Just a little visit

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Just a little visit

ViestiKirjoittaja trisse » 31.10.2016 20:39

Sinä et suostu ymmärtämään mitä normaali tarkoittaa etkä hyväksy sen merkitystä minkä sanakirja sille antaa. Miten saatat olla noin typerä kun kuitenkin olet opistotasoisenkin koulutuksen käynyt? Oletko vanhemmiten taantunut vai oletko aina ollut heikkolahjainen?
trisse

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 31.10.2016 20:40

Mirrin linkki ei ole hyvä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja trisse » 31.10.2016 20:45

wikipedia:

normaali, tavallinen, tavanomainen, erityisesti:

tilastollisessa mielessä tavanomainen, yleinen
lääketieteessä: tila tai kokeen tulos, joka ei viittaa sairauteen
yhteiskuntatieteissä: normien mukainen käyttäytyminen
trisse

ViestiKirjoittaja Mirri » 31.10.2016 20:45

Sateentekijä, voisitko sinä mietiskellä, miten minä (kirjoituksistani päätellen) asennoidun transsukupuolisuuteen?
Et ilmeisesti ole huomannut, että tässä asiassa olen puolella, en vastaan. Niinpä tulkitsit viestissäni sanan normaali jotenkin kielteiseksi, vaikka minä en suhtaudu transsukupuolisuuteen tai sukupuolenkorjaushoitoja tarvitseviin henkilöihin millään lailla kielteisesti.
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 31.10.2016 20:45

trisse kirjoitti:Sinä et suostu ymmärtämään mitä normaali tarkoittaa etkä hyväksy sen merkitystä minkä sanakirja sille antaa. Miten saatat olla noin typerä kun kuitenkin olet opistotasoisenkin koulutuksen käynyt? Oletko vanhemmiten taantunut vai oletko aina ollut heikkolahjainen?

Tuommoiset kommentit jätän omaan arvoonsa kun tiedän kuka ne on kirjoittanut ja missä mielessä.
Jos ihmisarvo on kiinni siitä, mitä opintoja on suorittanut( loppuun) sinun ihmisarvosi hivelee puhdasta nollaa.
Jos osaisit olla tyystin hiljaa,-se ei näkyisi niin selvästi- mutta sitähän et osaa vaan nolaat lopulta vain itsesi. :shock:
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 31.10.2016 20:51, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 31.10.2016 20:50

Etkö enää muista että viimeksi tälläisen keskustelun jälkeen jouduit ylläpitäjän ohjeen mukaan perumaan puheesi ja pahoittelemaan? En halveksi sinua opistotasoisesta koulutuksesta vaan ihmettelen miten olet pystynyt suorittamaan sellaisenkin koulutuksen loppuun kun kieltäydyt uskomasta tai omaksumasta mitään lukemaasi. Olihan teillä opinnoissa väkisinkin ollut paljon kirjallista aineistoa ja kokeita niistä.

Mutta olen kieltämättä vähän kärttyisellä tuulella. Suljen koneen ja painun vittuun. Samaa toivotan sinulle!
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 31.10.2016 20:51

Mirri kirjoitti:Sateentekijä, voisitko sinä mietiskellä, miten minä (kirjoituksistani päätellen) asennoidun transsukupuolisuuteen?
Et ilmeisesti ole huomannut, että tässä asiassa olen puolella, en vastaan. Niinpä tulkitsit viestissäni sanan normaali jotenkin kielteiseksi, vaikka minä en suhtaudu transsukupuolisuuteen tai sukupuolenkorjaushoitoja tarvitseviin henkilöihin millään lailla kielteisesti.

Kieltämättä irmelin lainaamassa allekirjoituksessa tekstistäsi, asia tuli erittäin negatiivisessa mielessä esiin.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 31.10.2016 20:54

trisse kirjoitti:Etkö enää muista että viimeksi tälläisen keskustelun jälkeen jouduit ylläpitäjän ohjeen mukaan perumaan puheesi ja pahoittelemaan? En halveksi sinua opistotasoisesta koulutuksesta vaan ihmettelen miten olet pystynyt suorittamaan sellaisenkin koulutuksen loppuun kun kieltäydyt uskomasta tai omaksumasta mitään lukemaasi. Olihan teillä opinnoissa väkisinkin ollut paljon kirjallista aineistoa ja kokeita niistä.

Mutta olen kieltämättä vähän kärttyisellä tuulella. Suljen koneen ja painun vittuun. Samaa toivotan sinulle!

Jos jonkun pitäisi saada tuosta(kin) varoitus , se en ainakaan ole minä. Sinun huonotuulisuutesi ei pätkääkään liikuta minua eikä liioin oikeuta purkamaan sitä minuun.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 31.10.2016 20:56

Minun poikani on transmies ja erittäin normaali sellainen eikä se asia siitä toiseksi muutu vaikka vääntäisitte maailman tappiin.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 31.10.2016 21:03

Sateentekijä kirjoitti:Minun poikani on transmies ja erittäin normaali sellainen eikä se asia siitä toiseksi muutu vaikka vääntäisitte maailman tappiin.

Niin onkin normaali transmies kuten sanot.
Mutta onko normaali mies on ihan eri asia.
irmeli

ViestiKirjoittaja trisse » 31.10.2016 21:19

Hän ei ymmärrä tuota eroa.
trisse

ViestiKirjoittaja Mirri » 31.10.2016 21:32

Minulle on joskus jostakin syntynyt sellainen käsitys, että on transsukupuolisia ihmisiä, joiden toiveena on elää naisena/miehenä ilman trans -etuliitettä. Eli niin 'normaalina' miehenä tai naisena kuin vain suinkin sukupuolenkorjausprosessin jälkeen on mahdollista. Elämisen transmiehenä/-naisena olisi tarkoitus olla välivaihe, josta parhaassa tapauksessa ja hyvin onnistuneiden hoitojen tuloksena päästään elämään 'normaalin' miehen/naisen elämää.
Mutta nämä ovat hyvin yksilöllisiä asioita; kaikki eivät edes halua mitään genitaalikirurgiaa. Ja realiteetit ovat mitä ovat: kaikkia ei voida ryhtyä operoimaan vaikka transsukupuolisuus -diagnoosi oikeuttaisikin leikkaushoitoihin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 31.10.2016 22:23

irmeli kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Minun poikani on transmies ja erittäin normaali sellainen eikä se asia siitä toiseksi muutu vaikka vääntäisitte maailman tappiin.

Niin onkin normaali transmies kuten sanot.
Mutta onko normaali mies on ihan eri asia.

Minulle ja hänen ystävilleen riittää se, että hän on ihan yhtä normaali kuin muutkin. Se, ettet sinä ymmärrä asiaa, ei sitä miksikään muuta.
Minulle on tärkeintä että hän voi olla oma itsensä.

Oletko sinä irmeli "normaali "nainen, mitä se sitten tarkoittaneekin?
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 31.10.2016 22:27

En ole normaali nainen. En esim. voi tehdä lasta.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 31.10.2016 22:30

Mirri kirjoitti:Minulle on joskus jostakin syntynyt sellainen käsitys, että on transsukupuolisia ihmisiä, joiden toiveena on elää naisena/miehenä ilman trans -etuliitettä. Eli niin 'normaalina' miehenä tai naisena kuin vain suinkin sukupuolenkorjausprosessin jälkeen on mahdollista. Elämisen transmiehenä/-naisena olisi tarkoitus olla välivaihe, josta parhaassa tapauksessa ja hyvin onnistuneiden hoitojen tuloksena päästään elämään 'normaalin' miehen/naisen elämää.
Mutta nämä ovat hyvin yksilöllisiä asioita; kaikki eivät edes halua mitään genitaalikirurgiaa. Ja realiteetit ovat mitä ovat: kaikkia ei voida ryhtyä operoimaan vaikka transsukupuolisuus -diagnoosi oikeuttaisikin leikkaushoitoihin.

Mirri. Nämä ovat sen verran yksilökohtaisia asioita, ettei niitä kannata tässä ruveta pohtimaan.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 31.10.2016 22:32

irmeli kirjoitti:En ole normaali nainen. En esim. voi tehdä lasta.

Ei se asia tee kenestäkään vähemmän naista.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 31.10.2016 22:39

Taisit asiaa multa kysyä ja silloin mun vastaus oli oikea.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 31.10.2016 22:46

OK. Jos koet olevasi vähemmän nainen sen vuoksi, se on sitten sinun sanomasi. Itse olen sitä mieltä ettei lapsen saanti ole ainut naiseuden tarkoitus, on paljon muutakin. Toki äitiyden kokemuksen soisin kaikille naisille, minulle se oli elämäni hienoin kokemus.Ilman sitä olisin paljon köyhempi.
En vähättele niitä naisia jotka syystä tai toisesta eivät halua tai kykene saamaan biologista lasta. Itse luen itseni niihin onnellisiin jotka ovat tämän saaneet kokea.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 31.10.2016 22:52

Hoks. siinä lukee esim. On myös muita asioita etten koe olevani normaali nainen. Mutten tiedä edes haluanko olla normaali nainen.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 31.10.2016 22:56

Irmeli ok.
Sateentekijä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko