Uskotko karmaan?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Uskotko karmaan?

ViestiKirjoittaja irmeli » 15.09.2016 19:28

Sateentekijä kirjoitti:Irmeli. Joko paras ruska on tuntureilta mennyt ohi?
Olen itse käynyt Lapissa upeimpaan ruska- aikaan, se oli unohtumaton elämys!

Suksi vittuun.
Tämä on kai sallittu kun se on sateentekijän ja mun keskenäistä jutustelua jonka sateentekijä kehitti.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 15.09.2016 19:29

No comments.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja pöö » 15.09.2016 19:46

Karma on tosiasia , täällä kolmannessa tiheydessä on ollut ajastettu viive sen ilmenemisessä , mutta värähtelyjen kohotessa viive on lyhentynyt. Tärkeämpi huomionkohde on vetovoimanlaki eli mitä heijastaa ympärilleen saa myös itse takaisin. Eli ajatuksillamme luomme todellisuuden jossa elämme.
pöö

ViestiKirjoittaja Kaapo » 16.09.2016 06:34

pöö kirjoitti:Karma on tosiasia, ... eli mitä heijastaa ympärilleen saa myös itse takaisin. Eli ajatuksillamme luomme todellisuuden jossa elämme.

En oikein ymmärtänyt alkuosaa, mutta kommentoin sitä osuutta minkä ymmärsin.
Eli me jokainen heijastamme jotain ympäristöömme. Jokaisen itsemme ulkopuolisen omasta todellisuudesta riippuu kuinka sen koemme tai tulkitsemme. Esim, kuinka sinä tulkitset minua tai kuinka minä tulkitsen esim. ylläpitäjää. Irmeli on muutaman kerran minua puolustanut ja muutama henkilö taas minua parjannut jatkuvasti, eli näkökulmat eroavat.
Tuon sanomasi mukaan näiden ihmisten todellisuus silloin eroaisi toisistaan. Uskon että eroaakin ja se mitä sinä sanoit pitää tältä osin paikkansa.

Myös minun todellisuuteni eroaa selvästi joidenkin vastaanottajien todellisuudesta, kun taas jonkun mielestä se voi olla hänen omaa todellisuuttaan lähempänä. Kysymys voi olla myös puhtaasta oikeudenmukaisuudesta ja reiluudesta. Eli ei välttämättä mitään tekemistä oman todellisuuden kanssa, mutta oma moraalikoodi sanoo, että joku asia ei nappaa. Moraalikoodit ja asioiden pitkäjänteinen hahmottaminen eroaa myös suuresti henkilöitttäin.

Oma "moraalikoodi" taas on mielestäni ihan puhdasta karmaa myöskin.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 16.09.2016 09:42

Kaapo kirjoitti:... Myös minun todellisuuteni eroaa selvästi joidenkin vastaanottajien todellisuudesta, kun taas jonkun mielestä se voi olla hänen omaa todellisuuttaan lähempänä. Kysymys voi olla myös puhtaasta oikeudenmukaisuudesta ja reiluudesta. Eli ei välttämättä mitään tekemistä oman todellisuuden kanssa, mutta oma moraalikoodi sanoo, että joku asia ei nappaa. Moraalikoodit ja asioiden pitkäjänteinen hahmottaminen eroaa myös suuresti henkilöitttäin.

Oma "moraalikoodi" taas on mielestäni ihan puhdasta karmaa myöskin.

Onko Kaapo sinun mielestäsi oikeudenmukaista, reilua sekä moraalisesti oikein esimerkiksi postata palstalle kuvia jonkun naamalle kusevasta koirasta, tarkoituksena osoittaa sinun tekevän samalla tavalla jollekin toiselle ihmiselle?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kaapo » 16.09.2016 09:47

Riippuu ihmisestä ja aiheyhteydestä sekä henkilön aikaisemmista toimista, mutta tässä tapauksessa oikeudenmukaista, jopa suotavaa.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 16.09.2016 09:58

Kaapo kirjoitti:Riippuu ihmisestä ja aiheyhteydestä sekä henkilön aikaisemmista toimista, mutta tässä tapauksessa oikeudenmukaista, jopa suotavaa.

Uskomatonta omahyväisyyttä ja röyhkeyttä jopa sinulta Kaapo.

Minä en kirjoita millään toisella palstalla, joten vaikka sinä ilmeisesti ajattelet kostavasi minulle jotakin jota joku muu on sinulle sanonut, sinä olet väärässä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kaapo » 16.09.2016 10:13

Kyllä tällä palstalla ihan riittävästi syytä löytyy.
Enkä minä yritä kostaa mitenkään aktiivisesti, "lyön" vain takaisin.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 16.09.2016 13:31

Kaapo kirjoitti:Irmeli on muutaman kerran minua puolustanut...

Sillä, että Irmeli on sinua puolustanut, ei kannata pahemmin kehuskella. Muistaakseni hän jopa ilmoitti, ei aikoo sinua vastedes kehua. Hän ei tarvitse siihen mitään muuta syytä kuin että joku, joka on hänen mustalla listallaan, sinua haukkuu. Irmeli on hyvin mustavalkoinen toimissaan.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 16.09.2016 13:56

Helmenkalastaja kirjoitti:

Sillä, että Irmeli on sinua puolustanut, ei kannata pahemmin kehuskella. Muistaakseni hän jopa ilmoitti, ei aikoo sinua vastedes kehua. Hän ei tarvitse siihen mitään muuta syytä kuin että joku, joka on hänen mustalla listallaan, sinua haukkuu. Irmeli on hyvin mustavalkoinen toimissaan.

Tämä on totta! Kun minä tässä ketjussa kirjoitin ,että Kaapo on tänne luonut ihan oman karmansa, iski irmeli siitä heti minun kimppuuni, alkoi heti kirjoittaa minun tänne luomastani pahasta karmasta ja kuinka hän Kaapoa puolustaa siltä pahalta jota minä kirjoitan jne jne(vaikka täällä moni muu on kaaposta kaikenlaista mieltä ja kaapolle kirjoittanut pahempaakin.) Hän puolustaa Kaapoa ainoastaan siksi, että saa sanoa esim minulle jotain "piikikästä"
No minä olen päättänyt etten enää irmelille jaksa juurikaan kommentoida enkä ainakaan jaksa hänen kanssaan vääntää. Irmelistä pääsee kaikkein helpoimmalla, kun ei vastaa hänelle mitään.
Itse olen päättänyt , mikäli hän minulle jotain kirjoittaa, sanoa ainoastaan- no comments!
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 16.09.2016 14:38

Minulla on kyllä mielessä yksi viesti, jonka Irmeli on saattanut tulkita vittuiluksi; siksi haluaisinkin häneltä vastauksen. Mitään nimenomaista viestiä ei tarvitse tuoda esiin, vain sen haluaisin tietää, ketä vittuilu hänen mielestään on koskenut.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Katla » 16.09.2016 15:16

Sateentekijääkin on taas kiusattu ;älä ala taas valittamaan kaltoinkohtelusta.
Katla

ViestiKirjoittaja irmeli » 16.09.2016 16:08

Helmenkalastaja kirjoitti:

Jos olisit sanonut, että olen pelkkä musta, sehän olisi jo rasismia. Nyt tuo menee pelkkänä vittuiluna.
irmeli

ViestiKirjoittaja irmeli » 16.09.2016 16:09

.Kissi kirjoitti:Sateentekijääkin on taas kiusattu ;älä ala taas valittamaan kaltoinkohtelusta.

Taivas tuota sun nuoleskelun määrää tällä hetkellä. Odotetaan, kun toinen lopettaa lääkityksen ja toinen vetää kännit. Tai toisin päin.
irmeli

ViestiKirjoittaja trisse » 16.09.2016 17:22

Kaapo kirjoitti:https://en.wikipedia.org/wiki/Karma_in_Buddhism

Jos jätetään uudelleensytymä pois niin uskotko että ihminen saa "palkan" omista teoistaan ja tekojensa seurauksista?
Generoimalla hyvää saa hyvää ja pahalla taas päinvastoin. Eli jokaisella teolla ja reaktiolla on yhtäläinen vastareaktio.

Uskon huonoon karmaan. Hyvästä karmasta taas ei ole mitään takuuta koska "elämä on".. :?
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 16.09.2016 17:27

Sateentekijä kirjoitti:
irmeli kirjoitti:
irmeli kirjoitti:Minä uskon, että foorumille on tullut sateentekijä- karma, jota en ole kuitenkaan ansainnut mitenkään.

Jos sinä koet minun takiani jotain karmaa, se tuskin on minun ansioitani.Ihan itse sinä sen olet luonut.

Etkö sinä ole itse tunnustanut että olet käyttäytynyt täällä mm. irmeliä kohtaan asiattomasti ja pyydellyt kovasti anteeksi. Joko se nyt jo on päässyt unohtumaan (taas)..?
trisse

ViestiKirjoittaja Kaapo » 16.09.2016 17:35

trisse kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:https://en.wikipedia.org/wiki/Karma_in_Buddhism

Jos jätetään uudelleensytymä pois niin uskotko että ihminen saa "palkan" omista teoistaan ja tekojensa seurauksista?
Generoimalla hyvää saa hyvää ja pahalla taas päinvastoin. Eli jokaisella teolla ja reaktiolla on yhtäläinen vastareaktio.

Uskon huonoon karmaan. Hyvästä karmasta taas ei ole mitään takuuta koska "elämä on".. :?

Kyllä se hyvä karmakin puree, se on vaan hitaampaa.
Kerran tein tietämättäni palveluksen eräälle HR-managerille. Kehuin sen toimia johdolle ja se sai puolen vuoden jatkot ulkomailla.
(Mahdollisesti mun sanomisilla oli osuutta asiaan) Olin stten myöhemmin itse tiukassa tilanteessa niin tuo jannu otti yhteyttä ja kehoitti hakemaan erästä paikkaa toisesta maasta. Sain duunin, mutta tuo avaus auttoi kynnyksen yli. Ilman sitä en olisi edes kuullut asiasta.

Hyvä karma kulkee hitaasti ja sen eteen täytyy tehdä enempi töitä.
Huono karma kiitää tietoisuuteen "varttitunnissa".
Kaapo

ViestiKirjoittaja trisse » 16.09.2016 18:29

Minusta hyvä karma toimii nopeasti sikäli kun toimii. Sadan vuoden kuluttua olemme kaikki vainajia.
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 16.09.2016 18:48

irmeli kirjoitti:
.Kissi kirjoitti:Sateentekijääkin on taas kiusattu ;älä ala taas valittamaan kaltoinkohtelusta.

Taivas tuota sun nuoleskelun määrää tällä hetkellä. Odotetaan, kun toinen lopettaa lääkityksen ja toinen vetää kännit. Tai toisin päin.

Irmelille: No comments! Muunlaista kommenttia sinun on turha minulta odottaa.

Kissille: Kissi älä pelkää, pidän kyllä itsestä huolen,,, ja laulan papappa dupaa duppapadupaa duu duu..
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 16.09.2016 18:50

Olen pelkästään asiasta tyytyväinen.

HOKS kis. Huomasithan taas pienen perseennuolennan.
irmeli

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko