helun palstasta

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: helun palstata

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.02.2011 21:26

Hyvä analyysi! Kas meillä on trauma tukari2:sta.

Lainattu ketju on liki kokonan "tyypillistä" vertaistukea:
sympatia on korkealla ja empatia miinuksella.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.02.2011 21:43

Olen bannissä. Olen tuonut esiin, että tulen vain kutsuttuna.
(Nykyään en ehkä edes.)
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja valkosiipi » 27.02.2011 22:45

Psykopatologia kirjoitti:Olen bannissä. Olen tuonut esiin, että tulen vain kutsuttuna.
(Nykyään en ehkä edes.)

Niinpä. Tää palsta palvelee erilaisia tarkoituksia varmaankin kohtuullisen hyvin. Ja on tätä ihan mukava lueskella.
Kyllästynyt kirjoitti:Minusta taas on mielenkiintoista se, että kirjoittajat jotka eivät (ilmeisesti) ole joutuneet mielivallasta ja suosikkijärjestelmään perustuvasta moderoinnista kärsimään eivät lainkaan tajua, mitä se sen kohdanneille merkitsee.

Ainakin itse ole saanut elämässäni sen verran turpiini, että uskon kohtuullisen hyvin tietäväni miltä mielivalta tuntuu. En vaan jaksa kovin pitkään miettiä vääryyksiä joita olen kokenut. Kukin varmaan tavallaan.

Mutta joo. Ainahan sitä toivoa voi vaikka mitä.
valkosiipi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.02.2011 22:57

Vissiin implikaationa (edellä) on ollut, että tukari2 tai Tukiasema.org
liitty Psykopatologiaan. Minulle sopii hyvin, ja voin muuttaa foorumin
nimeä vastaavasti.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja valkosiipi » 28.02.2011 00:53

Minun visioni oli uusi uljas Tukiasema.org, jossa ylläpitäjinä olisi esim. Helu ja PP yhdessä. Tai sitten joku ihan muu. Moderaattoreina tukari2:lta tulleiden moderattorien lisäksi ainakin Kyllästynyt.

Käytännössä ei varmaan toimi. Liikaa vihanpitoa siellä ja täällä.
valkosiipi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.02.2011 00:55

Haittapuolena olisi, etten voisi laittaa halua banniin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja valkosiipi » 28.02.2011 00:59

Teette sellaiset säännöt, että voitte lätkiä toisillenne banneja. Palstahan olisi teidän. Me muut vain alamaisia...
valkosiipi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.02.2011 01:47

En muista, että kukaan - paitsi kaksi - olisi kritisoinut halua tuosta käytännöstä.
Sen sijaan puolustajia on (ollut) monia.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja valkosiipi » 28.02.2011 02:20

Kyllästynyt kirjoitti:Ja niin kauan kuin turpiinsa saanut tyytyy kohtaloonsa, aina uudet ja uudet saavat turpiinsa.
Kukin tavallaan, mutten näe ylpeiltävää periksiantamisessa.

En minäkään näe mitään ylpeiltävää periksiantamisessa. En tosin näe mitään ylpeiltävää taistelemisessakaan.
valkosiipi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.02.2011 10:42

valkosiipi kirjoitti:Minun visioni oli uusi uljas Tukiasema.org, jossa ylläpitäjinä olisi esim. Helu ja PP yhdessä. Tai sitten joku ihan muu. Moderaattoreina tukari2:lta tulleiden moderattorien lisäksi ainakin Kyllästynyt.

Käytännössä ei varmaan toimi. Liikaa vihanpitoa siellä ja täällä.

Ihmeellistä höpötystä, "vihanpitoa".

Kyseessä on paljolti (myös) tukari2:n (muu) moraalittomuus (esiin tuodun sääntökysymyksen lisäksi).

(Kelkaansa kääntäneen) Le-muurKatin PAINU VITTUUN (tms.) keikkui foorumilla sangen pitkään ja
tuotti herjaajalle vain privaatin huomautuksen (tms.); ei bannia, ei julkista nuhtelua, ei muiden
kirjoittajien tuomiota yms.

Lisäksi ao. ylvästeli asialla myöhemmin. Helmiksen mukaa kriminelli pyysi asiaa myöhemmin
anteeksi, mutta en minä ainakaan moista katumusta ole nähnyt.

PS klo 10.17
Erityisesti Mirri on (täällä) puolustanut halun oikeutta (mielestäni) mielivaltaisuuksiin.
Muodollinen oikeus halulla voi olla tällaiseen; mutta onko se oikein?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.02.2011 12:00

Ihme keskustelua kahden erillisen, erillisillä ylläpidoilla varustetun, ja toisistaan riippumattoman palstan yhdistämisestä - suunnitelmiakin jopa! Aivan kuin näillä olisi jotakin tekemistä keskenään, ja aivan kuin nettiin ei mahtuisi kahta aihepiiriltään samanlaista palstaa. Ei ole päätä eikä häntää siinä, että palstan kirjoittajat keskenään suunnittelevat jotakin käsittämätöntä kahden palstan yhdistämistä.

Onko netin keskustelufoorumeilla mitenkin tavallista ja normaalia se, että kirjoittajat alkavat keskenään ja ylläpitäjien puolesta suunnitella ja kysellä, että miksei foorumi voisi yhdistyä tämän tai tuon foorumin kanssa - kun jotkut kirjoittajat sattuvat tahtomaan niin. Ylläpitäjillä on oikeus pitää omat fooruminsa sellaisina kuin ne ovat yhdistymättä mihinkään minkään tahon kanssa; eikä ainakaan toisella foorumilla pitäisi suunnitella 'yhdistymistä' jonnekin - sopisi sentään kysyä ylläpitäjän kantaa ennen kuin ollaan kovasti tuppautumassa.

Yritetäänkö täällä vihjailla, ja kenties jopa painostaa jotakin johonkin, vai mistä on kysymys siinä, että rivikirjoittajat saavat päähänsä ruveta suunnittelemaan kahden foorumin yhdistymistä? Ei kai kirjoittajien asia ole ruveta palstojen ylläpitojen/omistajien puolesta ruveta suunnittelemaan foorumien tulevaisuutta? Vai menneisyyteenkö ollaan takerruttu siinä, ettei ymmärretä netissä olevan (ainakin) kaksi Tukiasema.net:n jäljiltä syntynyttä erillistä ja itsekseen toimivaa foorumia? Tilaa luulisi löytyvän niin, ettei ole mitään syytä pitää yllä jotakin käsittämätöntä kilpailua; palstat voisivat toimia aivan toisistaan riippumattomina - jos vain kirjoittajat suostuisivat siihen, eivätkä ylläpitäisi kilpailutilannetta.

Olisikohan meillä kirjoittajilla tässä asiassa peiliin katsomisen paikka? Mehän voitaisiin päättää, että näitä kahta foorumia tarvitaan netissä molempia. Jätettäisiin vertailu ja kaikki muu (pahansuopa?) kilpailuttaminen sun muu toisen palstan arvostelu.
Mirri

ViestiKirjoittaja valkosiipi » 28.02.2011 12:13

Mirri kirjoitti:Ylläpitäjillä on oikeus pitää omat fooruminsa sellaisina kuin ne ovat yhdistymättä mihinkään minkään tahon kanssa;

Kukaan ei varmaan tässä ketjussa ainakaan ole asettanut tuota kyseenalaiseksi.

Mitä vahinkoa kenellekään on jonkun henkilökohtaisista ilmaan heitetyistä visioista tai ajatusleikeistä, joille ei ole tarkoituskaan tehdä muuta kuin heittää ne kerran pari ilmaan...

Tai no...On niistä tietysti vahinkoa, jos joku lukee ajatukset huonosti ja alkaa pyörittää ajatuksista hallitsemattomaksi paisuvaa lumipalloa...
valkosiipi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.02.2011 12:44

kis puhuu asiaa kuten aina. Tietysti ottaisin hänet valvojaksi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.02.2011 13:02

kis kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Vissiin implikaationa (edellä) on ollut, että tukari2 tai Tukiasema.org
liitty Psykopatologiaan. Minulle sopii hyvin, ja voin muuttaa foorumin
nimeä vastaavasti.

Jestas! Jos Pettis anttaa Pertille org.n ja oliskin kysymys siitä, että Helun pitää sulautua siihen nimeen :shock: .aih.
Mulle nimi on tärkein, mitä vaikuttavampi, sen viihtyisämpi.

Jaa, että Helun tahdottaisiin sulautuvan Perttiin tai toisinpäin; Pertin Heluun... Niin tai näin, mutta ilmeisesti kahden ylläpitäjän palstoineen pitäisi ymmärtää jollakin tavoin kietoutua toisiinsa, koska joillekin kirjoittajille on kestämätöntä, että netissä voisi olla mielenterveysaiheisia vertaistukifoorumeita enemmän kuin yksi.

Taitaa olla vallalla ainakin kahdenlaista käsitystä; toisten mielestä mielenterveysaiheiset vertaistukifoorumit ovat toistensa kilpailijoita ja toisilleen uhkana, toisten mielestä taas ei - he voivat jopa uskoa niiden kaikkien foorumeiden puoltavan olemassaoloaan varsin kyvykkäästi. Minä kuulun jälkimmäisiin; en ollenkaan käsitä miksi mielenterveysaiheinen vertaistukifoorumi olisi menetys ja uhka jollekin toiselle samantapaiselle foorumille ylläpitäjineen.

Ja suoraan sanottuna: puheena olevien palstojen 'yhdistyminen' - mitä se käytännössä tarkoittaisikin - voisi olla joillekin sellainen kauhuskenaario, että he yhdistymisen vastustajina perustaisivat oman palstansa päiväkirjojaan ja muuta kirjoitteluaan varten. Ja taas voitaisiin taistella kahden muka keskenään kilpailevan palstan välillä - loputtomiin.
Mirri

ViestiKirjoittaja valkosiipi » 28.02.2011 13:16

Mirri kirjoitti:Jaa, että Helun tahdottaisiin sulautuvan Perttiin tai toisinpäin; Pertin Heluun... Niin tai näin, mutta ilmeisesti kahden ylläpitäjän palstoineen pitäisi ymmärtää jollakin tavoin kietoutua toisiinsa, koska joillekin kirjoittajille on kestämätöntä, että netissä voisi olla mielenterveysaiheisia vertaistukifoorumeita enemmän kuin yksi.

Jos vielä antaisit esimerkin siitä, kenelle kaksi palstaa on kestämätöntä?
valkosiipi

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.02.2011 13:43

valkosiipi kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Jaa, että Helun tahdottaisiin sulautuvan Perttiin tai toisinpäin; Pertin Heluun... Niin tai näin, mutta ilmeisesti kahden ylläpitäjän palstoineen pitäisi ymmärtää jollakin tavoin kietoutua toisiinsa, koska joillekin kirjoittajille on kestämätöntä, että netissä voisi olla mielenterveysaiheisia vertaistukifoorumeita enemmän kuin yksi.

Jos vielä antaisit esimerkin siitä, kenelle kaksi palstaa on kestämätöntä?

En tiedä onko kenellekään, vai luulenko minä vain. Jospa onkin niin päin, että joillekin (kuten minulle) ajatus näiden kahden palstan yhdistymisestä on kestämätön.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.02.2011 14:39

Aivan oikein. Mirrin esittämä edustaa suuren hiljaisen enemmistön kantaa,
enemmistön, joka on raivoissaan halulle, joka on (ikään kuin) eriyttänyt
oman fooruminsa Psykopatologiasta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.02.2011 15:17

Psykopatologia kirjoitti:Aivan oikein. Mirrin esittämä edustaa suuren hiljaisen enemmistön kantaa,

Nyt kyllä menin sanattomaksi tulkintasi edessä; mykistyin hämmästelemään.

Hetkisen mietittyäni tuli mieleeni, että on aika monitulkintainen viesti. Sanotkohan sinä tuossa, että Helun foorumi on eriytetty sinusta (Psykopatologiasta), vai että se on eriytetty tästä palstasta (Psykopatologiasta)? Niin tai näin, outoja ajatuksia molemmat; aivan kuin kovinkin moni olisi raivoissaan 'menetettyään' Psykopatologian (sinut toiselle foorumille?)...
Monitulkintaisuutta vielä lisää se, ettet sano mitään sen enempää Tukarista kuin Helustakaan, puhut vain halusta omine foorumeineen. Ja annat ymmärtää, että minä olen esittänyt jonkin suuren hiljaisen enemmistön kannan; sellaisen, jota minä en usko olevan olemassa kuin luuloissa ja kuvitelmissa.

Aikamoinen tulkinta minun sanomisistani!
Mirri

ViestiKirjoittaja Maria » 01.03.2011 11:09

Psykopatologia kirjoitti:Aivan oikein. Mirrin esittämä edustaa suuren hiljaisen enemmistön kantaa,

Aivan. Psykopatologia on foorumeista parhain. ;)
Maria

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.03.2011 11:20

Selvennän: viitataan foorumiin, inte hlöön.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko