Tiedoksi, että näen valvojien hallintapaneelin

Re: Tiedoksi, että näen valvojien hallintapaneelin

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.04.2019 09:08

Mirri kirjoitti:Paitsi syyttänyt Vibekeä muunnellun totuuden puhumisesta. Minulle ei vieläkään ole valjennut, mikä asia tarkalleen ottaen on Vibeken muuntelemaa totuutta...

Se, että vibeke väitti hänen tietojaan on tarkasteltu ennen kuin hän teki mitään ilmoitusta.

Tasan tarkkaan on tiedossa ja todistettavissa, että vibeke teki ilmoituksen jo 19.3.2019.
Niin että miksi en pystynyt
Viesti Kirjoittaja vibeke » 19.03.2019 17:50

poistamaan omaa viestiäni omasta päiväkirjaketjustani?

Sen jälkeen ei ollut tullut yhtään viestiä. Se nökötti viimeisenä siinä. Siinä oli se "poista"-ruksi. Mutta sitä ei pystynyt silti poistamaan. Miksi?

vibeken väite, ettei hän muka ole tehnyt mitään ilmoitusta, ja että hänen tietojaan on menty katsomaan ilman syytä tai hänen tekemäänsä ilmoitusta ei yksinkertaisesti ole totta!

Onko asiassa vielä jotain epäselvää???
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja ip-banni » 11.04.2019 09:16

On. Miksi toistuvasti aloitat lauseen pienellä kirjaimella. Luulin, että sinulle on tärkeää kirjoittaa oikein. Vai onko se tärkeää vain silloin, kun voit puuttua muiden kirjoitusvirheisiin. Samoin pilkunnussia Mirri ei ole tähän virheeseen tässä ketjussa puuttunut.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Palle » 11.04.2019 09:20

Pitäisikö meidän kiittää vibekeä, että toi havaitsemansa ongelman esiin?
Viimeksi muokannut Palle päivämäärä 11.04.2019 09:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Palle

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.04.2019 09:24

ip-banni kirjoitti:On. Miksi toistuvasti aloitat lauseen pienellä kirjaimella...

vibeke on jostain syystä valinnut (vastoin suomen kielen periaatteita ja sääntöjä) nimimerkikseen "vibeke".
Olen samaa mieltä kanssasi, että oikea muoto olisi "Vibeke", mutta koska vibeke tuntuu olevan erittäin tarkka ja herkkä siitä, ettei hänen valintojaan pidä asettaa kyseenalaisiksi, olen "sydän verta vuotaen" käyttänyt muotoa "vibeke".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja ip-banni » 11.04.2019 09:32

Palle kirjoitti:Pitäisikö meidän kiittää Vibekeä, että toi havaitsemansa ongelman esiin?

siis pienellä vibeke. Ei pitäisi, koska esim. Mirri käy kopioimassa viestejäni ja vielä kertoo tekevänsä niin etten vaan itse poista. Jos täältä otettaisiin pois kokonaan tuo poista viestisi, niin palstapoliisi Mirri voisi keskittyä olemaan jotain muuta vaihteeksi.
ip-banni

ViestiKirjoittaja ip-banni » 11.04.2019 09:35

Mirri kirjoitti:Nythän ongelmana on, että Vibekelle näkyy tietoja, jotka eivät saisi näkyä rivikäyttäjälle! Kuten otsikossa ja aloitusviestissä sanotaan: näen valvojien hallintapaneelin. Lisäksi hän kertoo ongelman ilmenneen 5.4. sen jälkeen, kun palstan moderaattori on poistanut hänen päiväkirjansa.

Sinulle myös huomautus, koska tykkäät huomautella muiden virheistä. Täällä ei ole Vibeke, on vibeke. Jatkossa ole tarkempi.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.04.2019 10:00

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Ylläpitäjän palsta näkyy.

Todella outoa.

Hilppa,
Näetkö sinä nyt ylläpitäjän palstan?

Kirjautuneena minulle ei näy "Ylläpitäjän palsta" –osio. Kun en vielä ole kirjautuneessa tilassa, näen sen normaalisti.
Ilmoitin tuosta tässä ketjussa, mutta Psykopatologia poisti viestini. Voin etsiä kohdan myöhemmin.

Lisäys:
ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.04.2019 10:40

Hilpan viesti, jossa hän ilmoitti, että nyt hän ei kirjautuneena näe Ylläpitäjän palstaa - kirjautumattomana kylläkin - poistui vahingossa.
- Ko. ongelma korjataan.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.04.2019 10:09

Viestintä tässä ketjussa näyttäisi olevan epämääräistä korrelaattien osalta ("tämä", "tuo" ym.).
- "Maaliskuun ongelma" oli systeeemin vika (ei voi poistaa viestejä); "huhtikuun ongelma" oli tietoturva-asia (YP näkyy vibekelle).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.04.2019 11:44

Psykopatologia kirjoitti:Viestintä tässä ketjussa näyttäisi olevan epämääräistä korrelaattien osalta ("tämä", "tuo" ym.).
- "Maaliskuun ongelma" oli systeemin vika (ei voi poistaa viestejä); "huhtikuun ongelma" oli tietoturva-asia (YP näkyy vibekelle).

Vibeke on tässä ketjussa puhunut vain huhtikuun ongelmasta; siitä, joka näkyy ketjun otsikossa ja aloitusviestissä. Syystä tai toisesta Kyllästynyt (vai sinä?) toi ketjuun maaliskuun ongelman ikään kuin selitykseksi tietoturvaongelman syntymiselle.

Siksihän tämä keskustelu on niin sotkuista; aivan kuin tietoisesti yritettäisiin tehdä selväksi foorumin käyttäjille, ettei syntyneellä tietoturvaongelmalla ole mitään tekemistä Vibeken 5.4. tehdyn päiväkirjan poistamisen kanssa, ja että silloin ei ainakaan tapahtunut mitään virhettä, joka olisi voinut aiheuttaa ylläpidon hallintapaneelin näkymisen rivikirjoittajalle.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.04.2019 11:59

vibeke kirjoitti:Ahdistavaa tuokin, että "menin katsomaan vibeken tietoja". Siis ennen kuin oli tämä ilmoittamani ongelma edes syntynyt.

Vibeken 9.4. kirjoittamassa viestissä ei ole mitään epäselvää. Siinä puhutaan vain ja ainoastaan 'huhtikuun ongelman' ilmoittamisesta - ongelman, joka on kerrottu tämän ketjun otsikossa, ja jonka ilmoittaminen aloitusviestin mukaan tapahtui illalla 5.4., ei yhtään sen aikaisemmin.

Niinpä on aivan käsittämätöntä, että Kyllästynyt on siirtynyt puhumaan toisesta ongelmasta, josta on ilmoitettu jo 19.3. ja joka on korjattukin jo aikoja sitten. Ja lisäksi Kyllästynyt syyttää Vibekeä muunnellun totuuden puhumisesta, vaikka Vibeke on hyvin johdonmukaisesti puhunut tässä ketjussa vain siitä 5.4. havaitsemastaan ongelmasta, ei mistään 'maaliskuun ongelmasta', josta hän on ilmoittanut 19.3.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.04.2019 12:16

Mirri kirjoitti:Vibeke on tässä ketjussa puhunut vain huhtikuun ongelmasta; siitä, joka näkyy ketjun otsikossa ja aloitusviestissä. Syystä tai toisesta Kyllästynyt (vai sinä?) toi ketjuun maaliskuun ongelman ikään kuin selitykseksi tietoturvaongelman syntymiselle.

Siksihän tämä keskustelu on niin sotkuista; aivan kuin tietoisesti yritettäisiin tehdä selväksi foorumin käyttäjille, ettei syntyneellä tietoturvaongelmalla ole mitään tekemistä Vibeken 5.4. tehdyn päiväkirjan poistamisen kanssa, ja että silloin ei ainakaan tapahtunut mitään virhettä, joka olisi voinut aiheuttaa ylläpidon hallintapaneelin näkymisen rivikirjoittajalle.

vibeke on puhunut vain huhtikuun ongelmasta, vaikka todennäköinen selitys huhtikuun ongelmalle on maaliskuun ongelman selvittely-yritykset.
Lisäksi todettakoon taas, ettei vibeken päiväkirjan poistamisella todellakaan ole mitään tekemistä sen enempää huhtikuun kuin maaliskuunkaan ongelman kanssa!

Vielä kerran: "Tietoisesti on yritetty tehdä selväksi", ettei edes teoriassa ei voi muuttaa kenenkään käyttäjäasetuksia ketjun poistamisen yhteydessä. Se vain yksinkertaisesti on täysin poissuljettu mahdollisuus!

Lisäys: Maaliskuun ongelma on otettu esiin, koska se on mitä todennäköisimmin aiheuttanut huhtikuun ongelman.
vibeken syytös siitä, että hänen tietojaan on tarkasteltu ennen kuin hän on mitään ilmoitusta tehnyt on perätön sekä vailla perusteita; todistettavasti vibeke on ilmoittanut päiväkirjaviestien poisto-ongelmasta - ja juuri se on syy miksi hänen tietojaan on tarkasteltu -> jossa yhteydessä mitä todennäköisimmin on tapahtunut virhe jossa vibeken käyttäjäoikeudet ovat muuttuneet.

Onko asiassa vielä jotain epäselvää???
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja logia » 11.04.2019 12:18

Minä olen ymmärtänyt, että PP on tehnyt virheen, jonka takia vibeke näki hallintapaneelin. Ylläpitäjällä on mielestäni oikeus tarkistella kirjoittajien tietoja, eikö? Pitäisi olla vaan tarkkana, ettei tee virheitä, joiden seurauksena on tietoturvaongelmia.
logia

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.04.2019 12:27

Psykopatologia on tehnyt virheen maaliskuun 19. päivän kieppeillä, mutta se putkahti Vibeken eteen vasta 5. huhtikuuta Kyllästyneen poistettua hänen päiväkirjansa?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.04.2019 12:33

Maaliskuun 19. päivä vibeke ilmoitti, ettei pysty poistamaan omaa viestiään päiväkirjastaan.
Ongelmaa tutkittaessa selvisi, että vika on koskee koko munfoorumi.com -palstaformaattia.

1.4. vibeke pyysi minua poistamaan päiväkirjansa.
5.4. Näin vibeken ilmoituksen ja noudatin hänen pyyntöään. Mitään muuta en tehnyt, poistin vain ketjun toiminnolla "Poista ketju".
5.4. Psykopatologia lähettää minulle sähköpostiviestin asiasta vibeken ilmoituksesta ylläpitäjälle kuuluvien tietojen näkymisestä hänelle.
6.4. Vastasin Psykopatologialle, etten (yrityksestäni huolimatta) pysty asiaa muuttamaan ja ehdotan yhteydenottoa "Pettikseen".
8.4. vibeke kertoo palstalla 5.4. huomanneensa hänelle näkyvän ylläpidolle kuuluvia tietoja.
8.4. vibeke avoimesti ja nimimerkiltä mainiten syyttää minua ongelman aiheuttajaksi.
9.4. vibeke väittää minun kiistävän ongelman ja etten vastauksestani päätellen edes aio korjata vikaa, ja että varsinaista vikaa suurempi ongelma on vibeken mukaansa "minun suhtautumiseni" asiaan.
9.4. Mirri lisää vettä myllyyn kertoen, että hänen käsityksensä mukaan minä olen syypää ongelmaan.
9.4. Vastaan palstalla ja kerron, etten minä pysty asiaa korjaamaan.
9.4. Mirri ehdottaa, että minun pitäisi pyytää "Pettikseltä" apua.
9.4. Psykopatologia kertoo palstalla, ettei kyseinen virhe ole minun tekoani.
9.4. vibeke kertoo ahdistuneensa, että hänen tietojaan on käyty tarkastelemassa ennen kuin hän on mitään ilmoitusta tehnyt (tämä vibeken väite on todistettavasti perätön!).
9.4. Vastaan vibekelle, ettei hänen pidä puhua muunnettua totuutta, koska aukottomasti on osoitettavissa vibeken ilmoittaneen päiväkirjaviestiongelmastaan jo 19.3.
9.4. vibeke kertoo myös tuntevansa kipua rinnassaan asian (hänen tietojensa tarkastelun) vuoksi.
9.4 vibeke väittää ongelman syntyneen 5.4. Aiemminhan vibeke kuitenkin kertoi huomanneensa asian 5.4., mutta nyt hän kuitenkin väittää sen syntyneen silloin.
Mitään todisteita siitä, että vika olisi minun aiheuttamani tai että se olisi ilmaantunut vasta 5.4. vibeke ei ole esittänyt.
9.4. Mirri syyttää minua hyökkäämisestä vibeken kimppuun. Mirri ei millään tavalla kuitenkaan huomioi tai kommentoi sitä, että vibeke syyttää minua ilmenneestä viasta vailla mitään todisteita ja vieläpä väittää "minun suhtautumiseni asiaan" olevan kyseistä vikaa suuremman ongelman.
9.4 Mirri väittää, ettei "olisi varaa" käydä rivikirjoittajan kimppuun syyttämällä tätä muunnellun totuuden puhumisesta (- vaikka juuri siitä vibeken viestissä on kysymys, koska vibeke on todistettavasti tehnyt ilmoituksen päiväkirjaviestiongelmastaan jo 19.3.)
10.4. Mirri puolustelee vibeken ilmoitusta jossa vibeke ilmoittaa, ettei aio edes lukea minun vastauksiani.
10.4. Mirri spekuloi ja tulkitsee "Pettiksen" viestejä ja kertoo pitävänsä niistä tekemiään tulkintoja luotettavina ja oikeina. On kuitenkin syytä muistaa, ettei Mirrillä ole tietoa palstan ylläpitoon kuuluvista toiminnoista tai siellä käytetyistä termeistä ja nimikkeistä. Millään ei Mirri tunnu uskovan, ettei vibeken päiväkirjan poistamisella ole mitään tekemistä sen ongelman kanssa, että vibeke on erehdyksessä saanut väärät käyttäjäoikeudet.

Kaiken kaikkiaan: Olen toistuvasti ilmoittanut, ettei kyseinen ongelma (eikä vibeken ensin ilmoittama päiväkirjojen viestejä koskeva ongelma) ole minun aiheuttamani, eikä minulla ole mitään keinoa korjata kumpaakaan vikaa.
Silti sekä Mirri että vibeke syyttävät minua ongelman aiheuttamisesta ja vibeke jopa aloittaa päiväkirjaosastolla uuden ketjun jossa edelleen syyttelee minua. Hän jopa julistaa, ettei aio lainkaan edes lukea minun hänelle kirjoittamiani vastauksia. Ja Mirri komppaa vibekeä ja ymmärtääkseni hyväksyy vibeken menettelyn (hyökätä minun kimppuuni vailla todisteita ja sitten jatkaa syyttelyä ja kieltäytyä lukemasta saamiaan vastauksia).

Voisivatko arvoisat kirjoittajat vibeke ja Mirri vihdoinkin lopettaa minun syyttelyni asiassa joka ei ole minun syytäni ja jolle minä en mitään ole voinut tehdä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.04.2019 12:35

Mirri kirjoitti:Psykopatologia on tehnyt virheen maaliskuun 19. päivän kieppeillä, mutta se putkahti Vibeken eteen vasta 5. huhtikuuta Kyllästyneen poistettua hänen päiväkirjansa?

Usko nyt jo, ettei päiväkirjan poistamisella ole mitään tekemistä vibeken virheellisten käyttäjäoikeuksien kanssa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.04.2019 12:37

12:37
logia 11.4.2019 12:18
Minä olen ymmärtänyt, että PP on tehnyt virheen, jonka takia vibeke näki hallintapaneelin. Ylläpitäjällä on mielestäni oikeus tarkistella kirjoittajien tietoja, eikö? Pitäisi olla vaan tarkkana, ettei tee virheitä, joiden seurauksena on tietoturvaongelmia.

Nuin voi hyvinkin olla. ("Tarkkuus" ei ehkä riitä, koska hallinnoinnin ohjeistus on osin hepreaa.) - Turha tehdä asioista suurta draamaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja logia » 11.04.2019 12:38

Mirri kirjoitti:Psykopatologia on tehnyt virheen maaliskuun 19. päivän kieppeillä, mutta se putkahti Vibeken eteen vasta 5. huhtikuuta Kyllästyneen poistettua hänen päiväkirjansa?

Ylläpitäjä voi tarkistella tietojamme silloin kun lystää, eikö?
logia

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.04.2019 12:40

Joo.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.04.2019 12:48

Kerrottakoon vielä tapa jolla yksittäisiä viestiketjuja poistetaan:

1. Ensin kirjaudutaan sisään valvojana.
2. Mennään kyseiseen osioon (tässä tapauksessa Päiväkirjaosastoon)
3. Valitaan haluttu ketju.
4. Valitaan sivun alalaidasta toiminto "Poista ketju".

Siinä kaikki. Mitään mahdollisuutta muuttaa kenenkään käyttäjäasetuksia ei ketjun poistamisen yhteydessä ole. Käyttäjäasetusten muuttaminen edellyttää joko menemistä palstan ylläpidon "Käyttäjien oikeudet" -osioon - tai siirtymällä toimintoon "Hallinnoi käyttäjää". Näistä kahdesta jälkimmäinen on selvästi ongelmallisempi, koska siinä tavallaan vaihdetaan omat käyttäjäoikeudet tarkasteltavan kirjoittajan käyttäjäoikeuksien kanssa. On varsin helppoa unohtaa "Hallinnoi käyttäjää" -toiminnosta poistuessaan laittaa rastia ruutuun ja huolehtia siitä, etteivät omat (siirretyt) oikeudet jää vahingossa tarkastellulle käyttäjälle .
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.04.2019 12:56

Kyllästynyt kirjoitti:

Usko nyt jo, ettei päiväkirjan poistamisella ole mitään tekemistä vibeken virheellisten käyttäjäoikeuksien kanssa.

Uskon tämän 'huhtikuun ongelman' jäävän arvoitukseksi, kuten jäi arvoitukseksi aikanaan sekin, että päiväkirjat putkahtivat yleiselle puolelle kaikkien luettavaksi. Silloinkin moderaattori vannoi ja vakuutti, ettei mitään virhettä ollut tapahtunut, moderaattori vain oli säädellyt nimimerkki Kaapon kirjoittamisoikeuksia.

Jotta ongelmat ja virheet varmasti jäävät vaille järkevää selitystä, Psykopatologia kuittaa ne näin: "Turha tehdä asioista suurta draamaa".
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista