logia kirjoitti:Olet usein pyytänyt toisia kommentoimaan viestejäsi tyyliin "vastatkaa pliis, ihan mitä tahansa". Jonkin testin psykopatia-pisteistähän oli kyse. En muista, pyysitkö juuri tuolloin juuri tuon testin tuloksiin toisten mielipiteitä.
Muuten, eikö lievä psykopaattisuus voi olla ihan hyväksikin? Ihan kaikesta ei tarvitse kokea syyllisyyttä, ei ainakaan ylenmäärin.
Kyllästynyt otti itse nyt puheeksi nimenomaan tuon psykopaattisuuden. Mutta on hän muutenkin väittänyt tietävänsä minusta ja muista ties mitä. En tiedä kerjäsinkö itse kommentteja silloin siihen - sitä en enää muista. Kyllä minulla voi lieviä psykopaattisia piirteitä - mielestäni annoinkin silloin itselleni lieviä pisteitä. Mutta Kyllästynyt antoi enemmän kuin lieviä antaen pisteitä jopa asioista joita ei voi arvioida jos ei ole koskaan toista nähnyt kuten se joku pinnallinen charmi/viehätysvoima tms. mikä itseäni silloin huvitti kun en tiennyt tuntisinko itseni loukatuksi vai imarrelluksi
Ei ole kyse mistään syyllisyydestä vaan ihan vaan siitä että täällä niitä ei pysty arvioimaan koska on kaksi asiaa jotka häiritsevät sen arvioimista:
1. Tämä netti välineenä. Psykopaattisuus tarkoittaa esim. puuttuvia fysiologisia reaktioita normaaleihin stressiärsykkeisiin. Ja sitähän täällä netissä ei näe kun emme näe vapiseeko toinen, hikoileeko, punastuuko, nouseeko syke jne ja toisaalta tämä netti on myös väline jossa niitä stressireaktioita ei tule samalla lailla. Esim. itse olen aina jännittänyt esiintymistä mutta kyllä minä täällä voin kirjoittaa pitkiä viestejä tai voisin pitää pitkiä puheita jossain Tiktokissa.
2. Päihteet. Tämä ei ole mikään oma ajatukseni - esim. kun joskus kysyin epävakaan persoonan diagnoosia sanoivat ettei epävakaita piirteitä diagnosoida ennen kuin ihminen on ollut päihteistä irti pari kuukautta. Katsoivat että päihteet vaikuttavat käyttäytymiseen siinä määrin ettei pysty arvioimaan ja ihan totta ettei minulla niitä piirteitä juuri ole kun jäi päihteet pois. Tai ainakin unilääkkeet ja väkevät kun jäi käytöstä - viiniä välillä otan. (Toki tässä voi olla muitakin vaikuttavia tekijöitä miksi ne piirteet ovat jääneet mutta päihteet on ehdottomasti yksi). Sama varmasti olisi jos olisi ollu tilanne että minulla ilmenee hoitohenkilöidenkin mielestä psykopaattisia piirteitä ettei diagnoosia anneta jos on sekakäyttöä.
logia kirjoitti:
Mirrikin voisi hillitä itseään joskus, kun tällä palstalla ei ollut muistaakseni lupa haukkua toisia mielenvikaisiksi tms. tai esim. kaikkia kirjoittajia vähä-älyisiksi. Onko muka sopivaa? Eihän homoseksuaalisten keskustelupalstalla saa haukkua ketään homoksi.
Vai ovatko säännöt muuttuneet?
Olen vissiin kolme kertaa tässä sanonut ettei se ole mikään lieventävä asianhaara että toinenkin on toiminut väärin.
En tiedä oliko tähän keskusteluun puuttuminen järkevää. Olen samaa mieltä että Mirri on usein yksipuolinen kirjoittaja mutta nyt alkoi tosiaan ärsyttää Kyllästyneen omahyväisyys ja mielestäni on tässä asiassa väärässä vaikka olen nykyään useammin samaa mieltä Kyllästyneen kuin Mirrin kanssa esim nato-kysymyksistä.