Ei se sitten mennyt läpi vieläkään!

Re: Ei se sitten mennyt läpi vieläkään!

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 24.03.2018 00:26

trisse kirjoitti:
Valkosiipi kirjoitti:
ip-banni kirjoitti:Väistämättä tulee mieleen tässä ketjussa, että millaisilla kepulikonsteilla olette päässeet työkyvyttömyyseläkkeellä, kun osaatte noin hyvin Trisseä opastaa.

En tiedä muista, mutta ainakin minun lisäkseni Kyllästyneellä ja Mirrillä on ymmärtääkseni pitkä työura, pitkä kuntoutus/hoito (psykoterapia) ja pitkä puolikuntoisena työskentely (ajoittain myös sairauslomat) takana ennen eläkkeelle hakeutumista. Myös ikä on yli 50. Ei tarvita kepulikonsteja silloin.

Voi herran tähden! Tuolla perusteella nuoruusiällä sairastuneilla ei olisi mitään mahdollisuuksia! Hyvä te! :lol:

Missä minä olen sanonut että nuoruusiällä sairastuneilla ei ole mahdollisuutta... Mielestäni vain vastasin ip-bannin kysymykseen ja käytin esimerkkeinä ihmisiä joiden tarinointia olen lukenut pidempään. Veikkaan että ketjun muutkaan eläkkeellä olevat kirjoittajat eivät ole kepulikonsteja tarvinneet. Mutta sitä en voi varmasti tietää.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja trisse » 24.03.2018 01:45

Ei voi tietää ei. Siinä on sekin paradoksi että vain rehellinen epärehellinen puhuu "kepulikonsteistaan" - tosi huijari ei mainitse niistä yhtään mitään!

Ymmärsitkö? Menikö jakeluun tai oletko jollain perusteella eri mieltä asiasta?

Minun virheeni ei ole ollut koskaan liika epärehellisyys - vaan liika rehellisyys! Vain täysi dorka on tälläinen kuin minä ja puhuu näistä asioista suoraan. Mutta sellainen olen. Kai haluan provosoida. Mutta kun katselet iltapöydässä leipäsi vähyyttä niin usko pois ettei se loppupeleissä ole trisse tai kukaan hänen kaltaisensa joka on sinulta eniten voita leivän päältä vienyt.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 24.03.2018 01:55

Valkosiipi kirjoitti:
Missä minä olen sanonut että nuoruusiällä sairastuneilla ei ole mahdollisuutta... Mielestäni vain vastasin ip-bannin kysymykseen ja käytin esimerkkeinä ihmisiä joiden tarinointia olen lukenut pidempään. Veikkaan että ketjun muutkaan eläkkeellä olevat kirjoittajat eivät ole kepulikonsteja tarvinneet. Mutta sitä en voi varmasti tietää.

Sinä olit yliopistokoulutuksen käynyt? Lue mitä juuri kirjoitit! Mitä pitäisit jos joku oppilaasi tai tyttäresi kirjoittaisi tuollaista tekstiä voi jumalauta nainen! Vaikka vituttaisin kuinka paljon niin vedä ne aivot nyt saatanan perseestäsi ja kirjoita jotain järjellistä jos kirjoitat! Minkä arvosanan antaisit tuolle päättelylle yliopistoesseessä??
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 24.03.2018 02:04

"Veikkaan että ne joilla on vaaleanpunainen teepaita päällä ovat ostaneet vaaleanpunaisen teepaidan ihan kaupasta! Ei heidän ole tarvinnut värjätä jotain valkoista teepaitaa vaaleanpunaiseksi! Tai en minä tietenkään varmuudella tiedä mutta niin minä ainakin luulen. Voi myös toki olla että joku on ostanut valkoisen paidan ja värjännyt vaaleanpunaiseksi mutta en minä varsinaisesti usko siihen. Miksi olisi?"

Helvetin kuustoista - kohta pyydän viikon bännin että saan itseni kasaan teidän vajaamielisyytenne jäljiltä!

Vai oliko Valkosiipi sinusta tuo ÄLYKÄSTÄ PÄÄTTELYÄ?!
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 24.03.2018 02:09

Valkosiipi kirjoitti:
ip-banni kirjoitti:Väistämättä tulee mieleen tässä ketjussa, että millaisilla kepulikonsteilla olette päässeet työkyvyttömyyseläkkeellä, kun osaatte noin hyvin Trisseä opastaa.

En tiedä muista, mutta ainakin minun lisäkseni Kyllästyneellä ja Mirrillä on ymmärtääkseni pitkä työura, pitkä kuntoutus/hoito (psykoterapia) ja pitkä puolikuntoisena työskentely (ajoittain myös sairauslomat) takana ennen eläkkeelle hakeutumista. Myös ikä on yli 50. Ei tarvita kepulikonsteja silloin.

MINÄ OLEN HAKENUT PSYKOTERAPIAA MUTTEI SITÄ OLE MINULLE MYÖNNETTY! YMMÄRRÄTKÖ! MENEEKÖ KAALIISI ETTÄ VAIKKA VOIN KERRAN VUODESSA TEHDÄ BUDAPESTIIN YHTEENSÄ 500 EUROA MAKSAVAN MATKAN NIIN MINULLA EI OLE KUITENKAAN VARAA ILMAN YHTEISKUNNAN TUKEA KUSTANTAA KOLMEN VUODEN PSYKOTERAPIAA JONKA HINTA ON KUUKAUDESSA N. 600-900 EUROA!! ELI YHTEISKUSTANNUS KOLMELTA VUODELTA ILMAN MITÄÄN TUKIA NOIN 20 000-30 000 EUROA!!!

ONKO TÄSSÄ JOTAIN MITÄ ET TAJUA?!
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 24.03.2018 02:18

SAATANAN NARTTU! KUKA TAHANSAHAN SIELLÄ PSYKOTERAPIASSA KÄY JOS JOKU SEN VAAN JUMALAUTA ENSIN MAKSAA!

KUN YHTEISKUNTA EI TERAPIAANI HALUA MAKSAA JA MINULLA EI OLE VARAA NIIN SOPISIKO SINULLE ETTÄ SINÄ MAKSAISIT MINUN KOLMEN VUODEN PSYKOTERAPIANI? HYVÄÄN TARKOITUKSEEN NE RAHAT MENEVÄT! EI SINUN TARVITSE KUIN LUOPUA OMAKOTITALOSTA JA KOIRASTA NIIN VARMASTI SAAT RIITTÄVÄT RAHAT KASAAN!!!

SITTEN VOIT TODETA TÄÄLLÄ SULUISSA ETTÄ TRISSELLÄKIN ON TAKANAAN PITKÄ HOITO (PSYKOTERAPIA) - 22 000 EUROA MAKSOI JA VOIT LISÄTÄ YLPEÄSTI "JA MINÄ SEN MAKSOIN!!!" JA LOISTAVANA LOPPUKANEETTINA "JA OLI YHTÄ HIENO TAPAUS KUIN MIRRI JA KYLLÄSTYNYTKIN - PITI PINTANSA KAIKKI NE VUODET EIKÄ KAIKESTA PA(I)NOSTUKSESTA HUOLIMATTA PARANTUNUT!!!"
Viimeksi muokannut trisse päivämäärä 24.03.2018 03:27, muokattu yhteensä 3 kertaa
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 24.03.2018 02:20

HEITTÄKÄÄ MINUT ULOS TÄÄLTÄ VIIKOKSI TAI TEEN KOHTA JOTAIN HARKITSEMATONTA!!!
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 24.03.2018 02:40

Laittakaa tosiaan minut nyt pellolle täältä viikoksi tai joko tapan itseni tai jonkun toisen - pahimmassa tapauksessa sekä että

pöytäkoneeni ip on 78.27.98.221
kännykän 2001:14bb:40:774e:de51:7ada:489:5458
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 24.03.2018 02:58

...
Viimeksi muokannut trisse päivämäärä 24.03.2018 03:56, muokattu yhteensä 1 kerran
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 24.03.2018 03:01

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Tämän ketjun otsikko on mitä on, ja mielestäni sen aihe on vakava: Kela hylkäsi kuntoutustukihakemuksen tilanteessa, jossa ilmeisesti toisenlainen ratkaisu olisi ollut perusteltu...

En tiennytkään, että sinä Mirri olet pätevä "joka alan erikoisasiantuntija" myös eläkepäätöksiin liittyvissä kysymyksissä.

Entä jos Kelan päätös onkin varsin hyvin perusteltu? Miksi pitäisi myöntää työkyvyttömyyseläke henkilölle, joka on kutakuinkin kategorisesti kieltäytynyt kaikesta sellaisesta toiminnasta joka kenties olisi saattanut parantaa hänen työkykyisyyyttään?

Koirako kielesi vei?! Mistä olen kieltäytynyt?!
Viimeksi muokannut trisse päivämäärä 24.03.2018 03:57, muokattu yhteensä 1 kerran
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 24.03.2018 03:06

Noolan kirjoitti:
trisse kirjoitti:
Noolan kirjoitti:Uniasioihin olisi varmasti paljon tehtävissä kuntoutuksella mikäli siihen motivoituisit, mutta edes ongelman laadun arviointi on ollut mahdotonta kun olet sotkenut sitä alkoholilla sekä syönyt nukahtamis-ja muita lääkkeitä päiväaikaan.

Aika harvoin minä niitä syön. Nytkään niitä ei kuukauteen edes ole. Ketään ei ole kiinnostanut tämän uniongelman tutkiminen.

Mielestäni mitätöit päihteiden osuutta. Et ehkä kk ole syönyt juuri unilääkkeitä päiväaikaan, mutta muita vahvoja lääkkeitä sekä alkoholia kyllä. Ymmärrän täysin että kärsit yleisestä elämänhallinan ja toiminnanohjauksen pulmista, mutta lääkkeesi tilanteisiin on aina ollut ajatus "nollauksen" tarpeellisuudesta päihteillä sekä kaikkeen kuormotukseen, stressituntemuksiin tms reagoiminen erilaisilla lääkkeillä. Muistelen jotain työkokeiluasi jossa söit pitkin päivää tenoxeja ja olit pettynyt huonoon palautteeseen työtovereilta sekä koit vuorokausirytmin ylläpitämisen mahdottomana haasteena. Töistä kotiuduit usein Alkon kautta. Havaitsemiisi muistipulmiin tai kömpelyyden kokemukseen reagoit syömällä lisää lääkkeitä.
En yhtään epäile ettetkö tarvitsisi tukea ja kuntoutusta, mutta päihdepsykiatrian osaaminen olisi olennainen pala kuntoutuksen palapeliä.

Vaikka olemmekin eri mieltä niin sinä sentään kirjoitat jotain älykästä ja perusteltua. Voisit opettaa näille saatanan omahyväisille runkkareille jotain päättelystä ja älyn käytöstä!

Nämä jotkut ovat ihan tosissaan ylpeitä siitä että pissailevat housuihinsa ja yhteiskunta on maksanut kymmeniä tuhansia euroja sisäsiisteytensä hoitamiseen ja yhä siitäkin huolimatta pyörivät omassa paskassaan! On se sitten kumma juttu mistä kaikesta ihminen voi ollakaan ylpeä! Jopa siitä että on saanut yhteiskunnan maksamaan kymmenien tuhansien eurojen terapian joka ei ole heitä parantanut! :?

Minä olen toistaiseksi paaria-luokassa mutta venatkaapa vaan niin kenties joku päivä minuunkin sijoitetaan tuollaiset summat hyödyttömänä sijoituksena ja voin olla minäkin ylpeä - ja syystä!
trisse

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 24.03.2018 11:18

trisse kirjoitti:
Valkosiipi kirjoitti:

Sinä olit yliopistokoulutuksen käynyt? Lue mitä juuri kirjoitit! Mitä pitäisit jos joku oppilaasi tai tyttäresi kirjoittaisi tuollaista tekstiä voi jumalauta nainen! Vaikka vituttaisin kuinka paljon niin vedä ne aivot nyt saatanan perseestäsi ja kirjoita jotain järjellistä jos kirjoitat! Minkä arvosanan antaisit tuolle päättelylle yliopistoesseessä??

En päässyt yliopisto-opinnoissani alkua pidemmälle, joten tieteellinen ajattelutapa jäi jalostumatta. Joku viikko sitten kyllä luin yliopistossa opiskelevan poikani arvostellun esseen aiheesta, joka kiinnosti minua. Mutta yhden esseen perustella en vielä pysty ryhtymään tämän alan asiantuntijaksi ja antamaan arvosanaa päättelylleni.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja ip-banni » 24.03.2018 13:00

Osaa eläkeläisistä ei kyllä voi lukea työn sankariksi tällä foorumilla. Mielipiteeni perustuu siihen mitä heistä olen lukenut 15v aikana.
ip-banni

ViestiKirjoittaja logia » 24.03.2018 13:40

Olemmeko vain laiskoja?
logia

ViestiKirjoittaja ip-banni » 24.03.2018 14:16

En tunne sinua, joten en ota kantaa mikä olet.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.03.2018 14:28

ip-banni kirjoitti:Osaa eläkeläisistä ei kyllä voi lukea työn sankariksi tällä foorumilla. Mielipiteeni perustuu siihen mitä heistä olen lukenut 15v aikana.

Hyvä niin, koska moisessa sankaruudessa ei ole mitään hienoa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.03.2018 14:53

"Kuntouttavat" savityöt ja oman asunnnon remontti & rakentaminen eivät ole yhteismitallisia.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja logia » 24.03.2018 15:06

Minä olen pitänyt kotitöitä työterapiana.
logia

ViestiKirjoittaja Katla » 24.03.2018 19:11

Herää jo Tris, kuulustelusi on pahasti kesken vielä. Tässä on nyt tää ilta ja huominen aikaa pölöttää, maanantaina kutsuu arki-
Katla

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.03.2018 20:02

trisse kirjoitti:KUKA TAHANSAHAN SIELLÄ PSYKOTERAPIASSA KÄY JOS JOKU SEN VAAN JUMALAUTA ENSIN MAKSAA!
- -

Varmasti käy melkein kuka tahansa, mutta onko kaikille hyötyä psykoterapiasta? Minusta nykyisin on herännyt jonkinlainen kaikkivoipuisuuden usko psykoterapiaa kohtaan. Sitä määrätään lähes kaikille, jotka sitä haluavat ja ovat kykeneviä suorittamaan hakuprosessin ja hakeutumaan terapiaan. Minä en usko, että psykoterapialla voitaisiin parantaa kaikki vauriot, jotka ovat työkyvyn esteenä. Etenkin jos vamma on neuropsykologisluonteinen eikä puhtaasti psykologinen.
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet