Känniavautumisia ja muuta örinää

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Känniavautumisia ja muuta örinää

ViestiKirjoittaja Kaapo » 23.09.2016 16:48

Ajattelin ottaa tänään muutaman pullon kaljaa.
Itseasiassa otin jo. Kaikki kahdeksan jotka toin kaupasta on kohta kumottu.
Itseasiassa toin kymmenen, mutta vaimo joi kaksi. Ei oikeen tunnu missään.

Tällä viikolla on ollut liikaa "urheilupäiviä". Potkunyrkkeilyssä ohjaaja sanoi, että iskuista on kadonnut terä ja räjähtävyys.
Kolme päivää viikossa reeniä plus 2 päivää punttia on liikaa vanhalle miehelle. Kyllä siinä terä katoaa.
Jostain täytyy tinkiä.
No levosta tietenkin.
Päätin ottaa kaljaa ja täyttä lepoa ei saa viikonloppuna. Ehkä otan huomennakin kaljaa.
Katotaan sitten maanantaina kunka ranteet kestää ja mono heiluu.

Mut jos joku on kännissä niin tähän voi vuodattaa.
Viimeksi muokannut Kaapo päivämäärä 23.09.2016 17:51, muokattu yhteensä 1 kerran
Kaapo

Re: Känniavautumisia ja muuta örinää

ViestiKirjoittaja Kaapo » 23.09.2016 17:06

Jaa, oli huono avautuminen.

No, tänä aamuna poika ja vaimo pieras paljon kovempaa kuin mä. Miks ne pierre, mua ei nyt pieretä yhtää.
Vaimo meinas että se on vallan vaihdos menossa.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Hilppa » 23.09.2016 18:21

Jos minulla olisi pieni tytär, viettäisin aikaani hänen kanssaan enkä ottaisi. En kyllä ota nytkään. Hullu olen silti, mutta terveellä tavalla.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kaapo » 23.09.2016 18:26

Jaa että 2 pulloa kaljaa vaikuttaa äidinmaitoon?
Kaikenlaisia tietäjiä sitä täällä.
Pitihän se aloittaa tämäkin ketju tuominnalla.
Hienoja ja viisaita ihmisiä!
Kaapo

ViestiKirjoittaja Hilppa » 23.09.2016 18:38

En ole tuollaista sanonut. Tarkoitin sinua, joka kirjoitat täällä. Aidosti en ymmärrä, miksi ihminen haluaa juoda kaljaa, kun on itsellä pieni lapsi, jonka koko elämä on edessä. Ja kehitystä on niin käsittämättömän ainutkertaista seurata. Ei tuossa ole mitään moralisoimiseen tarkoitettua. Kyse on elämän valinnoista.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kaapo » 23.09.2016 18:44

Hilppa kirjoitti:En ole tuollaista sanonut. Tarkoitin sinua, joka kirjoitat täällä. Aidosti en ymmärrä, miksi ihminen haluaa juoda kaljaa, kun on itsellä pieni lapsi, jonka koko elämä on edessä. Ja kehitystä on niin käsittämättömän ainutkertaista seurata. Ei tuossa ole mitään moralisoimiseen tarkoitettua. Kyse on elämän valinnoista.

Siksi kun minä välillä haluan juoda kaljaa. Minä urheilen ja minä tee asioita. Teen asioita antaumuksella ja joskus jopa täysillä.
Haluan siis joskus ottaa. Minulla on ollut aikoja, 1-3 vuotta jolloin en ole ottanut pisaraakaan, useampia kertoja. Kaikki riippuu siitä mitä on menossa. Jos asiat on huonommin kontrolli kiristyy. Jos huolia on vähemmän, välillä voi ottaa.
Ja minä kyllä vietän aikaa lasteni kanssa hyvinkin paljon, poika on mukana potkunyrkkeilyssä myöskin.
Vauva tulee syliin omat pienet kädet ojossa kun näkee isin. Turha opettaa.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Hilppa » 23.09.2016 18:55

Kaapo kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:En ole tuollaista sanonut. Tarkoitin sinua, joka kirjoitat täällä. Aidosti en ymmärrä, miksi ihminen haluaa juoda kaljaa, kun on itsellä pieni lapsi, jonka koko elämä on edessä. Ja kehitystä on niin käsittämättömän ainutkertaista seurata. Ei tuossa ole mitään moralisoimiseen tarkoitettua. Kyse on elämän valinnoista.

Siksi kun minä välillä haluan juoda kaljaa. Minä urheilen ja minä tee asioita. Teen asioita antaumuksella ja joskus jopa täysillä.
Haluan siis joskus ottaa. Minulla on ollut aikoja, 1-3 vuotta jolloin en ole ottanut pisaraakaan, useampia kertoja. Kaikki riippuu siitä mitä on menossa. Jos asiat on huonommin kontrolli kiristyy. Jos huolia on vähemmän, välillä voi ottaa.
Ja minä kyllä vietän aikaa lasteni kanssa hyvinkin paljon, poika on mukana potkunyrkkeilyssä myöskin.
Vauva tulee syliin omat pienet kädet ojossa kun näkee isin. Turha opettaa.

En ole koskaan ymmärtänyt, mikä viehättää niin paljon ottamisessa, että se (toisinaan) voi mennä kaikkien muiden asioiden edelle. Tiedän, että monet kutsuvat sitä rentoutumiseksi, mutta kun todellinen rentous ja nautinto löytyy aivan muista jutuista. En tarkoita, että itse olisin mikään raivoraitis absolutisti. Otan joskus lasin viiniä (ehkä kerran viikossa tai kahdessa) tai jopa kaksi siideriä. Silti se päihtyminen, joka on seurauksena tuostakin määrästä (kun en ole tottunut ottamaan suuria määriä) tuntuu joskus liialta. Ja kaikkein vähiten tykkään kännijutuista. Ne on ihan total turn off. Onneksi mies ei ota sitäkään vähää.

Ihan vaan sen vuoksi, että nollaus ei ole nollausta. Rentoutuminen on kokonaisvaltaisempi kokemus, joka muodostaa hyvän olon myös seuraavalle päivälle. Mutta sekin on totta, että rentouteen on joskus vaikea päästä, jos se on primaarisena tavoitteena, ja voi tuottaa jonkinasteisen pettymyksen tunteen, että tässäkö tämä nyt oli. Kun pitäisi ainoastaan vastaanottaa se, mitä tulee, eikä pyrkiä mihinkään. Joskus voi olla hankalaa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kaapo » 23.09.2016 19:02

Ei siinä "ottamisessa" varsinaisesti mikään viehätä. Ainakin minulle se juju on siinä että olen hetken täysin oman pääni sisällä.
Istun terassilla, katselen ulos, koirat on siinä ja kuuntelen ääniä. Jos minä juon 8 pulloa keskikaljaa niin se ei ole kokoiselleni miehelle kovin paljoa. Riittää kuitenkin pieneen ajatusten lentoon ilman aamuista krapulaa. Pistän pehkuun ja nukun yöni hyvin. Silti kerron iltasadun pojalle ja menen yleensä kuhtuu ajoissa nukkumaan.

Kaikki ei ota viinaa räkä poskella ja avioeron partaalle.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.09.2016 19:20

Minä voin tulla hoitamaan vaimoasi ensi yönä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 23.09.2016 20:00

Ei pieni nautiskelu silloin tällöin ole lainkaan hassumpaa. Toki omat rajansa täytyy tietää, ettei
äkkiä käy niin, että sanoo mitä ajattelee eikä ajattele mitä sanoo- Tämä siis muitten seuroissa. Kotonakin oman iltansa iloksi voi vallan hyvin ottaa siiderin tai pari sekä viiniä lasillisen pari silloin tällöin Tai jos haluaa vaikka joka ilta. Oma on asiansa kunhan omaa tai lähimmäisten oloa ei vahingoita.

Olut on pahaa paitsi kesäisen saunan jälkeen saunan terassilla ilta-auringon kuvastuessa peilityveneen järvenpintaan. Silloin maistuu saunakalja parhaimmalta!
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Kaapo » 24.09.2016 04:31

Psykopatologia kirjoitti:Minä voin tulla hoitamaan vaimoasi ensi yönä.

Kyllä se käy jos vaimo kelpuuttaa. Täytyy näyttää tota sun avataria sille.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 24.09.2016 04:38

Tänä aamuna heräsin aamun sarastukseen. Poika raotti myös verhoa ja näki ulkona valoa. Vaimo nukkuu vauvan kanssa toisessa huoneessa, me pojan kanssa toisessa. Lapsen itkulla on turha valvottaa koko perhettä. Naisen hormonitoiminta myös tukee yöheräilyä paremmin kuin miehen.

No, eukko kippas aamulla vaavin mun viereen. Vähän aika se siinä viihty ja sitten rupes ritisemään.
Lähdettiin pihalle kävelemään. Katottiin muurahaisia jotka kiipee seinää pitkin ja hiukan sorkittiin niitä huomataksemme miten ne muuttivat suuntaa, myös iso kuollut perhonen löydettiin ja mateleva etana sarvet pystyssä. Takapihalla puluparvi lehahti lentoon meitä säikähtäen. Rapsuteltiin koiraa ja sillä välin vaimo laittoi aamupalaa.
Viimeksi muokannut Kaapo päivämäärä 24.09.2016 04:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 24.09.2016 04:55

Tuli aamulla mielleen yks juttu.
Törmäsin nimittäin jokin aika sitten netissä jonkun naisen kirjoittamaan graduun huumeisiin sekaantumisesta ja ensikosketuksesta kuinka se tapahtuu. Luin sitä alusta hieman. Olin kuitenkin hakemassa muuta niin se jäi. Pitäisi kaivaa se uudestaan esille ja lukea loppuun.

Gardussa siis oli tutkimuksen kohteena entisiä huumeiden käyttäjiä. Nää kaikki kuitenkin oli siis entisiä ja nykyisin erossa huumeista.
Yksi yllättävä juttu ja kaikille yhteinen tekijä oli lapsuudessa päihteisiin "vapaamielisesti" suhtautuva isä ja "raivoraitis" äiti.
Tutkija siis löysi kaikilta tämän taustavaikuttajan.

Tuli siitä mieleen, että perheessä oleva "ristiriita" on voinut paljonkin vaikuttaa.
Myös kun katselen menneisyyteen niin tiedän vastaavan perheen jossa asetelma oli juuri tuo. Isä runsaasti alkoholia käyttävä ja vaimo erittäin tuomitseva nalkuttaja. Lupputuloksena kaikki kolme poikaa ja yksi tytär alkoholisoituivat. Kaksi heistä on kuollut. Tytär ja nuorin poika on vielä elossa. Tytär on pakon edessä joutunut luopumaan alkoholista, mutta nuorin poika tissuttelee edelleen pienessä mökissään.

Varmasti runsas alkoholin käyttö luo huonon mallin, mutta onhan siinä se toinenkin malli.
Näissä tapauksissa kuitenkin lapset ovat valinneet tien päihteisiin.

Olisi kiva tietää kuinka paljon kodin ristiriita ja toisen vanhemman kielteinen suhtautuminen vaikuttaa.
Haluaisin myös tietää, että valitseeko osa lapsista kuitenkin sen "nalkuttajan" tien, eli ryhtyvät täysin raittiiksi?
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 24.09.2016 05:08

Sateentekijä kirjoitti:Ei pieni nautiskelu silloin tällöin ole lainkaan hassumpaa. Toki omat rajansa täytyy tietää, ettei
äkkiä käy niin, että sanoo mitä ajattelee eikä ajattele mitä sanoo- Tämä siis muitten seuroissa. Kotonakin oman iltansa iloksi voi vallan hyvin ottaa siiderin tai pari sekä viiniä lasillisen pari silloin tällöin Tai jos haluaa vaikka joka ilta. Oma on asiansa kunhan omaa tai lähimmäisten oloa ei vahingoita.

Olut on pahaa paitsi kesäisen saunan jälkeen saunan terassilla ilta-auringon kuvastuessa peilityveneen järvenpintaan. Silloin maistuu saunakalja parhaimmalta!

Mä otan nykyisin silloin tällöin. 1-2 kertaa viikossa. Jos on jotain kiireempää niin sitten en ollenkaan.
En vetele räkäkännejä ja tolkku säilyy. Yleensä tulen alkoholista hyvälle tuulelle.
Siitä tulee jostain syystä hyvä olo. Mihinköhän tuo perustuu?

Otan olutta yleensä kotona ja vaimo nappaa seuraksi sen pari, kun kersa nukkuu. Siinä sitten istutaan ja puidaan "viikon asioita".
Poika pelailee viikonloppuna omia pelejään. Vikolla se ei saa pelata.
Kun vaimo saa omansa juotua niin yleensä sitten istun terassilla omassa rauhassa ja kun juomat loppuu saatan "pläjäyttää" jotain nettiin.
Nyt siis tämän avauksen.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 24.09.2016 09:02

http://yle.fi/uutiset/3-9177243

Kohtuukäyttö ja lääke alkoholismiin.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 24.09.2016 17:16

Viikonloppu ja tytöt kovin hiljasia.

Makaavatko kanuuunoissa vaiko verisen otsaanlyöntikilpailun puutetta?

Luovuus, se ON vaikea laji. Tulee vasta stitten kun muuusta on päästy yli.
Tarvitseeko aivopieraista?
Kaapo

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 24.09.2016 19:43

Kaapo kirjoitti:

Yleensä tulen alkoholista hyvälle tuulelle.
Siitä tulee jostain syystä hyvä olo. Mihinköhän tuo perustuu?
Eikös alko lisää niitten hyvänolohormoonien, mm dopamiinihormonin eritystä? Siis sopivassa määrin nautittuna.
Räkäkänni ei lisää mitään, vaan pysäyttää kaiken älyllisen toiminnan. Sehän on elimistön myrkytystila ja krapula on vahvoine oireineen toipumista siitä kehon vallanneesta myrkytyksestä.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Kaapo » 25.09.2016 05:19

Sateentekijä kirjoitti:Eikös alko lisää niitten hyvänolohormoonien, mm dopamiinihormonin eritystä? Siis sopivassa määrin nautittuna.

Pidän myös siitä ajatusten lennosta minkä se synnyttää.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Ryysy » 25.09.2016 05:47

Voipi olla että tänään tulee pienimuotoinen känniavautuminen tai sitten ei.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kaapo » 25.09.2016 08:21

Ryysy kirjoitti:Voipi olla että tänään tulee pienimuotoinen känniavautuminen tai sitten ei.

Toivottavasti tullee, mielenkiinnolla odotan.

Miksi kaljan päälle tekee mieli sipulia?
Söin perjantaina kokonaisen sipulin raakana. Syön muutenkin paljon sipulia, mutta pikku päreissä sitä tekee erityisesti mieli.
Vielä nytkin sitä hajua tuppaa nahkan lävitse.
Olet mitä syöt, olen siis sipuli.
Kaapo

Seuraava

Paluu Romulaatikko