Noolan kirjoitti:trisse kirjoitti:Noolan kirjoitti:Uniasioihin olisi varmasti paljon tehtävissä kuntoutuksella mikäli siihen motivoituisit, mutta edes ongelman laadun arviointi on ollut mahdotonta kun olet sotkenut sitä alkoholilla sekä syönyt nukahtamis-ja muita lääkkeitä päiväaikaan.
Aika harvoin minä niitä syön. Nytkään niitä ei kuukauteen edes ole. Ketään ei ole kiinnostanut tämän uniongelman tutkiminen.
Mielestäni mitätöit päihteiden osuutta. Et ehkä kk ole syönyt juuri unilääkkeitä päiväaikaan, mutta muita vahvoja lääkkeitä sekä alkoholia kyllä. Ymmärrän täysin että kärsit yleisestä elämänhallinan ja toiminnanohjauksen pulmista, mutta lääkkeesi tilanteisiin on aina ollut ajatus "nollauksen" tarpeellisuudesta päihteillä sekä kaikkeen kuormotukseen, stressituntemuksiin tms reagoiminen erilaisilla lääkkeillä. Muistelen jotain työkokeiluasi jossa söit pitkin päivää tenoxeja ja olit pettynyt huonoon palautteeseen työtovereilta sekä koit vuorokausirytmin ylläpitämisen mahdottomana haasteena. Töistä kotiuduit usein Alkon kautta. Havaitsemiisi muistipulmiin tai kömpelyyden kokemukseen reagoit syömällä lisää lääkkeitä.
En yhtään epäile ettetkö tarvitsisi tukea ja kuntoutusta, mutta päihdepsykiatrian osaaminen olisi olennainen pala kuntoutuksen palapeliä.
Vaikka olemmekin eri mieltä niin sinä sentään kirjoitat jotain älykästä ja perusteltua. Voisit opettaa näille saatanan omahyväisille runkkareille jotain päättelystä ja älyn käytöstä!
Nämä jotkut ovat ihan tosissaan ylpeitä siitä että pissailevat housuihinsa ja yhteiskunta on maksanut kymmeniä tuhansia euroja sisäsiisteytensä hoitamiseen ja yhä siitäkin huolimatta pyörivät omassa paskassaan! On se sitten kumma juttu mistä kaikesta ihminen voi ollakaan ylpeä! Jopa siitä että on saanut yhteiskunnan maksamaan kymmenien tuhansien eurojen terapian joka ei ole heitä parantanut!
Minä olen toistaiseksi paaria-luokassa mutta venatkaapa vaan niin kenties joku päivä minuunkin sijoitetaan tuollaiset summat hyödyttömänä sijoituksena ja voin olla minäkin ylpeä - ja syystä!