R i n n a t

Re: R i n n a t

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 21.03.2011 11:53

Mutta täytyykö naisella olla phallosta ylipäätään? Kun on pilhu niin phalloksia saa niin paljon kuin huvittaa.

Tämä on yksinkertaista maalaispsykologiaa.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Gyver » 21.03.2011 12:04

.
Viimeksi muokannut Gyver päivämäärä 11.05.2011 14:11, muokattu yhteensä 1 kerran
Gyver

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 21.03.2011 12:12

Kyllästynyt kirjoitti:En ole koskaan ymmärtänyt miksi maalais(tollo)psykologian mukaan naisten pitäisi miesten penistä kadehtia.

Koska se on niin komea.

Enpä malta olla kertomatta vanha tuhmaa vitsiä:

Lappalaistyttö kysyi etelän jupilta, että mikä se penis on josta etelässä niin kovasti meuhkataan? Juppi otti housut pois ja esitteli ylpeänä penistään. Tyttö sanoi, että " oho! ihan kuin mulkku mutta pienempi".
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 21.03.2011 12:18

Kyllästynyt kirjoitti:
Gyver kirjoitti:Tänään on Tissien arvostuspäivä.

No osoita sitten arvostusta ja lakkaa puhumasta tisseistä (joka jo pelkkänä sanana on kohdettta halventava).

En ole ennen ymmärtänyt, että tissi-sana olisi jotenkin halventava. :?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 21.03.2011 12:41

Olen tuosta kanssasi eri mieltä. Esimerkiksi vauvan täytyy saada reilusti tissiä eikä mitään rintaruokintaa.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.03.2011 13:48

Kyllästynyt kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:Olen tuosta kanssasi eri mieltä. Esimerkiksi vauvan täytyy saada reilusti tissiä eikä mitään rintaruokintaa.

Olen täysin eri mieltä, ja kaksi lasta äidinmaidolla ilman minkäänlaisia imetysongelmia pitkään ruokkineena tiedän olevani asiaan paremmin ja syvemmin perehtynyt kuin sinä.

Ilmaukset ovat läpeensä erilaisia. Kuunnelkaa vaikkapa kaikua!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 21.03.2011 14:20

Kyllästynyt kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:Olen tuosta kanssasi eri mieltä. Esimerkiksi vauvan täytyy saada reilusti tissiä eikä mitään rintaruokintaa.

Olen täysin eri mieltä, ja kaksi lasta äidinmaidolla ilman minkäänlaisia imetysongelmia pitkään ruokkineena tiedän olevani asiaan paremmin ja syvemmin perehtynyt kuin sinä.

Luultavasti hallitset tämään aterian tarjoiluprosessin paremmin kuin minä, mutta kyse ei olekaan siitä, vaan miten kaunista äidinkieltämme käytetään. Minusta kaikki muut kiertoilmaisut kuulostavat etäisiltä ja kylmänkalseilta verrattuna siihen, että vauvalle annetaan tissiä.
Viimeksi muokannut Riidankylväjä päivämäärä 21.03.2011 16:40, muokattu yhteensä 1 kerran
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.03.2011 14:27

Tuo on juuri se pointti.

Eikä mieskään kiimassaan mitään rintaa halua eikä purra areolaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 21.03.2011 16:40

Entäs sitten semmoien pääkaupunkiseudulla kehitetty ilmaisu kuin "tekee tissiä" ? Minusta se on hyvin lämmin ja positiivinen ilmaisu. Ei tarvitse arvuutelle mitä se tarkoittaa.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.03.2011 18:25

Ei minullekaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 21.03.2011 19:09

Minusta on tärkeää, että asioita kutsutaan niiden oikeilla nimillä. Tissi on eräs suomen kielen kauneimpia sanoja. Miksi sitä pitäisi yrmiä?

Mutta arvatkaa mikä päivä tänään on?

Tissien arvostuspäivä.

http://www.facebook.com/event.php?eid=100166896736066

Kuva

"Kaikenlaiset tissit on kivoja, siis arvostakaamme niitä ja sitä iloa mitä ne tuovat päiviimme. Tissejä on kiva katsella ja niillä on kiva leikkiä. Siispä 21.3. sanotaan se ääneen "hei, sulla on kivat tissit"."
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Gyver » 21.03.2011 19:11

.
Viimeksi muokannut Gyver päivämäärä 11.05.2011 14:12, muokattu yhteensä 1 kerran
Gyver

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 21.03.2011 19:19

Riidankylväjä kirjoitti:Minusta on tärkeää, että asioita kutsutaan niiden oikeilla nimillä. Tissi on eräs suomen kielen kauneimpia sanoja. Miksi sitä pitäisi yrmiä?

Mutta arvatkaa mikä päivä tänään on?

Tissien arvostuspäivä.

http://www.facebook.com/event.php?eid=100166896736066

Kuva

"Kaikenlaiset tissit on kivoja, siis arvostakaamme niitä ja sitä iloa mitä ne tuovat päiviimme. Tissejä on kiva katsella ja niillä on kiva leikkiä. Siispä 21.3. sanotaan se ääneen "hei, sulla on kivat tissit"."

tissi

1. (puhekieltä, lapsenomaista kieltä) naisen rinta
Äiti antoi vauvalle tissiä.

Synonyymit

* (leikillisesti) keuhkot
* rinta
* ryntäät
* tisu
* puskurit
* melonit
* hinkit
* daisarit

Käännökset

* englanti: tit, boob
* espanja: teta f., mama f.
* ranska: nichon m.

* saksa: Titte f.
* venäjä: сиська

http://fi.wiktionary.org/wiki/tissi

Mielenkiintoista, että ranskan kielen tissiä tarkoittava sana on maskuliini.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.03.2011 20:56

Varmaan liittyy siihen, että miehet ovat niistä niin kiinnostuneita.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 21.03.2011 23:29

Olet väärässä.

Sinua on taidettu teininä kiusata tisseistä ja olet saanut siitä trauman, kun otat sen noin vakavasti.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.03.2011 23:50

Itse en ole käyttänyt, mutta olen kokeillut.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 22.03.2011 00:34

Kyllästynyt kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:Olet väärässä.

Sinua on taidettu teininä kiusata tisseistä ja olet saanut siitä trauman, kun otat sen noin vakavasti.

Niin on - ja kyseisten ruumiinosien kantajana olen varmasti parempi asiantuntija sanomaan mikä on loukkaavaa ja halventavaa kuin sellainen joka ei ole elämänsä aikana päivääkään rintaliivejä käyttänyt.

Eikös tissiliivit poltettu jo 60-luvulla?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Gyver » 22.03.2011 01:01

.
Viimeksi muokannut Gyver päivämäärä 11.05.2011 14:14, muokattu yhteensä 1 kerran
Gyver

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 22.03.2011 09:44

Sanat sinänsä ovat neutraaleja, mutta ihmiset antavat sanoille kukin oman persoonallisen tunnesisältönsä. Minulle maalaispoikana tissi on aivan normaali sana, "rinta" taas tuntuu keinotekoiselta. Miehellä on rinta ja naisella tissit. Onhan naisellakin tietysti rinta siellä tissien alla, mutta tissien nimittäminen rinnoiksi tuntuu oudolta.

"Tissit ovat naisen ruumiissa tavallisesti noin rintalastan korkeudella sijaitsevat kädensijat. Emättimen ohella tissejä pidetään yhtenä naisen merkittävimmistä eduista miehiin verrattuna. Miehet voivat kompensoida em. asioiden puutteen esimerkiksi lihaksikkaalla kropalla tai perseen esteettisyydellä, joista jälkimmäisessä ei päästä kuitenkaan samalle tasolle naisten kanssa. "

http://hikipedia.info/wiki/Tissit
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.03.2011 11:57

Tissi sopii "omaan" käyttöön, yleiseen harvemmin.
Ei esimeriksi sanomalehdissä tisseistä puhuta, ei
edes tyttökuvien yhteydessä. Kyseessä ovat rinnat
tahi povi yms.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa