Addiktioista eroon (ruutanat)

Re: Addiktioista eroon (ruutanat)

ViestiKirjoittaja Hilppa » 19.08.2016 17:48

Rane kirjoitti:Vanha käsityöaddikti jäi miettimään, onko Hilpalla neuleblogi. Sitäkin Hilpan kysymystä vielä mietin, että miksi haluan päästä tästä palstasta eroon. Ehkä se johtuu siitä, että tämä on mielenterveysaiheinen palsta. Kai se tuntuu häpeälliseltä roikkua täällä näinkin paljon, ja kyllä tätä täytyy salata. Olen tottunut ajattelemaan - tai onko vain toiveajattelua - että tämä olisi välivaihe, josta siirryn normaaliin elämään. Olisiko se toivottavaa tai mahdollista. En tiedä oikein.

Ei minulla ole neuleblogia, eikä ihan heti sellaista ole luvassa. Virkkausblogi olisi voinut joskus olla, jos olisi sellaisia ollut olemassa siihen aikaan, kun aktiivisimmin virkkasin. Nykyisin teen käsitöitä harvemmin. Neuleblogit ovat ihan kivoja selailla, mutta itseltäni ei riittäisi tuotoksia tehdasmaiseen tahtiin, jotta niistä blogi voisi muodostua. Ja ehkä siksi vierastan blogeja, koska usein keskittyvät esittelemään aiheita näyttelynomaisesti ilman todellista muuta sisältöä. Haluaisin lukea tarinoita esineiden ympärillä, mutta blogimaailmaan kuuluvat sellaiset itselleni vieraat ilmiöt, kuten arpajaiset, kaupallisuus, häppeningit, muoti, trendit, sisustaminen, stailaus, maku, tuotteet ja paljon termejä, joita en täysin ymmärrä (DIY, tuotemerkit, jne.).

Sellaista blogia olisi viehättävää lukea, jossa asioihin tai kuviin liittyisi jokin pidempi tarina, kokemuksiin, historiaan, työhön, harrastukseen, ylipäätään elämään liittyvä. Ei sen tarinan tarvitsisi järin pitkä olla, mutta pidempi kuin pari riviä.

On minulla ehkä haaveena aloittaa jonkinlainen blogi, mutta olen kriittinen, enkä ole jaksanut.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Ryysy » 19.08.2016 18:33

Ihmiset usein sanovat, että joihinkin asioihin tai asioiden tekemiseen tarvitaan lahjakkuutta, mutta luulen, että ainakin neulomisessa yms. kärsivällisyydelläkin on suurta merkitystä. Kärsivällisyys puolestaan on merkitsevää myös addiktioiden voittamisessa.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 19.08.2016 19:28

Ryysy, mitä tarkoittaa tuo "ruutanat" tässä yhteydessä?
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Rane » 19.08.2016 23:05

Luulisin, että tuo DIY voisi olla sinun juttusi, Hilppa. Minua se ainakin kiinnostaa.
Rane

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 20.08.2016 01:18

Miein, että mitä tuo DIY tarkoittaa. Sitten valkeni ,sehän tarkoittaa Do it yourself!
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Rane » 20.08.2016 01:30

Se voisi olla ihan elämäntapa.
Rane

ViestiKirjoittaja Ryysy » 20.08.2016 19:58

Sateentekijä kirjoitti:Ryysy, mitä tarkoittaa tuo "ruutanat" tässä yhteydessä?

Kaloista oli ketjun aloitushetkellä juttua, niin tuli vaan mieleen, että eivätkös ruutanat olleet jonkin sortin kännikaloja...
Ryysy

ViestiKirjoittaja irmeli » 20.08.2016 20:06

On se kännikala, talvisin se alkolipitoisuus voi olla yli yhden promillen.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 20.08.2016 21:37

Ryysy kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Ryysy, mitä tarkoittaa tuo "ruutanat" tässä yhteydessä?

Kaloista oli ketjun aloitushetkellä juttua, niin tuli vaan mieleen, että eivätkös ruutanat olleet jonkin sortin kännikaloja...

Niin joo , nehän sisältävät alkoholia, joten syömällä noita "kännikaloja "voisikin vetää kunnon ruutanakännit 8-)
Sateentekijä

Edellinen

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet