Työnhaku

Re: Työnhaku

ViestiKirjoittaja trisse » 29.03.2018 17:50

Yhäkään en sitä ruotsia osaa. Ois noloa jäädä kiinni valheesta. Ja vaikea tietää miten passiivinen saksa kirjastotyössä hyödyttäisi. Ja kielet on asia cv:ssä eikä hakemuksessa - varsinkaan kun niissä ei oo erityistä retostelun aihetta...
trisse

ViestiKirjoittaja Katla » 29.03.2018 21:10

Olen kiinnostunut ilmoittamastanne kirjastovirkailijan palkkatukityöpaikasta. En ole koulutukseltani kirjastovirkailija, mutta minulla on erittäin laaja tietämys kirjallisuudesta. Olen ollut lapsesta asti intohimoinen lukija. Olen kahlannut läpi niin venäläiset klassikot - Dostojevski on ollut niistä aina suosikkini - kuin dekkaritkin. Luen myös tietokirjallisuutta lähinnä psykologian ja filosofian aloilta. Mm. Viisas elämä -sarjan teoksia. Olisi antoisaa saada hyödyntää tätä osaamista myös työssä. Yleissivistykseni on hyvä. Seuraan uutisia ja katson mielelläni ajankohtaisohjelmia ja dokumentteja. Tietokoneita olen käyttänyt päivittäin aina 90-luvun puolivälistä lähtien, joten uskon oppivani kirjaston käyttöjärjestelmän nopeasti.

Olen opiskellut yliopistossa pitkälle ja tehnyt monenlaisia töitä. Viimeksi olin töissä XX:ssä 2014-2015 ja AS kirjoitti minulle hyvän työtodistuksen sieltä. Minulla on aktiivinen elämänote enkä työttömyydestä huolimatta ole ollut syrjääntynyt. Olen ollut mukana vapaaehtoistöissä ja poliittisessa toiminnassa. Vuosina 2016-2017 toimin Vihreän seuran hallituksessa ja olen ollut ääntenlaskijana vaaleissa useana vuonna. Kehitän mielelläni itseäni käymällä kansanopistojen kursseilla ja osallistumalla erilaisiin seminaareihin ja luentotilaisuuksiin. Omaan hyvät vuorovaikutustaidot ja olen kärsivällinen ja joustava. Uskon sopivani kirjastotyöhön hyvin.

Olen lapseton ja sinkku eli vuorotyö sopii elämäntilanteeseeni mainiosti. Kaikki työnpaikkailmoituksessa tuntui olevan kohdallaan aina sijaintia myöten. Asun Kivihaassa 20 minuutin matkan päässä kirjastossa. Toivon tosiaan, että kuulen teistä ja pääsen ainakin työhaastatteluun asti.
------
Hei
Olen kiinnostunut ilmoittamastanne kirjastovirkailijan palkkatukityöpaikasta. Olen käyttänyt erilaisia sähköisiä tietojärjestelmiä jo 90-luvun puolivälistä lähtien, joten opin myöskin kirjaston käyttöjärjestelmänkin nopeasti.

Olen opiskellut yliopistossa ja tehnyt monenlaisia töitä. Viimeksi olin töissä XX:ssä 2014-2015 ja sain sieltä hyvän työtodistuksen.
Olen myöskin ollut mukana vapaaehtoistöissä sekä poliittisessa toiminnassa. Vuosina 2016-2017 toimin Vihreän seuran hallituksessa ja olen ollut ääntenlaskijana vaaleissa useana vuonna. Luonteeltani sovin hyvin kirjastotyöhön.
Myöskin vuorotyö sopii elämäntilanteeseeni. Työnpaikan vaatimukset olisivat minulle ideaalit jopa sijaintia myöten, koka asun Kivihaassa vain 20 minuutin matkan päässä kirjastossanne. Toivon, että otatte hakemukseni huomioon valitessanne kirkastovirkailijaa.
Ystävällisin terveisin Tris , osoite ja puh. no

----------
En minäkään osaa oikein. Yrittäisikö muutkin väännellä tuosta oman näköisensä hakemuksen?
Viimeksi muokannut Katla päivämäärä 30.03.2018 21:13, muokattu yhteensä 4 kertaa
Katla

ViestiKirjoittaja ip-banni » 29.03.2018 22:24

Suurin piirtein kaikki elävät ihmiset ovat käyttäneet tietokonetta jo 90 luvun puolivälistä saakka. Jos, joku Tristania nuorempi hakee paikkaa ja sen paikan saisi tietokoneosaamisella, Tristan ei saisi paikkaa.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Noolan » 29.03.2018 22:37

Juu, pitäisi mainita esim ”..käyttänyt erilaisia sähköisiä tietojärjestelmiä” tms. eikä jättää mielikuvaa googlen ja facebookin hallinnasta.
What's coming will come and we'll just have to meet it when it does.
-J. K. Rowling
Noolan

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.03.2018 23:43

ip-banni kirjoitti:... Itseasiassa lainaajat nykyään käyttävät kirjasto-ohjelmia lähes yhtä paljon kuin kirjastonhoitajat...

En tällä (suklaan)syömisellä usko, että kirjastojen käyttäjät luetteloivat tai vievät tietokantoihin ainoatakaan kirjaston nidettä tai lehteä.

Kirjaston käyttäjät eivät siis käytä samaa ohjelmaa kuin kirjaston työntekijät - onneksi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja ip-banni » 30.03.2018 07:28

Epäilen kyllä, että käyttävät samaa ohjelmaa, henkilökunta pääsee vaan tekemään enempi kuin käyttäjät.
Kuitenkin kaikki ohjelmat oppii suhteellisen helposti ja myös kirjastossa pitää uusi työntekijä perehdyttää työhön ja opastaa ohjelman käyttöön.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Hilppa » 30.03.2018 11:06

Jos olisin haastattelija, kysyisin "Miksi et ole hakenut/hakeutunut jo aiemmin kirjastoalalle, koska mitä ilmeisimmin olet harrastanut kirjallisuutta jo hyvin pitkään?".
Hilppa

ViestiKirjoittaja vibeke » 30.03.2018 11:22

Jos Trisse harrastaisi musiikkia, kysyisitkö vastaavasti: "Miksi et ole hakenut/hakeutunut jo aiemmin kirjastoalalle, koska mitä ilmeisimmin olet harrastanut musiikkia jo hyvin pitkään?"
vibeke

ViestiKirjoittaja Hilppa » 30.03.2018 11:28

vibeke kirjoitti:Jos Trisse harrastaisi musiikkia, kysyisitkö vastaavasti: "Miksi et ole hakenut/hakeutunut jo aiemmin kirjastoalalle, koska mitä ilmeisimmin olet harrastanut musiikkia jo hyvin pitkään?"

En. Paitsi jos kysymyksessä nimenomaan olisi musiikkiosaston työntekijän paikka.
Hilppa

ViestiKirjoittaja trisse » 30.03.2018 13:08

ip-banni kirjoitti:Suurin piirtein kaikki elävät ihmiset ovat käyttäneet tietokonetta jo 90 luvun puolivälistä saakka. Jos, joku Tristania nuorempi hakee paikkaa ja sen paikan saisi tietokoneosaamisella, Tristan ei saisi paikkaa.

Sinä ehkä kun oot sitä ikäluokkaa mutta monet naiset ja vanhemmat lähtivät mukaan tietokoneesiin vasta vuoden 2000 jälkeen. Kun minä lähdin ei ollut deittipalstoilla naisia ja hesarikaan ei nettiä osannut hyvin selittää. Mutta totta että tietokonetaidot pystyy ilmaisemaan huomattavasti tyylilkkäämmin. Mua risoo valtavasti kirjoitella noita hakemuksia ja siks ne ei oo ihan A++ tasoa. Arvostan kyllä kommenttejanne. Sain aikanaan blogissa tosi hyviä kommentteja niin siksi ajattelinkin kysyä täältä.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 30.03.2018 13:12

Hilppa kirjoitti:Jos olisin haastattelija, kysyisin "Miksi et ole hakenut/hakeutunut jo aiemmin kirjastoalalle, koska mitä ilmeisimmin olet harrastanut kirjallisuutta jo hyvin pitkään?".

No olipas tosi typerä kysymys tohtorisrouvalta. Kaikki innokkaat lukijatko kirjastoon pyrkisivät töihin? Miksi kummassa - eihän siellä saa edes lukea!
trisse

ViestiKirjoittaja logia » 30.03.2018 13:45

Minä olen luullut, että hyvä ruotsinkielentaito on välttämätön Helsingissä tuollaisissa julkisissa tehtävissä, ellei tarkoitus ole työskennellä jossakin suljetussa tilassa esim. muovittamassa kirjojen kansia. Täällä Kuopiossa ruotsinkieltä ei kuule missään.
logia

ViestiKirjoittaja trisse » 30.03.2018 13:52

Ei ne ainakaan viimeksi kysynyt siitä mitään ja pääsin. Mutta cv:ssä se on varmaan pyöristetty ylöspäin tyydyttävään. Siellä on aina vakkareita meidän lisäksi. Ehkä niiltä vaaditaan
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 30.03.2018 14:51

ip-banni kirjoitti:Epäilen kyllä, että käyttävät samaa ohjelmaa, henkilökunta pääsee vaan tekemään enempi kuin käyttäjät.
Kuitenkin kaikki ohjelmat oppii suhteellisen helposti ja myös kirjastossa pitää uusi työntekijä perehdyttää työhön ja opastaa ohjelman käyttöön.

Epäile vain.
Taannoin sinä sitkeästi väitit, että pankkien tietojärjestelmät käyttävät samaa Internettiä jota me kaikki käytämme. Kerroit, että koska tätisi on pankissa töissä, niin kyllä sinä tiedät.

Sinulla on ilmeisesti useampi kuin yksi täti.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja ip-banni » 30.03.2018 15:40

ONhan mua sanottu lappalaiseksi huoraksikin, niin miksei mulla voisi olla vaikka monta tätiäkin.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 30.03.2018 15:47

ip-banni kirjoitti:ONhan mua sanottu lappalaiseksi huoraksikin, niin miksei mulla voisi olla vaikka monta tätiäkin.

Olen jo aiemmin kertonut, etten valitettavasti nähnyt/huomannut nimittelyä.

Mutta tuolla asiallahan ei ole mitään tekemistä sinun "tietojesi" tai epäilyjesi kanssa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 30.03.2018 16:45

ip-banni kirjoitti:ONhan mua sanottu lappalaiseksi huoraksikin, niin miksei mulla voisi olla vaikka monta tätiäkin.

Niinpä! Mullakin on kokonaista kolme tätiä vaikken ole edes lappalainen - Tai huora!
trisse

ViestiKirjoittaja ip-banni » 30.03.2018 16:58

Ihanaa, kun sulla ilmeisesti on useampi täti. Oliko heistä joku töissä pankissa?
ip-banni

ViestiKirjoittaja Hilppa » 30.03.2018 17:48

trisse kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Jos olisin haastattelija, kysyisin "Miksi et ole hakenut/hakeutunut jo aiemmin kirjastoalalle, koska mitä ilmeisimmin olet harrastanut kirjallisuutta jo hyvin pitkään?".

No olipas tosi typerä kysymys tohtorisrouvalta. Kaikki innokkaat lukijatko kirjastoon pyrkisivät töihin? Miksi kummassa - eihän siellä saa edes lukea!

Trisse kirjoitti:Arvostan kyllä kommenttejanne.
Hilppa

ViestiKirjoittaja trisse » 30.03.2018 19:21

Älykkäitä kommentteja. Suurkiitokset tuuvelle ja vibekelle. Hilpan kommentteja ketjussa en arvosta lainkaan.
trisse

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet