Mikä auttaa ahdistukseen

Mikä auttaa ahdistukseen

ViestiKirjoittaja Trisse » 01.04.2010 11:57

Mikä teillä auttaa ahdistukseen? Mitkä asiat synnyttävät ahdistusta? Milloin viimeksi olitte hyvin ahdistuneita ja miksi?
Trisse

Re: Mikä auttaa ahdistukseen

ViestiKirjoittaja Trisse » 01.04.2010 12:58

Toimiiko terapia enemmän sinulla lyhytkestoisena vai pitkäkestoisena lääkkeenä... eli poistuuko ahdistus terapiatunnilla ja sitten ahdistusta kasaantuu kun on väliä uuteen istuntoon vai laskeeko terapiassakäynti vain yleisesti ahdistustasoa?
Trisse

ViestiKirjoittaja kontulib » 02.04.2010 14:10

Ahdistukseen parhaiten minulla auttaa bentsot ja Lyrica. En oikein itse usko että terapia vaikuttaisi ahdistuneisuuteeni.
Uskon että persoonallisuushäiriöni on pääsyy. Epävakaisuus ja riippuvaisuus aiheuttaa ahdistusta.
kontulib

ViestiKirjoittaja Trisse » 02.04.2010 14:41

Sama minullakin. Ihmisen pitäisi saada määrittää oma lääkityksensä. Jos on hatara persoonallisuus voi esim. tarvita xanoreita, tenoxeja ja opiaatteja. Muuten minusta persoonallisuushäiriöiset ovat normaaleja ihmisiä herkempiä tajuamaan toisten tunnetilat, ymmärtämään monia tilanteita, kokemaan empatiaa että on siitä herkkyydestä etuakin.
Trisse

ViestiKirjoittaja Pertti Luukkonen » 02.04.2010 17:13

Trisse kirjoitti:Sama minullakin. Ihmisen pitäisi saada määrittää oma lääkityksensä. Jos on hatara persoonallisuus voi esim. tarvita xanoreita, tenoxeja ja opiaatteja. Muuten minusta persoonallisuushäiriöiset ovat normaaleja ihmisiä herkempiä tajuamaan toisten tunnetilat, ymmärtämään monia tilanteita, kokemaan empatiaa että on siitä herkkyydestä etuakin.

Tietysti aivan päin vastoin. Häiriöt ovat haitaksi kaikilla sektoreilla. Persoonallisuushäiriöinen ei ole vain emotionaalisesti "sairas", vaan myös kognitiivisesti heikentynyt.

Eihän invaliditeettikään tee urheilijasta parempaa. Jotkut poikkeavuudet tosin voivat olla joissain lajeissa eduksi, esimerkiksi painonnostossa ja uinnissa.
Pertti Luukkonen

ViestiKirjoittaja Pertti Luukkonen » 02.04.2010 17:15

kontulib kirjoitti: (- -) En oikein itse usko että terapia vaikuttaisi ahdistuneisuuteeni.
Uskon että persoonallisuushäiriöni on pääsyy. Epävakaisuus ja riippuvaisuus aiheuttaa ahdistusta.

Vaikuttaa kehäpäätelmän luontoiselta.
Pertti Luukkonen

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 02.04.2010 20:07

_
Viimeksi muokannut Biancaliina päivämäärä 14.10.2010 18:53, muokattu yhteensä 2 kertaa
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 02.04.2010 20:12

kontulib kirjoitti:Ahdistukseen parhaiten minulla auttaa bentsot ja Lyrica. En oikein itse usko että terapia vaikuttaisi ahdistuneisuuteeni.

Siis voiko sanoa, että epävakaus aiheuttaa ahdistusta?
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Trisse » 02.04.2010 20:14

Tai ahdistus epävakautta. Mitenpäin vaan.
Trisse

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 02.04.2010 20:16

Trisse kirjoitti:Tai ahdistus epävakautta. Mitenpäin vaan.

Miksi noin?
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Trisse » 02.04.2010 20:19

Aika itsestäänselvcästi - kun ahdistaa tulee olemisesta epävakaata.
Trisse

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 02.04.2010 20:27

Trisse kirjoitti:Aika itsestäänselvcästi - kun ahdistaa tulee olemisesta epävakaata.

Poistuuko sinulta (ja kontulta) epävakaus, kun ahdistus lähtee?
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Trisse » 02.04.2010 20:32

Minulta ainakin poistuu. Jos lääke/alkoholi poistaa ahdistuksen olen rauhallinen ja minua pidetään olemukseltani luotettavana, tyynenä, rauhallisena.
Trisse

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 02.04.2010 20:34

Trisse kirjoitti:Minulta ainakin poistuu. Jos lääke/alkoholi poistaa ahdistuksen olen rauhallinen ja minua pidetään olemukseltani luotettavana, tyynenä, rauhallisena.

Et ole persoonaltasi epävakaa? (Diagnoosisi ei ole epävakaa/rajatila).
Biancaliina

ViestiKirjoittaja kontulib » 02.04.2010 20:35

Jos otan tarpeeksi Lyricoita, ahdistus hälvenee ja näin tunnen olevani vakaampi.
Jos otan alkoholia, nousuhumalan aikana ahdistus hälvenee, ja näin tunnen olevani vakaampi.
Tämä on subjektiivinen käsitys. En tiedä mitä mieltä muut ovat.
kontulib

ViestiKirjoittaja Trisse » 02.04.2010 20:39

Mulla oli ensin diagnoosina "sekamuotoinen persoonallisuushäiriö riippuvaisin ja rajatilapiirtein" (YTHS), sitten persoonallisuusdiagnoosi poistettiin (Laakso), sitten se laitettiin Laaksossa toisella tutkimuskerralla toisten hoitohenkilökuntien taholta scid2:n osittaisen läpikäynnin jälkeen "60.9 (ei siis 61) sekamuotoinen vaativin ja riippuvaisin piirtein". Psykologi koki että alkoholin liiallisen käytön vuoksi asiaa ei voi luotettavasti arvioida mutta lausunnossa luki kuitenkin "persoonallisuudenrakenne rajatilatasoinen" joten en todentotta tiedä... Sekavaa.
Trisse

ViestiKirjoittaja Trisse » 02.04.2010 20:40

kontulib kirjoitti:Jos otan tarpeeksi Lyricoita, ahdistus hälvenee ja näin tunnen olevani vakaampi.
Jos otan alkoholia, nousuhumalan aikana ahdistus hälvenee, ja näin tunnen olevani vakaampi.

Vaikutat vakaantuvan samoin kuin minäkin. Sinusta tulee tyyni ja ystävällinen.
Trisse

ViestiKirjoittaja kontulib » 02.04.2010 20:45

Trisse kirjoitti:
kontulib kirjoitti:Jos otan tarpeeksi Lyricoita, ahdistus hälvenee ja näin tunnen olevani vakaampi.

Vaikutat vakaantuvan samoin kuin minäkin. Sinusta tulee tyyni ja ystävällinen.

Jep, niin tulee. Ystävällinen pyrin olemaan vaikka en olisi ahdistuslääkkeitä tai alkoholia ottanutkaan. Tyyni taas en ole missään nimessä ilman kunnon lääkitystä tai alkoholinkäyttöä.
Tosin pahimpina päivinä töissä saatan siirtää huonoa oloani asiakkaisiin olemalla tietyllä tavalla äksy. Kavereihin kohdistuvaa epäystävällisyyttä yritän välttää.
No, saan taas Lyricoita 11. päivä joten kyllä siihen asti istuu vaikka aidanseipäässä...

Muoks: Sitten kun saan Lyricoita olen taas oma iloinen ja puhelias itseni :D
kontulib

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 02.04.2010 20:54

Eli epävakaata elämä?
Vaikka olo olisi joskus tasaisempi, eihän se tarkoita, ettei enää ole persoonaltaan epävakaa.

Eikös ole melko väärin siirtää ahdistusta asiakkaisiin. Tuleeko sinulle syyllinen olo?
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Trisse » 02.04.2010 20:54

No, omasta mielestäni en - kunhan tulen hilpeäksi ja joskus hieman typeräksi. Mutta sinähän pidät esim. hymiön laittamista tekstiin sinuun henkilökohtaisesti kohdistuvana "rääkkäämisenä".
Trisse

Seuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa