Löytyykö täältä halua vertaistukeen?

Re: Löytyykö täältä halua vertaistukeen?

ViestiKirjoittaja Ryysy » 18.08.2016 14:42

Hyvä, tämä taisikin olla vertaistukea taimenille -osasto.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Rane » 18.08.2016 14:47

Sateentekijä, käytit kirosanoja toisessa ketjussa. En ihan tarkkaan tiedä syytä siihen, mutta en vaan voi sietää kiroilevia ihmisiä. Asiat voisi selittää paremmin, jos niitä tunteita purkaisi sanoiksi tai sinne päin. Kaiken lisäksi kiroilu tarttuu helposti. Minusta se on moukkamainen tapa. Ei sovi hienolle naiselle, jollainen haluaisin olla.
Rane

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 18.08.2016 15:26

Tuntuu varmaan itsekkäältä ja itsekeskeiseltä minun ajattelutapani. Keskityn tällä hetkellä lähinnä siihen, mitä huonoa olen ympäristööni kylvänyt ja mitä kaikkea negatiivista jatkuvasti olen imenyt sisääni.
Tiedän, etten ole ollut huono äiti ja sen tietää poikanikin.Olen myös työurallani ollut pidetty sekä asiakkaitteni että työtovereitteni mielestä, sen verran olen positiivistakin palautetta
saanut matkani varrella.Avioliittoni päättyminen ei sekään ollut yksin omaa syytäni.

Täällä kirjoittaminen on henkisesti todella raskasta. En sovi joukkoon omine ajatuksineni.
Tuntuu, että kaikki , mihin kommentoin tai mitä aloitan, menee aina enemmän tai vähemmän pieleen. Nythän voi sanoa, että miksi sitten yhä tyrkytät itseäsi ja ajauksiasi tänne?
Minähän olen itsekäs, ilkeä epäempaattinen ,epäluotettava, kieroutunut turhautunut, manipulatiivinen,vanheneva nainen.Näinhän minun on annettu täällä ymmärtää.
Tullessani tänne olen kuvitellut täältä löytyvän jonkinmoista myötäelämistä tms. Kuitenkin on käynyt näin. Olen tipahtanut itse kaivamaani kuoppaan eikä täältä enää löydy montaakaan joita edes kiinnostaisi minun tuntemukseni.

On myös annettu ymmärtää, että on täysin oikein minulle, kun olen jäänyt yksin...Ehkä ei suoraan, mutta muutamien vihjailut ovat viitanneet siihen suuntaan. Ei varsinaisesti ole päin naamaa sanottu.
Voin sanoa, että itse olen maineeni täällä hankkinut. Sitä en käy kieltämään.

Tähän kirjoitukseeni en odota kenenkään vastaavan. Tavallaan päiväkirjakamaa, mutten jaksa aloittaa jo kerran poistamaani uudelleen.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Rane » 18.08.2016 15:34

Olet nyt pohjamudissa. Kyllä sieltä noustaan, mutta ehkä sinun ei kannata yrittää liikaa. Pienin askelin.
Rane

ViestiKirjoittaja Enne1 » 18.08.2016 22:48

En koe sinua ilkeänä enkä huonona, älä syytä itseäsi. Oletko nyt sateentekijä aivan varma, että jaksat kirjoittaa täällä, kun se on ollut niin raskasta? Parastasi ajattelen. Vähän myös huolissani.
Enne1

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 18.08.2016 23:17

Enne1 , sitä olen itsekin miettinyt mutta jotenkin tuntuu että sitten ei jää enää mitään.En tiedä, raskasta se on täälläkin. en minä tiedä mitä pitäisi tehdä.Ehkä otan yhteyttä lääkäriin.Sepramia enkä mitään muutakaan mt-lääkettä en enää halua.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 18.08.2016 23:27

Sateentekjä. "Täällä kirjoittaminen on henkisesti todella raskasta. En sovi joukkoon omine ajatuksineni."
Siinä vaiheessa, kun alkaa ottaa tosissaan täältä saamansa palautteen, alkaa mielestäni matka omaan sisikuntaan. Kohtaa asioita, joita ei haluisi kuulla. Alkaa miettiä miitä on kirjoittanut. Onko siitä ollut hyötyä muille, vai olenko kirjoitellut vain ajankulukseni. Kuuntelee ja yrittää ymmärtää, mitä toiset todella tarkoittavat.
Sinä sovit loistavasti joukoon, älä sitä epäile. On kysymys siitä että haluat ja uskallat ottaa vastaan sitä rehellistä krittiikkiä kirjoituksistasi ja kenties oppia kommunikoimaan ilman suutahtamista. Olet loisto tyyppi, kunhan myönnät itsellesi sen, että haluat olla osana tätä ryhmää ja haluat sopeutua.
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 18.08.2016 23:33

Kissi. Minä suutahdin tosi pahasti kun vedit tänne minun aikaisempia purkauksiani joita en ole tarkoittanut koko foorumin pohdittaviksi. Sen sinä olet joka tapauksessa tehnyt ja minun on erittäin vaikeaa suhtauta siihen olankohautuksella.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 18.08.2016 23:35

Ei sinun tarvitse hyväksyä asoita, jotka ovat sinua loukanneet. Mutta asiaa kannattaa pohtia. Ettei jatkossa puhuisi puuta heinää. Mieluummin tosiasioita.
Katla

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 18.08.2016 23:55

Sinä tuskin olet oikea ihminen sanomaan kenellekään "puuta heinää puhumisesta" joten anna nyt vaan olla .Kiitos.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 18.08.2016 23:56

No kiitos tuosta. Kiinnitän asiaan enemmän huomitani.
Katla

ViestiKirjoittaja Rane » 20.08.2016 08:54

Kissi saa hyvää vertaistukea Valkosiiveltä, minä Sateentekijältä.
Rane

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 20.08.2016 15:10

Oi! Jos olen onnisunut vertaistukea antamaan , se tuntuu hyvältä. Kiitos.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Rane » 20.08.2016 15:19

Minun kuuluu kiittää, joten kiitos!
Rane

ViestiKirjoittaja Enne1 » 20.08.2016 16:04

Entä vertaiskärsimys, onko siitä apua ja saako täältä vertaiskärsimystä ahdinkoonsa. Olisin iloinen edes siitä, jos pystyn vertaiskärsimään.
Enne1

ViestiKirjoittaja Rane » 20.08.2016 16:26

Mikä sinua auttaisi, Enne1?
Rane

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 20.08.2016 17:35

En tiedä. Mutta minulle aiheuttaa suurta mielipahaa Kyllästyneen jatkuva lyttäävä tyyli. Oikeuttaako moderaattorina olo siihen, en tosiaan tiedä. Olenko muitten mielestä väärässä kaikessa mitä täällä julkaisen ja onko hän oikeassa toimessaan noin loukkaavasti?Olen erittäin näreissäni.
Tänään tuli se viimeinen pisara. Mikä ihme hänet oikeuttaa käyttäytymään noin
halveksuvasti? Emmekö me olekkaan täällä tasa-arvoisia kirjoittajia, joilla on tasavertainen oikeus kirjoittaa myös itseään kiinnostavista asioista kun ne liittyvät johonkin ketjuun? Viittaan tässä Itä-suomalaisten geeni-perimä-ketjuun , johon hänen mielestään toin ketjuun kuulumatonta viestintää linkittämällä http://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/art ... det_juuret Lukekaa sieltä ja kertokaa, onko närkästykseni tyhjänpäiväistä ja linkki ketjuun kuulumaton.
Näin nätisti hän minulle kirjoitti:
Lisäksi olisi hyvä, jos itse ymmärtäisi aiheen ennen kuin ryhtyy opettamaan, opastamaan tai valistamaan muita. En ole pyrkinyt ketään opettamaan, kuvittelin, että lainaus olisi mielenkiintoista, koska itselleni siinä artikkelissa oli paljon uutta.
Onko tämä ihan normaalia kommentointia vai toisen älyllisten kykyjen aliarviointia?

P.S.
Poistin siis nyt tekstini sieltä sekoittamasta.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Enne1 » 20.08.2016 19:21

Minua auttaa ystävällisyys yleensä. Aina ei auta sekään, silloin tulee rakkaus hätiin. Minua auttaa miehen osoittama hellyys. Minua lohduttavat eläimet, pelkästään niiden katselu. Aina minä samoja asioita kerron, sillä yhä uudestaan ne auttavat. Toistan itseäni kuin vanha rikkinäinen nauhoitus.
Enne1

ViestiKirjoittaja Ryysy » 20.08.2016 20:07

Tajusin vasta tänään, miten vaikeaa on olla kiltti ja ihana eli ts. toisia miellyttävä. Enkä tarkoita perseen nuolentaa, vaan ihan normaaleja hyviä tapoja. Ainakin reaalimaailmasta löydän aina jonkun paskasankon tai olen muuten vain epäkohtelias tai sitten liian päällekäyvä. Ihan kuin sekatietoisesti hakisin jotain draamaa... Kiva, jos osaisi olla kiltti.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 20.08.2016 21:23

Kiltteys on harvojen ominaisuus eikä aina ole tervettä olla jatkuvasti kiltti. Liian kiltti ihminen poljetaan ja muserretaan. Tosin näin käy myös jatkuvasti ilkeälle. Harvalla on kyky olla kohtuullisesti molempia. Kyllä se yleensä on joko tai eikä sekä että.
Sateentekijä

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet