Sateentekijä kirjoitti:Mistähän sinä kuvittelet minun motiivini tietäväsi?
Kirjoituksestasi.
Sateentekijä kirjoitti:Mistähän sinä kuvittelet minun motiivini tietäväsi?
Sateentekijä kirjoitti:Ovatko Grimmin sadut, Hannu ja Kerttu, Punahilkka ym sitten sopivia lasten iltasatuja?
Miksi esimerkiksi sudesta saduissa tehdään se ilkiö ja konna, eikö näin aseteta lapselle ennakkoasenteita ja lietsota häneen jo pienestä pitäen asiatonta vihaa jotakuta täysin viatonta luontokappaletta kohtaan?

Psykopatologia kirjoitti:Moittia Kaapoa oppisen halun puutteesta.
Psykopatologia kirjoitti:Mutta esitit, että hän ei perustanut ketjua oppiakseen, minkä Kaapo ignoroi. so. ymmärsi (kokonaisen) viestisi väärin. (Kaapo tulkitsi viestin kannaltaan myönteiseksi.)
Kaapo kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Mutta esitit, että hän ei perustanut ketjua oppiakseen, minkä Kaapo ignoroi. so. ymmärsi (kokonaisen) viestisi väärin. (Kaapo tulkitsi viestin kannaltaan myönteiseksi.)
Boldasin molemmat asiat. En minä usko että täällä monikaan minua pystyy opettamaan...
Psykopatologia kirjoitti:Mielestäni kyllä tulkitsin Sateentekijän ko. viestin "uutena". Viestissä viitattiin Kaapon haluttomuuteen oppia uutta, mikä teki viestin kokonaissävyn "negatiiviseksi". Kaapon yleinen uteliaisuus todettiin, mistä hän itse nappasi kiinni. - Sateentekijä itse ei vastauksissaan selvennä esiin tuotua mahdollista epäselvyyttä vaan puhuu asian ohi.
Kaapo kirjoitti:Jaa, niinku hengaamalla autovarkaiden kanssa oppii rehelliseksi?
Kaapo kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Mielestäni kyllä tulkitsin Sateentekijän ko. viestin "uutena". Viestissä viitattiin Kaapon haluttomuuteen oppia uutta, mikä teki viestin kokonaissävyn "negatiiviseksi". Kaapon yleinen uteliaisuus todettiin, mistä hän itse nappasi kiinni. - Sateentekijä itse ei vastauksissaan selvennä esiin tuotua mahdollista epäselvyyttä vaan puhuu asian ohi.
Voi sen tietysti noinkin tulkita jos haluaa.
Sinä muuten tulkitset Sateentekijän viestejä muissakin tapauksissa vastaavalla tavalla. (Näin yleisenä havaintona.)
En nyt jaksa kaivaa esimerkkejä, mutta historian panolastia tuntuu olevan. Tällainen kuva on piirtynyt mieleeni.
Luultavasti joskus on menty riittävän henkilökohtaiselle tasolle, etkä pääse siitä irti.
Riitatilanteissa se erityisesti näkyy. Siis jos Sateentekijä ja joku muu riitelee on sinun tulkintasi lähes poikkeuksetta toista osapuolta puoltava vaikka likikään aina ei olisi aihetta.
Kaapo kirjoitti:Jaa, niinku hengaamalla autovarkaiden kanssa oppii rehelliseksi?

Mirri kirjoitti:Aina vain ihmettelen, mikä sinua houkuttelee hengaamaan tälle foorumille, ja millä tavoin täällä hengailu on sinulle palkitsevaa. Käsittääkseni omasta mielestäsi et tarvitse tällaista foorumia mihinkään.

Kyllästynyt kirjoitti:Luovuudesta vielä:
Minun mielestäni on paljon enemmän luovuutta vaativaa (sekä kummankin osapuolen luovuutta kehittävää!) keksiä itse omia iltasatuja, kuin ryhtyä "lapsentamaan" esimerkiksi Tuntematonta sotilasta tai Raamattua.
Kaapo kirjoitti:Jos minä haluan oppia "pöllimään autoja" tai suojaamaan "autoni"?...
Kaapo kirjoitti:... Minä en muuten hengaa täällä jatkuvasti.
Mirri kirjoitti:Et hengaa jatkuvasti, vaan palaat uudelleen ja uudelleen. Mikä sinua vetää tänne kerta toisensa jälkeen, sitä en oikein käsitä.
Olisikohan jonkinlainen toisten yläpuolella ja huomion keskipisteenä olemisen tunne, jonka koet täällä saavasi. Sehän voi olla palkitseva tunne ja siihen voi myös koukkuuntua. Tai sitten tunnet olevasi mielenterveysaiheisella vertaistukifoorumilla omiesi joukossa, vaikket sitä asiaa myönnäkään itsellesi.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa