minätäällä kirjoitti:Ylimielisyys voi olla vastareaktiota sille lyttäämiselle ja mitätöinnille, josta hän kertoo. Kirjoissa ja blogissa en ainakaan mitään tuommoista havainnut. Toivon hänelle kaikkea hyvää!
minätäällä kirjoitti:Minusta on ihan toisarvoinen asia se, miten joku pukeutuu, miten puhuu, liikehtii, elehtii, mitä jonkun tuntemattoman ihmisen olemus minulle tuo heti ensisilmäyksellä mieleen. Se on todennäköisesti transferenssia, tiedäthän. Minusta on olennaista se, mitä ihminen sanoo.
Omassa terapiassa sen sijaan voi olla aiheellista pohdiskellakin, miksi reaktioni vaikkapa nyt Heikkilään oli niin kielteinen, vaikken tunne häntä sen paremmin. Miksi en sen takia lainkaan kykene kuuntelemaan, MITÄ hän sanoo.
minätäällä kirjoitti:En ole Heikkilää tavannut, olen lukenut yhden hänen kirjoistaan ja ruokavaliosta netissä plus nyt tuon blogin. Tällä palstalla oli videonpätkä, jossa häntä haastateltiin ja kerran näin hänet tv:ssä keskustelemassa kolesterolista. Sain kuvan rohkeasta ja asiantuntevasta lääkäristä. Ei minun tarvitse hänestä sen kummemmin pitää ja minusta on sääli, jos sivuutat sen MITÄ hän sanoo sen takia, ettet nyt vaan sattunut tykkäämään tyypistä. Ei kovin rationaalinen tapa muodostaa mielipidettä niistä ASIOISTA, joista hän puhuu.
minätäällä kirjoitti:OK, GAD. Terveet saavat tykätä ja olla tykkäämättä ilman syväluotausta, mt-ongelmaiset eivät ehkä aina. Minä kenties en. Minä puhuin Heikkilästä ja hänen sanomisistaan blogissa, sinä puhuit Heikkilästä, missä se "toinen puhuu aidasta ja toinen aidanseipäistä" siis on? Ketjun otsikkona oli blogi.
Voi Heikkilän blogia kommentoida noinkin, sanomalla, etten haluaisi häntä terapeutikseni. Minulle ei tullut tuollainen näkökulma edes mieleen.
En ole ikinä kuullut dojolaisuudesta. Liittyykö se Heikkilään? Haluaisitko kertoa?
Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa