no commentsirmeli kirjoitti:Olen pelkästään asiasta tyytyväinen.
HOKS kis. Huomasithan taas pienen perseennuolennan.
no commentsirmeli kirjoitti:Olen pelkästään asiasta tyytyväinen.
HOKS kis. Huomasithan taas pienen perseennuolennan.
irmeli kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:Kaapo kirjoitti:Irmeli on muutaman kerran minua puolustanut...
Sillä, että Irmeli on sinua puolustanut, ei kannata pahemmin kehuskella. Muistaakseni hän jopa ilmoitti, ei aikoo sinua vastedes kehua. Hän ei tarvitse siihen mitään muuta syytä kuin että joku, joka on hänen mustalla listallaan, sinua haukkuu. Irmeli on hyvin mustavalkoinen toimissaan.
Jos olisit sanonut, että olen pelkkä musta, sehän olisi jo rasismia. Nyt tuo menee pelkkänä vittuiluna.
Kaapo kirjoitti:
Kyllä se hyvä karmakin puree, se on vaan hitaampaa.
Kerran tein tietämättäni palveluksen eräälle HR-managerille. Kehuin sen toimia johdolle ja se sai puolen vuoden jatkot ulkomailla.
(Mahdollisesti mun sanomisilla oli osuutta asiaan) Olin stten myöhemmin itse tiukassa tilanteessa niin tuo jannu otti yhteyttä ja kehoitti hakemaan erästä paikkaa toisesta maasta. Sain duunin, mutta tuo avaus auttoi kynnyksen yli. Ilman sitä en olisi edes kuullut asiasta.
Hyvä karma kulkee hitaasti ja sen eteen täytyy tehdä enempi töitä.
Huono karma kiitää tietoisuuteen "varttitunnissa".
Helmenkalastaja kirjoitti:[
Ei se ole kumpaakaan. Olisin voinut ilmaista saman esimerkiksi sanomalla, että sinulle kaikki tuntuu olevan joko tai, ei koskaan sekä että tai vähän jotain ja vähän jotain muuta. Sinulla näkyy olevan hyvin erikoinen käsitys vittuilusta
trisse kirjoitti:
Tälläiset itsekorostukset saavat sinut vaikuttamaan todella pöljältä. Eihän tuossa esittämässäsi esimerkissä ollut yhtään mitään tekemistä minkään karman kanssa. Satunnaista assosiaatiota.
Hilppa kirjoitti:En usko karmaan. Uskon, että ihmisen on hyvä olla välillä itsekseen, ja jonkinlaiseen meditaation voimauttavaan vaikutukseen. Kun on aikaa miettiä, olla itsekseen ja eristäytyneenä, jaksaa helpommin ottaa vastaan kaiken sosiaalisuuden, joka muutoin on tarjolla.
trisse kirjoitti:Mulla on itselläni enemmän Woody Allenin elämänfilosofia. "Eämässä on kamalia ja hirveitä asioita. Hirveitä asioita ovat sota, syöpä, kuolema jne. Kamalia asioita ovat taas kaikki muut!" (Vapaasta muistista. Miksiköhän koko jutun mainitsen? Ilmeisesti koska ajattelen että jospa sanomani menee Kaapolle paremmin perille jos mainitsen sen yhteydessä jonkun kuuluisan henkilön.) Kun antaa hyvälle karmalle hirveän pitkän vaikutusajan niin ottaa tarpeettoman riskin siinä että ennen sen hyvän karman koittamista ehtii joutua tutustumaan noiden peruskamalien asioiden lisäksi myös niihin hirveisiin.
trisse kirjoitti:Hämmästyttävää kuinka ilmeisesti terveet, ei-masentuneet 50-60 vuotiaat - eikö kaapo ollut joku viisikymppinen - eivät tajua kuinka lähellä se oma rapistuminen ja kuolema on. Ihmiselle joka ajattelee kuolemaa säännöllisesti tuo on jotenkin käsittämätöntä. Hieno mekanismi sinänsä että psyykkinen terveys suojaa ikävien asioiden tajuamiselta. Tuo on monissa tutkimuksissakin todettu. Miehen keskimääräinen elinikä on kuitenkin vain n. 80-vuotta ja vanhuus alkaa usein jo paljon aikaisemmin.
trisse kirjoitti:Karmaa ei ole tarkasti täällä määritelty mutta siis itse uskon lähinnä hyviin ja huonoihin värähtelyihin ja niiden leviämisiin. Ne eivät ole karman tavoin varsinaisesti moraalisia tai kerro hyvistä tai pahoista teoista. Esim. menen usein rautatieaseman edestä ilta-aikaan viikonloppuna. Yleensä ihmiset eivät - tietenkään - ota sen kummemmin kontaktia hyvässä tai pahassa. Kerran kuitenkin menin odottamaan bussia juuri kun olin kaverieni kanssa ollut viettämässä yhteissyntymäpäiviä. Olimme olleet teatterissa ja syömässä ja oli ollut tosi kiva ilta. Oli hämmästyttävää nähdä kuinka se näkyi jotenkin minusta ja viidessätoista minuutissa tuli monta tosi ystävällistä yhteydenottoa. Ei varsinaista iskemistä vaan jotain ystävällistä juttelunalkuja, huomaavaisuutta, en tarkkaan muista mutta perusarjessa harvoin tapahtuvaa. Koska en ole mikään tälläytyjä niin en ollut meikannut ja vaatteetkin olivat aika samoja mitä muutenkin käytän. Koin olevani ihan kuten normaalisti mutta se että olin viettänyt tosi kivan illan ja ollut ystävien kanssa pitkään ja nähnyt teatteria seurasi minua energioiden tasolla. Se oli hämmentävä kokemus. Siihen uskon että tuollaiset sosiaaliset hyvät energiat levittävät itse itseään ja yksinäisyys ja jonkinlainen epätoivoisuus on taas sellaista mikä myös huomataan joistain energioista ja siten miten kannattelee itseään.
COBRA – It is the highest purpose for people to stop fighting with each other and for them to begin to realize that the conflicts are engineered and enlarged by technology and by the Archons and starting to support each other. It is very simple to say that, it is not so easy to do that but this is the way to go. It’s a very simple advice but very effective if somebody will try to practice it in real life.
Kaapo kirjoitti:trisse kirjoitti:
Tälläiset itsekorostukset saavat sinut vaikuttamaan todella pöljältä. Eihän tuossa esittämässäsi esimerkissä ollut yhtään mitään tekemistä minkään karman kanssa. Satunnaista assosiaatiota.
Ihmeellinen tulkinta itsekorostuksesta ja esimerkillä nimenomaan oli kaikki tekemistä karman kanssa. Jos en olisi ikinä hänestä mitään hyvää maininnut niin tuskin hän olisi silloisesta tilanteestani mitenkään kiinnostunut. Eli hän toi tilaisuuden eteeni jonka itse sitten hanskasin himaan. Voi hyvä karmakin toimia nopeasti, mutta hyvää yleensä pitää lämmitellä kauemmin. Paha vastaa yleensä heti vaikka joskus sekin viipyy ja "kostotoimet" saattaa seurata vuosienkin päästä.
Kaapo kirjoitti:
Kyllä ainakin minä oman rajallisuuteni ymmärrän. Kuolemaakin on tullut seurattua, hyvinkin läheltä. Kuolema yleensä juuri saa näkemään asiat toisin. Pienet asiat voi näyttää kauniilta, mitä ennen ei edes huomannut. Se että ihminen vanhenee ei tarkoita sitä että pitäisi synkistyä tai "alistua" jollekkin.
Kaapo kirjoitti:
Niin mitä se "karma" sitten on? Voihan se olla värähtelyäkin tai mitä tahansa joka vaikuttaa ympäristöön ja ympäristössä.
Onnellinen ihminen vetää muita puoleensa. Synkkämielinen taas työntää pois.
Kaapo kirjoitti:trisse kirjoitti:
Ihmeellinen tulkinta itsekorostuksesta ja esimerkillä nimenomaan oli kaikki tekemistä karman kanssa. Jos en olisi ikinä hänestä mitään hyvää maininnut niin tuskin hän olisi silloisesta tilanteestani mitenkään kiinnostunut. Eli hän toi tilaisuuden eteeni jonka itse sitten hanskasin himaan. Voi hyvä karmakin toimia nopeasti, mutta hyvää yleensä pitää lämmitellä kauemmin. Paha vastaa yleensä heti vaikka joskus sekin viipyy ja "kostotoimet" saattaa seurata vuosienkin päästä.
trisse kirjoitti:Kaapo kirjoitti:trisse kirjoitti:
Joku kertomistyylissäsi oli vaan vastenmielistä ja minusta hyvästä karmasta voidaan puhua vain jos tekee jotain toisen eteen. Jos vaan kehuit häntä koska hän oli hyvä työntekijä niin se oli normaali teko. Se ei maksanut sinulle aikaa, vaivaa tai mitään etkä joutunut tekemään mitään uhrauksia sen eteen. Sanat ovat halpoja. Ei kun ilmaisia, tarkoitin...
kaikella on seurauksensa, myös tällä viestillä. Joka ikinen toiminta vaikuttaa johonkin.Psykopatologia kirjoitti:13:25
Kyllä, "karmaa siten kuin minä haluan sen nähdä".
Myös Jungin pseudotieteellisellä https://fi.wikipedia.org/wiki/Synkronisiteetti on vain heuristinen merkitys.
Kaapo kirjoitti:Minä en muuten ajatellut tehdä palvelusta hänelle. Kehuin koska aidosti pidin ihmisestä ja se on HR jannulle yleensä saavutus.
Ei karma määrittele sitä mistä päin ne hyvät teot heijastuu takaisin. Jos minä olen kiltti vaimolle ja vaimo viihtyy ja sen takia perhe on onnellinen niin ei siinäkään ole "palveluksesta" kyse vaan oma toiminta vaikuttaa välittömään ympäristöön ja heijastu takaisin.
"Niin makaa kuin petaa" on myös karmaa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa