Vapaaherruussäie

Re: Vapaaherruussäie

ViestiKirjoittaja trisse » 19.11.2017 01:39

Kyllästynyt kirjoitti:
trisse kirjoitti:Olitko sinä niin paljon vanhempi? Mahdollisesti äitini ikäinen?

En tiedä äitisi ikää, mutta kyllä minä olen näin vanha.

Ethän sinä ollut kuin 60 syntynyt.
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.11.2017 01:41

Mirri kirjoitti:Esitit vahvan ja kiintoisan väitteen.
Olisi kiva saada tiet ää, mitä lääkärit ja muut ammattilaiset/asiantuntijat sanovat asiaan.
Kysy.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 19.11.2017 01:42

Kyllästynyt kirjoitti:
Olisi kiva saada tiet ää, mitä lääkärit ja muut ammattilaiset/asiantuntijat sanovat asiaan.
Kysy.

Keltä?
trisse

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.11.2017 01:43

Kyllästynyt kirjoitti:Sinulla on työvuosia jäljellä ainakin parikymmentä, mutta minulla vain 2-3.

Ainakin julkisella puolella vanhuuseläkeikä on vaihteleva ja riippuvainen omista valinnoista. Muistaakseni minun henkilökohtainen vanhuuseläkeikäni on 64v 5kk.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.11.2017 01:43

trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
trisse kirjoitti:Olitko sinä niin paljon vanhempi? Mahdollisesti äitini ikäinen?

Tuollaista en ole koskaan sanonut.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.11.2017 01:46

trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Kysy.
Keltä?
No niiltä lääkäreiltä ja muilta ammattilaisilta ja asiantuntijoilta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 19.11.2017 01:46

Kyllästynyt kirjoitti:
trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Tuollaista en ole koskaan sanonut.

Se on monesti laskettu. 60 tai 61.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 19.11.2017 01:48

Kyllästynyt kirjoitti:
trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Kysy.
Keltä?
No niiltä lääkäreiltä ja muilta ammattilaisilta ja asiantuntijoilta.

Haluatko sinä kysyä minun voinnistani minua hoitavilta asiantuntijoilta?
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.11.2017 01:49

Mirri kirjoitti:Ainakin julkisella puolella vanhuuseläkeikä on vaihteleva ja riippuvainen omista valinnoista. Muistaakseni minun henkilökohtainen vanhuuseläkeikäni on 64v 5kk.
Ellen aivan väärin muista, minulla 63 v 9kk.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.11.2017 01:52

trisse kirjoitti:Se on monesti laskettu. 60 tai 61.

Sitä on usein arvuuteltu, mutta minä en ole sitä kertonut. Toisaalta, en kuitenkaan ole korjannut arviota oikeaksi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.11.2017 01:57

trisse kirjoitti:Haluatko sinä kysyä minun voinnistani minua hoitavilta asiantuntijoilta?
En. Mutta olen pannut merkille, että sinä pyrit arviointitilanteissa antamaan voinnistasi mahdollisimman huonon kuvan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.11.2017 02:02

Kyllästynyt kirjoitti:
Olisi kiva saada tietää, mitä lääkärit ja muut ammattilaiset/asiantuntijat sanovat asiaan.
Kysy.

Siinäpä oivallinen ohje.
Mirri

ViestiKirjoittaja trisse » 19.11.2017 02:04

Kyllästynyt kirjoitti:
trisse kirjoitti:Se on monesti laskettu. 60 tai 61.

Sitä on usein arvuuteltu, mutta minä en ole sitä kertonut. Toisaalta, en kuitenkaan ole korjannut arviota oikeaksi.

Toivottavasti laskit sen pesukoneesi mitat paremmalla tarkkuudella. Vai voiko siitäkin leikata 10% pois?
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 19.11.2017 02:23

No menen kuitenkin nukkumaan. Kyllästynyt yrittää vedättää tapansa mukaan - laskettu on vuodet ! :(

Saamari kun tuo hilppa käy aina niin hermoon ja sitten tulee syyllinen olo. En saa kiinni mikä siinä aina käy niin vitusti aivoon mutta nyt menen nukkumaan.

Mikä ihme siinä voi olla?
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.11.2017 02:26

trisse kirjoitti:Toivottavasti laskit sen pesukoneesi mitat paremmalla tarkkuudella. Vai voiko siitäkin leikata 10% pois?

Pesukoneen mitat ovat ne jotka ilmoitin, ja oman syntymäaikanikin tiedän.

Tarkistin eläkelaskurilla vanhuuseläkeikäni. Muistin oikein.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 19.11.2017 08:25

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Ainakin julkisella puolella vanhuuseläkeikä on vaihteleva ja riippuvainen omista valinnoista. Muistaakseni minun henkilökohtainen vanhuuseläkeikäni on 64v 5kk.
Ellen aivan väärin muista, minulla 63 v 9kk.

Eli olet syntynyt 1957 ja alin eläkeikäsi on tuo 63v 9kk mutta tavoite olisi 64v 10kk.

Mun adoptioäitini muistaakseni on syntynyt samana vuonna tai sitten 58v. Kyllä hänet vielä koulutettiin 59vuotiaana samaan ammattiin mutta lisäkoululutuksella sai helpomman työn.
No kuitenkin kaiken kaikkiaan kyllä tuo Kyllästyneenkin tapauksessa näyttää lusmuilulta, koska minä sun lusmuilusi maksan.

Mun tavoite- eläkeikä näyttää olevan 70v, koska kaikki lusmuilijat käyttävät mun maksamat eläkesäästöt.
m-vaiva

ViestiKirjoittaja Hilppa » 19.11.2017 13:41

Voihan työtä tehdä niinkin, että on tekevinään työtä. Onhan työnantajakin maksavinaan palkkaa.

Voin ihan rauhassa sanua tuon, olenhan palstan virallinen inhokki. Ja ihan vaan sen vuoksi, että olen ystävällinen kanssakirjoittajille hyvää tahtova ihminen. Ei minua häiritse ollenkaan se, että joku ihminen on eläkkeellä tai työtön tai toimeentulotuella ja joku toinen on työssä. Jos heidän on hyvä olla siellä missä ovat, hyvä niin. Että eivät käy päälleni yön siimeksessä mettäpolulla, pyöräkellarissa, järvenrannalla tai muuallakaan. Välillä tuntuu siltä, että vihanne on niin suurta, että hinnalla millä hyvänsä haluaisitte jonkun pois päiviltä, että oma ihana olemassaolon hetkenne tulisi varmistettua ja taloudellisesti turvattua. Kuka milläkin tavalla.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.11.2017 14:50

m-vaiva kirjoitti:... Mun adoptioäitini muistaakseni on syntynyt samana vuonna tai sitten 58v. Kyllä hänet vielä koulutettiin 59vuotiaana samaan ammattiin mutta lisäkoululutuksella sai helpomman työn...

Hänetkö työkyvyttömyydestä huolimatta koulutettiin toiseen ammattiin vielä 59-vuotiaana? Ohhoh. Siinä sitä on optimismia kerrakseen.
m-vaiva kirjoitti:... No kuitenkin kaiken kaikkiaan kyllä tuo Kyllästyneenkin tapauksessa näyttää lusmuilulta, koska minä sun lusmuilusi maksan...

Mutta Goldiggerin ja Tristanin lusmuilusta maksat paljon enemmän ja kauemmin.
Olisin minä mieluummin töissä jatkanut, mutta työkykyni ei työntekoon riitä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 19.11.2017 14:54

Kyllästynyt kirjoitti:
trisse kirjoitti:Haluatko sinä kysyä minun voinnistani minua hoitavilta asiantuntijoilta?
En. Mutta olen pannut merkille, että sinä pyrit arviointitilanteissa antamaan voinnistasi mahdollisimman huonon kuvan.

Niin sitä neuvotaankin tekemään ja monet muut tekevät samaa. Ja samoin helmiskin on laskenut kyllästyneen iän samoin.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 19.11.2017 14:59

Sori Hilppa - Ei ollut syytä nyt käydä kimppuusi. Olin pahalla tuulella.
trisse

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet