"Tiedän, tiedän. Olen älyttömän upea ilmestys!"

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: "Tiedän, tiedän. Olen älyttömän upea ilmestys!"

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.07.2018 11:27

Palle kirjoitti:Kumpi häiritsee seksuaalisesti. Rakennustyömaalla toistuvasti, seksikkäissä hepenissä keikutteleva, bimbo...

Ymmärtääkseni kyseinen henkilö ei ole ollut rakennustyömaalla vaan ainoastaan kulkenut siitä ohi. Eikä se mitä hänellä on päällään kuulu rakennusmiehille vähääkään - niin kuin ei kuulu sinullekaan.
Palle kirjoitti:... vai häiriköintiin reagoivat raksamiehet?

Mihin "häiriköintiin"? Eikö nainen muka saa kävellä kadulla ilman, että häntä syytetään häiriköinnistä???

Aika on parantanut tämän vaivan, mutta tiedän tasan tarkkaan, ettei tarvitse "keikutella", käyttää "seksikkäitä hepeniä" tai olla bimbo, joutuaakseen seksuaalisen häirinnän kohteeksi esimerkiksi rakennustyömaata ohittaessaan.
Psykopatologia kirjoitti:Bimbolla on "oikeus" viihdyttää seksuaalisesti; raksamiehillä ei ole oikeutta reagoida manifestisti.

Millä perusteella kyseinen nainen sinun mielestäsi on bimbo?

Rakennustyömaan ohi kulkeminen ole seksuaalista viihdyttämistä.
Vai burkhaanko te vaaditte naisten pukeutuvan - tai liikkuvan vain aviomiehen tai miespuolisen sukulaisen seurassa?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.07.2018 11:41

Mielestäni nainen - olen nimittänyt häntä turhakkeeksi - viihdyttää itseään(kin) seksuaalisesti.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.07.2018 11:43

Palle kirjoitti:Kumpi häiritsee seksuaalisesti. Rakennustyömaalla toistuvasti, seksikkäissä hepenissä keikutteleva, bimbo vai häiriköintiin reagoivat raksamiehet?

Palle, bimboksi nimittämäsi Kaisa Merelä kirjoittaa blogissaan näin:
Rakas kotialueeni [Helsingin] Kalasatama on yhtä raksatyömaata nyt, kun uusia asuntoja, uutta kauppakeskusta ja kaupungin yleisiä oleskelualueita rakennetaan sinne kovaa vauhtia. Rakennustyömaan ympäröimänä asuminen ei sinällään ole elämääni haitannut; ikkunasta näkyy rauhallinen meri ja äänieristykset muutama vuosi sitten rakennetussa talossa ovat erinomaiset. Raksa tulee kuitenkin silmille, korville ja tietoisuuteen siinä vaiheessa, kun poistun asunnostani vaikkapa kauppaan.

http://www.lily.fi/blogit/good-morning/ ... -hairintaa
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.07.2018 11:46

Psykopatologia kirjoitti:Mielestäni nainen - olen nimittänyt häntä turhakkeeksi - viihdyttää itseään(kin) seksuaalisesti.

Harvinaisen selkeä sovinistinen harhaluulo.

Oman kokemukseni pohjalta voin sanoa, ettei huutelun kohteeksi joutuminen ole viihdyttävää.
Omituista, etteivät jotkut miehet tunnu asiaa tajuavan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.07.2018 11:50

Kyllästynyt kirjoitti:
Palle kirjoitti:Minusta tuntuu, että feministi-eliittirouvat kilpailevat kuka saa raksamiehistä irti parhaan äänen...

Typerä väite.
On yhdentekevää miltä asia sinusta tuntuu. Rakennusmiesten (niin kuin muidenkin miesten) huutelut ohikulkiville naisille ovat seksuaalista häirintää - ts. henkistä väkivaltaa.

Kyllä.
Minä muistan kyseisen henkisen väkivallan tuntuneen rankimmalta lapseni kuoleman jälkeisinä aikoina. Silloin huutelujen ja viheltelyjen kohteeksi joutuminen aiheutti minussa niin rajuja vihareaktioita, että tarvitsin keskusteluapua selviytyäkseni niiden kanssa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.07.2018 12:00

Kyllästynyt kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Mielestäni nainen - olen nimittänyt häntä turhakkeeksi - viihdyttää itseään(kin) seksuaalisesti.

Harvinaisen selkeä sovinistinen harhaluulo.
Oman kokemukseni pohjalta voin sanoa, ettei huutelun kohteeksi joutuminen ole viihdyttävää.
Omituista, etteivät jotkut miehet tunnu asiaa tajuavan.

Kirjoittaja tuntuu olevan kovin ekshibitionistinen - sinä taas et.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.07.2018 12:30

Psykopatologia kirjoitti:Kirjoittaja tuntuu olevan kovin ekshibitionistinen - sinä taas et.

"Tuntuu olevan"?
Raksamiesten (tai muidenkaan sivullisten) asia ei ole arvioida kenenkään ekshibitionistisuuden astetta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.07.2018 12:47

Kysehän on minun kannastani ao:n kirjoitusten ja kuvien perusteella.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.07.2018 12:48

Kaisa Merelän blogista:
Nuorena tyttönähän tällaisesta aikuisten miesten käyttäytyisestä tietysti hämmentyy. Huutelut ja kommentit saattaa ottaa jopa kohteliaisuutena - kukapa epävarma teinityttö ei haluaisi "kehuja" ulkonäöstään ja olemuksestaan?

Sittemmin tiedostavana aikuisena olen kuitenkin ymmärtänyt tuon käyttäytymisen olevan osa sitä kulttuuria, jossa mies hallitsee, määrittelee ja omistaa naisen seksuaalisesti. Sitä kulttuuria, jossa naisella ei ole oikeutta omaan kehoon, seksuaalisuuteen ja koskemattomuuteen, vaan hän määrittyy lähtökohtaisesti aina miehen ja miehen toimenpiteiden ja mielipiteiden kautta. Ja olen aivan raivoissani tuosta käyttäytymisestä.
Olen raivoissani siitä, miten monen teinitytön seksuaalisuuden rakentumiseen tuollaiset huutelut vielä tänäkin päivänä pääsevät vaikuttamaan.

http://www.lily.fi/blogit/good-morning/ ... -hairintaa
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.07.2018 13:25

Kaisa Merelän blogista:
... Sittemmin tiedostavana aikuisena olen kuitenkin ymmärtänyt tuon käyttäytymisen olevan osa sitä kulttuuria, jossa mies hallitsee, määrittelee ja omistaa naisen seksuaalisesti. Sitä kulttuuria, jossa naisella ei ole oikeutta omaan kehoon, seksuaalisuuteen ja koskemattomuuteen, vaan hän määrittyy lähtökohtaisesti aina miehen ja miehen toimenpiteiden ja mielipiteiden kautta...

Täsmälleen.
Ja yhä vielä tänä päivänäkin jostain kivenkolosta ryömii joku selittämään, miten "bimbo"/"feministi-eliittirouva"/"ekshibionistinen nainen" muka häiritsee rakennustyöläisiä "keikuttelemalla hepenissään"...
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Katla » 26.07.2018 13:44

voi ei. Nauttikaa positiivisesta huomiosta ja hymyilkää iloisena takaisin, tilanteen voi kääntää mukavaksi kaikille vaikka vilkuttamalla tai iskemällä silmää ohi keinuessaan. Ei sitä kauan kestä :) kohta jo ei kukaan huutele, vaik kuin hymyilis ja vllkuttelis komeille raksa miehille tai pikipojille.äääääähh
Katla

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.07.2018 13:56

Jos ja kun ihminen asuu työmaiden ympäröimänä, hänellä tuskin on joka kerta kotiovesta ulos astuessaan valmiuksia osallistua työmiesten häneen kohdistamiin pelleilyihin.
Ei ihme, jos Kaisa Merelällä on mitta täyttynyt; hänen kokemansa kotiovelle työntyvä häirintä on paljon pahempaa kuin satunnaisesti kohdalle osuva.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.07.2018 14:37

Katla kirjoitti:voi ei. Nauttikaa positiivisesta huomiosta ja hymyilkää iloisena takaisin, tilanteen voi kääntää mukavaksi kaikille vaikka vilkuttamalla tai iskemällä silmää ohi keinuessaan. Ei sitä kauan kestä :) kohta jo ei kukaan huutele, vaik kuin hymyilis ja vllkuttelis komeille raksa miehille tai pikipojille.äääääähh

Minä en ole siitä koskaan nauttinut, enkä ymmärrä miksi minun pitäisi suostua sitä kuuntelemaan sen takia, että joku sinun kaltaisesi siitä nauttii.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Palle » 26.07.2018 15:15

Bimbolla tuntuu olevan pitkä kokemus raksamiehistä, koska on omien sanojensa mukaan aina miettinyt tätä aihetta...
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Palle

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.07.2018 15:26

Palle kirjoitti:Bimbolla tuntuu olevan pitkä kokemus raksamiehistä, koska on omien sanojensa mukaan aina miettinyt tätä aihetta...

Millä perusteella sinä nimität kyseistä nuorta naista bimboksi?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.07.2018 15:47

Palle kirjoitti:Bimbolla tuntuu olevan pitkä kokemus raksamiehistä, koska on omien sanojensa mukaan aina miettinyt tätä aihetta...

Kaisa kertoo kokemuksensa alkaneen karttua varhaisesta teini-iästä. Aivan kuten meillä monilla muillakin ison kaupungin rakennustyömaiden ja jokakesäisten tietyömaiden keskellä kasvaneilla naisilla.
Kahdenkymmenenkolmen ikäiselle nuorelle naiselle on kertynyt kokemusta jo noin kymmenen vuoden ajalta, ja hän on ehtinyt ihmetellä asiaa lähes puolet elämästään.
Mirri

ViestiKirjoittaja Palle » 26.07.2018 15:54

Kyllästynyt kirjoitti:

Millä perusteella sinä nimität kyseistä nuorta naista bimboksi?

Juttujen perusteella.

Pitäisikö muuten rakennusmiehilläkin olla oikeus tehdä töitään ilman seksuaalista häirintää?
Palle

ViestiKirjoittaja trisse » 26.07.2018 16:41

Pyllistyskuva viittaisi siihen.
trisse

ViestiKirjoittaja Katla » 26.07.2018 17:10

Kyllästynyt kirjoitti:
Katla kirjoitti:voi ei. Nauttikaa positiivisesta huomiosta ja hymyilkää iloisena takaisin, tilanteen voi kääntää mukavaksi kaikille vaikka vilkuttamalla tai iskemällä silmää ohi keinuessaan. Ei sitä kauan kestä :) kohta jo ei kukaan huutele, vaik kuin hymyilis ja vllkuttelis komeille raksa miehille tai pikipojille.äääääähh

Minä en ole siitä koskaan nauttinut, enkä ymmärrä miksi minun pitäisi suostua sitä kuuntelemaan sen takia, että joku sinun kaltaisesi siitä nauttii.

joku sinun kaltaisesi pillasttuu lähes kaikesta miesten sanomisista. Minulle on aina huudeltu vain ja ainoastaan ystävällismielisiä juttuja 'heipp' 'morjens' mukavaa päivää sulle'
Katla

ViestiKirjoittaja Palle » 26.07.2018 17:46

Pannaanpa roolit toisinpäin. Mitä mieltä palstan telaketjuosasto olisi, jos miespuolinen exhibionisti tulisi keikistelemään naisvaltaisen työpaikan tuntumaan?

Miehellä tietysti olisi samat oikeudet kulkea ja pukeutua kuin kaikilla muillakin...?
Palle

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko