eea kirjoitti:Mielestäni on aika luonnollista sekin, että ihmisen tilillä on vähän rahaa... Entä, jos säästän toimeentulotukea niin, että mulle kertyy siitä vaikkapa 800 euroa tilille niistä, mitä jää käyttämättä?
Toimeentulotukea ei saa edes säästää. Jos säästää niin täytyy ilmoittaa mihin ja sitten ostaa se juttu
Väärin. Koko toimeentulotuen saa säästää.
Kun tarpeeksi säästää niin voi saada vaikka kasaan miljoonan, eikä Kela voi, eikä tuon oikeuskäsittelyn jälkeen edes yrittäisi voida, asialle yhtään mitään. Silloin toki kunnan sossu oli sitä mieltä että yks hailee vaikka olisi säästänyt toimeentulotuesta, mutta laki ja oikeus oli eri mieltä.
https://www.finlex.fi/fi/oikeus/hao/200 ... ao20020317Mielestäni tuota käsiteltiin myös korkeammassa asteessa mutta en äkkiseltään löytänyt sitä. Lopputulos oli kuitenkin sama, niitä säästettyjä rahoja ei otettu huomioon.
eea kirjoitti:Mä olen saanut kielteisen päätöksen siksi kun on liikaa rahaa tilillä ja puhutaan ihan 200 eurosta joka on kertynyt ylläpitokorvauksesta. Jos säästää pitää tehdä toisen ihmisen tilille tai patjan alle. Kannattais siirtää se tili tai rahat siskolle tai kenelle ne onkaan ja kärsiä kielteisestä päätöksestä joitain kuukausia tai jos se ei ole mahdollista niin selittää siskolle että joutuu kajoamaan niihin.
Aivan, kuten itsekin sanoit, se on paikkaansapitämätöntä. Ylläpitokorvaus ei ole toimeentulotukea, ja varmastikin varsinaisena ongelmana sun tapauksessa oli ettei ollut selvää mistä ne rahat olivat peräisin. Ihan samalla tavalla kun Kelassa todettaisiin Ritalinin väitteitään siitä ettei hän voi käyttää omalla pankkitilillään olevia rahoja, että voi jestas sentään, niin varmasti myös sun kohdalla voitaisiin todeta noin.