pöö kirjoitti:Karma on tosiasia, ... eli mitä heijastaa ympärilleen saa myös itse takaisin. Eli ajatuksillamme luomme todellisuuden jossa elämme.
En oikein ymmärtänyt alkuosaa, mutta kommentoin sitä osuutta minkä ymmärsin.
Eli me jokainen heijastamme jotain ympäristöömme. Jokaisen itsemme ulkopuolisen omasta todellisuudesta riippuu kuinka sen koemme tai tulkitsemme. Esim, kuinka sinä tulkitset minua tai kuinka minä tulkitsen esim. ylläpitäjää. Irmeli on muutaman kerran minua puolustanut ja muutama henkilö taas minua parjannut jatkuvasti, eli näkökulmat eroavat.
Tuon sanomasi mukaan näiden ihmisten
todellisuus silloin eroaisi toisistaan. Uskon että eroaakin ja se mitä sinä sanoit pitää tältä osin paikkansa.
Myös minun todellisuuteni eroaa selvästi joidenkin vastaanottajien todellisuudesta, kun taas jonkun mielestä se voi olla hänen omaa todellisuuttaan lähempänä. Kysymys voi olla
myös puhtaasta oikeudenmukaisuudesta ja reiluudesta. Eli ei välttämättä mitään tekemistä oman todellisuuden kanssa, mutta oma moraalikoodi sanoo, että joku asia ei nappaa. Moraalikoodit ja asioiden pitkäjänteinen hahmottaminen eroaa myös suuresti henkilöitttäin.
Oma "moraalikoodi" taas on mielestäni ihan puhdasta karmaa myöskin.