Nettiriitelystä Tukari2:lla

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Nettiriitelystä Tukari2:lla

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.01.2011 13:59

Kummallista on muuten sekin, ettei sinua näytä lainkaan haittaavan se, että Tristan solvaa minua hulluksi akaksi vaikka Tristanin kunniaa olet ahkerasti puolustamassa.
Kyllästynyt, olihan se rumasti sanottu. Mutta itse asia... Sinun psyykkinen kuntosi on lukijoiden nähtävissä kirjoituksistasi tässä ketjussa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.01.2011 14:06

Kyllästynyt, lopetan tämän keskustelun kanssasi tähän.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.01.2011 14:09

Klo 13.10
Kyllästynyt:

Varastelusta:
Sinä Mirrihän varastit minun ketjustani linkin ja vielä kehtasit lohkaista: "Otin hyvän linkin talteen kelvottomasta ketjusta".
Et suostunut minun esiin kaivamaani linkkiä omasta ketjustasi toistuvista pyynnöistä huolimatta poistamaan.
Mitä muuta tuo muka on kuin varastamista?

Tuota asiaa ei Mirri ole koskaan (asianmukaisesti) kommentoinut.

Itse oli tuolloin paikalla, mutta en tsekannut asioiden seuraantoja tarkasti, kun se oli hieman työlästä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.01.2011 14:13

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, lopetan tämän keskustelun kanssasi tähän.

Et sinä mihinkään ole tapojasi muuttanut; "kivellä päähän ja sitten karkuun" niin kuin aina ennenkin.
Jos jatkan kanssasi, minulle tulee tunne, että kiusaan sairasta ihmistä. Siksi lopetan.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.01.2011 14:18

Psykopatologia kirjoitti:Klo 13.10
Kyllästynyt:

Varastelusta:
Sinä Mirrihän varastit minun ketjustani linkin ja vielä kehtasit lohkaista: "Otin hyvän linkin talteen kelvottomasta ketjusta".
Et suostunut minun esiin kaivamaani linkkiä omasta ketjustasi toistuvista pyynnöistä huolimatta poistamaan.
Mitä muuta tuo muka on kuin varastamista?

Tuota asiaa ei Mirri ole koskaan (asianmukaisesti) kommentoinut.

Itse oli tuolloin paikalla, mutta en tsekannut asioiden seuraantoja tarkasti, kun se oli hieman työlästä.
Olen todennut, etteivät nettilinkit ole jollekin kuuluvaa omaisuutta, jota ei saisi siteerata. Joten se varastelusta.
Kyllästyneen siteeraus, jonka hän ilmeisesti tosissaan uskoo olevan suora lainaus minulta, ei ole sitä; se on hänen päässään syntynyt tulkinta, jonka ympärille hän on kääräissyt lainausmerkit muka suoran lainauksen merkiksi.

Tätä asiaa on vatvottu ennenkin, joten lopetan tämänkin tähän.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.01.2011 14:36

Kyllästynyt kirjoitti:Ensin vihjaat minun olevan "hullu akka" - ja sitten kieltäydyt perustelemasta tai kantamasta vastuuta noista vihjauksiasi "sairaan ihmisen kiusaamisella".

Oletpa sinä jalo!
Ei tällä asialla ole jalouden kanssa mitään tekemistä. Minä ihan oikeasti pidän sinua kirjoitustesi johdosta niin sairaana, että 'keskustelu' sinun kanssasi on aivan hyödytöntä; mitä enemmän 'keskustellaan' sitä näkyvämmäksi sinun psyykkinen kuntosi tulee - eikä 'keskustelu' johda mihinkään hyödylliseen kenenkään kannalta. Paitsi että mielesi ilmeisesti saa jotakin sairasta tyydytystä tällaisesta; mutta se on toinen asia, enkä minä tunne tarvetta jatkaa sellaisessa mukana olemista.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.01.2011 14:38

Klo 13.38
Myös Mirrin puujalka-argumentointi, että lukijat voivat itse päätellä Kyllästyneen teksteistä Kyllästyneen mielen sairaan tilan,
on epäasianmukaista ja vain destruktion palveluksessa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.01.2011 15:02

Psykopatologia kirjoitti:Klo 13.38
Myös Mirrin puujalka-argumentointi, että lukijat voivat itse päätellä Kyllästyneen teksteistä Kyllästyneen mielen sairaan tilan,
on epäasianmukaista ja vain destruktion palveluksessa.
Eipä ole Kyllästyneen kirjoittelukaan tässä ketjussa asianmukaista eikä minkään rakentavan palveluksessa; ei alun alkaenkaan hänen aloittaessaan taas jälleen kerran kirjoittelun minusta. Sinä et sitten kuitenkaan puhu mitään 'destruktion palveluksessa' olemisesta - annat hänen rauhassa jatkaa loputtomiin. Mikäs siinä.

Mutta et kai odota hänen kirjoittelunsa kohteilta sentään jotakin rakentavaa keskusteluyritystä hänen kanssaan - yhä uudelleen ja uudelleen vuodesta toiseen... Kyllästyneen ignoroiminen on ainoa järkevä ratkaisu esim. minulle, jos haluan kirjoitella tällä foorumilla.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.01.2011 15:17

Klo 14.18
Mirrin arvio Kyllästyneen sairasmielisyydestä liittynee (ajateltuihin menneisiin) vääryyksiin yms. liittyvästä (ajatellusta)
yliarvoisuudesta ja obsessionaalisuudesta yms. Kuitenkin niihin liittyvä ajatussisältö on (mielestäni) formaalisesti intaktia.

Kun arvioidaan joku sairaaksi, on fokus tavallisimmin ajattelun falskiudessa, ei emotionaalisissa tekijöissä
(kuten Kyllästyneen tapauksessa).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.01.2011 15:41

Kyllästynyt, odottele minun puolestani ihan rauhassa anteeksipyyntöä - taas kerran ja ties mistä muka kokemistasi vääryyksistä.

Minun tuskin kannattaa edes yrittää odotella sinulta mitään anteeksipyyntöä mistään, joten se siitä. Tässä ketjussa sinä olet solvannut ja loukannut minua, muttet raukka edes kykene ymmärtämään asiaa; et vaikka kantaisin sinulle todistusaineiston tikun nenässä...
Luukkonen ei hyväksy sairaaksi sanomista - hän kirjoittaa emotionaalisista tekijöistä. Pitäisiköhän sitten puhua emotionaalisesta häiriintyneisyydestä - tiedä häntä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.01.2011 16:13

tris009 kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:
Kun arvioidaan joku sairaaksi, on fokus tavallisimmin ajattelun falskiudessa, ei emotionaalisissa tekijöissä
(kuten Kyllästyneen tapauksessa).

Ei tuo päde yleisimpiin psyykkisiin ongelmiin, kuten masennukseen tai sosiaaliseen fobiaan.

Kyllä pätee, koska fokus tässä on nimen omaan sairas m i e l i syydessä. Vaikka joku olisi hyvinkin masentunut
mutta nuppi leikkaa, häntä ei pidetä kuitenkaan puolijauhoisena.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.01.2011 16:46

Psykopatologia, entä jos nuppi kyllä leikkaa, mutta silti siellä asiat vääristyvät, ja tulee toisten ihmisten viestintään liittyen kaikenlaisia pieleen menneitä tulkintoja, jotka henkilö itse uskoo oikeiksi; mistä silloin on kysymys? Kuka tahansa voi tulkita virheellisesti ja käsittää väärin, mutta nyt en tarkoita mitään tavallista ja normaalia; vaan juuri sitä ilmiötä, että 'leikkaavassa nupissa' asiat kääntyvät oudoiksi, ja toinen ihminen toistuvasti tulkitsee asiat jotenkin kummallisesti väärin.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 13.01.2011 16:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.01.2011 16:59

Kyllästynyt, en sanonut sitä sinun aloittamaasi ketjua kelvottomaksi; en vaikka sinä miten väität muka siteeraavasi minua. Sen sijaan epäilin ketjun olevan siinä kiistatilanteessa sellainen, että ylläpito poistaa sen; sehän oli ikään kuin vastaisku minun aloittamalleni ketjulle - niin ymmärsin. Kerroin ottavani hyvän linkin talteen ennen kuin ketju menee poistoon; kelvottomasta ketjusta en puhunut mitään; sitaattina esittelemäsi väännös on sinun pääsi tuotos.

Tikunnenässä eteesi kannettu selkeä minuun kohdistamasi solvaus on se, että syytät jopa varastelusta - ties minkä kaikkien muiden syytösten lisäksi.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 13.01.2011 17:04, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.01.2011 17:09

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, en sanonut sitä sinun aloittamaasi ketjua kelvottomaksi; en vaikka sinä miten väität muka siteeraavasi minua. Sen sijaan epäilin ketjun olevan siinä kiistatilanteessa sellainen, että ylläpito poistaa sen; sehän oli ikään kuin vastaisku minun aloittamalleni ketjulle - niin ymmärsin. Sanoin ottavani linkin talteen ennen kuin ketju menee poistoon; kelvottomasta ketjusta en puhunut mitään; sitaattina esittelemäsi väännös on sinun pääsi tuotos.

Kyllä sinä väitit ketjuani kelvottomaksi - tasan tarkkaan ja sananmukaisesti!
Sinun pääsi sisällölle en mahda mitään. Mutta älä hyvä ihminen sentään odota minun pyytävän sinulta anteeksi sitä, että asiat vääristyvät päässäsi. Se vain on inhottavaa, että sinä laitat omia tulkintojasi sitaatteihin luoden kuvaa, että ne olisivat suoria lainauksia; mutta tästäkin aiheesta on 'keskusteltu' ennenkin, joten se siitä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.01.2011 17:29

ihan hyvää hyvyyttäsi vain otit talteen linkin kun minun ketjuani katsoit uhkaavan ennenaikaisen kuoleman
No, jopas... Noinko sinä nyt tulkitsit? Siinä linkissä oli minulle tärkeää arvokasta tietoa; siksi otin sen talteen - en ollenkaan mitään muka hyvää hyvyyttäni.

Ja sitten taas tuo varastamisesta syyttäminen; sinun sairaaseen päähäsi ei mahdu sellainen ajatus, ettei kertakaikkiaan tapahtunut mitään varastamista - sinä vain vääristyneessä ajattelussasi pidät linkin siteeraamista toiseen ketjuun varastamisena. Mutta se on sinun pääsi sisäinen ongelma; sille minä en mahda mitään. Sitä paitsi ei kai se linkki sieltä sinun aloittamastasi ketjusta mihinkään kadonnut sen seurauksena, että minä siteerasin sen - vai katosiko sittenkin?

Mutta juu, taas huomaan jostakin käsittämättömästä syystä luiskahtaneeni mukaan sinun peliisi - vai pitäisikö puhua Luukkosen ja sinun yhteispelistä...

Vielä siitä minun kopioimastani sitaatista... En ole puhunut mistään lainkaan kirjoittamisesta mitään; olen kertonut tekstin olevan toisen henkilön kirjoittama kirjoitus, jota minä siteerasin. Taitaa tässä asiassa olla käsite-eroillakin osuutensa; minulle tekstin kirjoittaminen ja tekstin siteeraaminen ovat kaksi ihan eri asiaa. Mutta sinä et taida ymmärtää tätä minun päässäni olevaa käsite-eroa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.01.2011 18:39

Ilman lupaa tehdystä kopionnistakin puhutaan varastamisena - etenkin kun sinä et tyytynyt tallettamaan linkkiä vain omaa käyttöäsi varten vaan lisäsit sen omaan ketjuusi.
Ei ollut mitään ilman lupaa tehtyä kopiointia, oli vain linkin siteeraaminen/kopiointi; eikä se linkki edes ollut sinun tuotoksesi, vaan netistä kopioitu. Mutta vaikka olisikin ollut ihan sinun ikioma luomuksesi, siteerata silti saa kysymättä tekijältä lupaa. Minä siis käytin lainmukaista siteerausoikeuttani; ja sitä sinä sanot varasteluksi...

Sinäkö oletkin varastanut kopioidessasi koneellesi talteen ja omien tarpeidesi mukaan julkaistavaksi kanssakirjoittajien tekstejä vuosien varrella? Kun sanot, että ilman lupaa tehdystä kopioinnista puhutaan varastamisena. Vieläkö muuten edelleenkin kopioit talteen itsellesi toisten kirjoituksia omiin tarpeisiisi käytettäväksi?
Kopion ketjusta jossa väitit ottaneesi "hyvän linkin talteen kelvottomasta ketjusta" voit pyyytää Janne Pöyhtäriltä.
Kyllästynyt, miksi ihmeessä ja mihin tarkoitukseen pyytäisin?
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.01.2011 19:06

Kyllästynyt kirjoitti:Sinä kopioit minun (varsin suurella vaivannäöllä) esiin kaivamani linkin vastoin nimenomaista kieltoani sinun ketjuusi - ja kehtasit vielä lohkaista "ottaneesi hyvän linkin talteen kelvottomasta ketjusta".
Jaa, että varsin suurella vaivannäöllä sinä sen linkin onnistuit löytämään netistä, ja siksi sitten niin mustasukkaisesti ja omistajan elkein vartioit sitä luullen sen olevan sinun teoksesi ja sinulla siihen yksinoikeus. Kiellollasi ei valitettavasti ollut mitään merkitystä minun oikeuksieni rinnalla - eikä laittamasi linkki ollut sinun luomuksesi, joten siteerausoikeus ei koske tätä asiaa. Ei sittenkään, vaikka minulla oli myös siteerausoikeus puolellani. Siteerausoikeudenkin olet käsittänyt päin mäntyä, jos kuvittelet sen tarkoittavan sitä, että vain päivikseen olisi oikeus siteerata - eihän sellainen pidä paikkaansa. Siteerata saa mihin tahansa tekstiin, johon tuntee tarvitsevansa sitaattia toisen ihmisen tekstistä. Mutta siis - nyt puhutaan linkistä, jonka sinä kopioit netistä, ei ollenkaan mistään sinun omistuksessasi olleesta luomuksesta.

Ei sinulla yksinkertaisesti ollut pienintäkään oikeutta kieltää löytämäsi linkin kopioimista keneltäkään. Ja silti sinä sinnikkäästi uskot ja kuvittelet minun varastaneen sinulta, etkä yhtään kaihda kailottaa syytöksiäsi nettifoorumeilla vuodesta toiseen. Kyllä on kummallista sinun pääsi sisältö.

Niin, ja minulla ei ole mitään tarvetta muistella menneitä kirjoituksiani; sinullahan se tarve on - sinä muistelet minun kirjoituksiani. Miksi, sitä en tiedä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.01.2011 19:33

Nyt menee jo niin älyttömäksi tämä keskustelu, että lopetan osaltani tähän. Tuntui sinusta, Kyllästynyt, tällainen lopettaminen miltä hyvänsä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.01.2011 19:39

Jos sinusta tuntuu siltä, että minä olen tässä ketjussa kivittänyt sinua, niin ei voi mitään. Lopetan silti.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.01.2011 20:01

Mirri kirjoitti:Psykopatologia, entä jos nuppi kyllä leikkaa, mutta silti siellä asiat vääristyvät, ja tulee toisten ihmisten viestintään liittyen kaikenlaisia pieleen menneitä tulkintoja, jotka henkilö itse uskoo oikeiksi; mistä silloin on kysymys? Kuka tahansa voi tulkita virheellisesti ja käsittää väärin, mutta nyt en tarkoita mitään tavallista ja normaalia; vaan juuri sitä ilmiötä, että 'leikkaavassa nupissa' asiat kääntyvät oudoiksi, ja toinen ihminen toistuvasti tulkitsee asiat jotenkin kummallisesti väärin.

Jos asiat pahasti vääristyvät kaalissa, kyseessä olisi juuri sellainen vaikeampi puolijauhois-häiriö ajattelussa, ei vain tunteissa.

Mielestäni Mirrin lainaus Kyllästyneet löytämästä ketjusta ei ole varsinaista varastamista ja "laitonta". Mutta Kyllästyneellä voidaan
ajatella olevan ketjuun jonkinasteinen moraalinen oikeus.

Mirri totesi, että tätäkin asiaa on käsitelty aikaisemmin. Mutta uutta asiaa tuntuu Mirrille kuitenkin ko. olevan. Jopa minä
ulkopuolisena tunsin esitetyt asiat ja väitteet paremmin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko