Vastakohdan sanominen

Re: Vastakohdan sanominen

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.01.2019 17:43

Minulle 'vastakohtien' lipsahtelu on tuttua vaikeilta masennusajoilta. Vasen ja oikea menevät sekaisin, mutta myös esimerkiksi eilinen ja huominen. Saatan puhua tai ajatella sanan eilen, vaikka tarkoitan huomista tai päinvastoin. Tai ensi kesänä, vaikka tarkoitan viime kesää.

En ole etsiskellyt mitään piilotajuisia merkityksiä, vaan ajattelen asian yksinkertaisesti niin, että 'aivot tekevät tepposensa' ollessani heikossa hapessa.
Mirri

ViestiKirjoittaja eea » 25.01.2019 21:09

Psykopatologia kirjoitti:Tulipa minullekin: (- -) Avoin verbaalinen kommunikaatio on [syvenevän] rakkaussuhteen este...ehto. (- -).

Se on virus. Altistin muut palstalaiset näin sille. :(
Enemmän tai vähemmän sekopäinen
eea

ViestiKirjoittaja eea » 01.02.2019 12:47

Aina se ei oo ihan vastakohta. Sanoin tietokoneestani: "joskus taa on tosi hiljainen" kun oli tarkoitus sanoa hidas. Mutta se tais tulla huollosta tulleesta jaakaapista jonka toivoin olevan hiljaisempi.
eea

ViestiKirjoittaja Psywo » 02.02.2019 23:46

Kännikin voi olla syynä :D
Psywo

ViestiKirjoittaja eea » 02.02.2019 23:56

Vois mutta noita on ihan tosiaan selvänä enemmän :) Varsinkin kun mä dokaan vaan itsekseen.
eea

ViestiKirjoittaja Psywo » 02.02.2019 23:59

Jännittääkö sua ihmisten kanssa?
Psywo

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 03.02.2019 00:15

eea kirjoitti:Aina se ei oo ihan vastakohta. Sanoin tietokoneestani: "joskus taa on tosi hiljainen" kun oli tarkoitus sanoa hidas. Mutta se tais tulla huollosta tulleesta jaakaapista jonka toivoin olevan hiljaisempi.

Siirtymä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eea » 03.02.2019 01:04

Psywo kirjoitti:Jännittääkö sua ihmisten kanssa?

Ei. Siks mä en juokaan ihmisten kanssa. Jos juon jonkun kaverin kanssa kolme niin sen jälkeen pitäis kuitenkin juoda viisi relatakseen ja se on liian iso määrä. Mielummin skippaan sen kaverin kanssa juodut kolme ja näen kaverin selvänä ja juon suoraan itsekseen viisi kuin juon kolme kaverin kanssa ja kaksi itsekseen jolloin en saa mitään kunnon relausta. Mua ei jännitä nähdä ihmisiä mutta jos näen niin mielellään rentoudun sen jälkeen.
eea

ViestiKirjoittaja eea » 03.02.2019 01:04

Psykopatologia kirjoitti:
eea kirjoitti:Aina se ei oo ihan vastakohta. Sanoin tietokoneestani: "joskus taa on tosi hiljainen" kun oli tarkoitus sanoa hidas. Mutta se tais tulla huollosta tulleesta jaakaapista jonka toivoin olevan hiljaisempi.

Siirtymä.

Tosiaan.
eea

ViestiKirjoittaja Psywo » 03.02.2019 02:37

Mitä tarkoittaa "siirtymä" tässä asiassa?
Psywo

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 03.02.2019 03:02

Dis-placement kohteessa: poika on kuin viilipytty isänsä hautajasissa mutta puhkeaa kyyneliin Runebergin patsaalla.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Katla » 03.02.2019 04:51

:? muut hautaan hiljaa, mutta 'Tuntematon sotilas' itkettää joka kerta.
Katla

ViestiKirjoittaja eea » 12.02.2019 20:05

Tänään. Olen menossa viikonloppuna katsomaan serkkuni vauvaa Lahteen jota en ole vielä nähnyt. Puhelimessa äidille:
"Mä meenkin vasta lauantaina Oonaa kattomaan kun niillä on tuparit ja Oona on mummolla hoidossa sunnuntaihin"
äiti: "Mä tiiän - puhuin just Helin kanssa puhelimessa. Mutta ei se oo Oona kun se on... öö.."
"Iina! Tarkoitin että meen Iinaa kattomaan"

Oona on tutun sokean naisen opaskoira. Miksköhän mä sotken opaskoiran vauvaan? Hirveetä pikkulasten hyväksikäyttöä tälläinen! :(
eea

ViestiKirjoittaja Rakkaussoturi » 12.02.2019 20:40

On sama loppu eli se na.
Esim. mun kavereiden nimet menee aina mun isältä ja siskolta sekaisin
Kamuja mulla aikojen saatossa: Henna, Hanna, Sandra, Minna, Sanna, Jonna, Jenna, Anna jne.
Born in Heideken
Rakkaussoturi

ViestiKirjoittaja eea » 12.02.2019 21:03

Se on tosiaan yleinen muttei se yksin selitä ja mä muistan itse nimet paljon paremmin kuin kasvot eli ei oo mun tasonmukaista sotkea useaan otteeseen kuulemaani nimeä. Olen kyllä viime aikoina yrittänyt päästä Caren kautta eläintenhoitohommiin kun koiran ulkoiluttamisesta voidaan maksaa jopa 16 euroa/kerta että ehkä toi toteutumaton koiranhoitotoive vaikutti. Myöskin tulin kurssilta jolla oli Iina ja kaksi Tiinaa. IIna oli ihan kiva nuori nainen jolta lainasin kynää. Mutta olin kurssiin vähän tyytymätön ja empivä sen jatkon suhteen jolle olen ilmoittautunut mutta luulen että perun sen. Näin on muuten tosi loogista että Iinasta tulikin Oona! Freud olisi ylpeä minusta... :P
eea

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.02.2019 23:34

vauvaa Lahteen jota - Väärä korrelaatti (Lahti).

Paremmin: ... Lahteen vauvaa, jota...
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psywo » 12.02.2019 23:42

eea kirjoitti:Tänään. Olen menossa viikonloppuna katsomaan serkkuni vauvaa Lahteen jota en ole vielä nähnyt. Puhelimessa äidille:
"Mä meenkin vasta lauantaina Oonaa kattomaan kun niillä on tuparit ja Oona on mummolla hoidossa sunnuntaihin"
äiti: "Mä tiiän - puhuin just Helin kanssa puhelimessa. Mutta ei se oo Oona kun se on... öö.."

Oona on tutun sokean naisen opaskoira. Miksköhän mä sotken opaskoiran vauvaan? Hirveetä pikkulasten hyväksikäyttöä tälläinen! :(

Mitä väliä oikeasti? Jos nyt sanon, että tuo johtuu vaikkapa ylimielisyydestä, niin uskoisitkohan sen.
Psywo

ViestiKirjoittaja eea » 13.02.2019 00:08

Psykopatologia kirjoitti:vauvaa Lahteen jota - Väärä korrelaatti (Lahti).

Paremmin: ... Lahteen vauvaa, jota...

Totta. Jotenkin vaan havettais vasata perfektionistisesti jotain viestia talla foorumilla.
eea

ViestiKirjoittaja eea » 13.02.2019 00:11

Psywo kirjoitti:
eea kirjoitti:Tänään. Olen menossa viikonloppuna katsomaan serkkuni vauvaa Lahteen jota en ole vielä nähnyt. Puhelimessa äidille:

Mitä väliä oikeasti? Jos nyt sanon, että tuo johtuu vaikkapa ylimielisyydestä, niin uskoisitkohan sen.

No en ainakaan ilman keskustelua ja perusteluja. Taa ketju koskee naita kommahdyksia. Jos aihe arsyttaa niin skippaa ketju ja siirry mieluisempaan.
eea

ViestiKirjoittaja Psywo » 13.02.2019 00:13

eea kirjoitti:
Psywo kirjoitti:

No en ainakaan ilman keskustelua ja perusteluja. Taa ketju koskee naita kommahdyksia. Jos aihe arsyttaa niin skippaa ketju ja siirry mieluisempaan.

Se oli vain esimerkki, siksei tarvitse perustella. Jos ärsyttää, niin skippaa.
Psywo

EdellinenSeuraava

Paluu Terapiaa