Pussilakanat

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Pussilakanat

ViestiKirjoittaja trisse » 13.12.2018 21:55

Miks nykyään ei tehdä enää sellaisia pussilakanoita joissa on reijät kulmissa? Nykyään ne on ummessa. Tähän täytyy olla joku järjellinen syy mutta en kertakaikkiaan keksi sitä...
trisse

Re: Pussilakanat

ViestiKirjoittaja ip-banni » 13.12.2018 22:16

Siksi kun ulkomailla luulivat, että pussilakanat olivat rikki ja palauttivat niitä. Kyllä Marimekon pussilakanoissa on reiät, Ikean ei ole.
Onneksi käy siivooja joka vaihtaa lakanat.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.12.2018 22:20

Koska on yksinkertaisempaa ja halvempaa jättää aukot tekemättä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja ip-banni » 13.12.2018 22:23

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kym ... gs.erJzrd0
Saa lukea selvänä tai päissään.
ip-banni

ViestiKirjoittaja trisse » 13.12.2018 22:48

Ikean ei ollut eikä Lidlin nätissä New york -lakanassa. Pitää avata napit alaosasta ja sujauttaa lakana sieltä ja sulkea napit. Sit kun pari kertaa pyörii sängyssä on peiton kulmat ihan missä sattuu eikä sitä saa sormin laitettua oikeaan kohtaan lakanaa. No saapahan telmiä vapaudenpatsaan kanssa...
trisse

ViestiKirjoittaja ip-banni » 14.12.2018 09:31

Viikkosiivooja juuri tarkisti ja kyllä on reiät myös Finlaysonin pussilakanassa ja lisäksi nappi alaosassa.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Palle » 14.12.2018 10:35

Kyllästynyt kirjoitti:Koska on yksinkertaisempaa ja halvempaa jättää aukot tekemättä.

Ruotsalaisten kotkotuksia.

Luultavasti samasta syystä on kalsareista jätetty sepalukset pois. Olen siitä asiasta vihainen ja äreä kuin sonnimullikka. :evil:
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Palle

ViestiKirjoittaja Hilppa » 14.12.2018 13:30

Palle kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Koska on yksinkertaisempaa ja halvempaa jättää aukot tekemättä.

Luultavasti samasta syystä on kalsareista jätetty sepalukset pois. Olen siitä asiasta vihainen ja äreä kuin sonnimullikka. :evil:

Miten niin? Eikö sinulla ole varaa ostaa haluamasilaisia kalsareita?
Hilppa

ViestiKirjoittaja trisse » 14.12.2018 13:40

Tosiaan noista pussilakanoista ei näe pakkausta avaamatta onko aukkoja vaiko ei.
trisse

ViestiKirjoittaja Palle » 14.12.2018 14:28

Hilppa kirjoitti:
Palle kirjoitti:

Miten niin? Eikö sinulla ole varaa ostaa haluamasilaisia kalsareita?

Rouva ostaa kalsarit, vaikka minusta vanhatkin olisivat olleet ihan hyvät. Mikä pahinta hän ei kiinnitä huomiota käytännöllisyyteen.

Ajatelkaa mikä häpeä mennä miesteen vessaan istupissalle. :oops:
Palle

ViestiKirjoittaja trisse » 14.12.2018 18:06

Et nyt jumalauta vedä mun pussilakanaketjuanikin omaan paska-agendaasi - saatanan loiseläjä! :evil:
trisse

ViestiKirjoittaja Palle » 14.12.2018 18:31

Hilppa ärsytti
Palle

ViestiKirjoittaja Hilppa » 14.12.2018 23:21

trisse kirjoitti:Ikean ei ollut eikä Lidlin nätissä New york -lakanassa. Pitää avata napit alaosasta ja sujauttaa lakana sieltä ja sulkea napit. Sit kun pari kertaa pyörii sängyssä on peiton kulmat ihan missä sattuu eikä sitä saa sormin laitettua oikeaan kohtaan lakanaa. No saapahan telmiä vapaudenpatsaan kanssa...

Jos tuo itseäni häiritsisi, ratkoisin tarvittavan aukon kumpaankin reunaan ja päärmäisin aukot. Mikäli tuote muutoin on hyvänlaatuinen ja kestää uudelleentyöstön eli on ratkottavissa ja päärmättävissä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Rakkaussoturi » 15.12.2018 01:21

En tiiä, ku oon saanu isoisältä ja sen vaimolta aikoinaan aina lahjaksi joko pussilakanasettejä tai pyyhkeitä niin pal, et niit riittää kyl varmaan ihan tonne vuosikymmenien päähän ja niissä on kyl ne reiät kulmissa ja tietty kans jompikumpi kankaan helma auki.
Mut sit taas lakanoita pitää ostaa ja oon ostanukin. Mulle ei kyl sovi semmoset päistä rypytetyt lakanat, ku ei ne pysy sängys, ainakaan ku oon tosi levoton nukkuja (pyöriskelen, puhun, huudan, laulan, heiluttelen käsiä ja jalkoja ym.). Olen näistä "parasomnioista" tietoinen, ku heräilen joskus niihin.
Born in Heideken
Rakkaussoturi

ViestiKirjoittaja Palle » 15.12.2018 10:43

Reiättömät pussilakanat on helppo panna peiton päälle, kun oppii tekniikan. Lakana pitää ensin kääntää nurin päin, panna peiton kulmat lakanan vastaaviin nurkkin ja tarttua sieltä ikäänkuin lakanan "oikeata puolelta" nurkista kiinni. Jos on rakastettu lähellä, hän voi vetäista pussilakanan peiton päälle.

Mutta sepaluksettomien kalsareiden kanssa toimimiseen ei ole mitään keinoa, paitsi kiskoa kaikki housut kinttuun. :x
Palle

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.12.2018 12:59

Palle kirjoitti:Reiättömät pussilakanat on helppo panna peiton päälle, kun oppii tekniikan. Lakana pitää ensin kääntää nurin päin, panna peiton kulmat lakanan vastaaviin nurkkin ja tarttua sieltä ikäänkuin lakanan "oikeata puolelta" nurkista kiinni...
Onnittelut nerokkaasta oivalluksestasi. Olen varma, että tuon oivallettuasi lakananvaihto sujuu sinultakin paljon näppärämmin kuin aiemmin.

Ongelma ei kuitenkaan rajoitu lakananvaihtoon, siihen kuuluu myös jokaöinen taistelu pois paikoiltaan pyrkivän peiton kanssa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 15.12.2018 14:11

Hilppa kirjoitti:
trisse kirjoitti:Ikean ei ollut eikä Lidlin nätissä New york -lakanassa. Pitää avata napit alaosasta ja sujauttaa lakana sieltä ja sulkea napit. Sit kun pari kertaa pyörii sängyssä on peiton kulmat ihan missä sattuu eikä sitä saa sormin laitettua oikeaan kohtaan lakanaa. No saapahan telmiä vapaudenpatsaan kanssa...

Jos tuo itseäni häiritsisi, ratkoisin tarvittavan aukon kumpaankin reunaan ja päärmäisin aukot. Mikäli tuote muutoin on hyvänlaatuinen ja kestää uudelleentyöstön eli on ratkottavissa ja päärmättävissä.

Ratkoinkin jo mutta en todellakaan tiedä mitä on päärmääminen saati että ryhtyisin siihen.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 15.12.2018 14:14

Palle kirjoitti:Reiättömät pussilakanat on helppo panna peiton päälle, kun oppii tekniikan. Lakana pitää ensin kääntää nurin päin, panna peiton kulmat lakanan vastaaviin nurkkin ja tarttua sieltä ikäänkuin lakanan "oikeata puolelta" nurkista kiinni. Jos on rakastettu lähellä, hän voi vetäista pussilakanan peiton päälle.

Tosiaan noin se on parasta laittaa mutta kun ei pysy paikallaan. Riippuu varmaan lakanan kankaastakin kuinka hyvin se pysyy tai kuinka hyvin kankaan läpi saa pyydystettyä peitonkulmat mutta tämä on tosi hankala.
trisse

ViestiKirjoittaja ip-banni » 15.12.2018 18:37

Kokeile silkkilakanoita.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.12.2018 19:00

Silkkilakanoissa kitka on minimaalinen, mutta reiät ovat paikallaan. - Nyt minulla on kamelinkarvaisen viltin päällä italialainen satiinipussi-lakana rei'illä (bassetti https://www.stockmann.com/brand/bassetti/259 (Grand paradiso)
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Romulaatikko