

Mitä tuo tarkoittaa?

Sinullekin vielä erikseen; en osaltani jatka kyseisestä kirjasta keskustelua - menee vallan mainostamiseksikin, jos juututaan siihen 'tekeleeseen'.

Psykopatologia, miksi halusit ottaa kirjan tähän ketjuun ruodittavaksi? Sinähän sen syystä tai toisesta otit puheeksi, joten mistä syystä? Sinulla oli jokin motiivi kaivaa Mäkelä kirjansa kanssa tämän otsikon alle, joten olisi kiva kuulla mikä motiivisi oli. Sitä en oikein usko, että halusit keskustella kyseisestä kirjasta; ennemmin tulee mieleen, että nakkasit täkyn tietäen jo entuudestaan mitä syötin heittämisestä seuraa.

Halusin tuoda esiin Mäkelä-taustasi.

Kuten Hilppa, olin eri mieltä esittämästäsi konsultin hyvästä roolista (aiempi lainaus).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.03.2012 18:23

Mirri kirjoitti:

Eihän kyse ole siitä, ettei Mirri haluaisi. Hän vaan ei pysty.

Emme voi vaatia kenltäkään mahdottomia :D
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.03.2012 18:53

Psykopatologia kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Sinäpä sen sanoit.

Aivan turha kuvitella, että alkaisin tällä palstalla kertomaan 'tietolähteiden' nimiä tai mitään muutakaan. Vähän kuin heittäisin hyeenalauman raadeltavaksi teidän tahtoanne totellessani... Sellaista en pysty tekemään. Niinpä kieltäydyn jyrkästi kertomasta kuka/ketkä - ja kaikkiin muihinkin totuuskomission tutkintakysymyksiin kieltäydyn vastaamasta. Vaikenen kuin muuri; ei auta, vaikka mitä tekisitte.

Pitäisiköhän minun poistaa viestini, joka synnytti tällaisen haloon, kun en suostu todistamaan sanomani asian todenperäisyyttä?
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.03.2012 18:55

Kyllästynyt kirjoitti:Eikö ole melkoista tuubaa, että väität psykologian ja psykiatrian ammattilaisten suositelleen ko. kirjaa, mutta sitten kieltäydyt kertomasta kuka tai ketkä moisia suosituksia ovat antaneet?

Vielä kerran: aivan ehdottomasti kieltäydyn kertomasta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 12.03.2012 19:13

Kuva

Naamiona terve mieli : Kuinka kohtaan luonnehäiriöisen? (Mäkelä, Raimo) ID: 9789518883510
Monet ihmiset joutuvat kohtaamaan luonnehäiriöisen ihmisen lähipiirissään ja kokevat sen takia kenties suurta kärsimystä ja ahdistusta. Usein luonnehäiriö paljastuu vasta useiden vuosien kuluttua. Miten luonnehäiriö määritellään? Miten luonnehäiriöinen ihminen kohdataan ja kuinka hänen kanssaan tulisi elää? Raimo Mäkelä esittää kirjassaan viitisenkymmentä luonnehäiriöiselle tyypillistä piirrettä. Kirjan tarkoituksena on auttaa luonnehäiriöisen lähellä eläviä ihmisiä ja lievittää heidän kärsimyksiään. Paljon julkisuutta saanut kirja ylsi keväällä 2002 Mitä Suomi lukee –listalla 10 suosituimman tietokirjan joukkoon. Kymmenes laajennettu painos.

Hinta 16.00 €
Saatavilla

http://www.perussanoma.fi/naytatuote.ph ... unniste=44
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Gyver » 12.03.2012 19:14

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Mahtavatko työntekijät oikeasti keskenään puhua johtajan narsismista, rohjeta leimata johtajan 'narsuksi', ellei joku auktoriteetti - kuten työpaikkakonsultti - ensin sano asiaa jollekin? Ehkä jossakin puhutaan keskenään, mutta voihan olla niinkin, että työntekijät miettivät hiljaa mielessään uskaltamatta inahtaakaan mietteistään työkavereille... Sellainen hiljaa mielessä miettiminen ei tee psyykkisesti hyvää.

Työntekijät ovat keskimäärin fiksumpia kuin kuvittelet. Ainakin he, jotka minä olen tavannut.

Valitettavasti kaikki eivät ole. Lisäksi jotkut voivat olla aikas sekaisin ja tietämättömiä siitä minkälaista toimiva vuorovaikutus ja kanssakäyminen on.
Gyver

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.03.2012 19:15

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Eikö ole melkoista tuubaa, että väität psykologian ja psykiatrian ammattilaisten suositelleen ko. kirjaa, mutta sitten kieltäydyt kertomasta kuka tai ketkä moisia suosituksia ovat antaneet?

Vielä kerran: aivan ehdottomasti kieltäydyn kertomasta.

Miksi sitten väität, että joku/jotkut ovat suositelleet kun et pysty kertomaan ketä/keitä he ovat?

Tyylisi haiskahtaa.

Ajattelemattomuuksissani vastasin yhteen kommenttiin, kun en enää muistanut mitä sellaisesta ajattelemattomuudesta voi tällä foorumilla seurata. Nyt taas muistan, ettei täällä pidä mennä sanomaan asioita, joita ei ole valmis todistamaan (aina nimiä ja henkilöitä myöten!) tosiksi totuuskomission edessä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.03.2012 19:23

Gyver kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Mahtavatko työntekijät oikeasti keskenään puhua johtajan narsismista, rohjeta leimata johtajan 'narsuksi', ellei joku auktoriteetti - kuten työpaikkakonsultti - ensin sano asiaa jollekin? Ehkä jossakin puhutaan keskenään, mutta voihan olla niinkin, että työntekijät miettivät hiljaa mielessään uskaltamatta inahtaakaan mietteistään työkavereille... Sellainen hiljaa mielessä miettiminen ei tee psyykkisesti hyvää.

Työntekijät ovat keskimäärin fiksumpia kuin kuvittelet. Ainakin he, jotka minä olen tavannut.

Valitettavasti kaikki eivät ole. Lisäksi jotkut voivat olla aikas sekaisin ja tietämättömiä siitä minkälaista toimiva vuorovaikutus ja kanssakäyminen on.

Siinäpä se; työelämässä tosiaan on paljon ihmisiä, joilla ei ole kokemusta terveistä vuorovaikutussuhteista. He ovat otollisia 'uhreja' hankalalla luonteella varustetuille pomoille, ja he myös herkästi uskovat itse aiheuttavansa ongelmat, luulevat asioiden olevan heidän syytään, koska ovat tottuneet ties miten varhaisesta elämässään etsiskelemään vikaa itsestään, jos tulee ongelmia. Heille on arvokas ja myös terapeuttinen tieto, että ongelmat voivatkin johtua hankalasta vanhemmasta/pomosta/puolisosta - ei heistä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.03.2012 19:38

Riidankylväjä,

on outoa, että vielä 10:nnen (laajennetun) painoksen esittelyssä on moista epätarkkuutta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.03.2012 19:41

Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Sinäpä sen sanoit.

Aivan turha kuvitella, että alkaisin tällä palstalla kertomaan 'tietolähteiden' nimiä tai mitään muutakaan. Vähän kuin heittäisin hyeenalauman raadeltavaksi teidän tahtoanne totellessani... Sellaista en pysty tekemään. Niinpä kieltäydyn jyrkästi kertomasta kuka/ketkä - ja kaikkiin muihinkin totuuskomission tutkintakysymyksiin kieltäydyn vastaamasta. Vaikenen kuin muuri; ei auta, vaikka mitä tekisitte.

Pitäisiköhän minun poistaa viestini, joka synnytti tällaisen haloon, kun en suostu todistamaan sanomani asian todenperäisyyttä?

Kenet tai minkä - hyeenalauman raadeltavaksi. Etkö osaa kirjoittaa?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 12.03.2012 19:48

Psykopatologia kirjoitti:Riidankylväjä,

on outoa, että vielä 10:nnen (laajennetun) painoksen esittelyssä on moista epätarkkuutta.

Epä tarkkuutta? :?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 12.03.2012 19:55

Mirri, onko oma terapeuttisi suositellut sinulle Raimo Mäkelän "Naamiona terve mieli"-kirjaa?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.03.2012 20:19

Psykopatologia kirjoitti:Etkö osaa kirjoittaa?

En varmaan tarpeeksi ymmärrettävästi.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista