Uskotko karmaan?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Uskotko karmaan?

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 16.09.2016 18:52

irmeli kirjoitti:Olen pelkästään asiasta tyytyväinen.

HOKS kis. Huomasithan taas pienen perseennuolennan.
no comments
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 16.09.2016 18:53

Kiitos, kun et huomioi viestejäni.
Ihanaa aikaa, minä kuitenkin kommentoin jokaisen viestisi.
irmeli

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 16.09.2016 21:31

irmeli kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Irmeli on muutaman kerran minua puolustanut...

Sillä, että Irmeli on sinua puolustanut, ei kannata pahemmin kehuskella. Muistaakseni hän jopa ilmoitti, ei aikoo sinua vastedes kehua. Hän ei tarvitse siihen mitään muuta syytä kuin että joku, joka on hänen mustalla listallaan, sinua haukkuu. Irmeli on hyvin mustavalkoinen toimissaan.

Jos olisit sanonut, että olen pelkkä musta, sehän olisi jo rasismia. Nyt tuo menee pelkkänä vittuiluna.

Ei se ole kumpaakaan. Olisin voinut ilmaista saman esimerkiksi sanomalla, että sinulle kaikki tuntuu olevan joko tai, ei koskaan sekä että tai vähän jotain ja vähän jotain muuta. Sinulla näkyy olevan hyvin erikoinen käsitys vittuilusta :o
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja trisse » 16.09.2016 22:50

Kaapo kirjoitti:
Kyllä se hyvä karmakin puree, se on vaan hitaampaa.
Kerran tein tietämättäni palveluksen eräälle HR-managerille. Kehuin sen toimia johdolle ja se sai puolen vuoden jatkot ulkomailla.
(Mahdollisesti mun sanomisilla oli osuutta asiaan) Olin stten myöhemmin itse tiukassa tilanteessa niin tuo jannu otti yhteyttä ja kehoitti hakemaan erästä paikkaa toisesta maasta. Sain duunin, mutta tuo avaus auttoi kynnyksen yli. Ilman sitä en olisi edes kuullut asiasta.

Hyvä karma kulkee hitaasti ja sen eteen täytyy tehdä enempi töitä.
Huono karma kiitää tietoisuuteen "varttitunnissa".

Tälläiset itsekorostukset saavat sinut vaikuttamaan todella pöljältä. Eihän tuossa esittämässäsi esimerkissä ollut yhtään mitään tekemistä minkään karman kanssa. Satunnaista assosiaatiota. Hyvä karma olisi enemmän sellaista että joku tekee vuosia vapaaehtoistyötä ja sitten kun hän myöhemmin itse tarvitsee apua niin vapaaehtoistyöllä autetut lapset tulevat aikuisina häntä hoitamaan jne. Eikä se sitä ole että joskus aikanaan lähetti jonkun sähköpostin joka vaikutti tai ei vaikuttanut johonkin ja kun saman työkaverin kanssa tuli työpaikat puheeksi niin kuuli jostain toisesta työpaikasta. Se nyt on aivan arkista työelämässä käyville että kerrotaan eteenpäin kuka tekee hyvin työnsä ja kuka huonosti. Hyvän työntekijän kehuminen kuuluu asiaan eikä se ole mikään erityinen hyvä työ edes. Se on jopa eräänlaista itsekkyyttä sillä sillähän keinoin pidetään huolta omasta itsestä niin että firma jolle tekee työtä pärjäisi hyvin eikä menisi vararikkoon.

Aina kun kirjoittelee tuollaisia "muuan HR-manager" "johtajatuttunikin kertovat" jne juttuja niin pitäisi olla tosi tarkka siitä että vastaa kysymykseen ja puhuu täsmälleen aiheesta. Koska muuten antaa itsestään pelkästään kusipäisen vaikutelman ja vaikuttaa joltain komediafilmin tyypiltä joka epätoivoisesti pyrkii assosioimaan itseään kuuluisuuksiin, Hyacinth Bucketilta tai joltain. Sillä internet on armoton ja jokainen on vain sen arvoinen kun oma kirjoitustaito/argumentointi on. In internet nobody knows you are a dog. Tuon kertomasi kaltainen juttu voisi tosi elämässä mennä jos näkisimme että olet tarmokas myyntitykki huippuvalmistajan puku päällä. Sitten se on sellaista tuubaa jota sinulta voi olettaakin - hyvässä ja pahassa. Mutta internetissä jossa ei nähdä toisiamme niin kun käyttäydyt tosi lapsellisesti ja uhmakkaasti ja heittelet tuollaisia juttuja joissa et vastaa kysymyksiin tai tunnu tietävän edes sitä mikä karma on niin saa vaikutelman että yrität itsekorostaa. Se toimii itseäsi vastaan ja antaa koomisen vaikutelma.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 16.09.2016 23:27

Mulla on itselläni enemmän Woody Allenin elämänfilosofia. "Eämässä on kamalia ja hirveitä asioita. Hirveitä asioita ovat sota, syöpä, kuolema jne. Kamalia asioita ovat taas kaikki muut!" (Vapaasta muistista. Miksiköhän koko jutun mainitsen? Ilmeisesti koska ajattelen että jospa sanomani menee Kaapolle paremmin perille jos mainitsen sen yhteydessä jonkun kuuluisan henkilön.) Kun antaa hyvälle karmalle hirveän pitkän vaikutusajan niin ottaa tarpeettoman riskin siinä että ennen sen hyvän karman koittamista ehtii joutua tutustumaan noiden peruskamalien asioiden lisäksi myös niihin hirveisiin.

Hämmästyttävää kuinka ilmeisesti terveet, ei-masentuneet 50-60 vuotiaat - eikö kaapo ollut joku viisikymppinen - eivät tajua kuinka lähellä se oma rapistuminen ja kuolema on. Ihmiselle joka ajattelee kuolemaa säännöllisesti tuo on jotenkin käsittämätöntä. Hieno mekanismi sinänsä että psyykkinen terveys suojaa ikävien asioiden tajuamiselta. Tuo on monissa tutkimuksissakin todettu. Miehen keskimääräinen elinikä on kuitenkin vain n. 80-vuotta ja vanhuus alkaa usein jo paljon aikaisemmin.

Karmaa ei ole tarkasti täällä määritelty mutta siis itse uskon lähinnä hyviin ja huonoihin värähtelyihin ja niiden leviämisiin. Ne eivät ole karman tavoin varsinaisesti moraalisia tai kerro hyvistä tai pahoista teoista. Esim. menen usein rautatieaseman edestä ilta-aikaan viikonloppuna. Yleensä ihmiset eivät - tietenkään - ota sen kummemmin kontaktia hyvässä tai pahassa. Kerran kuitenkin menin odottamaan bussia juuri kun olin kaverieni kanssa ollut viettämässä yhteissyntymäpäiviä. Olimme olleet teatterissa ja syömässä ja oli ollut tosi kiva ilta. Oli hämmästyttävää nähdä kuinka se näkyi jotenkin minusta ja viidessätoista minuutissa tuli monta tosi ystävällistä yhteydenottoa. Ei varsinaista iskemistä vaan jotain ystävällistä juttelunalkuja, huomaavaisuutta, en tarkkaan muista mutta perusarjessa harvoin tapahtuvaa. Koska en ole mikään tälläytyjä niin en ollut meikannut ja vaatteetkin olivat aika samoja mitä muutenkin käytän. Koin olevani ihan kuten normaalisti mutta se että olin viettänyt tosi kivan illan ja ollut ystävien kanssa pitkään ja nähnyt teatteria seurasi minua energioiden tasolla. Se oli hämmentävä kokemus. Siihen uskon että tuollaiset sosiaaliset hyvät energiat levittävät itse itseään ja yksinäisyys ja jonkinlainen epätoivoisuus on taas sellaista mikä myös huomataan joistain energioista ja siten miten kannattelee itseään.
trisse

Re: Trisse

ViestiKirjoittaja Hilppa » 16.09.2016 23:35

En usko karmaan. Uskon, että ihmisen on hyvä olla välillä itsekseen, ja jonkinlaiseen meditaation voimauttavaan vaikutukseen. Kun on aikaa miettiä, olla itsekseen ja eristäytyneenä, jaksaa helpommin ottaa vastaan kaiken sosiaalisuuden, joka muutoin on tarjolla.
Hilppa

ViestiKirjoittaja trisse » 17.09.2016 00:35

Niin se on kenellä on tarjolla sosiaalisuutta joka tuutusta ja kellä ei. Minulla oli vuosia jolloin olin hyvin yksinäinen. En ollut käynyt kouluja täällä ja oikein osannut tutustua muihin opiskelijoihinkaan. On paljon oikeasti yksinäisiä ihmisiä joilla ei juuri ole sukua tai ystäviä. Jos on vaativa työ ja olemassaoleva parisuhde niin tarpeet on niin eri ettei sitä vaan tule ajatelleeksi että monilla asia on toisin. Kalenteri ammottaa tyhjyyttään.
trisse

ViestiKirjoittaja irmeli » 17.09.2016 06:06

Helmenkalastaja kirjoitti:[
Ei se ole kumpaakaan. Olisin voinut ilmaista saman esimerkiksi sanomalla, että sinulle kaikki tuntuu olevan joko tai, ei koskaan sekä että tai vähän jotain ja vähän jotain muuta. Sinulla näkyy olevan hyvin erikoinen käsitys vittuilusta :o

Kaikki tietenkin on joko tai ei ei koskaan sekä että tai vähän jotain ja vähän jotain muuta tai hyvin erikoista kun ei täällä vaan kuljaile nuoleskelemassa vanhemman naisväen perseitä.
irmeli

ViestiKirjoittaja Kaapo » 17.09.2016 06:18

trisse kirjoitti:
Tälläiset itsekorostukset saavat sinut vaikuttamaan todella pöljältä. Eihän tuossa esittämässäsi esimerkissä ollut yhtään mitään tekemistä minkään karman kanssa. Satunnaista assosiaatiota.

Ihmeellinen tulkinta itsekorostuksesta ja esimerkillä nimenomaan oli kaikki tekemistä karman kanssa. Jos en olisi ikinä hänestä mitään hyvää maininnut niin tuskin hän olisi silloisesta tilanteestani mitenkään kiinnostunut. Eli hän toi tilaisuuden eteeni jonka itse sitten hanskasin himaan. Voi hyvä karmakin toimia nopeasti, mutta hyvää yleensä pitää lämmitellä kauemmin. Paha vastaa yleensä heti vaikka joskus sekin viipyy ja "kostotoimet" saattaa seurata vuosienkin päästä.
Kaapo

Re: Trisse

ViestiKirjoittaja Kaapo » 17.09.2016 06:21

Hilppa kirjoitti:En usko karmaan. Uskon, että ihmisen on hyvä olla välillä itsekseen, ja jonkinlaiseen meditaation voimauttavaan vaikutukseen. Kun on aikaa miettiä, olla itsekseen ja eristäytyneenä, jaksaa helpommin ottaa vastaan kaiken sosiaalisuuden, joka muutoin on tarjolla.

Jokaisella toiminnalla on vastareaktio. Esim. itsekseen oleminen ja sen myötä rauhoittuminen. Tai känni ja krapula.
Eikä ne vastareaktiot jää aina edes noin lyhyelle etäisyydelle vaan vaikuttavat pitemmälle.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 17.09.2016 10:43

trisse kirjoitti:Mulla on itselläni enemmän Woody Allenin elämänfilosofia. "Eämässä on kamalia ja hirveitä asioita. Hirveitä asioita ovat sota, syöpä, kuolema jne. Kamalia asioita ovat taas kaikki muut!" (Vapaasta muistista. Miksiköhän koko jutun mainitsen? Ilmeisesti koska ajattelen että jospa sanomani menee Kaapolle paremmin perille jos mainitsen sen yhteydessä jonkun kuuluisan henkilön.) Kun antaa hyvälle karmalle hirveän pitkän vaikutusajan niin ottaa tarpeettoman riskin siinä että ennen sen hyvän karman koittamista ehtii joutua tutustumaan noiden peruskamalien asioiden lisäksi myös niihin hirveisiin.

Mut toihan on aika synkkä elämönfilosifia. Asioiden yhdisteleminen on kyllä hyvä tekniikka. Se auttaa muistamaan ja havainnollistaa.

trisse kirjoitti:Hämmästyttävää kuinka ilmeisesti terveet, ei-masentuneet 50-60 vuotiaat - eikö kaapo ollut joku viisikymppinen - eivät tajua kuinka lähellä se oma rapistuminen ja kuolema on. Ihmiselle joka ajattelee kuolemaa säännöllisesti tuo on jotenkin käsittämätöntä. Hieno mekanismi sinänsä että psyykkinen terveys suojaa ikävien asioiden tajuamiselta. Tuo on monissa tutkimuksissakin todettu. Miehen keskimääräinen elinikä on kuitenkin vain n. 80-vuotta ja vanhuus alkaa usein jo paljon aikaisemmin.

Kyllä ainakin minä oman rajallisuuteni ymmärrän. Kuolemaakin on tullut seurattua, hyvinkin läheltä. Kuolema yleensä juuri saa näkemään asiat toisin. Pienet asiat voi näyttää kauniilta, mitä ennen ei edes huomannut. Se että ihminen vanhenee ei tarkoita sitä että pitäisi synkistyä tai "alistua" jollekkin. Elämä on haasteita kehdosta hautaan. Välillä onnistaa ja välillä se potkii päähän. Sitä voisi kai sanoa myös "jalostumiseksi".
Minulla ainakin on tavoitteita edelleenkin. Ei mitään suuren suurta, mutta pieniä asioita joita haluan edelleen tehdä ja saavuttaa ja jossa haluan tulla paremmaksi.

trisse kirjoitti:Karmaa ei ole tarkasti täällä määritelty mutta siis itse uskon lähinnä hyviin ja huonoihin värähtelyihin ja niiden leviämisiin. Ne eivät ole karman tavoin varsinaisesti moraalisia tai kerro hyvistä tai pahoista teoista. Esim. menen usein rautatieaseman edestä ilta-aikaan viikonloppuna. Yleensä ihmiset eivät - tietenkään - ota sen kummemmin kontaktia hyvässä tai pahassa. Kerran kuitenkin menin odottamaan bussia juuri kun olin kaverieni kanssa ollut viettämässä yhteissyntymäpäiviä. Olimme olleet teatterissa ja syömässä ja oli ollut tosi kiva ilta. Oli hämmästyttävää nähdä kuinka se näkyi jotenkin minusta ja viidessätoista minuutissa tuli monta tosi ystävällistä yhteydenottoa. Ei varsinaista iskemistä vaan jotain ystävällistä juttelunalkuja, huomaavaisuutta, en tarkkaan muista mutta perusarjessa harvoin tapahtuvaa. Koska en ole mikään tälläytyjä niin en ollut meikannut ja vaatteetkin olivat aika samoja mitä muutenkin käytän. Koin olevani ihan kuten normaalisti mutta se että olin viettänyt tosi kivan illan ja ollut ystävien kanssa pitkään ja nähnyt teatteria seurasi minua energioiden tasolla. Se oli hämmentävä kokemus. Siihen uskon että tuollaiset sosiaaliset hyvät energiat levittävät itse itseään ja yksinäisyys ja jonkinlainen epätoivoisuus on taas sellaista mikä myös huomataan joistain energioista ja siten miten kannattelee itseään.

Niin mitä se "karma" sitten on? Voihan se olla värähtelyäkin tai mitä tahansa joka vaikuttaa ympäristöön ja ympäristössä.
Onnellinen ihminen vetää muita puoleensa. Synkkämielinen taas työntää pois.
Kaapo

ViestiKirjoittaja pöö » 17.09.2016 11:42

COBRA – It is the highest purpose for people to stop fighting with each other and for them to begin to realize that the conflicts are engineered and enlarged by technology and by the Archons and starting to support each other. It is very simple to say that, it is not so easy to do that but this is the way to go. It’s a very simple advice but very effective if somebody will try to practice it in real life.

http://prepareforchange.net/2016/08/31/18328/
pöö

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 17.09.2016 12:21

Kaapo kirjoitti:
trisse kirjoitti:
Tälläiset itsekorostukset saavat sinut vaikuttamaan todella pöljältä. Eihän tuossa esittämässäsi esimerkissä ollut yhtään mitään tekemistä minkään karman kanssa. Satunnaista assosiaatiota.

Ihmeellinen tulkinta itsekorostuksesta ja esimerkillä nimenomaan oli kaikki tekemistä karman kanssa. Jos en olisi ikinä hänestä mitään hyvää maininnut niin tuskin hän olisi silloisesta tilanteestani mitenkään kiinnostunut. Eli hän toi tilaisuuden eteeni jonka itse sitten hanskasin himaan. Voi hyvä karmakin toimia nopeasti, mutta hyvää yleensä pitää lämmitellä kauemmin. Paha vastaa yleensä heti vaikka joskus sekin viipyy ja "kostotoimet" saattaa seurata vuosienkin päästä.

Eihän tuossa mistään karmasta ollut kyse; palvelus palveluksesta. Karmaksi sen olisi voinut tulkita, jos joku toinen kuin se, jota sinä olit auttanut, olisi vinkannut sinulle tilaisuudesta.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kaapo » 17.09.2016 12:27

Minä en muuten ajatellut tehdä palvelusta hänelle. Kehuin koska aidosti pidin ihmisestä ja se on HR jannulle yleensä saavutus.
Ei karma määrittele sitä mistä päin ne hyvät teot heijastuu takaisin. Jos minä olen kiltti vaimolle ja vaimo viihtyy ja sen takia perhe on onnellinen niin ei siinäkään ole "palveluksesta" kyse vaan oma toiminta vaikuttaa välittömään ympäristöön ja heijastu takaisin.

"Niin makaa kuin petaa" on myös karmaa.
Kaapo

ViestiKirjoittaja trisse » 17.09.2016 13:16

Kaapo kirjoitti:
Kyllä ainakin minä oman rajallisuuteni ymmärrän. Kuolemaakin on tullut seurattua, hyvinkin läheltä. Kuolema yleensä juuri saa näkemään asiat toisin. Pienet asiat voi näyttää kauniilta, mitä ennen ei edes huomannut. Se että ihminen vanhenee ei tarkoita sitä että pitäisi synkistyä tai "alistua" jollekkin.

No ei paitsi kuolemalle lopulta. Se oli tarinan opetus.

Kaapo kirjoitti:
Niin mitä se "karma" sitten on? Voihan se olla värähtelyäkin tai mitä tahansa joka vaikuttaa ympäristöön ja ympäristössä.
Onnellinen ihminen vetää muita puoleensa. Synkkämielinen taas työntää pois.

On jännä että mikä siinä yksinäisessä ja onnettomassa työntää muita pois. Pelätäänkö tilan tarttuvan vai onko se statusjuttu että ei haluta liikkua heikkostatuksisen ihmisen seurassa. Voisihan se olla toisinkin päin - että haluttaisiin tehdä onnettomat onnellisiksi ja ajatella että yksinäisestähän saa tosi luotettavan ystävän.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 17.09.2016 13:19

Kaapo kirjoitti:
trisse kirjoitti:

Joku kertomistyylissäsi oli vaan vastenmielistä ja minusta hyvästä karmasta voidaan puhua vain jos tekee jotain toisen eteen. Jos vaan kehuit häntä koska hän oli hyvä työntekijä niin se oli normaali teko. Se ei maksanut sinulle aikaa, vaivaa tai mitään etkä joutunut tekemään mitään uhrauksia sen eteen. Sanat ovat halpoja. Ei kun ilmaisia, tarkoitin...
trisse

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.09.2016 13:26

13:25
Kyllä, "karmaa siten kuin minä haluan sen nähdä".

Myös Jungin pseudotieteellisellä https://fi.wikipedia.org/wiki/Synkronisiteetti on vain heuristinen merkitys.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kaapo » 17.09.2016 14:08

trisse kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:
trisse kirjoitti:

Joku kertomistyylissäsi oli vaan vastenmielistä ja minusta hyvästä karmasta voidaan puhua vain jos tekee jotain toisen eteen. Jos vaan kehuit häntä koska hän oli hyvä työntekijä niin se oli normaali teko. Se ei maksanut sinulle aikaa, vaivaa tai mitään etkä joutunut tekemään mitään uhrauksia sen eteen. Sanat ovat halpoja. Ei kun ilmaisia, tarkoitin...

En minä pyrkinyt antamaan palautetta. Sanoin mitä ajattelin. En myöskään ollut kyseiseen henkilöön esimiesasemassa. Hr asioista kun tuli kyse niin avasin suuni maajohtajalle kahden kesken.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 17.09.2016 14:10

Psykopatologia kirjoitti:13:25
Kyllä, "karmaa siten kuin minä haluan sen nähdä".

Myös Jungin pseudotieteellisellä https://fi.wikipedia.org/wiki/Synkronisiteetti on vain heuristinen merkitys.
kaikella on seurauksensa, myös tällä viestillä. Joka ikinen toiminta vaikuttaa johonkin.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 17.09.2016 14:20

Kaapo kirjoitti:Minä en muuten ajatellut tehdä palvelusta hänelle. Kehuin koska aidosti pidin ihmisestä ja se on HR jannulle yleensä saavutus.
Ei karma määrittele sitä mistä päin ne hyvät teot heijastuu takaisin. Jos minä olen kiltti vaimolle ja vaimo viihtyy ja sen takia perhe on onnellinen niin ei siinäkään ole "palveluksesta" kyse vaan oma toiminta vaikuttaa välittömään ympäristöön ja heijastu takaisin.

"Niin makaa kuin petaa" on myös karmaa.

Okei. Sinä ymmärrät karman paljon laajemmin kuin esimerkiksi minä.
Helmenkalastaja

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko