Mikä on nainen?

Re: Mikä on nainen?

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.07.2023 13:24

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Menin sanattomaksi Aprikoosille antamasi vastauksen edessä.

En tiedä pitäisikö tilanteesta huolestua, koska aiemmat sanattomuuden kautesi ovat olleet sangen lyhytkestoisia.

Huolestu ihmeessä, jos sinusta tuntuu tarpeelliselta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.07.2023 13:32

Kyllästynyt kirjoitti:
eea kirjoitti:Olet sinäkin kyllä väittänyt tietäväsi monenlaista minun psyykkeestäni.

Totta. Muistan hyvin.

Minun muistini mukaan olet vuosien varrella myös sinnikkäästi määritellyt Eean työkykyiseksi. Muistelen hämmästelleeni, että millähän ihmeen pätevyydellä sinä näin netin kautta sellaisen asian pystyt määrittelemään. Olet kajonnut toisen henkilön psyykkiseen/fyysiseen terveydentilaan erittäin rankasti syyttämällä häntä vaikka mistä kaikesta 'työn vieroksuntaan' liittyvästä, ja kaikki ne syytökset ihan vain sillä perusteella, että sinä - maallikkona - olet oman vajavaisen ymmärryksesi mukaisesti todennut henkilön työhön kykeneväiseksi.

Ei ihme, että minä pidän kirjoituksiasi vähintäänkin sekopäisinä. Tai ehkä vain yksinkertaisesti nettikäyttäytymisesi kaikkine valehteluineen on käsittämättömän häikäilemätöntä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.07.2023 15:19

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
eea kirjoitti:Olet sinäkin kyllä väittänyt tietäväsi monenlaista minun psyykkeestäni.

Totta. Muistan hyvin.

Minun muistini mukaan olet vuosien varrella myös sinnikkäästi määritellyt Eean työkykyiseksi...

Mielestäni työkykyisyys/työkyvyttömyys ei ole mikään eksakti määritelmä. Uskon, että merkittävä osa pysyvästi työkyvyttömyyseläkkeelläkin olevista on ainakin osittain työkykyinen, ja sama koskee kuntoustustuella tai sairauslomalla oleviakin.
Mielestäni on myös syytä nähdä ero työkyvyttömyyden ja työhaluttomuuden välillä. Työhaluton pyrkii kaikin keksiminsä keinoin välttämään työllistymistä, kun taas työkyvytön usein olisi mieluummin töissä kuin poissa työstä/työtön.
Mirri kirjoitti:... Muistelen hämmästelleeni, että millähän ihmeen pätevyydellä sinä näin netin kautta sellaisen asian pystyt määrittelemään...

En tietääkseni ole milloinkaan edes väittänyt pystyväni niin tekemään. Mutta jos henkilöä ei useamman kuin yhden lääkärin mielestä ole ollut perusteltua syytä määritellä työkyvyttömäksi, en liioin pysty heidän arvioitaan kumoamaan tai kiistämään.
Mirri kirjoitti:... Olet kajonnut toisen henkilön psyykkiseen/fyysiseen terveydentilaan erittäin rankasti syyttämällä häntä vaikka mistä kaikesta 'työn vieroksuntaan' liittyvästä, ja kaikki ne syytökset ihan vain sillä perusteella, että sinä - maallikkona - olet oman vajavaisen ymmärryksesi mukaisesti todennut henkilön työhön kykeneväiseksi...

En, vaan sillä perusteella, että henkilö on itse julkisesti, selkeästi ja toistuvasti itse kertonut olevansa työhaluton.
Ei siihen enää mitään minun toteamistani tarvita, jos joku itse ilmoittaa olevansa haluton tekemään työtä.
Mirri kirjoitti:... Ei ihme, että minä pidän kirjoituksiasi vähintäänkin sekopäisinä. Tai ehkä vain yksinkertaisesti nettikäyttäytymisesi kaikkine valehteluineen on käsittämättömän häikäilemätöntä.

Mitähän minä olen sinun mielestäsi valehdellut?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.07.2023 15:40

Kyllästynyt kirjoitti:Mitähän minä olen sinun mielestäsi valehdellut?

Olet Mirri aiemminkin minuun liittyen harjoittanut vain terveydenhoidon ammattilaisille kuuluvia työtehtäviä. Jos aiot toimintaasi sillä saralla jatkaa, suosittelen sinua hakeutumaan edes johonkin terveydenhoitoalan koulutukseen, koska lääkärintoimen harjoittaminen ilman asianmukaista koulutusta ja pätevyyttä on rikos.
Mirri

ViestiKirjoittaja eea » 01.07.2023 15:41

Voihan ihminen olla samaan aikaan sekä työhaluton että työkyvytön.
Enemmän tai vähemmän sekopäinen
eea

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.07.2023 15:47

eea kirjoitti:Voihan ihminen olla samaan aikaan sekä työhaluton että työkyvytön.

Totta, mutta siinä tapauksessa kuitenkin henkilö olisi todennäköisesti ainakin yhden lääkärin toimesta myös diagnosoitu työkyvyttömäksi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.07.2023 16:41

Kyllästynyt kirjoitti:
eea kirjoitti:Voihan ihminen olla samaan aikaan sekä työhaluton että työkyvytön.

Totta, mutta siinä tapauksessa kuitenkin henkilö olisi todennäköisesti ainakin yhden lääkärin toimesta myös diagnosoitu työkyvyttömäksi.

Eivät lääkärit diagnosoi ihmisiä työkyvyttömiksi, eihän sellaista diagnoosia ole edes olemassa.

Olet kovasti tarkka siitä, ettei palstallesi lipsahda mitään disinformaatiota (sinun käyttämäsi ilmaisu), joten olepa tarkkana myös omien kirjoitustesi kohdalla.
Mirri

ViestiKirjoittaja eea » 01.07.2023 17:37

Kyllästynyt kirjoitti:

Onhan minut diagnosoitu jopa kolmeen kertaan eri lääkärin taholta n. 2002, 2015 ja 2020. Kelan asiantuntijalääkärit vaan ovat torpanneet kuntoutustuen.
eea

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.07.2023 20:46

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Minä en tiedä yhdenkään kirjoittajan kohdalla, tarvitseeko hän tältä foorumilta vertaistukea vai eikö tarvitse.
Oikeastaan ajattelen, että kaikki mt-aiheisen vertaistuen tarvitsijat olisi järkevintä ohjata täältä muualle, koska tämä palsta ei ole millään lailla 'terveissä' käsissä.

Olet Mirri aiemminkin minuun liittyen harjoittanut vain terveydenhoidon ammattilaisille kuuluvia työtehtäviä. Jos aiot toimintaasi sillä saralla jatkaa, suosittelen sinua hakeutumaan edes johonkin terveydenhoitoalan koulutukseen, koska lääkärintoimen harjoittaminen ilman asianmukaista koulutusta ja pätevyyttä on rikos.

Kyllästynyt kirjoitti:
Yritän toimia niin, ettei tämä palsta täyttyisi provokaatioista, perättömistä ja perustelemattomista väitteistä, valheista, vihapuheesta - tai mistään muustakaan asiattomasta sisällöstä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.07.2023 21:23

:roll:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Eivät lääkärit diagnosoi ihmisiä työkyvyttömiksi, eihän sellaista diagnoosia ole edes olemassa...

On varmasti satoja ICD-10 tautiluokituksen diagnooseja, joiden perusteella ihmisen voidaan määritellä olevan joko kokonaan tai osittain työkyvytön.
Mirri kirjoitti:... Olet kovasti tarkka siitä, ettei palstallesi lipsahda mitään disinformaatiota (sinun käyttämäsi ilmaisu), joten olepa tarkkana myös omien kirjoitustesi kohdalla.

Oi voi. Yritän jatkossa käyttää täsmällisempiä ilmaisuja.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.07.2023 21:35

eea kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Onhan minut diagnosoitu jopa kolmeen kertaan eri lääkärin taholta n. 2002, 2015 ja 2020. Kelan asiantuntijalääkärit vaan ovat torpanneet kuntoutustuen.

Oletko sitä mieltä, että KELA:n asiantuntijat eivät ole olleet asiantuntijoita?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.07.2023 21:45

Kyllästynyt kirjoitti:Oi voi.

Sinäpä sen sanoit: oi voi. Tuo on hyvä vastaus sinulle syyttäessäsi tämän foorumin kirjoittajia milloin mistäkin.
Mirri

ViestiKirjoittaja eea » 01.07.2023 21:50

Kyllästynyt kirjoitti:
eea kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Oletko sitä mieltä, että KELA:n asiantuntijat eivät ole olleet asiantuntijoita?

Eivät ainakaan parhaita asiantuntijoita minun tuntemuksessa kun eivät ole nähneetkään. Äläkä väistele. Kirjoitit "ainakin yhden lääkärin toimesta" ja annoin sinulle kolme.
eea

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.07.2023 13:11

Hyvä on. Sinut on siis kolmen lääkärin lausunnolla arvioitu työkyvyttömäksi. Entä minkälaiseksi itse arvioit työhaluttomuutesi?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.07.2023 13:13

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Oi voi.

Sinäpä sen sanoit: oi voi. Tuo on hyvä vastaus sinulle syyttäessäsi tämän foorumin kirjoittajia milloin mistäkin.

Jostain kumman syystä taaskin jätit pois puolet vastauksestani.
Tuollainen valikoiva otos on harhaanjohtava "referaatti" viestini sisällöstä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.07.2023 15:45

Kyllästynyt kirjoitti:Hyvä on. Sinut on siis kolmen lääkärin lausunnolla arvioitu työkyvyttömäksi. Entä minkälaiseksi itse arvioit työhaluttomuutesi?

Täysin asiaton kysymys; ei ole Kyllästyneen asia udella täällä keneltäkään moista asiaa; vain Kyllästynyt itse ei ymmärtämättömyyksissään näköjään käsitä asiaa.

On jo pitkään tiedetty, että monen todellisuudessa työkyvyttömän ihmisen kohtalona on leimautua työhaluttomiksi, koska monimutkaiset eläkelait - niin erilaiset työeläke- kuin kansaneläkelait - estävät heitä pääsemästä työkyvyttömyyseläkkeelle. Siinä missä yhden eläkelain mukaan henkilö on oikeutettu niin kuntoutustukeen kuin työkyvyttömyyseläkkeeseenkin, jonkin toisen eläkelain mukaan hän ei olekaan sitä. On aika tavalla sattuman kauppaa, että yksi ohjautuu tietyssä tilanteessa kuntoutustuelle ja toinen vastaavassa tilanteessa todetaan vakuutuslaitoksen asiantuntijalääkäreiden toimesta työkykyiseksi. Päätökset tehdään eri eläkevakuutuslaitoksissa erilaisten työkyvyttömyyslakien mukaan.
Totta kai vakuutuslääkärit ovat asiantuntijoita, mutta heidän asiantuntemuksensa koskee vain sitä eläkelakia, jota edustavan laitoksen palveluksessa he ovat. Siksi niin usein käy sillä tavoin, että potilaan lääkäri pitää häntä työkyvyttömänä, mutta esim. Kelan (toisin kuin vaikkapa Kevan) vakuutuslääkäri ei pidä.

Ja vielä: on suoranainen lottovoitto olla julkisten alojen palkkalistoilla ja päätyä työkyvyttömyyseläkkeelle julkisten alojen eläkelain kautta; se on työkykynsä menettäneen työntekijän kannalta paras eläkelaki. Esimerkiksi sen vuoksi, että siellä ei ole uudelleenkouluttautumisvelvollisuutta, vaan saadaan jäädä työkyvyttömyyseläkkeelle suoraan omasta ammatista. Kevalaisille ammatillinen kuntoutus on kirjaimellisesti oikeus ei velvollisuus.
Toisin sanoen Keva ei saa evätä työkyvyttömyyseläkettä sillä perusteella, että työntekijä ei ole halukas ammatilliseen kuntoutukseen. Yksityispuolen eläkelaitokset, samoin kuin Kela (kansaneläkelain perusteella), voivat tehdä juuri niin. Näin minun käsitykseni mukaan.

Niinpä se, että tällä foorumilla joku yrittää arvioida toisten työkyvyttömyyttä (tai 'työhaluttomuutta', kuten hän itse ilmaisee asian), on mielestäni törkeän ja toisia loukkaavan nettikäyttäytymisen huippu.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.07.2023 16:29

Ymmärsinkö oikein, mielestäsi sinulla on oikeus väittää minua mm. sairaaksi, häiriöiseksi ja suuruudenhulluksi, mutta minulla puolestaan ei sinun mielestäsi ole oikeutta kysyä keneltäkään, mitä mieltä hän itse on omasta työhaluttomuudestaan?

PS. Jos sinulla on se käsitys, että minä olen työkyvyttömyyseläkkeellä Julkisten alojen työeläkelain perusteella, tiedoksesi, etten ole.
Sinä itse taidat olla.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.07.2023 16:47

Kyllästynyt kirjoitti:Ymmärsinkö oikein, mielestäsi sinulla on oikeus väittää minua mm. sairaaksi, häiriöiseksi ja suuruudenhulluksi, mutta minulla puolestaan ei sinun mielestäsi ole oikeutta kysyä keneltäkään, mitä mieltä hän itse on omasta työhaluttomuudestaan?

Kyllä minun puolestani saamme kysyä ja sanoa niin paljon kuin sielumme sietää, tietysti lain paremmalla puolella pysytellen. Oikeutuksesta tai oikeuksista en ole sanonut mitään; en ollenkaan väitä, että minulla olisi 'oikeus' kirjoittaa netissä kaikkea mitä kirjoitan. Sen kuitenkin tiedän, että toisin kuin sinä valehtelet, rikolliseen toimintaan en ole syyllistynyt.
Mutta juu, pidän törkeänä ja myös asiattomana sitä, että sinä utelet edellä esittämääsi asiaa. Ei kai minun mielipiteeni sinulle mikään este ole, ei ainakaan pitäisi olla.

Pitää paikkansa, että minä kuulun Kevan alaisuuteen. Siksi tiedänkin, että se on työkyvyttömyyseläkkeensä puolesta vähän kuin 'lottovoitto' verrattuna esim. Kelaan kansaneläkelakeineen.
Mirri

ViestiKirjoittaja logia » 02.07.2023 16:54

Minä olen pieneläkeläinen. Saan eläkettä Varmasta, Kevasta ja Kelasta.
logia

ViestiKirjoittaja aprikoosi » 02.07.2023 17:27

.
Viimeksi muokannut aprikoosi päivämäärä 10.07.2023 20:06, muokattu yhteensä 1 kerran
aprikoosi

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa