Reklamaatio?

Re: Reklamaatio?

ViestiKirjoittaja eea » 15.07.2019 20:51

ip-banni kirjoitti:Sulla oli vielä helmikuussa kuukauden menot-ketju joka poistettin, kun siinä alettiin tappeleen lääkkeistäsi.

Niin kun Mirrin mukaan sanonta "uusin molemmat Lyricani" oli ihan hirveän epäilyttävä ja 80 euron lääkkeisiin (sisältäen raudat) menneet rahat osoitus siitä että minun täytyy olla "todella sairas". Meinasin saada aivoverenvuodon raivosta :(
Enemmän tai vähemmän sekopäinen
eea

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.07.2019 21:12

Kuulostaa pahalta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Katla » 15.07.2019 21:34

ai kauhia!! et nyt alaskele aivoveren vuotamaan, menee ferritiinit suotta kankkulan kaivoon.
Katla

ViestiKirjoittaja eea » 15.07.2019 21:42

Katla kirjoitti:ai kauhia!! et nyt alaskele aivoveren vuotamaan, menee ferritiinit suotta kankkulan kaivoon.

Hyvä pointti!
eea

ViestiKirjoittaja ip-banni » 15.07.2019 21:48

Vähäverisellä ei taida aivoverenvuoto kauaa kestää.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Hilppa » 16.07.2019 09:43

Päinvastoin. Sakea veri hyytyy paremmin. Aneemisen veri ei hyydy niin helposti.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.07.2019 13:24

Tulee erottaa 1) aivoverenvuoto 2) tukoksesta, joka on (vaarallisempaa) vuotoa moninkertaisesti yleisempi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja ip-banni » 16.07.2019 13:31

Miten sn tässä tapauksessa erottaa, kun vasta meinasi tulla aivoverenvuoto.

ps. Mun hemo on jotain 163, syön Primaspan muuhun vaivaa, meinaako mulla nyt herkemmin tulla aivoverenvuoto tai tukos kuin vähäverisellä Trissellä?
ip-banni

ViestiKirjoittaja eea » 16.07.2019 13:36

Valitus sisätautipolille lähetenyt :) Terveysaseman potilasasiamies on lomalla elokuuhun joten kaipa tulostan sen ja vien paikalle terveysasemalle ja saavat miettiä kenelle se menee.

Lisäsin tämän vielä tuohon:

Omalääkärini on aika nuori yleislääkäri eikä hänen ammattitaitonsa riitä tämän pidemmälle. Tähänkin asti hänen toimensa (helico-bakteerin selvittäminen, keliakian vasta-aineiden ottaminen jne) ovat perustuneet sisätautilääkärin konsultoimiseen. Eikö olisi tässä vaiheessa järkevää antaa sisätautilääkärin ja minun tavata suoraan toisiamme kun kokenut henkilö jonka ammattitaito on juuri tälläisten häiriöiden parissa saattaisi osata kysyä minulta ne oikeat kysymykset tai tehdä oikeat tutkimukset jotka selvittäisivät meille mistä tässä on kyse? Tähän asti ainakin on raudanpuute ollut ihan resistentti tälle rautahoidolle oli sitten kyse mistä vaan valmisteesta tai annostuksesta.

Vaadin että tutkitaan miksi rautaarvot eivät nouse ja sitten hoidetaan se syy kuntoon niin että rauta-arvot pääsevät nousemaan ja että tämän tekee X:n sisätautilääkäri sillä omalääkärini terveysasemalle ei osaa tehdä sitä. Jos osaisi niin tämä asia olisi tämän kahdeksan kuukauden aikana jo hoidettu siellä kuntoon tai ainakin diagnosoitu jo oikein ja lähdetty ongelman ratkaisemisen tielle. Nyt hänen kanssaan olemme vielä täsmälleen samassa pisteessä kun aloitushetkellä. Olen itse tilanteesta paitsi turhautunut niin myös varsin huolissani. Missään tapauksessa minua ei voi jättää heitteille nappailemaan itsekseni rautaa vuosikausiksi kun tämä ei selvästikään auta tilanteessa ollenkaan. Asiaa pitää alkaa tutkia nyt eikä mahdollisesti joskus hamassa tulevaisuudessa sillä raudan menetys saattaa olla merkki syövästä tai vakavasta suolistosairaudesta.
eea

ViestiKirjoittaja ip-banni » 16.07.2019 13:45

Eiköhän sun omalääkäri ole sen verran konsultoinnut sisätautilääkäriä, ettei sulla nyt ainakaan syöpää ole.
ip-banni

ViestiKirjoittaja eea » 16.07.2019 14:50

Ei sitä voi tietää. Todennäköistä se ei ole mutta mahdollista. Sen voi sulkea pois vain tähystyksillä.
eea

ViestiKirjoittaja Hilppa » 16.07.2019 20:18

ip-banni kirjoitti:Miten sn tässä tapauksessa erottaa, kun vasta meinasi tulla aivoverenvuoto.

- -?

Jos epäillään aivoverenvuotoa tai aivoveritulppaa, on todella kiire päästä keskussairaalaan, jossa on valmius hoitaa. Pitää päästä välittömästi aivokuvaukseen. Eli hoitoyksikön täytyy olla ambulanssihenkilökunnasta lähtien tilanteen tasalla ja valmius päästä magneettikuvauksiin tulee olla käsillä salamannopeasti. Kysymyksesi "erottaminen" tehdään korkean tason aivokuvantamisen perusteella.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Katla » 16.07.2019 21:03

Tämä aivojuttu kiinnostaa enemmän kuin ferritiini. https://fi.newsner.com/terveys/kaikkien ... sta-niita/
Katla

ViestiKirjoittaja eea » 16.07.2019 21:13

Tää on muuten hyödyllinen ketju kun tässä erottuu ne joilla on huumorintajua niistä joilla ei ole. Hilpalla ja PP:llä ei ole.
eea

ViestiKirjoittaja Hilppa » 17.07.2019 00:12

eea kirjoitti:Tää on muuten hyödyllinen ketju kun tässä erottuu ne joilla on huumorintajua niistä joilla ei ole. Hilpalla ja PP:llä ei ole.

Vähäverisyysjutun huumori vielä menisi, mutta tulppa-, aivoverenvuoto ym ei naarata.
Hilppa

ViestiKirjoittaja ip-banni » 17.07.2019 14:09

Olematon kyllä vähän naurattaa ja sellainen mikä meinasi tulla. Mitä ei ambulanssi käynyt tarkistamassa.
ip-banni

ViestiKirjoittaja eea » 17.07.2019 16:37

ip-banni kirjoitti:Miten sn tässä tapauksessa erottaa, kun vasta meinasi tulla aivoverenvuoto.

ps. Mun hemo on jotain 163, syön Primaspan muuhun vaivaa, meinaako mulla nyt herkemmin tulla aivoverenvuoto tai tukos kuin vähäverisellä Trissellä?

Onko sun veri 0+? Jos on niin voisit luovuttaa vähän mulle.
eea

ViestiKirjoittaja ip-banni » 17.07.2019 19:32

B on enkä kelpaa verenluovuttajaksi.
ip-banni

ViestiKirjoittaja logia » 18.07.2019 11:25

Minulle tulee mieleen se kolme kuukautta verikokeiden välillä, kun otin rautatablettini C-vitaminoidun appelsiinimehun kanssa, eikä hemoglobiini tai ferritiini nousseet yhtään. Kolmen kuukauden rautakuuri ei tehonnut. Missä muodossa sinä otat C-vitamiinin?
logia

ViestiKirjoittaja eea » 18.07.2019 18:09

ip-banni kirjoitti:B on enkä kelpaa verenluovuttajaksi.

Mä en oo niin tarkka. Jos ilmaiseksi annat voisin hyväksyä beetäkin!
eea

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet