Mirri kirjoitti:Kyllästyneen 21.3.2022 kirjoittama viesti:
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Entä jos Turkki - nykyisen hallitsijansa johdolla - ei enää haikailekaan EU-jäsenyyden perään, vaan kokee pärjäävänsä paremmin veljeilemällä 'idän' kanssa?...
Turkki käy kauppaa lännen kanssa. Minkä ihmeen takia se riskeeraisi nykyiset ja tulevat kauppasuhteensa länteen nyt, kun kaikkien nähtävillä on kuinka Venäjän talous ottaa pahasti takkiin aloittamassaan sodassa? Turkissakin osaavat valtaapitävät laskea; lähteäkö pönkittämään jo nyt mitättömän kokoista ja edelleen kurjistuvaa Venäjän valtiontaloutta, vai tehdäkö kauppaa EU:n kanssa.
Mirri kirjoitti:... Jos Turkki haluaa heittäytyä hankalaksi Yhdysvaltoja/Natoa tai Euroopan Unionia kohtaan, Suomi hakemuksineen saattaisi olla otollinen nappula siinä pelissä...
Mutta miksi Turkki niin tekisi? Sinun spekulaatiosi eivät vaikuta perustuvan muuhun kuin itsepäiseen änkyröintiin ja ajat sitten vanhentuneeseen (entisen Neuvostoliiton ja nykyisen) Venäjän tuottamaan propagandaan. Mirri kirjoitti:... Eean kanssa olen samaa mieltä siitä, että Turkki voisi kieltäytyä Suomen hyväksymisestä Natoon myös siksi, että Turkki haluaisi asettua Venäjän puolelle.
Olisi siinä tapauksessa hyvin kummallista, että Turkki tukee Ukrainaa mm. myymällä Ukrainalle sotilasdroneja - joilla sivumennen sanoen on tuhottu Venäjän tankkeja.
Venäjä oli myös lähettämässä sotalaivoja Ukrainan rannikolle, mutta Turkki esti niiden perillepääsyn.
Millä sinä sen selität?
Olen oppinut Kyllästyneeltä tämän, että punaisenkin värin voi ottaa avuksi, kun keskustelukumppani tuntuu vain itsepäisesti änkyröivän, eikä näytä tajuavan tosiasioista höläsen pöläystä.
Kirjoituksistaan päätellen ainakaan Kyllästynyt ei ole osannut varautua siihen, että Turkki voisi oikeasti heittäytyä hankalaksi...
Pahoittelen vastaukseni viipymistä, mutta olin poissa koneen ääreltä vuorokauden verran.
Onneksi asia ei ole kiinni minun varautumisestani, joskaan en ole hämmästänyt Turkin lypsämis- ja kiristyspyrkimyksistä. Tuskin on moni muukaan, Mirriä lukuun ottamatta.
Mirri kirjoitti:... Kyllästynyt höpisee (syyttää minua?) spekuloinnista, itsepäisestä änkyröinnistä ja vanhentuneesta propagandasta maaliskuussa, jolloin olen kirjoittanut selvääkin selvemmän tosiasian: Turkki voi heittäytyä hankalaksi Natoa ja Yhdysvaltoja kohtaan ja kuta kuinkin varmasti se käyttää häikäilemättömästi pelinappulanaan Suomea ja Ruotsia saatuaan oivallisen tilaisuuden...
Kyse on Turkin
yrityksestä "käyttää häikäilemättömästi hyväkseen" Suomen ja Ruotsin jäsenhakemusta. Vanha sanonta kuuluu, ettei keskeneräistä työtä pidä näyttää herroille eikä hulluille, joten ehdotan, että sinäkin odotat kunnes jonkinlainen lopputulos saadaan. Sinunkaan ei kannata panikoida jokaisen lypsy-yrityksen kohdalla, draamaa riittää muutenkin.
Mirri kirjoitti:... Mutta mitä onkaan Kyllästynyt ollut mieltä: hän on kivenkovaan väittänyt minun vain itsepäisesti änkyröivän ja kirjoittelevan perusteettomia väitteitä...
Samaa mieltä olen edelleen. Ehdotankin nyt, että lataat kukkahattusi jäillä, ennen kuin jatkat änkyröimistä sekä perusteettomien väitteiden viljelyä.
Mirri kirjoitti:... Mitä perättömien väitteiden levittämiseen tulee, niin kuten nähdään: Kyllästynyt on ainakin tässä keskustelussa ollut siinä asiassa huippu.
Jos muistan oikein, Kyllästynyt on myös - erittäin perättömästi - antanut ymmärtää, ettei Natossa ole mitään vakavia ristiriitoja...
Sellaista en ole sanonut. Olen todennut, ettei Turkin kannata estää Suomen ja Ruotsin NATO-jäsenyyttä, koska Turkki haluaa tehdä kauppaa lännen kanssa. Se myös haluaa EU:n täysjäseneksi, joskin Turkin kumppanuusjäsenyyssopimus EU:n kanssa lienee jo umpeutunut.
Turkin esittämät vaatimukset tuskin menevät läpi ainakaan sellaisenaan, etenkin F35-hävittäjäohjelmaan mukaan pääsy on NATO:n kannalta vaikeaa ja vaarallistakin.
Kuten jo aiemmin totesin, saa nähdä minkälaisiin lehmänkauppoihin Turkki suostuu.
Mirri kirjoitti:... Kyllästyneen käyttäytyminen minua kohtaan on ollut törkeämpääkin törkeämpää, varsinainen rimanalituksen huippu mennen tullen. Ja kaikki ilmeisesti vain siksi, että hän on halunnut nuijia Mirri-nimimerkillä kirjoittavan ihmisen mielipiteineen maanrakoon, koska näkemykseni ja mielipiteeni eivät miellytä häntä. En voi muuta sanoa kuin että uskomaton tapaus tämä Kyllästynyt - jopa nettimaailmassa.
Huokaus. Samaa voisi sanoa sinusta.