m-vaiva kirjoitti:Ota kuule jo iltalääkkeesi ja mene nukkumaan. Tilaa huomenna aika terapeutille ja kerro kuinka sua taas kiusattiin.

m-vaiva kirjoitti:Miksi omainen sitten kulkee omaisten ryhmässä hakemassa vertaistukea, jos on sitä mieltä, että hänen lapsensa kuuluu hoitaa yhteiskunta?
- -
Hilppa kirjoitti:m-vaiva kirjoitti:Miksi omainen sitten kulkee omaisten ryhmässä hakemassa vertaistukea, jos on sitä mieltä, että hänen lapsensa kuuluu hoitaa yhteiskunta?
- -
Hyvä kysymys, jota voi pohtia hyvin monelta kannalta. Mutta tuossa kysymyksessä on myös lievä ylemmyyden taso, koska kirjoittaja esittää kysymyksen, johon hän lähtökohtaisesti ikään kuin olettaa tietävänsä vastauksen. Ikään kuin vastaus olisi itsestään selvä tai sitä vastausta ei ole lainkaan.
.
m-vaiva kirjoitti:... Yleensä en mitään kysy, jos tiedän siihen vastauksen.
m-vaiva kirjoitti:Hilppa kirjoitti:m-vaiva kirjoitti:Miksi omainen sitten kulkee omaisten ryhmässä hakemassa vertaistukea, jos on sitä mieltä, että hänen lapsensa kuuluu hoitaa yhteiskunta?
- -
Hyvä kysymys, jota voi pohtia hyvin monelta kannalta. Mutta tuossa kysymyksessä on myös lievä ylemmyyden taso, koska kirjoittaja esittää kysymyksen, johon hän lähtökohtaisesti ikään kuin olettaa tietävänsä vastauksen. Ikään kuin vastaus olisi itsestään selvä tai sitä vastausta ei ole lainkaan.
.
Kas kun et sanonut, että pieksin sut.
Yleensä en mitään kysy, jos tiedän siihen vastauksen.
m-vaiva kirjoitti:Taivas minua varjelkoon autistisesta keskustelutavasta. Ei kai se vain ole tarttuvaa.
Jos sinä ekana minut lyttäät viestissäsi, niin en enempää lue koko viestiä, joten en tiedä mitä siinä kirjoitit enkä voi keskustella asiasta.
Hilppa kirjoitti:m-vaiva kirjoitti:Taivas minua varjelkoon autistisesta keskustelutavasta. Ei kai se vain ole tarttuvaa.
Jos sinä ekana minut lyttäät viestissäsi, niin en enempää lue koko viestiä, joten en tiedä mitä siinä kirjoitit enkä voi keskustella asiasta.
I) Tapa voi olla hyvinkin tarttuva. Sellainen keskustelupuheenvuoro, johon esittäjä ei odota minkäänlaista vastausta/responssia, on eräänlainen monologi, mitä on tapana kutsua autistiseksi puhetavaksi. Ei ilmeisesti ollut tuttu ilmaisu sinulle. Itse olen kuullut tuon selityksen moneltakin taholta.
II) Minun tarkoitukseni ei ollut lytätä enkä todellakaan lytännyt sinua tai edes esittämääsi. Sinun esittämäsi aihe ja lauseet muodostavat hyvin monitahoisen asiakokonaisuuden. Minusta se on mielenkiintoinen. Sen sijaan esitystapasi on toisinaan hieman omahyväinen, vähän kuin käärmettä pyssyyn ajaisit. Ehkä et tarkoita niin, olet vain itsetunto ylhäällä kaiken esittämäsi suhteen.
Hilppa kirjoitti:m-vaiva kirjoitti:Taivas minua varjelkoon autistisesta keskustelutavasta. Ei kai se vain ole tarttuvaa.
I) Tapa voi olla hyvinkin tarttuva. Sellainen keskustelupuheenvuoro, johon esittäjä ei odota minkäänlaista vastausta/responssia, on eräänlainen monologi, mitä on tapana kutsua autistiseksi puhetavaksi. Ei ilmeisesti ollut tuttu ilmaisu sinulle. Itse olen kuullut tuon selityksen moneltakin taholta.
II) Minun tarkoitukseni ei ollut lytätä enkä todellakaan lytännyt sinua tai edes esittämääsi. Sinun esittämäsi aihe ja lauseet muodostavat hyvin monitahoisen asiakokonaisuuden. Minusta se on mielenkiintoinen. Sen sijaan esitystapasi on toisinaan hieman omahyväinen, vähän kuin käärmettä pyssyyn ajaisit. Ehkä et tarkoita niin, olet vain itsetunto ylhäällä kaiken esittämäsi suhteen.
m-vaiva kirjoitti:Hilppa kirjoitti:m-vaiva kirjoitti:Taivas minua varjelkoon autistisesta keskustelutavasta. Ei kai se vain ole tarttuvaa.
Et vissiin muista, että olen ihan virallisesti autistinen ja silloin keskustelutapani myöskin on autistinen. Voit kutsua esityystapaani omahyväiseksi mutta samalla kai sitten annat mulle luvan kutsua sun esityystapaasi vittumaiseksi. En tiedä oletko vittumainen ihan luonnostaan vai onko vain esitystapasi vittumainen.
Hilppa kirjoitti:m-vaiva kirjoitti:Miksi omainen sitten kulkee omaisten ryhmässä hakemassa vertaistukea, jos on sitä mieltä, että hänen lapsensa kuuluu hoitaa yhteiskunta?
- -
.
m-vaiva kirjoitti:Hilppa kirjoitti:m-vaiva kirjoitti:Miksi omainen sitten kulkee omaisten ryhmässä hakemassa vertaistukea, jos on sitä mieltä, että hänen lapsensa kuuluu hoitaa yhteiskunta?
- -
.
Tästähän sinä aloitit. Mirrinkin mielestä kysymys oli niin hyvä tms. että aloitti ihan oman ketjun. Sinustakin kysymys oli hyvä jota voi pohtia monelta kantilta.
Sen jälkeen se olikin ylemmyyttä jne.
Jne...
Seuraavaksi alatkin jo herjaan autistiseksi kirjoittajaksi jne....
Piekset ja nettirääkkäät ja vielä viitsit jatkaa kyselyä.
Hilppa kirjoitti:
Onko sinusta jotenkin vaikeata hyväksyä, jos vastaus tai keskustelu ei ole yksiviivainen, määrätietoinen ja ehdoton?
Sinun kysymyksenasettelusi on outo. Tarkoitatko, että vanhempi ei saisi saada tai tarvitsisi psyykkistä tukea, että riittää, kun (aikuinen) lapsi huolletaan, viis omaisesta? Kirjoituksestasi saa sen kuvan, että lapsen yhteiskunnan huollettavaksi joutuminen pitäisi olla jotenkin hävettävää tai jopa rangaistavaa, kun et vanhemmalle soisi psyykkistä tukea. Noinko tarkoitat?
m-vaiva kirjoitti:Miksi omainen sitten kulkee omaisten ryhmässä hakemassa vertaistukea, jos on sitä mieltä, että hänen lapsensa kuuluu hoitaa yhteiskunta?
Tähän ei tarvi kenenkään vastata, jos kysymys loukkaa. Se voi olla vaan mun pohdintani.

Mirri kirjoitti:M-vaiva, esittämäsi kysymys on niin tärkeä, että siihen vastaaminen tarvitsee toisen ketjun.
viewtopic.php?f=9&t=20109
m-vaiva kirjoitti:Muistatteko tämän jutun, on kai ollut aikaisemmin täällä esillä.
https://yle.fi/uutiset/3-7108164
"Ajatus elatusvelvollisuuden ulottamisesta omiin vanhempiin ei ole uusi. Se oli aikoinaan myös Suomen laissa. Vuodelta 1922 peräisin ollut köyhäinhoitolaki kumottiin kuitenkin hyvinvointivaltion arvoihin huonosti sopivana vuonna 1970. "
m-vaiva kirjoitti:Mirri kirjoitti:M-vaiva, esittämäsi kysymys on niin tärkeä, että siihen vastaaminen tarvitsee toisen ketjun.
viewtopic.php?f=9&t=20109
kas vain Mirriltä meni neljää päivää huomata, että kysymykseni olikin ylimielinen tai peräti piikikäs. Eikö enää tärkeä kuten se oli neljä päivää sitten.
Lienee Mirriltä perseennuolentaa.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa