Mikä on nainen?

Re: Mikä on nainen?

ViestiKirjoittaja logia » 04.07.2023 11:33

Mirri kirjoitti:
logia kirjoitti:
Mirri kirjoitti:En usko täällä olevan mitään usutettujen joukkoa.
Ainakin minulla on Kyllästynyttä vastaan paljon ja monenlaista, eikä niihin leimahduksiin tarvita usutuksia. Yleensä Kyllästyneen omat viestit riittävät provosoitumiseen.

Minä olen ymmärtänyt, että sinä kirjoittelet täällä "mielentiloissa".

Sinullako on aikoja, jolloin et hereillä olessasi ole minkäänlaisessa mielentilassa? :o

Toki. Tuo "mielentiloissa" on jonkinlainen sanonta, vaikka ei mitenkään yleinen. Viittaan mielentiloihisi liittyviin "lieventäviin asianhaaroihin". En siis pidä sinua täyshulluna.
logia

ViestiKirjoittaja Mirri » 04.07.2023 11:44

Logia, kertoisitko tarkemmin?
Mirri

ViestiKirjoittaja logia » 04.07.2023 11:53

Sinä et kestä minkäänlaista kritiikkiä Kyllästyneen taholta, et asiallistakaan.
logia

ViestiKirjoittaja Mirri » 04.07.2023 12:14

logia kirjoitti:Sinä et kestä minkäänlaista kritiikkiä Kyllästyneen taholta, et asiallistakaan.

Kuten sanoin: ainakin minulla on Kyllästynyttä vastaan paljon ja monenlaista, eikä niihin leimahduksiin tarvita usutuksia. Yleensä Kyllästyneen omat viestit riittävät provosoitumiseen.

Logia, tätä keskustelua meidän tuskin kannattaa jatkaa tämän pitemmälle. Tai ainakin minä lopetan kanssasi tähän.
Mirri

ViestiKirjoittaja logia » 04.07.2023 12:57

Olet aika yksipuolinen. Ei kai sinun kanssasi voi keskustella. Toivottavasti mietit kuitenkin asiaa. Se voisi olla etu esim. minun kannaltani, jos ymmärrät. Kiitos.
logia

ViestiKirjoittaja eea » 04.07.2023 13:36

logia kirjoitti:Eikö Kyllästynyt jo kertonut syyn, joka on ihan oikea, eikä mikään tekosyy?

Se että minä ja mirri ovat diagnosoineet häntä vai mitä tarkoitat?

Puutuin tähän asiaan vain todetakseni ettei mielestäni terveydenhuollon koulutuksella voi arvioida yhtään paremmin toisia netissä. On eettisempää kirjoittaa "vaikutat täydeltä mulkulta" kuin "olet psykopaatti" ellei tiedossa että toinen on esim murhasta vankilassa. Ja kyllä - väärin olen itsekin toiminut mutta oikeastaan se ei ole nyt se pointti. Eihän terveydenhuoltoalan koulutuksella voi epämoraaliseksi heittäytyä siksi että toinen tekee sitä samaa. Eihän vastaanotollakaan kirjoitella vääriä diagnooseja vaikka toinen tekisi.
Enemmän tai vähemmän sekopäinen
eea

ViestiKirjoittaja logia » 04.07.2023 13:50

Kyllästynyt kirjoitti:
eea kirjoitti:Miksi sinä saat väittää kaikkea muista ihmisistä kuten minusta? Koska olet ollut terveydenhoitoalalla töissä? Jotenkin kuitenkin epäilen että entinen työnantajasi ei olisi ollut kauhean otettu etädiagnosoinneistasi. Menisin niin pitkälle että hatara ja rajalliseen tietoon perustuva etädiagnosointi netissä pyytämättä on suurempi synti terveydenhuoltohenkilökunnalta kuin maallikolta. Ei niin että jos on lääkärinkoulutus niin se on jotenkin silloin ok.

Muistan kun laskin montako psykopatiaan liitettyä piirrettä sinun kohdallasi täyttyisi, mutta sitä ennen sinä itse olit ensin ”diagnosoinut” minut - ja vieläpä ystäväsi Minhin tukemana julistanut olevasi käytännössä valmis psykologi.

Sinä olet siis itse väittänyt olevasi käytännössä valmis psykologi, ja että sen vuoksi sinulla on koulutuksesi perusteella valmius/kyky/pätevyys asettaa diagnooseja kenelle tahansa.

Muistaakseni tuo tapahtui Tukiasema-palstalla, jossa sinä yhdessä ystäväsi Minhin kansss julistettu, kuinka hauskaa teillä kahdella oli minua kiusatessnne.

Mutta mihinkähän etädiagnoosiin sinä mahdat viitata?

eea kirjoitti:Minä olen tehnyt paljon hulluja juttuja silloin kun vedin unilääkkeitä vuosikymmenen ajan päiväsaikaan.

Mikä on sinun tekosyysi?

eea kirjoitti:
logia kirjoitti:Eikö Kyllästynyt jo kertonut syyn, joka on ihan oikea, eikä mikään tekosyy?

Se että minä ja mirri ovat diagnosoineet häntä vai mitä tarkoitat?

Olet saanut Kyllästyneeltä takaisin osan siitä, miten itse kohtelit häntä silloin aikoinaan. Se (kosto?) on ymmärrettävää, vaikka ei aina ehkä ihan hyväksyttävää. Olen ajatellut, että Kyllästynyt kuitenkin yrittää kannustaa sinuakin elämässä eteen päin esim. terapiaan tai hoitoon hakeutumisessa (kieltäydyit) tai työhön menemisen suhteen. Toivotontahan tuollainen saattaa olla, mutta eri ihmisillä on erilaisia näkemyksiä, miten olisi hyvä olla, tai miten pitäisi elää.
logia

ViestiKirjoittaja eea » 04.07.2023 13:53

Tottakai se on ymmärrettävää muttei just hyväksyttävää. Ollaan samaa mieltä. Muttei hänen kannattaisi Mirriä syyttää tuosta kun on itse tehnyt samaa. Ja mirrillä ei ole ammattietiikkaa riesanaan!
eea

ViestiKirjoittaja Mirri » 04.07.2023 15:14

logia kirjoitti:Olet aika yksipuolinen. Ei kai sinun kanssasi voi keskustella.

Nyt on suorastaan pakko kysyä: pidätkö omaa ajatteluasi kuinkakin monipuolisena? En kaipaile vastausta, kunhan vain juolahti mieleeni.
Mirri

ViestiKirjoittaja logia » 04.07.2023 15:24

eea kirjoitti:Tottakai se on ymmärrettävää muttei just hyväksyttävää. Ollaan samaa mieltä. Muttei hänen kannattaisi Mirriä syyttää tuosta kun on itse tehnyt samaa. Ja mirrillä ei ole ammattietiikkaa riesanaan!

Olet usein pyytänyt toisia kommentoimaan viestejäsi tyyliin "vastatkaa pliis, ihan mitä tahansa". Jonkin testin psykopatia-pisteistähän oli kyse. En muista, pyysitkö juuri tuolloin juuri tuon testin tuloksiin toisten mielipiteitä.

Muuten, eikö lievä psykopaattisuus voi olla ihan hyväksikin? Ihan kaikesta ei tarvitse kokea syyllisyyttä, ei ainakaan ylenmäärin.

Mirrikin voisi hillitä itseään joskus, kun tällä palstalla ei ollut muistaakseni lupa haukkua toisia mielenvikaisiksi tms. tai esim. kaikkia kirjoittajia vähä-älyisiksi. Onko muka sopivaa? Eihän homoseksuaalisten keskustelupalstalla saa haukkua ketään homoksi.

Vai ovatko säännöt muuttuneet?
logia

ViestiKirjoittaja logia » 04.07.2023 15:26

Mirri kirjoitti:
logia kirjoitti:Olet aika yksipuolinen. Ei kai sinun kanssasi voi keskustella.

Nyt on suorastaan pakko kysyä: pidätkö omaa ajatteluasi kuinkakin monipuolisena? En kaipaile vastausta, kunhan vain juolahti mieleeni.

Olen erittäin vajavainen ihminen.
logia

ViestiKirjoittaja Mirri » 04.07.2023 16:03

logia kirjoitti:Mirrikin voisi hillitä itseään joskus, kun tällä palstalla ei ollut muistaakseni lupa haukkua toisia mielenvikaisiksi tms. tai esim. kaikkia kirjoittajia vähä-älyisiksi. Onko muka sopivaa? Eihän homoseksuaalisten keskustelupalstalla saa haukkua ketään homoksi.

Minulle sekopäisyys ja vähä-älyisyys tarkoittavat sanoina kahta täysin eri asiaa. Sekopäisyys tarkoittaa erilaisia mielen sairauksia, psyykkisiä häiriöitä, sun muuta vastaavaa. Vähä-älyinen taas on sanastossani yhtä kuin vajaamielisyys/tylsämielisyys ja muut vastaavat sanat, jotka nykyisin ovat korvautuneet sanalla kehitysvammaisuus. Niinpä tiedän, etten ole sanonut tämän foorumin käyttäjiä ja kirjoittajia vähä-älyisiksi.

Sekopäisyys on sanavarastossani sana, jota en tunnista haukkumasanaksi. Olen myös sitä mieltä, että ihmiset yleensä ovat elämänsä varrella vaihtelevaisesti sekopäisiä. Psyykkinen tila ei ole kenelläkään elämän alusta loppuun vakaa, vaan se vaihtelee täysipäisyyden ja sekopäisyyden välillä. Itseni määrittelen enemmän tai vähemmän sekopäiseksi, ja käsittääkseni tilani on aika pysyvä.

Tuli mieleeni... Mielenterveysomaisten järjestöllä FinFamilla oli yhtenä vuonna myynnissä T-paita, jossa luki näin: Hullunomainen. Haukkumista vai ei, ja jos haukuttiin, niin ketä?
Kyseinen yhdyssana tarkoittaa kahta asiaa: hullun omainen ja hulluntapainen.

Kuva
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 04.07.2023 16:12, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja logia » 04.07.2023 16:07

eea kirjoitti:Tottakai se on ymmärrettävää muttei just hyväksyttävää. Ollaan samaa mieltä. Muttei hänen kannattaisi Mirriä syyttää tuosta kun on itse tehnyt samaa. Ja mirrillä ei ole ammattietiikkaa riesanaan!

Eihän Kyllästynytkään mikään lääkäri ole. Mirri taas on "kokemusasiantuntija", joten ei ihan maallikko. Eikö jonkinlaista etiikkaa voisi odottaa häneltäkin? Ovathan nämä arkoja asioita, tai miten sen nyt ottaa, jos millään ei ole mitään väliä? Minäkin lopetan keskustelun tästä aiheesta nyt tähän.
logia

ViestiKirjoittaja eea » 04.07.2023 20:30

Onko pointtini oikeasti noin helppo missata? Alan kohta epäillä omia kommunikaatiotaitojani :D Kun pääsen kotiin Leppävaarasta pöytäkoneelleni niin väännän niin selkeän ja pitkän viestin aiheesta että kukaan ei enää voi missata pointtiani.
eea

ViestiKirjoittaja eea » 04.07.2023 21:24

logia kirjoitti:Olet usein pyytänyt toisia kommentoimaan viestejäsi tyyliin "vastatkaa pliis, ihan mitä tahansa". Jonkin testin psykopatia-pisteistähän oli kyse. En muista, pyysitkö juuri tuolloin juuri tuon testin tuloksiin toisten mielipiteitä.

Muuten, eikö lievä psykopaattisuus voi olla ihan hyväksikin? Ihan kaikesta ei tarvitse kokea syyllisyyttä, ei ainakaan ylenmäärin.

Kyllästynyt otti itse nyt puheeksi nimenomaan tuon psykopaattisuuden. Mutta on hän muutenkin väittänyt tietävänsä minusta ja muista ties mitä. En tiedä kerjäsinkö itse kommentteja silloin siihen - sitä en enää muista. Kyllä minulla voi lieviä psykopaattisia piirteitä - mielestäni annoinkin silloin itselleni lieviä pisteitä. Mutta Kyllästynyt antoi enemmän kuin lieviä antaen pisteitä jopa asioista joita ei voi arvioida jos ei ole koskaan toista nähnyt kuten se joku pinnallinen charmi/viehätysvoima tms. mikä itseäni silloin huvitti kun en tiennyt tuntisinko itseni loukatuksi vai imarrelluksi
:?

Ei ole kyse mistään syyllisyydestä vaan ihan vaan siitä että täällä niitä ei pysty arvioimaan koska on kaksi asiaa jotka häiritsevät sen arvioimista:
1. Tämä netti välineenä. Psykopaattisuus tarkoittaa esim. puuttuvia fysiologisia reaktioita normaaleihin stressiärsykkeisiin. Ja sitähän täällä netissä ei näe kun emme näe vapiseeko toinen, hikoileeko, punastuuko, nouseeko syke jne ja toisaalta tämä netti on myös väline jossa niitä stressireaktioita ei tule samalla lailla. Esim. itse olen aina jännittänyt esiintymistä mutta kyllä minä täällä voin kirjoittaa pitkiä viestejä tai voisin pitää pitkiä puheita jossain Tiktokissa.

2. Päihteet. Tämä ei ole mikään oma ajatukseni - esim. kun joskus kysyin epävakaan persoonan diagnoosia sanoivat ettei epävakaita piirteitä diagnosoida ennen kuin ihminen on ollut päihteistä irti pari kuukautta. Katsoivat että päihteet vaikuttavat käyttäytymiseen siinä määrin ettei pysty arvioimaan ja ihan totta ettei minulla niitä piirteitä juuri ole kun jäi päihteet pois. Tai ainakin unilääkkeet ja väkevät kun jäi käytöstä - viiniä välillä otan. (Toki tässä voi olla muitakin vaikuttavia tekijöitä miksi ne piirteet ovat jääneet mutta päihteet on ehdottomasti yksi). Sama varmasti olisi jos olisi ollu tilanne että minulla ilmenee hoitohenkilöidenkin mielestä psykopaattisia piirteitä ettei diagnoosia anneta jos on sekakäyttöä.

logia kirjoitti:
Mirrikin voisi hillitä itseään joskus, kun tällä palstalla ei ollut muistaakseni lupa haukkua toisia mielenvikaisiksi tms. tai esim. kaikkia kirjoittajia vähä-älyisiksi. Onko muka sopivaa? Eihän homoseksuaalisten keskustelupalstalla saa haukkua ketään homoksi.

Vai ovatko säännöt muuttuneet?

Olen vissiin kolme kertaa tässä sanonut ettei se ole mikään lieventävä asianhaara että toinenkin on toiminut väärin.

En tiedä oliko tähän keskusteluun puuttuminen järkevää. Olen samaa mieltä että Mirri on usein yksipuolinen kirjoittaja mutta nyt alkoi tosiaan ärsyttää Kyllästyneen omahyväisyys ja mielestäni on tässä asiassa väärässä vaikka olen nykyään useammin samaa mieltä Kyllästyneen kuin Mirrin kanssa esim nato-kysymyksistä.
eea

ViestiKirjoittaja eea » 04.07.2023 21:39

logia kirjoitti:

Eihän Kyllästynytkään mikään lääkäri ole.

En tiedä mikä Kyllästyneen tarkka työnkuva on kun ei ole kirjoittanut. Kyllästynyt kuitenkin kirjoittaa: "Minulla on täysi oikeus muistuttaa sinulle, ettei sinulla ole sen enempää koulutusta kuin oikeuttakaan harjoittaa vain terveydenhoidon ammattilaiselle kuuluvia tehtäviä. "

Jos oletetaan että Kyllästynyt lasketaan terveydenhuollon ammattilaiseksi ja hän tekee hataria mutudiagnooseja toisista ihmisistä ja heidän psyykkeestään hän tekee ammattivirheen. Jos häntä ei lasketa ammattilaiseksi ja hän tekee hataria mutudiagnooseja hän syyttää Mirriä siitä mitä itsekin tekee.
eea

ViestiKirjoittaja logia » 05.07.2023 00:34

Mirri kirjoitti 4.7.2023 klo 15.03
"Niinpä tiedän, etten ole sanonut tämän foorumin käyttäjiä ja kirjoittajia vähä-älyisiksi."

Mirri kirjoitti 30.6.2023 klo 15.37 Kyllästyneelle:
"Eihän tuo rikossyytöksineen täysijärkisen ihmisen kirjoitukselta vaikuta. Mutta ei se mitään, tuskin täällä on muitakaan täysijärkisiä kirjoittajia, mt-aiheisella vertaistukifoorumilla kun ollaan."

Mirri käytti ilmaisua ei täysijärkinen, jolle synonyymejä: vähäjärkinen, vähä-älyinen, typerä, hullu, aasi, debiili, ei älykäs, höhlä, ääliömäinen, tunnoton, järjetön, älytön, heikkopäinen, hoopo...

Olemme ihmisiä, ja ymmärrän, miten hermostuksissaan voi kirjoitella sopimattomia. Jatkuva asiaton syyttely on kuitenkin kiusaamista. Silloin vika on itsessä, jos ei kestä minkäänlaista kritiikkiä ilman hurjistumista.
logia

ViestiKirjoittaja eea » 05.07.2023 00:44

Minun on vaikea ymmärtää viestejäsi. Eikä niissä tunnu olevan selkeää jatkumoa minun viesteihin eli en oikein yhtään ymmärrä mitä ajat takaa. Jään miettimään olenko itse tyhmä vai missä mättää mutta ei tule tunnetta että keskusteltaisiin. Joten lopetan tähän

Tajusin että mirristä oli puhe mutta liittyykö lorinasi minun viesteihini vai jätitkö ne sattuvasti kokonaan huomiotta?

Olet varmaan vasenkätinen! Ei saatana .
Viimeksi muokannut eea päivämäärä 05.07.2023 00:51, muokattu yhteensä 1 kerran
eea

ViestiKirjoittaja logia » 05.07.2023 00:45

Vastasin edellä lähinnä Mirrille.

Minun on hankalaa tehdä puhelimella monia lainauksia samaan viestiin, joten tekstini voi olla sekavaa.

Ja voin sanoa, että minun on vaikea ymmärtää kaikkia loukkaavia viestejä. Kiitos eea kuitenkin hyvästä yrityksestä saada minut tajuamaan.
logia

ViestiKirjoittaja eea » 05.07.2023 00:54

Kiitos vaan tyhjästä ja pysythän poissa esim päiväkirjastani! Minulla on täysi nolla toleranssi ihmisille joita ei edes kiinnosta mikään looginen ja koen sellaisen oudon tarinan virran ahdistavaksi.
eea

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa