Sateentekijä1 kirjoitti:Valkosiipi kirjoitti:Sateentekijä. Minkähänlaisia oikeuksia ja velvollisuuksia esim. minulla on äitiäni, aikuisia lapsiani ja lastenlapsiani kohtaan, kun itse en keksi ensimmäistäkään?
Lisäys: Kuka ne mahdolliset oikeudet ja velvollisuudet määrittelee?
Jos sinä Valkosiipi olet heidän ainoa lähiomaisensa on sinulla lakisääteisiä velvollisuuksia huolehtia siitä että he tarpeen vaatiessa saavat asianmukaista hoitoa. Samoin on aikuisten lastesi laita halusitte tai ette.
Voit tarkistaa googlesta kun täällä ei näköjään saa googlettaa ilman että joku taas repii pelipaitansa.
Googlailin, mutten löytänyt mitään todistetta siitä, että laki määräisi lähiomaisille velvollisuuksia. Huoltajuussuhteet ovat asia erikseen; huoltajalla on lain sanelema huolenpitovelvollisuus. Siihen sisältyy myös aviopuolisoiden keskinäinen huoltosuhde.
Laki tuntee käsitteen heitteillejättö/heitteillepano, mutta se asia minun käsitykseni mukaan koskee yhtä hyvin naapuria tai ketä muuta hyvänsä: kukaan ei saa panna tai jättää ketään heitteille.
Sateentekijä, eihän sinun tarvitse netin sisältöä tänne kopioida; laita linkki, jos tiedät missä mainitsemasi asia on luettavissa. Päästään sitten itse katsomaan mitä siellä sanotaan.