Rane kirjoitti:Vanha käsityöaddikti jäi miettimään, onko Hilpalla neuleblogi. Sitäkin Hilpan kysymystä vielä mietin, että miksi haluan päästä tästä palstasta eroon. Ehkä se johtuu siitä, että tämä on mielenterveysaiheinen palsta. Kai se tuntuu häpeälliseltä roikkua täällä näinkin paljon, ja kyllä tätä täytyy salata. Olen tottunut ajattelemaan - tai onko vain toiveajattelua - että tämä olisi välivaihe, josta siirryn normaaliin elämään. Olisiko se toivottavaa tai mahdollista. En tiedä oikein.
Ei minulla ole neuleblogia, eikä ihan heti sellaista ole luvassa. Virkkausblogi olisi voinut joskus olla, jos olisi sellaisia ollut olemassa siihen aikaan, kun aktiivisimmin virkkasin. Nykyisin teen käsitöitä harvemmin. Neuleblogit ovat ihan kivoja selailla, mutta itseltäni ei riittäisi tuotoksia tehdasmaiseen tahtiin, jotta niistä blogi voisi muodostua. Ja ehkä siksi vierastan blogeja, koska usein keskittyvät esittelemään aiheita näyttelynomaisesti ilman todellista muuta sisältöä. Haluaisin lukea tarinoita esineiden ympärillä, mutta blogimaailmaan kuuluvat sellaiset itselleni vieraat ilmiöt, kuten arpajaiset, kaupallisuus, häppeningit, muoti, trendit, sisustaminen, stailaus, maku, tuotteet ja paljon termejä, joita en täysin ymmärrä (DIY, tuotemerkit, jne.).
Sellaista blogia olisi viehättävää lukea, jossa asioihin tai kuviin liittyisi jokin pidempi tarina, kokemuksiin, historiaan, työhön, harrastukseen, ylipäätään elämään liittyvä. Ei sen tarinan tarvitsisi järin pitkä olla, mutta pidempi kuin pari riviä.
On minulla ehkä haaveena aloittaa jonkinlainen blogi, mutta olen kriittinen, enkä ole jaksanut.