Uskotko karmaan?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Uskotko karmaan?

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.09.2016 13:38

Kaapo kirjoitti:Uskotko Mirri karmaan?

Toisin sanoen, uskonko sinun huonon käyttäytymisesi minua kohtaan olevan minun käyttäytymiseni seurausta. En usko.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kaapo » 15.09.2016 15:08

Psykopatologia kirjoitti:Tietysti kaikki vaikuttaa kaikkeen nykyhetkessä - vaikutuksen maksimi-nopeus saattaa olla valon nopeus - ja myös historiallisesti (kaikki tapahtumat alkuräjähdyksestä lähtien, vajaa 14 miljadia vuotta sitten). - Taannoin Kari Enqvist jutteli, että yhtenä hetkenä - joskus vajaan sekunnin aikana räjähdyksestä - maailmankaikkeus oli metrin läpimittaisen pallon kokoinen. Niinpä jo tuolloin pikku-Kaapo oli alkeismuodossaan olemassa. - Suuri vaikutus ihmisyyteen on ollut tapahtumalla, kun Eeva vietteli Aatamin n. 6 000 vuotta sitten.

Minusta Kaapon määrityksen heikko lenkki on mainittu loogisuus, jota ihminen ei pysty hahmottamaan - ei ainakaan etukäteen.

Kyllä ihminen pystyy ennustamaan toimintansa seurauksia, eikä tarvitse mennä alkuräjähdykseen saakka, vaan nimenomaan siihen mitä välittömästi tai seuraumuksellisesti lähipiirissä tapahtuu oman toiminnan tuloksena. Pikku-PP:kin pystyy siihen halutessaan jos yhtään yrittää. Nyt laitoit taas nimittäin karmakoukun, mietitkö halventavan ilmaisun seuraumuksia vai latasitko taas täysin ajettelematta?
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 15.09.2016 15:10

Mirri kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Uskotko Mirri karmaan?

Toisin sanoen, uskonko sinun huonon käyttäytymisesi minua kohtaan olevan minun käyttäytymiseni seurausta. En usko.

Kannattaisi uskoa.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.09.2016 15:19

Olet sydänjuuriasi myöten loukkaantunut ja kostat niille, joiden koet loukkaavan sinua. Ei tällä asialla karman tai uskomisen kanssa ole mitään tekemistä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.09.2016 15:31

No comments minulta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kaapo » 15.09.2016 15:44

Mirri kirjoitti:Olet sydänjuuriasi myöten loukkaantunut ja kostat niille, joiden koet loukkaavan sinua. Ei tällä asialla karman tai uskomisen kanssa ole mitään tekemistä.

Syy ja seuraus.
Sillä on nimenomaan kaikki tekemistä karman kasssa. (Mikäli sitä karman kannalta ajattelee.)
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 15.09.2016 15:46

Psykopatologia kirjoitti:No comments minulta.

Halusit kommentoida, että ei kommentoitavaa, vaikka ei kysytty?
Pitäisikö tämän kommentin motiivi kääntää selkokielelle joko minun tai sinun toimesta?
Kaapo

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 15.09.2016 17:44

Minä uskon, että foorumille on tullut" Kaapo-karma". Ehkä olemme sen kaikkien menneitten ja tulevien pahojen tekojemme vuoksi ansainneet...
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 15.09.2016 18:07

Minä uskon, että foorumille on tullut sateentekijä- karma, jota en ole kuitenkaan ansainnut mitenkään.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 15.09.2016 18:55

Minä olen ehkä pääsemässä sen yli, että jokaiseen ilkeilyyn on vastattava samalla mitalla.
On kaksi vaihtoehtoa
1- Joko jättää sellaiset omaan arvoonsa
2. Antaa sellaisten olla vaikuttamatta millään tavoin omaan elämäänsä.
Mieluiten voi tehdä ihan molemmat.
Sehän on vanha totuus, että yksinään ei kukaan jaksa kovin pitkään tapella! Toikihan on niitäklin, jotka tappelevat vaikka itsekseen ellei vastusta tule muualta.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 15.09.2016 19:00

Sateentekijä kirjoitti:Minä uskon, että foorumille on tullut" Kaapo-karma". Ehkä olemme sen kaikkien menneitten ja tulevien pahojen tekojemme vuoksi ansainneet...

Tämähän ei tietenkään ole ilkeylyä vaan sateentekijän uuden elämän etsimistä.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 15.09.2016 19:03

irmeli kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Minä uskon, että foorumille on tullut" Kaapo-karma". Ehkä olemme sen kaikkien menneitten ja tulevien pahojen tekojemme vuoksi ansainneet...

Tämähän ei tietenkään ole ilkeylyä vaan sateentekijän uuden elämän etsimistä.

Se taas ei kuulu sinulle millään tasolla! Perustin päiväkirjan siksi, että siellä saa kirjoittaa ilman kenenkään ivallisia kommentteja.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 15.09.2016 19:06

Kirjoitit kyllä asian ensin yleiseen ja sitten sieltä siirsit sen päiväkirjaasi.
Ja muistathan, että päiväkirjasta voi tänne yleiseen kopioida mitä haluaa, se oikeus ei ole vain sulla.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 15.09.2016 19:08

Irmeli kirjoitti:

Kirjoitit kyllä asian ensin yleiseen ja sitten sieltä siirsit sen päiväkirjaasi.
Ja muistathan, että päiväkirjasta voi tänne yleiseen kopioida mitä haluaa, se oikeus ei ole vain sulla.

Omaan päiväkirjaansa voi siirtää mitä tahansa kirjoituksiaan, se nyt tusin on kiellettyä,
Muistathan sinä, Irmeli että toisen päiväkirjasta ei ole oikeutta kopioida mitään ylelle ilman asianomaisen lupaa. Joten annahan nyt vaan ihan sovinnolla olla.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 15.09.2016 19:12, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 15.09.2016 19:10

Antoiko kis sinule oikeuden kopioida sen päiväkirjasta jutun tänne?
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 15.09.2016 19:18

Se ei ollut kissin kirjoitus vaan siinä trisse hyökkäsi törkeästi sekä valheellisesti minun ja poikani kimppuun. Minulla oli täysi oikeus tuoda se esiin. Sitä paitsi PP poisti sekä täältä että kissin päiväkirjasta ko kirjoituksen, joten ihan turha sinun siitä on enää alkaa jauhaa, sekään asia ei kuulu sinulle millään tavoin, vaan on hoidettu ihan niinkuin pitääkin. Et sinä irmeli, nyt löydä riidanjuurta minun kanssani vaikka kuinka yrität:)

Sitä paitsi sinä taas alat tapasi mukaan tuoda ketjuun kuulumatonta materiaalia esiin.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 15.09.2016 19:21

Minä olenkin kyllä sanonut, että puolustan Kaapoa tämmöisiltä paskaheitoilta mikä ei millään tavalla kuulu ketjuun.
irmeli

ViestiKirjoittaja irmeli » 15.09.2016 19:23

irmeli kirjoitti:Minä uskon, että foorumille on tullut sateentekijä- karma, jota en ole kuitenkaan ansainnut mitenkään.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 15.09.2016 19:25

Irmeli. Joko paras ruska on tuntureilta mennyt ohi?
Olen itse käynyt Lapissa upeimpaan ruska- aikaan, se oli unohtumaton elämys!
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 15.09.2016 19:26

irmeli kirjoitti:
irmeli kirjoitti:Minä uskon, että foorumille on tullut sateentekijä- karma, jota en ole kuitenkaan ansainnut mitenkään.

Jos sinä koet minun takiani jotain karmaa, se tuskin on minun ansioitani.Ihan itse sinä sen olet luonut.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 15.09.2016 19:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko