trisse kirjoitti:trisse kirjoitti:Vain tällä ja facessa. Kaapo on epäkohtelias ja huono keskustelija mutta juttu kyllästyneen itsetunnon nakertamisesta on tottakin. Esim kun hain töitä joskus oli hänestä tärkeää osoittaa minulle etten osaa mitään tai pysty selviytymään esim toimistotöistä kun en hallitse kymmensormijärjestelmää. Sittemmin tein toimistotöitä ok. Oli ihmeellistä että hänen piti päästä mitätöimään vielä huomioiden sen ettei pitänyt siitä että en käynyt töissä vaan elin "toisten kustannuksella".
Minusta on tullut näkymätön - jes!

Haluat että reagoin vai haluatko, että Kyllästynyt reagoi tai molemmat?
Silloin kun keskustelut on "keskusteltu" niin ei ole oikeen pointtia vatvoa samaa asiaa yhä uudestaan ja uudestaan.
Minä en viitsi pelata "väsytyspelejä" mukakohteliaalla kielikikkailulla.
Mutta kuka on mielestäsi hyvä keskustelija?
Suurimmalla osalla purkautumiset on epäloogisia ja ne riippuu kulloisestakin mielialasta.
Se mitä on aikaisemmin keskustelussa sanottu, siitä ei piitata jne. tartutaan irtolauseisiin, irtosanoihin, erotetaan asioita kokonaisuudesta ja pyritään suoranaisella valelehtelemisella saada asiat näyttämään joltain muulta. Minä en viitsi olla noilla pelisäännöillä kohtelias. Olen kuitenkin kohtelias useimmille.
Osa keskustelijoista taas on "arkoja".
He eivät uskalla sanoa sitä mitä haluaisivat tai ottaa vahvaa kantaa koska pelkäävät vyörytystä.
Hyvän keskustelijan pitää olla joustava, mutta myös uskaltaa olla oma itsensä ja sanoa ninkuin asiat tuntuu.
Hyvä keskustelija seuraa keskustelun kulkua ja tempoa, sekä aistii ihmisten tunnetiloja.
Hyvä keskustelija on reilu ja oikeudenmukainen.
Hyvällä keskustlijalla on omia ajatuksia ja ideoita joita hän myös puolustaa.
Kyllästyneen osuudesta minulla ei ole tässä yhteydessä sanottavaa.