Arabimaat - tasa-arvon takapajuloita

Re: Arabimaat - tasa-arvon takapajuloita

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 30.10.2017 21:17

Sievä Sigismund kirjoitti:En ymmärtänyt, että Trump olisi muslimi. Täytyy varmaankin päivittää tämäkin yllättävä tieto muistilokeroihin.

Sinä poimit linkeistä viittaukset Trumpiin, en minä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Katla » 30.10.2017 22:09

trisse kirjoitti:Vissiin dementian esioireet näkyvät iäkkäämmässä porukassa netissäkin mutta olemme tässä tilanteessa ensimmäistä kertaa. Missä pisteessä sukulaisilla olisi oikeus sulkea netti ja välttää häpeä?

Ompas jännä aihe! Missä tapauksessa tosiaan voi puuttua höpöttelevän mummon juttuihin. Sulkea mummon fesen, enneko se kiivastuneena on haukkunut kaikki sukulaiset ja kertonut sisäpiirin juorut.
Katla

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 30.10.2017 22:53

Otin Pohjoismaiden kulttuurikeskuksen kirjaston ilmaiskirjoista WSOY/factan (2001) Suuren tietosanakirjan (A4, 1007 s.)

feminismi, aik. yl. katsomus, joka puoltaa miesten ja naisten tasa-arvoisuutta yhteiskunnassa; nyk. feminismillä tatkoitetaan erityisesti sellaista radikaalia naisliikettä, joka korostaa naisten oman erityislaatuisen kulttuurin ja arvomaailman merkitystä sekä naisille itselleen että koko yhteiskunnalle.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 30.10.2017 23:03

Kyllästynyt kirjoitti:
Sievä Sigismund kirjoitti:En ymmärtänyt, että Trump olisi muslimi. Täytyy varmaankin päivittää tämäkin yllättävä tieto muistilokeroihin.

Sinä poimit linkeistä viittaukset Trumpiin, en minä.

Niin niin, kun feministit haukkuvat Trumppia ylen aikaa, mutta muslimeista ollaan hiljaa, vaikka heidän öykkäröintinsä rinnalla Trump on pyhäkoulupoika.

Ole ollut havaitsevinani, että feministit projisoivat muslimien pahat teot valkoiseen heteromieheen. Mistähän tuommoinen piirre kertoo?
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 30.10.2017 23:06

Psykopatologia kirjoitti:Otin Pohjoismaiden kulttuurikeskuksen kirjaston ilmaiskirjoista WSOY/factan (2001) Suuren tietosanakirjan (A4, 1007 s.)

feminismi, aik. yl. katsomus, joka puoltaa miesten ja naisten tasa-arvoisuutta yhteiskunnassa; nyk. feminismillä tatkoitetaan erityisesti sellaista radikaalia naisliikettä, joka korostaa naisten oman erityislaatuisen kulttuurin ja arvomaailman merkitystä sekä naisille itselleen että koko yhteiskunnalle.

Muuten ihan ok määritelmä, mutta tasa-arvolla ja feminismillä ei ole mitään tekemistä keskenään. Tuo, että feministit tuputtvat oma omituista arvomaailmaansa kaikille pitää paikkansa.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 30.10.2017 23:11

Sievä Sigismund kirjoitti:Niin niin, kun feministit haukkuvat Trumppia ylen aikaa, mutta muslimeista ollaan hiljaa, vaikka heidän öykkäröintinsä rinnalla Trump on pyhäkoulupoika...

Ei se(kään) tee Trumpin käytöksestä hyväksyttävää - pyhäkoulupojasta puhumattakaan.
Sievä Sigismund kirjoitti:Ole ollut havaitsevinani, että feministit projisoivat muslimien pahat teot valkoiseen heteromieheen. Mistähän tuommoinen piirre kertoo?

Siitä, että sinun "havaintosi" ovat oman agendasi mukaan värittyneitä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 30.10.2017 23:19

Ei se siitä kerro.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Hilppa » 30.10.2017 23:38

Kertoopas.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 31.10.2017 00:24

Minulle on jäänyt kovin epäselväksi mikä on palstan feministien suhtautuminen islamiin?
Vaimoja kuritetaan ja naisia ahdistellaan kadulla ”huvin vuoksi” – Useimmat arabimiehet eivät usko, että tasa-arvo sopii omaan kulttuuriin, tutkimus kertoo YK:n tutkimus kertoo, että asenteet eivät välttämättä muutu entistä vapaamielisimmiksi ajan kanssa.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005427698.html
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja trisse » 31.10.2017 00:30

Sievä Sigismund kirjoitti:Minulle on jäänyt kovin epäselväksi mikä on palstan feministien suhtautuminen islamiin?

Miten se on voinut jäädä epäselväksi sen jälkeen kun minä, Kyllästynyt, hilppa ja ryysy olemme kaikki kysymykseesi vastanneet?
trisse

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 31.10.2017 00:31

Ethän sinä ole feministi.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja trisse » 31.10.2017 00:40

Riippuu määritelmästä. Kun trollaat meitä feminismillä niin minä alan trollata sinua ja alkaa puhua joka yhteydessä - ihan riippumatta siitä puhutaanko makkarakeiton valmistusohjeesta vai seurakunnan vapaaehtoistoiminnasta - valkoisesta heteromiehestä jonka vika kaikki (kuten makkaroiden huono laatu ja seurakuntien tapahtumien aamupäiväpainotteisuus) on. Ehkä se ei ärsytä sinua mutta jospa tuosta kahden ihmisen trollauksesta tulisi niin suuri rasite tälle palstalle että PP:n olisi pakko alkaa rajoittaa minun trollaustani eikä hän voisi tehdä sitä puuttumatta samalla myös sinun trollaukseesi.
trisse

ViestiKirjoittaja Hilppa » 31.10.2017 00:53

Sievä Sigismund kirjoitti:Hilppa voisi katsoa pari pykälää ylempää, kun Ruotsin feministiministerit seisovat kiltisti hunnut päässä muslimipatriarkan edessä.

Miksi he eivät ole yhtä nöyriä ruotsalaisille patriarkoille?

Ei harmainta aavistustakaan. En tunne heitä enkä heidän huivisuhdettan. Minä en käytä huivia.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 31.10.2017 08:52

trisse kirjoitti:
Sievä Sigismund kirjoitti:Minulle on jäänyt kovin epäselväksi mikä on palstan feministien suhtautuminen islamiin?

Miten se on voinut jäädä epäselväksi sen jälkeen kun minä, Kyllästynyt, hilppa ja ryysy olemme kaikki kysymykseesi vastanneet?

Sinua lukuunottamatta vastaukset ovat kovin ympäripyöreitä ja vältteleviä.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Ryysy » 31.10.2017 09:41

Mikä Sievän kanta on ja miksi?
Ryysy

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 31.10.2017 15:43

Sievä suhtautuu muslimeihin epäluuloisesti, koska jihad eli pyhä sota.

Islam on laajentunut syntymästään lähtien väkivaltaisesti, pyhien sotien avulla. Välillä on vedetty henkeä ja jouduttu perääntymäänkin. Esim Nykyinen Espanja oli muslimien hallussa pitkään, mutta he joutuivat vetäytymään Välimeren eteläpuolelle. Keskiajalla muslimit piirittivät Vieniä, mutta joutuivat vetäytymään.

Laajanemishalut eivät ole mihinkään muuttuneet, vaan nyt on menossa taas uusi yritys laajentaa islamin aluetta.

Muhamed on kirjoittanut strategiansa Koraaniin ja haditteihin ja muslimit toteuttavat sitä sukupolvesta toiseen. Sieltä voi lueskella miten Muhamed on suunnitellut valloittavansa maailman.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 31.10.2017 15:53

En tiedä missä näet välttelevyyttä, mutta sinun kysymyksesi "miksi minusta tuntuu, että..." ovat mahdottomia vastata, koska minä en tiedä mistä sinä olet saanut päähäsi mitäkin. Sinun tuntemuksesi kulkevat agendasi jäljessä, ja agendasi puolestaan seuraa siitä mitä sinä haluat uskoa.

Mikä sinulle on vielä jäänyt epäselväksi?
On täyttä sontaa väittää, että feministit suhtautuisivat suojelevasti tai edes epä-kriittisesti islamiin ja esimerkiksi huivipakkoon. Mikään yksittäinen blogikirjoitus ei ole feministien kollektiivinen mielipide.

Voisit vihdoinkin lopettaa paskapuheesi Solanasin manifestista ja väitteestä, että feministien pyrkimys on tappaa miehet sukupuuttoon.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 31.10.2017 19:09

Viime aikoina on vähän liennytetty kovaa linjaa. Enää tappolistalla ei ole kuin valkoiset, lihaa syövät heteromiehet.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Ryysy » 31.10.2017 19:15

Sievä, kiitos vastauksesta, mutta luulen, että moni muslimi kettuuntuisi siitä, kuinka käsität islamin.

Mutta jos käsität islamin monin tavoin negatiiviseksi asiaksi, niin voisimmeko olla yhtä mieltä siitä, että islam tarvitsee feminismiä?
Ryysy

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 31.10.2017 20:03

Tarvitsee heitä yhtä paljon kuin homoja.
m-vaiva

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa