Onko perhetilanteesi mitä toivot?

Re: Onko perhetilanteesi mitä toivot?

ViestiKirjoittaja ip-banni » 23.09.2018 08:41

Mielestäni vibeke on pelkästään rahaa ajatteleva ihminen. Ja kaikki muutkin jotka olette hänen kanssaan samaa mieltä.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Hilppa » 23.09.2018 10:10

ip-banni kirjoitti:Mielestäni vibeke on pelkästään rahaa ajatteleva ihminen. Ja kaikki muutkin jotka olette hänen kanssaan samaa mieltä.

Avioliittoon/avoliittoon/syvempään kumppanuuteen kuuluu vaikeuksien koittaessa pitää huolta kumppanista eikä jättää häntä heitteille. Ihmisillä on erilaisia ajatuksia siitä, miten tuota tulee noudattaa. On helppoa olla rakastava puoliso, kun kaikki menee hyvin tai edes kutakuinkin hyvin.
Hilppa

ViestiKirjoittaja ip-banni » 23.09.2018 10:29

Olen samaa mieltä.
Meillä rahat ovat yhteisiä eikä ole mitään avioehtoa.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Noolan » 23.09.2018 10:46

Meillä oli yhteinen tili johon molemmat laittoivat kuukausittain sovitun summan yhteistä eloa varten, siitä maksettiin niin yhteisiä talouskuluja kuin ulkona syömisiä ym. Yleensä tilillä oli pientä varaa "ylimääräiseen humputteluun", toisinaan ei ja silloin esim. ulkona syömisen maksoi kumpi tahansa sitä sen enempää miettimättä.

Molempien oma, henk.koht. tili oli tärkeä koska molemmilla oli taipumusta ostaa "omaa hömppää" omiin harrastuksiin liittyen ja oli enemmän kuin hyvä ettei ko. ostoksista koskaan tullut kotona mitään sanomista.
What's coming will come and we'll just have to meet it when it does.
-J. K. Rowling
Noolan

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.09.2018 15:37

ip-banni kirjoitti:Olen samaa mieltä.
Meillä rahat ovat yhteisiä eikä ole mitään avioehtoa.

Kaikilla ei ole parisuhteistaan yhtä hyviä kokemuksia. Raha ja sen puute on loistava vallankäytön väline, eikä tarvitse olla "pelkästään rahaa ajatteleva ihminen" ymmärtääkseen tämän - realistisuus riittää.

Avoliitto on avioliittoon verrattuna hatarampi taloudellisesti, koska siinä on hyvät mahdollisuudet nöyryyttää ja alistaa juuri rahan tai sen puutteen avulla. Avioliitto ilman avioehtoa taas voi avioeron sattuessa olla taloudellisesti oikein hyödyllinen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Fanni » 23.09.2018 18:03

Minä olen tyytyväinen elämääni parisuhteessa. Vaikeuksia on ja ne kuuluvat elämään varsinkin kun itse on tasapainoton. Lopulta on turvallista ja ihanaa kun se rakas on läsnä ja kuuntelee. Hän ei ole ideaalikumppani enkä minä, emmekä sellaista haekaan. Plussan puolelle menee kun ei tarvitse yksin huoliaan kantaa. Hilpan kanssa samaa mieltä, ihan reaalimaailmassa voi rakastaa. Parisuhde on opettanut minua ajattelemaan toista ihmistä, en ehkä ole enää niin itsekäs. Tämä on siis oma esimerkki, enkä halua yleistää.
Fanni

ViestiKirjoittaja ip-banni » 23.09.2018 19:38

Mirri kirjoitti:Avoliitto on avioliittoon verrattuna hatarampi taloudellisesti, koska siinä on hyvät mahdollisuudet nöyryyttää ja alistaa juuri rahan tai sen puutteen avulla. Avioliitto ilman avioehtoa taas voi avioeron sattuessa olla taloudellisesti oikein hyödyllinen.

Tai oikein ei- hyödyllinen eli toinen hyötyy, toinen ei. Mutta asia ei ole ongelma, koska asia on tiedossa.
ip-banni

ViestiKirjoittaja trisse » 23.09.2018 22:05

Tosiaan jos on suuri taloudellinen ero niin luulisi että sen toisen rakkaus kannattelisi edes sen verran että ymmärtäisi ettei toisen ole kiva olla siinä ilman mitään karkkeja jos toinen herkuttelee. Sama pätee tietenkin mihin vaan toimintaan. Hankala tietää tarkemmin kun ei ole ollut paikalla mutta parisuhteessa on kai tarkoitus jakaa asiat. Outoa jos joku pystyy nauttimaan elokuvasta tietäen että rakastamansa ihminen on siinä nälkäisenä.
trisse

ViestiKirjoittaja vibeke » 24.09.2018 14:05

Sepä se, kun ei siinä parisuhteessa ollut rakkautta. Ei antanut rakastamansa ihmisen kärvistellä nälissään. Sama juttu oli, kun käytiin ravintoloissa. Ei ollut yksi eikä kaksi kertaa, kun minä istuin syömättä mitään, kun seurustelukumppani söi ravintola-annoksen.

En enää halua olla parisuhteissa, joissa ei ole rakkautta, kumppanuutta, sitoutumista eikä mitään muuta kuin seksiä ja emotionaalista hyväksikäyttöä ja kaltoinkohtelua. Mieluummin yksin ilman rakkautta kuin parisuhteessa ilman rakkautta.
vibeke

ViestiKirjoittaja ip-banni » 24.09.2018 14:38

Miksi ihmeessä lähdit ravintolaan, jos sinulla ei ollut rahaa? Seurusteluvaiheessa kyllä jokainen vielä maksaa omat menonsa, jos toinen ei nimenomaan kerro tarjoavansa.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.09.2018 14:43

Ip-banni, miksi haluat syytellä ja käydä kimppuun?
En usko, että tämä ketju on tarkoitettu hyökkäämisiin ja riidanhaastamisiin, vaan omien kokemusten kertomiseen. Se, että sinulla on seurustelusuhteeseen ja avioliittoon selvät sävelet, ei tarkoita sitä, että samat sävelet olisivat käytössä kaikissa muissakin parisuhteissa.
Mirri

ViestiKirjoittaja ip-banni » 24.09.2018 14:49

En ole käynyt kimppuun enkä syytellyt vaan olen tehnyt kysymyksiä ed. kirjoitukseen. Ja sen jälkeen ilmaissut mielipiteeni seurusteluvaiheen rahoista.

Poista omasta viestistäsi asiaton hyökkäyksesi minua kohtaan. Vaikka ymmärränkin, että haluat vain nuoleskella vibekea mutta tee se niin ettet samalla hyökkää kimppuuni.
ip-banni

ViestiKirjoittaja ip-banni » 24.09.2018 14:50

Olisipa muuten vitun tylsä keskustelu, jos kaikilla osallistujilla pitäisi olla samat sävelet.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.09.2018 15:53

ip-banni kirjoitti:En ole käynyt kimppuun enkä syytellyt vaan olen tehnyt kysymyksiä ed. kirjoitukseen. Ja sen jälkeen ilmaissut mielipiteeni seurusteluvaiheen rahoista.

Poista omasta viestistäsi asiaton hyökkäyksesi minua kohtaan. Vaikka ymmärränkin, että haluat vain nuoleskella vibekea mutta tee se niin ettet samalla hyökkää kimppuuni.

Tapellaan vaikka mutta en poista.
Mirri

ViestiKirjoittaja ip-banni » 24.09.2018 16:09

Aikasi käy pitkäksi, kun foorumilla ei tapella mutta etsi joku muu kohde riitakaveriksi. Mua ei nyt huvita.

Kuinka moni muu lähtee ravintolaan ilman rahaa ja olettaa vain toisen maksavan?
ip-banni

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.09.2018 16:23

Parisuhteessa voisi olla sellainenkin mahdollisuus, ettei äveriäs edes ehdottaisi rahattomalle kumppanilleen ravintolaan menemistä, jos ei ole aikeissa ostaa tälle mitään syötävää yhteisellä reissulla.
Mirri

ViestiKirjoittaja vibeke » 24.09.2018 16:39

Tähän osallistuminen on turhaa tai vahingollista. Mutta toistettakoon, että en halua elää myöskään sellaisessa suhteessa, jossa minä olen kotona samaan aikaan kun toinen matkustelee ja käy ravintoloissa syömässä.
vibeke kirjoitti: En halua elää suhteessa, jossa toinen matkustelisi ja kävisi ravintoloissa syömässä.

vibeke kirjoitti:En halua elää kahden elintason suhteessa.

En näe, miten se kahden elintason meininki poistuu sen mukana, jos minä säilytän ruhoani yksiössä enkä kuljeta sitä ravintolan tiloihin.
Viimeksi muokannut vibeke päivämäärä 24.09.2018 16:41, muokattu yhteensä 1 kerran
vibeke

ViestiKirjoittaja ip-banni » 24.09.2018 16:41

Mirri kirjoitti:Parisuhteessa voisi olla sellainenkin mahdollisuus, ettei äveriäs edes ehdottaisi rahattomalle kumppanilleen ravintolaan menemistä, jos ei ole aikeissa ostaa tälle mitään syötävää yhteisellä reissulla.

Parisuhteessa tietenkin muttei seurustelusuhteessa.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.09.2018 21:10

Ip-banni, mikä nykyisin on parisuhteen ja seurustelusuhteen ero; asuminen saman katon alla, vai jokin muu? Tai sama asia kysyttynä toisin: milloin seurustelusuhde muuttuu parisuhteeksi?
Mirri

ViestiKirjoittaja ip-banni » 25.09.2018 06:43

En tiedä nykyaikaa mutta mun aika ei seurustelusuhteessa ollut seksiä, eikä asuttu yhdessä ja menot kumpikin maksoi itse. Meillä ei nyt mitään menoja oikeastaan ollut, koska ravintolat ym oi niin kaukana ettei sinne tullut lähetyksi.
Ja tietenkin tuosta sitten tulee parisuhde, kun nuo asiat muuttuvat.
ip-banni

EdellinenSeuraava

Paluu Terapiaa