Syyttelyn tärkeys

Re: Koskettamisen tärkeys

ViestiKirjoittaja trisse » 11.10.2016 23:38

Jos monta ihmistä on hänen kimpussaan jo samasta asiasta niin en koe järkeväksi liittyä joukkoon. Sellaisesta tulee kiusaamiskuvio helposti. Ihminen ottaa defensiivisen asenteen ja kokee tulevansa jahdatuksi ja sulkee kanavat. Se ei ole mielekästä eikä hyödyllistä kenellekään.

En muutenkaan välttämättä sano mielipidettäni jos joku on saman jo sanonut. Siitä tulee papukaijaolo. Sanon jos on jotain uutta ja sanomisen tarve.
trisse

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.10.2016 23:42

Hilppa kirjoitti:Etkö ole ymmärtänyt johtolankaa, jonka mukaan Kaapo käyttäytyy asiallisesti, kunhan hänen kanssaan ei vaan ole eri mieltä? Hänhän itse totesi useamman kerran, että kun hänelle vastaa asiallisesti (, mikä on hänen tarkoittamananaan samaa kuin tismalleen samaa mieltä oleminen), on hänkin vastavuoroisesti asiallinen. Uhkauksenomaisesti useaan otteeseen ihan itse totesi tarkoittaen, että "sitä saa, mitä tilaa".

Luulen ymmärtäväni.

Toisessa ketjussa Kyllästynyt neuvoi välimerkkien käyttöä; laitan viestin tähän:
"Minun muistiini ei tule sellaista aikaa tai sääntöä, että pilkku tai piste olisi joskus tullut vasta välilyönnin jälkeen.
Kyllä se on kautta aikain ollut niin, että pilkut, pisteet jne. kirjoitetaan suoraan viimeisen kirjaimen perään.
Ei siis näin ,
vaan näin.
"
Mirri

ViestiKirjoittaja trisse » 12.10.2016 00:01

Kyllästynyt kirjoitti:
trisse kirjoitti:Minä puhuin kyllästyneen toimista yleisesti ottaen. Kun hän inhoaa jotain hänen toimensa saavat inhotun asian lisääntymään. Kuten minunkin kanssani.

Tuosta minä saan sen käsityksen, että sinun mielestäsi on ymmärrettävää ja hyväksyttävää, että joku tarkoituksella ja tietoisesti loukkaa minua, kiusaa tai levittää minuun liittyviä perättömiä väitteitä, koska hän on jo aiemmin niin tehnyt ja koska minä olen tekoihin reagoinut - ja että minä olen sen takia jollain tavalla ansainnut loukkaamiset, kiusaamisen sekä perättömien väitteiden levittämisen?

Ja että saadakseni loukkaamiset, kiusaamiset sekä perättömien väitteiden levittämisen loppumaan, minä en saisi reagoida alkuperäiseen loukkaamiseen, kiusaamiseen tai perättömien väitteiden levittämiseen?

Ei vaan että elämässä jotkut keinot tehoavat ja jotkut eivät. Syystä taikka toisesta sinun keinosi eivät toimi. Jotakin vaikka kiusataan ja tekee x. Kiusataan lisää tekee enemmän x. Jossain vaiheessa voisi miettiä että pystyykö tekemään itse jotain eri tavalla. Sitten henkilö voi valittaa siitä että eikö hänellä ole moraalista ja periaatteellista ym oikeutta tehdä x. Totta helkutissa mutta sitten lopputulos on myös helposti tiedossa. "Hulluuden vanhimpia määritelmiä on että tekee saman asian uudelleen ja uudelleen ja joka kerta odottaa eri lopputulosta"!
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 12.10.2016 00:11

trisse kirjoitti:Ei vaan että elämässä jotkut keinot tehoavat ja jotkut eivät. Syystä taikka toisesta sinun keinosi eivät toimi...

Kenen kannalta asiaa katsotaan?
Minun toiveeni on saada kiusaaminen loppumaan, mutta vaikka se ei minun käyttämälläni metodilla loppuisikaan, minä en itse kestäisi itseäni, jos antaisin kiusaajan päästä teostaan kuin koiran veräjästä.
Päämääräni on siis myös se, etten minä ole se jota voi vapaasti ja seurauksitta kohdella väärin, koska alkaisin kasvaa koiranputkea hyvin pian sen jälkeen jos tuollaiseen alistuisin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Katla » 12.10.2016 09:06

Hah ha haa ha! Kattos vaan Kyllästynyttå! Siinä missä eilen luki "haista paska" lukeekin tänään -älä puhu paskaa. En olis ihan heti uskonut, että tää menee jälkikäteen muuttamaan tekstiä. Jumalauta, näki tuonkin :D
Katla

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 12.10.2016 09:29

.Kissi kirjoitti:Hah ha haa ha! Kattos vaan Kyllästynyttå! Siinä missä eilen luki "haista paska" lukeekin tänään -älä puhu paskaa. En olis ihan heti uskonut, että tää menee jälkikäteen muuttamaan tekstiä. Jumalauta, näki tuonkin :D

Sinä valehtelet Kis.

Minä en ole muuttanut yhtään mitään, enkä ole missään ketjussa tai viestissä kirjoittanut "haista paska".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Katla » 12.10.2016 09:31

merkkasin eilen ylös omaan viestiini tuon haista paskan, siihen, jossa vastasin jumalauta. hA HAHA.
Katla

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 12.10.2016 09:37

.Kissi kirjoitti:merkkasin eilen ylös omaan viestiini tuon haista paskan, siihen, jossa vastasin jumalauta. hA HAHA.

Sinä väität minun sanoneen "haista paska", ja nuo omat sanasi sinä olet "merkannut ylös" viestiisi.

Minä en ole missään vaiheessa tuollaista sinulle sanonut, joten joko sinä Kis valehtelet (taas) tarkoituksella ja tietoisesti, tai sitten sinä itse uskot ja luulet lukeneesi sellaista mitä ei ole koskaan kirjoitettukaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.10.2016 09:49

.Kissi kirjoitti:merkkasin eilen ylös omaan viestiini tuon haista paskan, siihen, jossa vastasin jumalauta. hA HAHA.

Älä jatka noita omia epätarkkuuksiasi; lastenpöytä odottaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Katla » 12.10.2016 10:23

No niin. Juuri mietin äsken, että tässä Kyllästyneelle kirjoittamisessa on tämä vaarana, että kohta tulee Luukkoselta orderi. Tähän ei vaan totu, eikä tätä voi ymmärtää.
(on totta että Kyllästynyt kirjoitti : Haista Paska !! -ja vielä kahdella huutomerkillä, se oli niin erikoista, että siksi laitoin sen itselleni muistiin. Mutta milläs tuon todistan. Enkä halua ylläpidon vihoja taas niskaani, siksi vaan että Kyllästynyt sekoilee. Loppu.
Katla

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 12.10.2016 10:30

.Kissi kirjoitti:No niin. Juuri mietin äsken, että tässä Kyllästyneelle kirjoittamisessa on tämä vaarana, että kohta tulee Luukkoselta orderi. Tähän ei vaan totu, eikä tätä voi ymmärtää.

Kis,

Sinä olet aiemminkin väittänyt minun sanoneen jotakin mitä en ole sanonut. Kysyessäni missä olen väittämäsi asian sanonut, sinä et ole pystynyt sitä kertomaan.

Sanon vielä kerran:
Minä en ole kirjoittanut "haista paska" tässä (enkä muista sellaista koskaan missään ketjussa kirjoittaneeni) ja sinun väitteesi siitä, että minä olisin noin sanonut mutta sitten jälkeenpäin muuttanut viestiäni - on yksinkertaisesti perätön ja väärä väite!

En tiedä kerrotko sinä Kis noita perättömiä juttujasi harkitusti, tietoisesti ja tarkoituksenasi aiheuttaa minulle vahinkoa, mutta todella ilkeää, alhaista ja muutenkin vastenmielistä sinun käytöksesi on.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Katla » 12.10.2016 10:37

Minä puhun totta. Sinä aina kiertelet asiat sekaisin koska olet taitava kieputtaja. Eikä minulle ole väliä todistella muille, niinkuin sinulla. Minulle tärkeää on vain se mitä oikeasti sinä teet ja sanot minulle. Ja sillä on merkitystä vain minulle.
Katla

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 12.10.2016 10:50

.Kissi kirjoitti:Minä puhun totta. Sinä aina kiertelet asiat sekaisin koska olet taitava kieputtaja. Eikä minulle ole väliä todistella muille, niinkuin sinulla. Minulle tärkeää on vain se mitä oikeasti sinä teet ja sanot minulle. Ja sillä on merkitystä vain minulle.

Sinä Kis et puhu totta.

En tiedä mitä sinä luulet ja itsellesi (sekä ennen kaikkea lukijoille) haluat uskotella, mutta totuus on se, että minä en ole kirjoittanut sitä mitä sinä väität minun kirjoittaneen.
En myöskään ole jälkeenpäin viestejäni muokannut (ilman selkeää ilmoitusta tekstin korjauksesta tai lisäyksestä).

Tässä kohtaa haluan kysyä muiltakin lukijoilta:
Onko kukaan teistä nähnyt minun viestissäni lukeneen "haista paska"?

On hyvin turhauttavaa keskustella sellaisen ihmisen kanssa jonka "totuus" on hänen ihka omaa keksintöään.
Toisaalta Kissin väite on minun kannaltani hyvä asia: jos kukaan ei ole nähnyt minun viestissäni lukeneen "haista paska", myös Kissin muiden väitteiden perättömyys on helpompaa todeta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.10.2016 11:34

Lokissa Kyllästynyttä koskeva viimeisin merkintä on 10.10.2016 12:45 ("Poisti ilmoituksen").
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Katla » 12.10.2016 12:04

Psykopatologia kirjoitti:Lokissa Kyllästynyttä koskeva viimeisin merkintä on 10.10.2016 12:45 ("Poisti ilmoituksen").

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2016 21:14
Älä viitsi puhua paskaa!
Missä sinä olit ja mitä teit silloin kun Tristan rääkkäsi minua Tukiasemalla?
Tuossa Kyllästyneen kirjoituksessa on muutettu"haista paska!! ! tilalle "Älä viitsi puhua paskaa!"
Vastasin laittamalla itselle muistiin
ViestiKirjoittaja .Kissi » 11.10.2016 22:07
Jumalauta Kyllästynyt, sinäkin sanoit minulle : haista paska. Siis jumalauta sun kanssasi...
Katla

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 12.10.2016 12:26

.Kissi kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Lokissa Kyllästynyttä koskeva viimeisin merkintä on 10.10.2016 12:45 ("Poisti ilmoituksen").

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.10.2016 21:14
Älä viitsi puhua paskaa!
Missä sinä olit ja mitä teit silloin kun Tristan rääkkäsi minua Tukiasemalla?
Tuossa Kyllästyneen kirjoituksessa on muutettu"haista paska!! ! tilalle "Älä viitsi puhua paskaa!"
Vastasin laittamalla itselle muistiin
ViestiKirjoittaja .Kissi » 11.10.2016 22:07
Jumalauta Kyllästynyt, sinäkin sanoit minulle : haista paska. Siis jumalauta sun kanssasi...

Yllä olevasta viestistäni ei ole poistettu mitään, eikä siihen ole myöskään lisätty mitään. Siitä ei ole jälkeenpäin muutettu kirjaintakaan!

Aiheuttaa voimatonta raivoa katsella sivusta kun joku kertoo minuun liittyviä täysin perättömiä tarinoitaan ja selkeitä valheita.

Vielä kerran Kis:

En ole sanaakaan muuttanut viestiäni.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 12.10.2016 12:57

Pakko tulla nyt tähän toteamaan, että minä olen kyllä alusta lähtien nähnyt Kyllästyneen kirjoittaneen 'Älä puhu paskaa' (välimerkkeihin en kiinnittänyt huomiota).
Ihmettelin eilen Kissin toteamusta haistattelusta, mutta en lähtenyt sitä tarkistelemaan. Nyt kun Kis väittää Kyllästyneen muuttaneen viestiään jälkiä jättämättä ja tiedän, mistä viestistä oli kyse,
täytyy tuoda oma havaintoni esiin.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kaapo » 12.10.2016 13:06

Hilppa kirjoitti:
trisse kirjoitti:Epäluonnolliseen? Tarkoitin esim. hph:ta jonka sanoin tyyliin 2004 Kyllästyneelle kertaalleen. Hän jankutti siitä niin että sai itsensä kiusatuksi sillä nimellä Suomi24:ssä ym. ja täällä provosoi minut toistamaan sitä. Sama Kaapon kanssa jne. Mitä yliluonnollista tai suhteetonta tässä käsityksessä on? Hän provosoi ihmiset potkimaan itseään ja sitten itkee mummojen potkimisesta.

Kirjoituksessasi oli selkeä yliluonnolliseen vetoamisen aspekti, ja kun selitit tarkemmin kirjoituksesi merkitys muuttui uhkaavan aggressiiviseksi. Mutta riita on usein aggressiota molemminpuolisesti, vaikka osapuolet pyrkisivätkin olemaan ei-aggressiivisia/neutraaleja.

Trissen komentti on täyttä asiaa. Kyllästynt ei ole uhri vaan ammattimainen uhriutuja. Hän jankuuttaa samaa asiaa niin kauan että menee käämi. Sitten tyytyväisenä sivistelee kun toinen postaa törkyviestejä. Ja kuka on syyllinen?
No, se törkyviestien postaaja tietenkin jos katsoo yksittäistä viestiä mutta jos ymmärtää yhtään keskustelun dynamiikkaa ja tunneisältöjä niin se "turpaansa kerjääjä" on itse syyllinen omaan tuskaansa.

Kirjotan tästä jossain vaiheessa paremman selonteon.
Rautalankaa ilmeisesti tarvitaan ja runsaasti ennekuin tämä palstan älymystölle valkenee. Ehkä se johtuu siitä että ette ole koskaan toistenne kurkussa kunnolla kiinni ja sinä näinollen et voi ymmärtää miltä Kyllästyneen järjestelmällinen, jokapäiväinen, jokaisessa viestiketsussa jollekkin henkilölle kohdisteleva jatkuva vähättely merkitsee.
Kaapo

Re: Syyttelyn tärkeys

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 12.10.2016 13:17

Minä nyt muutan tämän ketjun otsakkeen, koska tämä on täysin lipsunut alkuperäisestä aiheestaan. Ketju olkoon tästedes syyttelyn tärkeys. Kiitos ketjun pilaajille!
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 12.10.2016 13:18

Helmenkalastaja kirjoitti:Pakko tulla nyt tähän toteamaan, että minä olen kyllä alusta lähtien nähnyt Kyllästyneen kirjoittaneen 'Älä puhu paskaa' (välimerkkeihin en kiinnittänyt huomiota).
Ihmettelin eilen Kissin toteamusta haistattelusta, mutta en lähtenyt sitä tarkistelemaan. Nyt kun Kis väittää Kyllästyneen muuttaneen viestiään jälkiä jättämättä ja tiedän, mistä viestistä oli kyse,
täytyy tuoda oma havaintoni esiin.

Hyvä kun tulit kertomaan uskomuksesi tähän. Sillä on yhtäpaljon virkaa kuin mun tai Kyllästyneen sanomisilla. Mistään ei ole enää kirjallista todistetta. Minkähän takia Kyllästynyt ei heti oikaissut sinunkin jossain vaiheessa iltaa havaitsemaasi muka virheellistä siteeraustani. Tänään vasta pillastui, kun huomasin väärennöksen, mitä en tosin minäkään voi mitenkään enää todistaa. Nyt Kyllästynyt pelaa sillä, että Kissi noin yleisesti ei ole luotettava eikä varteenotettava ja siksi tässäkin voimme uskoa Kissin valehtelevan.
On myöskin aiemmin sattunut samanlaista, että joku kirjoittaja on ollut varma Kyllästyneen vaihtaneen tekstiä tai poistaneen kirjoituksen ja myös silloin ylläpitäjä on tullut toteamaan tuon lokitieto aukon.
Katla

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet