trisse kirjoitti:Sinä et suostu ymmärtämään mitä normaali tarkoittaa etkä hyväksy sen merkitystä minkä sanakirja sille antaa. Miten saatat olla noin typerä kun kuitenkin olet opistotasoisenkin koulutuksen käynyt? Oletko vanhemmiten taantunut vai oletko aina ollut heikkolahjainen?
Mirri kirjoitti:Sateentekijä, voisitko sinä mietiskellä, miten minä (kirjoituksistani päätellen) asennoidun transsukupuolisuuteen?
Et ilmeisesti ole huomannut, että tässä asiassa olen puolella, en vastaan. Niinpä tulkitsit viestissäni sanan normaali jotenkin kielteiseksi, vaikka minä en suhtaudu transsukupuolisuuteen tai sukupuolenkorjaushoitoja tarvitseviin henkilöihin millään lailla kielteisesti.
trisse kirjoitti:Etkö enää muista että viimeksi tälläisen keskustelun jälkeen jouduit ylläpitäjän ohjeen mukaan perumaan puheesi ja pahoittelemaan? En halveksi sinua opistotasoisesta koulutuksesta vaan ihmettelen miten olet pystynyt suorittamaan sellaisenkin koulutuksen loppuun kun kieltäydyt uskomasta tai omaksumasta mitään lukemaasi. Olihan teillä opinnoissa väkisinkin ollut paljon kirjallista aineistoa ja kokeita niistä.
Mutta olen kieltämättä vähän kärttyisellä tuulella. Suljen koneen ja painun vittuun. Samaa toivotan sinulle!
Sateentekijä kirjoitti:Minun poikani on transmies ja erittäin normaali sellainen eikä se asia siitä toiseksi muutu vaikka vääntäisitte maailman tappiin.

irmeli kirjoitti:Sateentekijä kirjoitti:Minun poikani on transmies ja erittäin normaali sellainen eikä se asia siitä toiseksi muutu vaikka vääntäisitte maailman tappiin.
Niin onkin normaali transmies kuten sanot.
Mutta onko normaali mies on ihan eri asia.
Mirri kirjoitti:Minulle on joskus jostakin syntynyt sellainen käsitys, että on transsukupuolisia ihmisiä, joiden toiveena on elää naisena/miehenä ilman trans -etuliitettä. Eli niin 'normaalina' miehenä tai naisena kuin vain suinkin sukupuolenkorjausprosessin jälkeen on mahdollista. Elämisen transmiehenä/-naisena olisi tarkoitus olla välivaihe, josta parhaassa tapauksessa ja hyvin onnistuneiden hoitojen tuloksena päästään elämään 'normaalin' miehen/naisen elämää.
Mutta nämä ovat hyvin yksilöllisiä asioita; kaikki eivät edes halua mitään genitaalikirurgiaa. Ja realiteetit ovat mitä ovat: kaikkia ei voida ryhtyä operoimaan vaikka transsukupuolisuus -diagnoosi oikeuttaisikin leikkaushoitoihin.
irmeli kirjoitti:En ole normaali nainen. En esim. voi tehdä lasta.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa